Jumlah Paparan Halaman

20 September 2018

Lebih Memudahkan BOOST E-Wallet POSTCO Untuk Aplikasi Carousell

Posted by   on

Carousell Malaysia, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling cepat berkembang di dunia menjadikannya lebih mudah untuk membeli dan menjual di pasaran. Carousell telah bekerjasama dengan rakan strategik, Boost and PostCo, untuk menangani bayaran dan logistik di seluruh Malaysia.

Meningkatkan, e-wallet yang membolehkan pembayaran tanpa kerumitan tunai, dan PostCo, sebuah syarikat logistik yang menyampaikan bungkusan menerusi rangkaian lebih daripada 1,000 lokasi termasuk kafe, farmasi dan kedai, menandatangani perjanjian perkongsian silang dengan Carousell pada Ogos.


Promosi ini termasuk Hadiah Pulangan Tunai untuk pembelian yang dibuat pada Carousell dengan Boost, serta kadar penghantaran khas untuk Carousellers yang memilih pilihan penghantaran melalui PostCo.

"Ini adalah batu loncatan untuk Carousell Malaysia untuk menyediakan perkhidmatan akhir-akhir untuk pengguna kami. Kami komited untuk mewujudkan nilai bagi pengguna kami dan menjadikannya lebih mudah untuk dibeli dan dijual. Fasa percubaan ini telah menyaksikan sambutan positif daripada pengguna, dan kami akan terus mencari peluang untuk memperbaiki pasaran dan perkhidmatan kami kepada Carousellers Malaysia, "kata Tang Siew Wai, Ketua Negara Carousell Malaysia.

Beliau menambah bahawa perkongsian itu akan dijalankan sehingga akhir bulan September, tetapi syarikat itu tidak menolak perjanjian jangka panjang.

Carousell terus mendapat daya tarikan di Malaysia. Untuk bulan Ogos, ia menyaksikan jumlah transaksi dan penyenaraian masing-masing meningkat sebanyak 20% dan 30% dari bulan sebelumnya. Respons terhadap kerjasama strategik di seluruh negara telah menggalakkan, dengan PostCo merekodkan pengulangan 47% dalam Carousellers menggunakan perkhidmatan penghantarannya selepas sebulan perkongsian dan Meningkatkan melihat penebusan penuh dalam tawaran promosi mereka.

Carousell mempunyai lebih daripada 19 juta penyenaraian untuk pasaran Malaysia sehingga Jun 2018, dengan lebih daripada 5 juta barangan dijual di pasaran. Secara global, ia mempunyai lebih daripada 158 juta penyenaraian dan lebih daripada 54 juta barangan yang dijual di semua tujuh pasaran di Malaysia, Singapura, Indonesia, Filipina, Taiwan, Hong Kong dan Australia.

"Perkongsian ini menandakan satu lagi peristiwa penting dalam perjalanan kami untuk mengukuhkan kepimpinan kami dalam ruang e-wallet dan meningkatkan penawaran kami," kata Christopher Tiffin, Ketua Pegawai Eksekutif Boost. "Meningkatkan memudahkan operasi sehari-hari anda dengan membolehkan anda menguruskan aliran tunai anda dengan hanya satu aplikasi. Dengan komuniti yang terlibat dan pelbagai tawaran pasaran, bekerjasama dengan Carousell adalah langkah semula jadi bagi kami. Sejak permulaan perkongsian kami setakat ini, kami telah melihat peningkatan hampir empat kali ganda dalam Boost menyebut dalam Carousell. "


"Kerjasama kami dengan Carousell menyediakan penjual mereka dengan cara yang unik untuk menyampaikan barangan mereka melalui rangkaian lokasi PostCo kami. Adalah baik untuk melihat sejauh mana kemudahan yang ditawarkan kepada komuniti penjual di Carousell. Apabila seseorang mendapati ia mudah, mereka akan terus menggunakan perkhidmatan tersebut untuk penghantaran yang tersisa. Selain daripada menghantar, kami juga membenarkan pembeli mengumpul bungkusan mereka pada titik pick-up tertentu pada bila-bila masa, sama ada sebelum, semasa atau selepas waktu bekerja. Kami percaya bahawa PostCo juga akan terus memainkan peranan penting bagi pengguna Carousell dalam jangka panjang, "kata Melisa Wang, Ketua Pegawai Operasi PostCo.

Pengguna carousell kini boleh membeli dari penjual yang menerima Boost sebagai pilihan pembayaran dengan mudah memasukkan nombor seluler penjual dalam aplikasi pembayaran, memilih ikon Carousell dan memasukkan detail pembelian. Selain itu, penjual boleh mempunyai tiga bungkusan pertama yang dihantar dari hanya RM1.90 apabila mereka menghantar melalui PostCo.

Untuk maklumat lanjut, ikuti Carousell di https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter