Jumlah Paparan Halaman

20 September 2019

Huawei Mate 30 Dan 30Pro Memberikan Fotografi Dan Videografi Luar Biasa

Posted by   on

Siri Huawei Mate 30  akhirnya diumumkan dengan persediaan kamera baru quad-kamera yang menawarkan hasil fotografi dan videografi yang luar biasa. Peranti utama terbaru - Huawei Mate 30 dan Mate 30 Pro juga berjalan pada chipset Kirin 990 terkini yang tersedia dengan sokongan 5G bersepadu.


Untuk meneruskan reka bentuk ikoninya dari siri Huawei Mate 20, Mate 30 dan Mate 30 Pro baru mempunyai reka bentuk cincin yang unik untuk kamera belakang dan ia juga mempunyai cincin halo tersendiri di sekitarnya. Reka bentuk belakang menonjol dari selebihnya dan anda pasti akan tahu bahawa ia adalah peranti Mate 30 sekilas.

Untuk meningkatkan pengalaman tontonan video dan kandungan anda, Huawei telah memperkenalkan Paparan Horizon yang melengkung ke arah tepi dengan sudut 88 derajat tajam. Akibatnya, anda mendapat pengalaman melihat ke tepi yang lebih mendalam pada 6.53 "Flex OLED screen (2400 × 1176) pada Mate 30 Pro dan mempunyai nisbah aspek 18.4: 9. Untuk luaran yang lebih bersih, model Pro mendapat ciri interaksi sentuhan sentuhan sensitif yang menggantikan butang rocker tradisional.

Sementara itu, Standard Mate 30 mempunyai paparan 6.62 yang lebih besar "OLED tegar (2340 × 1080) Dalam nisbah aspek 19.5: 9 yang rata dan ia mengekalkan butang kawalan isipadu fizikal yang diletakkan di atas butang kuasa.

Powering the Mate 30 series adalah cip Kirin 990 terbaru yang mengaku sebagai SoC yang paling canggih sehingga kini. Dilancarkan semasa IFA 2019, Kirin 990 dihasilkan berdasarkan proses 7nm + EUV yang menggabungkan aras kecekapan kuasa tiga peringkat untuk CPU. Untuk pemprosesan berasaskan AI, ia juga mendapat Unit Daun Pemprosesan NPU yang menggunakan Dual-NPU dan teras NPU yang kecil untuk prestasi yang lebih pantas sambil mengekalkan kecekapan tenaga. Di samping itu, chipset baharu juga mendapat GPU 16-teras yang supersized untuk prestasi grafik yang lebih baik.

Untuk penyambungan ultra cepat, varian Kirin 990 5G bukan sahaja menyokong 2G, 3G dan 4G, tetapi juga penyambungan 5G dalam piawaian NSA (Bukan Stand-alone) dan SA (Stand-alone). Peranti ini mempunyai sokongan band penuh TDD / FDD yang membolehkannya menyampaikan sambungan lancar di seluruh dunia. Huawei juga mendakwa bahawa siri Mate 30 adalah telefon pintar 5G generasi kedua yang pertama untuk menyokong panggilan video 4K.

Seperti setiap lelaran utama, Huawei menaikkan ante dengan persediaan kamera kuad baru dengan SuperSensing Cine Camera. Bagi Mate 30 Pro, peranti kini mempunyai sistem kamera utama dwi yang menggunakan sensor cahaya 40MP 1 / 1.54 inci yang mempunyai penarafan ISO maksimum 512,000 yang dapat menangkap video dengan julat dinamik diperpanjang serta super perlahan pada 7680fps yang luar biasa dalam resolusi 720p. Terdapat juga sensor 40MP sekunder 1 / 1.7 inci dengan kepekaan cahaya rendah yang mengagumkan sebanyak 409,600.


Daripada kamera periscope, Mate 30 Pro juga mendapat kamera telefoto 8MP yang menawarkan zoom optik 3X, zoom hibrid 5X dan sehingga 30x zoom digital, bersama-sama dengan unit mendalam 3D. Termasuk juga penstabilan imej optik.

Peranti ini juga mendapat kamera penderiaan mendalam 3D untuk bahagian hadapan untuk menangkap maklumat kedalaman lapangan yang tepat untuk selfie potret sambil menghasilkan kesan penapis semula jadi dan lembut.

Untuk Mate standard, ia mendapat kamera utama f / 1.8, 40MP, penembak ultra-lebar 16MP dan kamera telefoto 8MP dengan OIS. Tidak ada kamera keempat dan lubang tambahan adalah untuk menempatkan sensor fokus laser.

Dari segi bateri, Mate 30 Pro mendapat unit 4,500mAh besar manakala Mate standard 30 mendapat kapasiti 4,200mAh yang dihormati. Sebagai perbandingan, Mate 20 Pro semasa mempunyai bateri 4,200mAh, manakala standard Mate 20 menetap untuk unit 4,000mAh.

Kedua-dua peranti menyokong 40W Huawei SuperCharge serta 27W Wireless Huawei SuperCharge. Teknologi pengecasan juga disahkan oleh TUV Rheinland. Ciri pengecasan tanpa wayar yang terbalik yang diperkenalkan pada perdana Mate sebelumnya telah dinaik taraf juga untuk pengecasan lebih cepat.

6.62 "Huawei Mate 30 dan 6.53" Huawei Mate 30 Pro boleh didapati di Emerald Green, Space Silver, Cosmic Purple and Black. Peranti ini juga boleh didapati di Green Forest dan oren yang ditawarkan dalam kulit Vegan. Peranti akan dihantar dengan EMUI 10 dari kotak yang didasarkan pada Android terbaru 10. EMUI 10 membawa pelbagai ciri-ciri baru termasuk Mode Gelap, kawalan Sentiasa-Paparan-Paparan dinamik dan AI.








Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter