Jumlah Paparan Halaman

4 April 2019

Rakyat Malaysia Suka Membuang Hadiah Bekas Kekasih Daripada Menjual Semula

Posted by   on

Carousell, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling cepat berkembang di dunia, baru-baru ini melancarkan kempen #MakeSpaceForLove untuk menggalakkan rakyat Malaysia menjual barangan bekas kekasih mereka di atas platform. Kajian dalam aplikasi juga dijalankan untuk memahami tingkah laku pasca hubungan pengguna mereka dan didapati bahawa 28% daripada 1,926 responden kaji selidik memilih untuk membuangnya.


Walaupun pelupusan artikel bekas kekasih mungkin mudah untuk beberapa, 29.5% daripada responden berkata mereka masih menyimpannya kerana nilai atau nilai sentimentalnya.

"Sukar untuk bergerak dalam hubungan, itulah sebabnya #MakeSpaceForLove kempen baru-baru ini diwujudkan untuk menggalakkan rakyat Malaysia untuk menjual bekas sisa bekas mereka di pasaran iklan kami sebagai cara yang positif untuk meneruskan. Dengan memberi peluang kedua, mereka juga akan memberi peluang kedua, " kata Tang Siew Wai, Ketua Negara Carousell Malaysia. 


Kebanyakkan responden mengatakan bahawa mereka masih mempunyai pakaian (50.9%), perhiasan (21.9%), komputer riba atau telefon pintar (19.4%) dan buku (19.4%) dari bekas.

Walau bagaimanapun, lebih daripada 25% responden berkata mereka menjualnya dan membeli sesuatu yang lain dengan wang yang mereka hasilkan. Yang paling merawat diri mereka ialah makan (32.2%), yang lain menyumbangkan wang (21.4%), hutang berbayar (17.1%), atau bercuti (13.8%).

"Decluttering adalah salah satu cara terbaik untuk memulakan sekali lagi. Dengan menjual bekas sisa bekas anda, ia memberikan item seorang pemilik baru yang akan menghargainya dan peluang baru bagi diri anda untuk maju ke hadapan dalam hidup. Kami menyaksikan sebahagian besar responden mengatakan bahawa mereka akan mempertimbangkan untuk menjualnya di Carousell, dan anda akan melihatnya cara terbaik untuk merawat diri anda dengan sesuatu yang istimewa dan menutup rapat ini dalam hidup anda. "Siew Wai menyimpulkan. 

Ikuti Carousell di https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.







Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter