Jumlah Paparan Halaman

29 September 2016

Jangan Terkejut Kalau Jumpa Parking Menjadi #UberPark Yang Hijau Dan Tenang

Posted by   on

Sekiranya ada selalu berlegar-legar di sekitar Lembah Klang dalam masa terdekat ini, anda mungkin akan melihat satu pemandangan yang ganjil - tempat letak kereta yang telah "tebus guna" dan dijadikan sebuah taman. Inisiatif oleh Uber Malaysia, yang dipanggil #UberPark direka untuk mencetuskan imaginasi rakyat Malaysia. 


Apakah akan terjadi kepada Malaysia jika kita mempunyai lebih kereta di jalan raya, yang memerlukan tempat letak kereta yang lebih sedikit, dan mempunyai lebih banyak taman atau taman-taman bukan?

Malaysia diketahui mempunyai kadar tertinggi ketiga pemilikan kereta di dunia dengan 9 daripada 10 isi rumah memiliki sekurang-kurangnya satu kereta (Nielsen, 2014). Di samping itu, Malaysia juga berada di kedudukan ketiga di dunia untuk pemilikan kereta pelbagai, dengan 1 dalam 2 isi rumah yang mempunyai lebih daripada satu kereta. Semua kereta ini perlu diletakkan di suatu tempat!


Uber melihat keperluan sebenar di sini untuk menyediakan penyelesaian sebenar bagi masalah sebenar di bandar-bandar. Jadi, terlahirlah idea di sebalik #UberPark. Sejak Hari Malaysia pada 16 September, Uber telah mengubah tempat letak kereta di beberapa kawasan di sekitar Lembah Klang, ke dalam taman-taman pop-up, menarik rasa ingin tahu daripada rakyat Malaysia.


Sekiranya anda terjumpa #UberPark dalam perjalanan setiap hari bersama rakan-rakan singgahlah di sana sambil menikmati ais krim percuma atau kopi. Juga boleh bersantai bersama keluarga untuk makan-makan dan rehat-rehat di hari minggu.

Dijangka akan lebih banyak #UberPark akan dibuat disekitar Kuala Lumpur akhir September. Ia akan mewujudkan satu ekosistem yang memberi manfaat kepada rakyat dan alam sekitar. Jadi bagi anda yang tidak memandu biarkan Uber membawa anda ke #UberPark hari ini. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai lokasi UberPark seterusnya, ikuti di #UberPark.






Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter