Jumlah Paparan Halaman

5 Januari 2016

5 Tips Untuk Menjadi Pembeli Dalam Talian Yang Bijak

Posted by   on

Rakyat Malaysia secara umumnya berhati-hati di mana membelanjakan wang , dengan kebanyakan kita menjalankan kajian menyeluruh sebelum membeli item dalam talian. Daya saing harga, akses mudah, serta tahap yang lebih baik keselamatan telah membuat membeli-belah dalam talian platform baru muncul dan mudah kepada pengguna untuk mendapatkan barangan yang diperlukan.


Seperti yang kita semua tahu, menikmati penjimatan hebat menjadi semakin penting sejak kebelakangan ini berikutan pelaksanaan GST dan keadaan ekonomi dengan Ringgit yang semakin lemah. Oleh itu, membeli-belah dalam talian telah berkembang popular di negara ini. Menurut laporan, sebab-sebab yang paling biasa dipilih kerana lebih suka membeli-belah dalam talian didapati harga dan fleksibiliti, masing-masing dengan 62%. Rakyat Malaysia juga sentiasa mencari untuk tawaran terbaik dengan 70% penyelidikan sebelum membeli, yang merupakan salah satu kadar tertinggi di Asia Tenggara.

Satu kajian juga mendapati bahawa 50% rakyat Malaysia lebih suka untuk membeli-belah dalam talian untuk mencari jenama antarabangsa yang tidak terdapat di dalam negara. Juga, ketersediaan siap maklumat produk, perbandingan harga, dan ulasan dalam talian juga satu pendorong yang utama bagi 42% daripada pembeli dalam talian. Dalam aspek ini, membeli-belah dalam talian menyediakan pembeli dengan akses dan kemudahan untuk membeli barangan yang dikehendaki bila-bila masa, di mana sahaja. Beberapa pasaran dalam talian juga mengambil inisiatif untuk membawa produk yang popular di luar negara untuk pintu kami.

Untuk membantu pembeli menjimatkan lebih banyak, dan pada masa yang sama menikmati pengalaman membeli-belah yang selamat, di bawah adalah tips penting untuk semua pembeli dalam talian untuk mengikuti:

1. Nikmati Diskaun melalui Kupon Tersedia & Program Ganjaran

Terdapat pelbagai jenis diskaun hebat yang ditawarkan oleh pasar dalam talian termasuk kupon atau kredit percuma boleh ditebus. Pada 11street, pembeli boleh memuat turun kupon dengan sehingga 99% diskaun, penghantaran percuma, serta tawaran istimewa dengan jenama yang ditubuhkan di bawah kategori yang berbeza. Terdapat juga program ganjaran pelanggan yang menawarkan faedah tambahan kepada pembeli, di mana mereka boleh mendapatkan diskaun yang lebih besar dengan lebih banyak pembelian.


2. Grab Mobile Diskaun dan Tawaran, dan juga Bank Promotions

Selain itu, ramai pembeli hari ini tidak menyedari bahawa mereka boleh mendapatkan bonus dan promosi istimewa melalui membeli-belah mudah alih. Sebagai contoh, dengan aplikasi mudah alih yang 11street, pembeli sentiasa terkejut dengan tawaran eksklusif dan tawaran. Pengguna juga boleh mendapat diskaun lanjut mengenai 11street dengan mengambil kesempatan daripada tawaran dari bank CIMB, RHB bank dan juga Maybank - jadi jangan ketinggalan tawaran ini!


3. Akses mudah untuk Jenama Antarabangsa yang tidak terdapat di kedai-kedai tempatan

Pembeli sering mendapati diri mereka tidak dapat membeli barangan kegemaran mereka yang hanya terdapat di luar negara. Banyak masa, jika barang-barang ini boleh dibeli, ia datang dengan kos yang besar yang termasuk kadar pertukaran dan kos penghantaran di luar negara. A pasaran tempatan dalam talian seperti import 11street popular produk ke luar negara seperti Lioele Rizette Magic Whitening Cream dari Korea untuk memenuhi keperluan pembeli. Selain itu, 11street menawarkan inventori jenis produk antarabangsa yang bukan sahaja pada harga berpatutan, tetapi datang dengan perkhidmatan pengesanan penghantaran yang boleh dipercayai dan mudah. Selain itu, perkhidmatan pelanggan tempatan membantu memastikan bahawa sebarang kejadian diselesaikan dengan segera.

4. Beli Dari Dipercayai Marketplaces Talian

Ia adalah penting untuk memerhatikan keluar dan membeli barang-barang hanya dari pasaran dalam talian dan penjual ditubuhkan. Pasaran dalam talian yang boleh dipercayai kebanyakannya patuh ke tahap yang tinggi piawaian pembayaran seperti PCI DSS untuk memastikan transaksi dalam talian yang selamat. Jadikan ia amalan untuk meninjau latar belakang dan model perniagaan syarikat itu sebelum membuat pesanan anda. Sebagai contoh, 11street telah melaksanakan sistem ESCROW yang bermakna pembayaran akan disimpan dalam akaun yang pengawal, dan hanya dikeluarkan kepada penjual selepas pelanggan menerima barang-barang mereka dalam keadaan baik. Ia juga mengendalikan sistem keselamatan dalaman yang memantau transaksi dan kualiti produk, untuk memastikan pembeli mempunyai satu perjalanan membeli-belah yang menyenangkan dan selamat.


5. Baca ulasan Pelanggan

Semak komen pelanggan masa lalu dan produk Q & A sebelum anda mengesahkan pesanan. Ini membolehkan pembeli untuk lebih memahami produk yang diingini dan bagaimana mengatakan manfaat pelanggan sebelumnya. Sistem semakan 11street ditetapkan untuk meminta pembeli untuk memberi maklum balas mereka hanya selepas menerima produk mereka. Walaupun ia tidak wajib bagi pelanggan untuk menawarkan maklum balas, 11street menyarankan mereka lakukan untuk menawarkan pembeli masa depan dengan pandangan yang tulen sebelum mereka membuat pembelian. Selain itu, sistem kajian ini akan menggalakkan penjual untuk memastikan perkhidmatan yang berkualiti untuk membina reputasi yang baik di laman.

Kami menggalakkan rakyat Malaysia untuk mengikuti tips ini dan menikmati membuat pembelian pintar dalam talian. Untuk pengalaman yang serba boleh, lihat Selamat tinggal 2015 dan 2016 Resolusi promosi 11street dengan kupon diskaun (sehingga 90% diskaun) kepada pembeli setiap hari bermula dari 20 Disember 2015 hingga 17 Januari 2016. Jadi bersedia untuk membeli-belah di 11street dan mula 2016 pada nota gembira!







1 ulasan:
Write comments
  1. Hi Assalam,untuk bantu anda berjimat secara maksimum,sama ada pembelian secara online atau offline.Hanya dengan satu langkah sahaja daftar di http://dinarexcel.com. Id dan akaun yang sama boleh aksess ke online Mall wwwsmartsaver.my

    BalasPadam

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter