Jumlah Paparan Halaman

30 Mei 2019

Gibraltar BSN Syarikat Insurans Pertama Menggunakan Pembayaran Premium Melalui e-Wallet Boost

Posted by   on

Gibraltar BSN Life Berhad ("Gibraltar BSN") dan Boost Malaysia hari ini mengumumkan perkongsian strategik yang akan membolehkan pelanggan membuat bayaran premium insurans dari dalam e-wallet Boost mereka dan mendapatkan cashback dalam bentuk Shake Rewards. Ini adalah perkongsian pertama antara syarikat insurans hayat dan pembekal e-wallet mudah alih di Malaysia.


Mengulas mengenai perkongsian itu, Rangam Bir, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Gibraltar BSN berkata, "Kami sangat teruja dengan perkongsian kami dengan Boost kerana kami kini boleh menawarkan pelanggan kami satu kaedah pembayaran alternatif yang tanpa tunai, selamat dan mudah. Perkongsian kami dengan Boost adalah sebahagian daripada usaha bersepadu kami di bawah strategi transformasi digital kami untuk memanfaatkan peluang yang akan meningkatkan proses dalaman dan meningkatkan pengalaman pelanggan kami. Kami juga sentiasa mencari rakan kongsi yang saling menguntungkan untuk meningkatkan cadangan nilai pelanggan kami dan pada akhirnya, membantu memperdalam penembusan insurans di negara ini".

Ketua Pegawai Eksekutif Axiata Digital Services Sdn Bhd, syarikat induk kepada Boost, Mohd Khairil Abdullah berkata, "Pada Boost, kami terus mencari jalan di mana kami boleh memperluaskan produk dan perkhidmatan yang ditawarkan di aplikasi yang menyelesaikan titik kesakitan pengguna secara digital. Kami sangat teruja untuk memiliki Gibraltar BSN sebagai rakan kongsi insurans hayat pertama kami untuk disepadukan secara langsung ke dalam aplikasi kami dan menawarkan pilihan untuk membayar premium insurans di platform kami. Kami percaya bahawa kerjasama ini akan memberikan nilai tambah kepada pelanggan Gibraltar BSN yang juga pengguna Tingkatkan dan memacu agenda tanpa tunai untuk negara ini sejajar dengan hala tuju Kerajaan Malaysia." 

Kerjasama antara Gibraltar BSN dan Boost ditetapkan untuk memperdalam lagi kerana kedua-dua syarikat terus meneroka peluang untuk menyediakan insurans hayat yang mudah, relevan dan berpatutan kepada lebih ramai rakyat Malaysia di dompet mudah alih Boost.

Untuk membayar premium BSR Gibraltar dari dalam aplikasi Boost, pengguna perlu melakukan langkah satu kali untuk menambah nombor polisi mereka dari jub Cukai & Pembayaran di halaman Do More of the Boost app. Sebaik sahaja ditubuhkan, pengguna hanya perlu memilih dasar Gibraltar BSN mereka, masukkan jumlah pembayaran dan memberi kebenaran pembayaran sama ada melalui nombor PIN atau biometrik (cap jari untuk Android, Face ID untuk iOS).








Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter