Jumlah Paparan Halaman

3 Mac 2020

Alami Kehebatan Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik di The Curve Mutiara Damansara

Posted by   on

Cuti sekolah tak lama lagi dan bakal memberi keseronokan! Mencari cara yang menyeronokkan dan pendidikan untuk menghabiskan cuti sekolah anak anda? Melibatkan diri dalam bidang Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik (STEM) yang menarik dan belajar sesuatu yang baru, hanya di The Curve!


Bermula 13 hingga 22 Mac, pusat membeli-belah ini akan diubah menjadi syurga sains, dipenuhi dengan pelbagai kelompok dan aktiviti untuk menghiburkan dan bersemangat di kalangan pelawat dari semua lapisan masyarakat. STEM Fest akan menampilkan empat kluster yang memberi tumpuan kepada Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik dan setiap pameran akan mempunyai pelbagai acara dan aktiviti berkaitan STEM, menarik minat pelbagai kepentingan. Ingin tahu sains forensik atau mungkin kunci untuk menyelesaikan kubus Rubik? Ini akan menjadi antara ramai pelanggan yang boleh belajar dari pelbagai kluster. Untuk memberi pengunjung pengalaman multi-sensor, 30 peserta pameran STEM akan memaparkan dan berkongsi pelbagai pameran interaktif antara robotika, pengekodan, demonstrasi sains dan bahkan Realiti Maya. Semua pelawat bebas untuk menyentuh, merasakan dan mainan dengan pameran yang dipaparkan!

Sekiranya anda seorang peminat percubaan sains, maka janganlah lagi! Saksikan Magic of Science, sebuah pameran sains yang akan mempamerkan eksperimen sains hidup di atas panggung. Jangan terlepas pertunjukan yang akan berlaku setiap hujung minggu di Mahkamah Pusat.


Bagi mereka yang mencari keseronokan mencabar, berkunjung ke pameran Aerospace dan Drone, di mana pembeli boleh mencuba tangan mereka di operasi dan terbang drone! Sediakan pengetahuan STEM anda untuk ujian dan mengambil bahagian dalam STEM Explorace. Penyertaan adalah mudah! Mereka yang berminat boleh menghabiskan sekurang-kurangnya RM50 dalam maksimum dua resit untuk menyertai STEM Explorace. Mengalu-alukan lebih banyak bengkel dan aktiviti, hanya berjalan ke mana-mana kluster pilihan anda untuk menyertai.

Jazmi Kamarudin, Pengurus Besar Kanan, berkata, "Kami percaya adalah penting untuk mendedahkan kanak-kanak kepada pelbagai bidang pengajian, terutamanya bidang Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik, dari zaman muda. Melalui acara STEM Fest kami, kami berharap dapat memberikan pengalaman pembelajaran yang menyeronokkan kepada anak-anak dan memberi mereka kesempatan untuk meneroka, menemui dan mempelajari lebih lanjut mengenai topik menarik dalam bidang STEM!".

Ketahui lebih lanjut mengenai Pesta STEM dengan menghubungi pegawai Penjagaan Pelanggan Curve di 03 - 7710 6868 atau melawat laman web Curve di www.thecurve.com.my, halaman Facebook di www.facebook.com/theCurveShoppingMall atau halaman Instagram di www.instagram.com/thecurve_official/ (thecurve_official).








Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter