Jumlah Paparan Halaman

8 April 2016

Kena Klik Dengan Bijak Kerana???

Posted by   on

Perkembangan pesat teknologi komunikasi dan multimedia serta pertumbuhan positif penembusan jalur lebar di seluruh negara dikhuatiri akan menjejaskan nilai budaya bangsa Malaysia sekiranya langkah segera tidak diambil untuk memupuk penggunaan internet positif berdasarkan Rukun Negara. Kadar melambung jenayah siber ancaman juga boleh menjadi isu membimbangkan tetapi kemudian melalui penguatkuasaan berkesan dan pendekatan berasaskan pendidikan-arah jisim mungkin dapat mengurangkan statistik.


Objektif

Antara tindakan proaktif yang diambil oleh Suruhanjaya memulakan Kesedaran Awam Kempen Keselamatan Internet dengan 'Klik dengan Bijak' ( "Klik Dengan Bijak") sebagai tema utama yang bertujuan untuk keselamatan, keselamatan dan tanggungjawab.

Kumpulan Sasaran
 
Kempen ini disasarkan kepada orang-orang yang paling terdedah kepada ancaman jenayah siber terutamanya kanak-kanak, belia dan ibu bapa dan penjaga.

Mesej utama

Mesej yang penting dalam kempen tersebut berpusat pada Rukun Negara yang merangkumi kehidupan setiap rakyat Malaysia tanpa mengira umur dan latar belakang mereka. Pembudayaan Rukun Negara dalam penggunaan internet setiap hari akan dididik melalui pelbagai aktiviti dan inisiatif yang dianjurkan oleh Suruhanjaya.

Tambahan pula, kempen ini akan menjadi sempena "Kempen Budi Bahasa dan Nilai-Nilai Murni" berfungsi sebagai komponen penting selaras dengan Objektif Dasar Kebangsaan di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.


Melalui kempen ini, adalah diharapkan perkembangan positif penggunaan jalur lebar bukan hanya boleh digunakan untuk menjana pertumbuhan ekonomi negara tetapi juga memberi manfaat dalam mengekalkan nilai-nilai Malaysia berdasarkan Rukun Negara.

Layari laman web rasmi Klik dengan Bijak di: http://www.klikdenganbijak.my






Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter