Jumlah Paparan Halaman

5 November 2018

Survey ShopBack Mendedahkan 11.11 Tahap Kesedaran Meningkat Kepada 96% Tahun Ini

Posted by   on

Platform utama Cashback ShopBack menjalankan tinjauan baru-baru ini dan mendapati tahap kesedaran terhadap 11.11 Single's Day di kalangan pembeli dalam talian Malaysia telah meningkat kepada 96% tahun ini, dari 69% pada 2016.

"Dalam tinjauan 2016 kepada 2,000 pembeli dalam talian Malaysia, 69% menjawab mereka tahu apa Hari Singles dan 31% mengatakan mereka tidak. Tahun ini, 96% menjawab bahawa ia adalah acara dalam talian yang besar (68%) atau hanya satu lagi acara membeli-belah dalam talian (28%); hanya 3% daripada 2,000 responden yang mengatakan mereka tidak tahu apa 11.11, dan 1% menunjukkan hari itu mempunyai makna lain kepada mereka. Ini adalah kira-kira 40% peningkatan berbanding 2016, " kata Alvin Gill, Pengurus Besar Negara ShopBack Malaysia.


Graf 1: Kesedaran untuk 11.11 adalah tinggi di kalangan pembeli dalam talian Malaysia mengikut ShopBack 11.11 kaji selidik membeli-belah dalam talian 2018

Menurut Alvin, pelaburan Alibaba di Lazada dan promosi besar-besaran yang disalurkan menerusi pelbagai saluran dalam talian dan luar talian, serta usaha pendidikan yang dilakukan oleh rakan-rakan ganjaran sepanjang tahun mungkin menyumbang kepada pertumbuhan kesedaran. "Alibaba's Taobao dan Tmall telah bekerjasama dengan ShopBack pada peringkat serantau untuk meningkatkan prestasi pasaran melalui ganjaran tunai dan usaha pendidikan multimedia sejak tahun 2014, yang termasuk kandungan pelbagai bahasa, pendedahan pemasaran digital dan atas tanah, serta sokongan perkhidmatan pelanggan untuk menggalakkan pembelian melalui sama ada Taobao, Tmall atau koleksi Lazada Taobao, yang mana sesuai dengan keperluan mereka, "tambahnya.

"Walaupun menggalakkan majoriti mereka tidak sabar untuk 11.11, penjual dalam talian juga harus menargetkan mereka yang merasakan 11.11 adalah 'satu lagi acara belanja' melalui strategi produk dan promosi yang lebih baik. 98% responden berkata mereka sanggup membuat lebih banyak pembelian jika produk yang mereka perlukan boleh didapati dengan penawaran yang lebih tinggi secara dalam talian. Tiga tawaran teratas yang akan menggalakkan mereka membelanjakan adalah diskaun produk tinggi, penghantaran / penghantaran percuma, dan kod promo / kupon, "kata Alvin.

Apabila diminta memilih tiga tempat pasaran dalam talian yang mereka rasa akan memberikan tawaran 11.11 terbaik tahun ini, Lazada muncul sebagai pilihan utama, diikuti oleh Shopee dan 11street.


Grafik 2: Tiga pasaran utama dalam talian yang diharapkan para pembeli mempunyai tawaran 11.11 terbaik pada tahun ini

Kajian itu juga mendedahkan bahawa pembeli dalam talian lebih suka membeli-belah mereka untuk menjadi berpatutan, cepat dan selamat. "Mobile & Electronics muncul sebagai kategori yang paling popular untuk 11.11 tanpa mengejutkan; yang kedua ialah Home & Lifestyle yang menunjukkan pembeli boleh mencari item untuk membuat ruang hidup mereka sebelum Tahun Baru, diikuti oleh Fesyen serta Kesihatan & Kecantikan. "


Grafik 3: Tiga kategori utama yang dibeli oleh pembeli dalam talian pada tahun ini

Kaji selidik membeli-belah dalam talian ShopBack 2018 meliputi pandangan dari 2,000 pembeli dalam talian aktif ShopBack, yang mana 98.7% berumur 21 tahun ke atas dan sekitar 85% mempunyai pendapatan bulanan RM2,000 dan ke atas. 68.1% daripada responden kaji selidik menggunakan kad kredit / debit untuk membuat bayaran dalam talian manakala 25.4% memilih perbankan dalam talian sebagai kaedah pilihan, diikuti oleh tunai pada penghantaran 3.3%, Paypal 2.8%, dan lain-lain 1.3%.

"Kami menyaksikan 10 kali lebih banyak daripada lalu lintas web biasa yang diarahkan ke tapak rakan kongsi kami pada 11.11 pada 2017, lebih daripada transaksi bernilai RM6 juta dibuat melalui platform kami dan lebih daripada RM200,000 cashback yang disimpan dengan menggunakan ShopBack. Bersama dengan peniaga rakan kongsi kami, ShopBack Malaysia telah menyesuaikan kempen 11.11 tahun 2018 mengikut keperluan pembeli dan kami berhasrat untuk memecahkan rekod itu dengan menggandakan prestasi kami serta jumlah cashback tahun ini, "kata Alvin.


Pada masa ini, lebih daripada 1 juta rakyat Malaysia menggunakan ShopBack untuk pembelian harian mereka. Syarikat ini berfungsi dengan laman web dalam talian seperti Lazada, 11street, Taobao, Tmall, Booking.com, Expedia, Traveloka, ZALORA, Hermo, dan sebagainya untuk memberi pulangan tunai 30% sebagai ganjaran kesetiaan kepada pembeli dalam talian. Selain Malaysia, ShopBack juga beroperasi di Singapura, Indonesia, Filipina, Thailand, Taiwan dan Australia. Lebihan wang tunai bernilai RM25 juta telah diberikan kepada pengguna Malaysia setakat ini. Penjimatan cashback boleh dipindahkan ke akaun bank pengguna setelah pengesahan.

Maklumat lanjut, sila lawati https://www.shopback.my/ atau ikuti Facebook https://www.facebook.com/ShopBackMalaysia/.







Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter