Jumlah Paparan Halaman

26 Februari 2019

CAROUSELL Mencatatkan Rekod 45.1% Penyenaraian Produk Musim Tahun Baru Cina

Posted by   on

Carousell, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling cepat berkembang di dunia, hari ini berkongsi bahawa bilangan penyenaraian di platform meningkat 45.1% kepada 678,853 penyenaraian semasa musim perayaan Tahun Baru Cina. Fesyen wanita, fesyen Lelaki, Produk Kesihatan & Kecantikan, Produk Bayi & Kanak-kanak, dan Alat adalah lima kategori teratas di platform sepanjang tempoh tersebut.


Ini dibandingkan dengan tempoh yang sama tahun lepas apabila penyenaraian di Carousell meningkat sebanyak 20%, membuktikan bahawa platform itu proaktif dalam pendekatannya untuk mempromosikan pengutipan, dan menjual barangan yang tidak digunakan dan kurang digunakan di rumah.

"Musim perayaan Tahun Baru Cina adalah apabila rumah tangga tradisional meremehkan sebagai sebahagian pembersihan musim bunga dan sebagai persediaan untuk perayaan tahunan. Lonjakan penyenaraian di Carousell pada tahun ini menunjukkan bahawa rakyat Malaysia semakin menyedari nilai setiap barangan dan bukannya membuang barang-barang yang memilih untuk menyenaraikan barang-barang mereka yang dicuri di Carousell," kata Tang Siew Wai, Ketua Carousell Malaysia.

Pada tahun ini, Carousell telah mengambil inisiatif untuk melancarkan pembersihan musim bunga dan mempromosikan pengulas, yang membawa kepada pembebasan empat video dalam talian sebagai sebahagian daripada kempen "Jual di Carousell". Siri yang menggambarkan keluarga empat pembersihan musim bunga sebagai persediaan untuk musim perayaan telah berjaya memperoleh lebih daripada 4.1 juta view pada pelbagai platform media sosial.

Siew Wai juga mengakui bahawa peningkatan pesat dalam penggunaan internet di seluruh Malaysia turut menyumbang kepada peningkatan. "Lebih ramai rakyat Malaysia kini boleh mengakses Carousell dengan mudah membeli dan menjual barangan yang dicuri pada harga yang berpatutan."

Pada 11 Januari 2019, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengumumkan bahawa sejumlah 87.4 peratus penduduk Malaysia menggunakan Internet berbanding 76.9 peratus pada 2016. Kenyataan itu juga menunjukkan bahawa transaksi digital juga berada pada aliran menaik kerana pengguna Internet pemangkin dalam membangunkan ekosistem digital yang lebih luas di negara ini.

Satu tinjauan yang dilakukan oleh Carousell pada akhir 2017 mendedahkan bahawa 46 peratus Carousellers di Malaysia mempunyai sembilan item yang tidak digunakan atau tidak digunakan di rumah. Hanya 29 peratus daripada kumpulan ini akan menjual barangan mereka untuk pendapatan tambahan.

Terdapat banyak kesempatan bagi rakyat Malaysia untuk mengetahui kegembiraan mengumumkan dan memperoleh sedikit wang tambahan pada masa yang sama. Maklumat lanjut, ikuti Carousell di https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.







Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter