Jumlah Paparan Halaman

16 Mei 2018

Rayakan Bulan Suci Umat Islam #Ramadan Di Twitter Dengan Emoji Baru

Posted by   on

Twitter adalah #WhatsHappening dan selama #Ramadan, umat Islam seluruh dunia datang bersama untuk meraikan dan berhubung antara satu sama lain di platform. Penyelidikan terbaru dari kaji selidik yang ditugaskan oleh Twitter menunjukkan dua pertiga (67%) pengguna Twitter yang ditinjau di Malaysia akan Tweet semasa bulan suci. Untuk menambahkan warna pada pengalaman #Ramadan mereka di platform tahun ini, Twitter memperkenalkan beberapa emojis tersuai untuk musim ini.

Semasa bulan suci, bermula dari 16 Mei hingga 14 Jun, hashtags berikut akan membuka kunci tiga emojis baru - yang pertama adalah emoji bulan sabit yang direka khas:


Emoji kedua adalah ilustrasi tarikh dengan segelas yogurt, hidangan yang biasa digunakan untuk pecah dengan cepat:

 
Emoji ketiga ialah lampu suluh #Ramadan:


Dari iman dan kesejahteraan kepada makanan dan hiburan, perbualan hidup terungkai di Twitter yang memastikan semua orang dikemas kini mengenai saat-saat # Ramadan yang terbaik. Selain Tweeting tentang kemaskini terbaru mereka, 66% pengguna merancang untuk menonton video di platform - sebenarnya, 65% pengguna berminat menonton rancangan eksklusif langsung di Twitter semasa Ramadan.

Menggambarkan apa yang berlaku di dunia nyata, satu lagi kemuncak penyelidikan utama bagi rakyat Malaysia semasa Ramadan adalah membeli-belah. Ramai berkongsi keinginan mereka untuk membeli barang dari pakaian dan perhiasan ke peralatan rumah dan perabot di Twitter.

Walaupun agama mengambil tempat teratas, negara ini jelas mempunyai rasa humor sebagai pangkat komedi di kalangan kandungan Ramadan Malaysia yang paling dinikmati di Twitter berdasarkan penyelidikan. Kandungan lima teratas di Twitter untuk Malaysia adalah:

1. Agama
2. Makanan / masakan
3. Destinasi pelancongan
4. Kesihatan / kesejahteraan
5. Komedi







Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter