Jumlah Paparan Halaman

2 April 2020

Buku Yang Boleh Anda Dapat Secara Dalam Talian Di Masa Waktu Perintah Kawalan Pegerakan

Posted by   on

Sekiranya anda adalah sebahagian dari orang ramai #DudukRumah yang telah mengamalkan pengasingan diri dan dengan lanjutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) hingga 14 April 2020, kemungkinan anda berada dalam keadaan yang agak tidak tenteram. Ini mungkin disebabkan oleh memo Covid-19 yang tidak berkesudahan yang berleluasa dalam suapan media sosial dan pembaharuan berita yang berterusan mengenai kebangkitan kes di seluruh dunia. Ada yang telah meluangkan masa dalam tempoh ini dengan membersihkan rumah mereka, membuat panggilan video kumpulan kepada rakan dan keluarga atau bahkan membuat 'Dalgona Coffee', minuman berkrim yang telah menjadi virus.

Semasa tempoh kegelisahan dan kekaburan ini, kebiasaan yang berharga yang beberapa di antara kita mungkin berpihak sepanjang tahun atau tidak pernah dijemput, adalah tabiat mudah membaca. Pada masa yang sezaman, ramai orang telah menurunkan bacaan kerana jadual kerja yang sibuk atau dari terlalu banyak gangguan. Walau bagaimanapun, dengan wabak semasa, bacaan dan buku secara amnya hanya menjadi lebih berharga dengan masa tambahan di tangan. Ini kerana ia adalah cara terbaik untuk mengesan semua bunyi negatif, untuk memperbaiki diri anda untuk mendapatkan 'normal' baru dan benar-benar melibatkan diri dalam buku yang baik dan lama. Berikut adalah senarai lima tajuk dengan harga yang berpatutan untuk menambah rak buku anda untuk menyembuhkan anda melalui kuasa buku:

365 Ways to Live Happy: Simple Ways to Find Joy Every Day (RM12.90)

Dengan 365 Cara Selamat Hidup: Cara Mudah Menemukan Kegembiraan Setiap Hari oleh Meera Lester, belajar bagaimana untuk menjadikan pesimisme anda optimis, satu hari pada satu masa! Buku ini adalah contoh yang bagus tentang bagaimana bacaan dapat membuat anda tenang, dengan tip mengenai mencari makna di setiap masa dan bagaimana untuk meringankan - sekali dan untuk semua. Selesaikan dalam setiap aspek kehidupan - fizikal, emosi, mental, sosial, agama yang akan mengubah anda menjadi makhluk yang lebih positif untuk kepentingan diri anda dan orang di sekitar anda. Buku ini termasuk idea-idea yang segar dan ketara yang anda mungkin tidak fikir dan idea mudah yang anda perlu mengingatkan. Sekiranya anda berasa sedih, cuma ambil buku ini lagi.

How Soon is Now? From Personal Initiation to Global Transformation (RM24.90)

Ketika dunia melangkah ke era yang belum pernah terjadi sebelumnya, banyak individu mungkin melihat kehidupan mereka dan menimbang kembali pilihan yang telah mereka buat. Bagaimana Soon Sekarang? Dari Permulaan Peribadi ke Transformasi Global oleh Daniel Pinchbeck membincangkan transformasi penting yang diperlukan pada tahap peribadi dan global untuk menyelesaikan masalah yang ditimbulkan oleh perubahan iklim serta isu-isu persekitaran yang penting. Buku itu juga mencadangkan penyelesaian kepada isu-isu ini dengan meliputi pemikiran oleh pemikir yang berbeza termasuk Carl Jung dan Jack Kerouac. Pinchbeck menimbulkan persoalan yang sangat nyata: Bolehkah manusia hidup? Penulis selanjutnya meneroka subjek seperti kerohanian dalam buku yang merangkumi semua ini.

Move Fast and Break Things (RM19.90)

Tajuk Move Fast and Break Things: Bagaimana Facebook, Google, dan Amazon Cornered Culture dan Demokrasi Terancam oleh Jonathan Taplin adalah berdasarkan moto yang kini terkenal Mark Zuckerberg yang menangkap bagaimana usahawan menganggap gangguan: lebih banyak lagi yang lebih baik. Buku ini membolehkan pemahaman yang lebih baik mengenai model perniagaan, ideologi dan personaliti seperti Mark Zuckerberg dan Jeff Bezos di belakang kebangkitan internet dan kesannya terhadap budaya. Penulis juga penyokong untuk mendesentralisasi web yang dimonopoli oleh syarikat-syarikat seperti Google, Facebook dan Amazon yang menentukan masa depan industri muzik, filem, televisyen, penerbitan dan berita.

Inspiring Animals (RM19.90)

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, pewarna dewasa telah meletup dengan populariti. Di banyak kedai buku, ada rak yang ditetapkan untuk memenuhi fenomena ini. Mereka yang mencari aktiviti mudah nostalgia sebenarnya berpaling kepadanya untuk sementara waktu kerana ia adalah cara yang baik untuk memberi tumpuan kepada masa kini untuk mencapai kesedaran. Orang dewasa yang cergas akan mendapati aktiviti terapeutik dan menenangkan. Terdapat banyak buku bertemakan yang disediakan seperti bunga, haiwan, bandar dan juga buku-buku tertentu seperti Alice in Wonderland. Buku-buku mewarna ini biasanya mempunyai reka bentuk rumit yang dicetak pada kertas berkualiti tinggi seperti ini: Inspiring Animals yang mempunyai 88 halaman dan termasuk enam pensel pewarna. Anda tidak perlu mempunyai kemahiran Claude Monet atau menjadi kreatif untuk mewarna dalam satu halaman. Perasaan apabila anda melengkapkan halaman akan menjadi kepuasan!

The Mortal Instruments Book Set (Book 1-6) (RM99.90)

Membaca novel fantasi adalah satu bentuk hebat escapism dan apa yang lebih baik daripada satu buku fantasi, adalah satu seri, enam tajuk tajuk. Kotak Set Alat Mortal Book 1-6 oleh Cassandra Clare akan memastikan para pembaca sibuk selama seminggu atau lebih, bergantung pada seberapa cepat anda dapat memakan halaman. Ia memaparkan semua enam buku dalam siri ini: City of Bones, City of Ashes, City of Glass, City of Fallen Angels, City of Souls Lost and City of Heavenly Symbol. Siri ini berkisar Clary, yang tidak biasa berusia lima belas tahun. Dia terperangkap di dunia Shadowhunters, yang merupakan pahlawan yang berdedikasi untuk menghapuskan setan dari dunia. Dia tidak lama lagi ditarik ke Jace, seorang lelaki misterius dengan rambut berambut perang dan parut pucat sejak bertahun-tahun menerapkan pelbagai rune ajaib. Makhluk-makhluk supranatural, percintaan dan pengkhianatan membuat siri pemutar halaman mutlak.

Buku-buku tidak boleh dianggap sebagai kemewahan, melainkan sebagai keperluan untuk peningkatan diri dan pengetahuan. Ini adalah tempoh terbaik bagi mereka yang berada di rumah untuk mengambil buku dan mula membaca. Dengan BookXcess menawarkan akses kepada buku-buku yang berpatutan, anda tidak perlu berfikir dua kali! Teruskan ke bookxcessonline.com untuk pelbagai buku di 50% - 80% off harga runcit yang disyorkan. Pelbagai genre boleh didapati yang terdiri daripada fiksyen sains, thriller, kesusasteraan, dewasa muda, perniagaan, masakan, seni dan reka bentuk, buku kanak-kanak dan banyak buku yang dicari. Nikmati penghantaran percuma di Malaysia dengan pembelian minimum RM60. Tertakluk kepada terma dan syarat.

Maklumat lanjut, sila layari:
Facebook: https://www.facebook.com/BookXcess
Instagram: @bookxcess
Laman web: https://www.bookxcess.com








Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter