Jumlah Paparan Halaman

22 November 2018

Kenapa Anda Perlu Sertai Petisyen Tukar Menteri Komunikasi Dan Multimedia

Posted by   on

Isu ini semakin kuat dan semakin menjadi hangat diperkatakan setelah tampok kepimpinan negara berubah. Bukan tidak boleh terima perubahan tapi biarlah perubahan kepada arah kebaikan dan bukan memusnahkan kerana benci dan marah kepada kepimpinan terdahulu.


Jika anda rasa anda adalah rakyat yang yakin kepada syarikat milik penuh kerajaan ini boleh log masuk untuk sokong petisyen ini. Menyasarkan lebih 50,000 orang menyokong petisyen ini. Anda boleh log masuk di laman ini sekarang https://www.change.org/p/prime-minister-of-malaysia-replace-our-minister-of-communications-and-multimedia

Translate tentang petisyen ini dari laman tersebut :

"Kami menuntut Menteri Komunikasi dan Multimedia sekarang untuk meletak jawatan kerana beliau telah menunjukkan dengan jelas kepada kami bahawa dia sedang berat sebelah dan tidak melakukan kerja untuk memperbaiki Malaysia.

Telekom Malaysia Berhad (TM) adalah syarikat GLC yang harus membawa pulang ke Malaysia. Walau bagaimanapun, selepas Gobind Singh dipilih sebagai menteri, harga saham TM turun daripada RM6 + kepada RM2.27, kehilangan hampir permodalan pasaran hampir RM12 bilion. Secara mengejutkan, saham Maxis (Pembekal Perkhidmatan Internet yang lain) tetap kukuh, RM5.40 dan ia secara tidak langsung diketahui setiap keputusan yang telah dibuat faedah Maxis dan bukannya situasi menang menang.

Kami sebagai rakyat Malaysia membangkitkan kebimbangan sama ada menteri ini mempunyai perancangan dan pemahaman yang betul tentang industri telekomunikasi Malaysia. Setiap isu yang telah dibangkitkan, dan bukannya melakukan pekerjaan yang sewajarnya, dia menimbulkan kesalahan kepada TM tanpa menjelaskan apa-apa yang perlu dilakukan oleh Menteri Telekomunikasi. Dia sepatutnya mengetahui sebab mengapa penyerapan seluruh Malaysia adalah proses yang sukar tetapi sekali lagi dia menyalahkan TM. Beliau juga telah berat sebelah dengan tidak menangani apa-apa isu yang ditimbulkan oleh rakyat mengenai maxis atau astro.

Terdapat khabar angin atau spekulasi bahawa ia adalah rancangan supaya Maxis dapat membeli TM dengan harga semasa dan dengan itu, Malaysia akan kehilangan salah satu daripada GLC itu. Oleh itu, kami merasakan bahawa ini perlu berhenti untuk menyelamatkan Malaysia sebelum terlambat.

Oleh itu, kami meminta menteri yang tidak adil dan mempunyai pengetahuan yang mencukupi mengenai industri telekomunikasi yang akan menjadi lebih baik bagi warganegara Malaysia."

Bukan bantah kepada pentadbiran dan perubahan baru tapi biar pada yang betul-betul tahu dalam dunia IT ini. Adakah semua tindakan ini untuk meraih populariti bagi menarik sokongan rakyat yang tidak tahu akan kebenaran disebalik segalanya. Adakah ini hanya mahu menunjukkan kelemahan orang lain dan menaikkan namanya sahaja. Terdapat juga beberapa pihak yang cuba "Menangguk Di Air Keruh" terhadap isu ini. Sepeti mana yang ditulis dalam keratan akhbar ini.


Kami bukan pakar dalam dunia politik dan tidak tahu apa niat mereka untuk semua ini, tapi bagi memastikan kelancaran dan keadaan sebenar tentang kedudukan TM boleh baca di dalam penulisan blog ini dan juga beberapa pendapat orang yang berada dalam syarikat GLC itu sendiri. 



Baca penulisan blog ini: 

Tahu memang banyak yang kurang dalam pengurusan TM dan semua itu boleh diatasi dengan baik dan dari hari demi hari TM membaiki perkhidmatan mereka. Tiada apa yang sempuna di dunia ini. Moga dikembalikan keadaan lebih baik demi kesejahteraan semua dan ini bukan kerana kemarahan emosi yang menguasai diri. Sama-sama kita kembalikan keamanan Malaysia yang pernah kita alami satu masa dahulu.







Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter