Jumlah Paparan Halaman

14 Mei 2019

Kempen Mari Ber-Carousell Sempena Ramadan Dan Syawal

Posted by   on

Carousell, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling pantas di dunia, memulakan musim Raya dengan kempen digital Mari Mari-Carousell dengan video yang menampilkan selebriti tempatan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal, menggalakkan rakyat Malaysia untuk menganggap Carousell Ramadhan ini.


Dengan Hari Raya Aidilfitri kurang dari sebulan, keluarga di seluruh Malaysia telah mula berpuasa dan mengumumkan rumah mereka sebagai persediaan untuk perayaan yang akan datang. Mereka boleh menjual barangan mereka yang tidak digunakan melalui Carousell dan mendapatkan wang untuk meringankan perbelanjaan perayaan atau memberi duit raya.

"Latihan ini pada Hari Raya lebih daripada sekadar pembersihan biasa. Ia mewujudkan peluang untuk ahli keluarga menjalin hubungan yang lebih baik, serta menjual dan memperoleh pendapatan tambahan untuk mengurangkan perbelanjaan isi rumah musim perayaan ini. Kami berharap lebih ramai rakyat Malaysia akan mula merosot melalui Carousell sebagai tradisi tahunan, "kata Tang Siew Wai, Ketua Negara Carousell Malaysia.

Carousell juga telah melancarkan Parti Raya Bonanza Idul Fitri sempena kempennya di mana rakyat Malaysia boleh menyenaraikan dan menjual barang-barang yang tidak diingini dan tidak digunakan, dan terpaksa memenangi hadiah-hadiah yang menakjubkan.


Parti Raya Bonanza Eid:
Eid's Raya Home Bonanza (Furniture & Home Appliances): 13 Mei 2019 - 19 Mei 2019
Eid's Raya Bonanza Telefon (Alat): 20 Mei 2019 - 2 Jun 2019

Musim ini juga merupakan peluang bagi usahawan yang bercita-cita tinggi. Seorang Carouseller teratas sejak 2014, Iylia Insyirah, pengasas jenama fesyen rumahan, Lily & Orkid, melancarkan koleksi Hari Raya istimewa untuk Wanita di platform. Reka bentuknya, yang diilhamkan oleh kebaya Melayu tradisional dengan sentuhan moden, adalah antara pembelian yang paling popular pada musim ini. Ia dilancarkan pada Carousell pada bulan April 2019, dan menjual siri Ramelah Kebaya dan Skirtnya dalam tempoh kurang dari sebulan.

"Iylia adalah salah satu daripada banyak rakyat Malaysia muda yang mula menjual pakaian yang disayangi di Carousell dan selama ini melancarkan label fesyennya sendiri. Kejayaan reka bentuknya adalah bukti sokongan masyarakat yang kuat terhadap usahawan tempatan, sama ada sambilan atau sepenuh masa. Kami akan terus menyokong Carousellers ini dengan memberikan mereka peluang untuk mendapatkan lebih banyak, "tambah Siew Wai.


Ahli komuniti Carousell juga akan mendapat lebih banyak nilai apabila Carousell telah menerbitkan 10 teratas Ramadhan Bazaars yang disyorkan di Lembah Klang dan ini akan membantu Carousellers menikmati bulan suci sepenuhnya.

Naklumat lanjut mengenai kempen Mari Ber-Carousell, layari https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.







31 ulasan:
Write comments
  1. banyak diskaun atau promosi bagi raya, bolehlah nak beli semua barang kat online je

    BalasPadam
    Balasan
    1. beli kat online harga lebih rendah tapi kualiti barang mungkin rendah jugak, lebih baik beli kat kedai dengan harga yg lebih kurang sama

      Padam
    2. dah pernah guna apps ni ke? macam mana kualiti? recommend tak

      Padam
    3. @Chloe mana ada cakap macam tu, beli online kualiti mereka juga tidak rendah berbanding dgn yg beli dari kedai, kadangkala kedai kat kawasan x ada jual benda yg kita mau, jadi terpaksalah beli secara online, lebih mudah juga berbanding anda pandu kereta ke bandar besar hanya utk beli benda tersebut.

      Padam
    4. @SkyBlue Aku dah try apps Carousell ni, kualiti mmg bagus dan UI mrk juga sesuai utk diguna oleh pengguna dari pelbagai golongan usia, mrk juga sentiasa ada update dlm masa seminggu atau dua utk hilangkan bug.

      Padam
  2. rasanya tak ramai yg tahu apps ni, agak baru kot. tak nampak pun ada kawan yg guna

    BalasPadam
    Balasan
    1. biasalah tu, banyak app yg keluar sebab ramai suka beli kat online. kesian yg kedai-kedai kurang business pulak

      Padam
    2. jual kat online tak perlu nak bayar sewa kedai, jadi boleh nak jual dalam harga yg lebih rendah

      Padam
    3. sekarang banyak kedai ada jual kat online jugak, boleh pergi kedai mereka dan boleh jugak nak beli kat website mrk

      Padam
    4. App Carousell ni sudah lama keluar kat pasaran, platform mrk mmg popular kat Singapore dgn beribuan pengguna yg aktif setiap hari, mungkin skrg kawan anda masih x tau tapi masa depan mrk tentu akan guna juga sekiranya ia semakin popular.

      Padam
    5. @Iman semua org perlu mau cari alternatif yg lebih senang utk mrk cari benda yg mrk mau, kalau pergi ke kedai tu x semestinya ada benda yg kita mau, bazir pulak masa dan tenaga kita utk cari satu demi satu, jadi lebih ramai org yg suka shopping secara online skrg.

      Padam
  3. semakin banyak app yg dikeluarkan, tak pasti mana satu yg senang nak guna dan servis lebih baik

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg lain tu aku pernah guna, ada banyak diskaun dan jugak baucher tapi tak pasti yg ni ada ke tak

      Padam
    2. @SkyBlue Carousell juga ada promo code pada masa tertentu supaya pengguna boleh dapat diskaun, jadi sentiasa tengok2 page ataupun halaman web mrk utk tahu tentu promosi yg terkini supaya x miss out peluang anda.

      Padam
  4. memang boleh dapat hadiah ke? nampak ada iphone,macam mana nak dapat hadiah tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengok macam kita hanya perlu sertai pertandingan mereka dan ada peluang untuk menang hadiah2 tersebut, hanya perlu jual benda dalam kategori yang mereka nyatakan.

      Padam
    2. barang second hand boleh jual jugak eh? nak jual kat platform mrk tu kena bayar ke?

      Padam
    3. @syamil Kalau benda yg biasa je mmg x perlu bayar sebarang pembayaran utk jual kat platform Carousell, mrk juga x ambil commission drpd anda jadi untung yg anda dpt lebih byk berbanding platform lain.

      Padam
  5. remaja saja yg biasa beli kat online, makcik makcik semua masih beli kat supermarket, diskaun kat supermarket berbaloi masa raya

    BalasPadam
    Balasan
    1. mak saya suka beli kat online, katanya lebih murah harga barang berbanding yg kat supermarket lagipun takyah nak keluar beli barang

      Padam
    2. biasa saya beli baju je kat online, mak saya beli frying pan ke periuk ke, semua dari online

      Padam
    3. X semestinya pemuda saje yg beli secara online, skrg byk golongan yg lebih dewasa juga pandai utk online shopping, asalkan apps yg mrk guna tu x begitu rumit dan mudah utk diguna.

      Padam
    4. Online shopping kini bukanlah hanya terhad kepada golongan remaja sahaja, ibu aku juga banyak beli benda secara online seperti baju raya dan sebagainya, harga berpatutan serta tidak perlu pergi berebut2 dengan orang lain kat shopping mall tu terutamanya pada masa perayaan seperti skrg.

      Padam
  6. Tengok macam platform yang bagus untuk kosongkan ruang di rumah aku, memang ada banyak benda yang diguna lagi tapi rasa sayang kalau hendak dibuang, kalau dijual rasa lebih elok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. barang yg second hand ni tak leh nak jual harga tinggi, boleh dapat sikit je, agak 30% harga original

      Padam
    2. 30% harga original juga okay, kalau terus buang je satu sen pun x dpt balik, kalau benda mcm perabot lama sekurang2 juga masih boleh jual utk ratus ringgit lebih, kalau jual kpd kedia perabot biasanya mrk x akan beli dgn harga yg begitu tinggi.

      Padam
    3. @daisyestaben Apa boleh buat, kedai perabot tu mrk hanya mau sesetengah bahagian yg boleh diguna semula, yg lain tu mrk juga buang saje, lebih baik jual kpd org lain yg mungkin masih akan gunanya utk bbrp tahun yg akan datang.

      Padam
  7. Kempen seperti ini juga menggalakkan org ramai mengamalkan 3R di samping mengurangkan sampah-sarap yg bertimbunan terutamanya pd masa perayaan.

    BalasPadam
  8. X semestinya kita hanya boleh jual benda2 second hand masa hari perayaan sahaja, dengan adanya app Carousell ini mmg senang utk dibuat pada bila2 masa sahaja, hanya perlu tangkap gambar dan upload sudah boleh.

    BalasPadam
  9. Kakak saya skrg juga buat bisnes secara online kat Carousell jual baju, tengok salesnya mcm baik, tiap2 hari perlu pergi pos laju ataupun bertemu terus dgn pelanggan yg dekat, tentu untung byk nampaknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya kita juga boleh jual benda hasil buatan sendiri seperti kraft tangan ataupun biskut2 raya kat platform Carousell tu, bagus sebagai kerja sampingan untuk dapat lebih byk duit serta terdedah kepada lebih ramai pelanggan kalau kita berniaga secara online.

      Padam

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter