Jumlah Paparan Halaman

27 Julai 2020

ShopBack Kembali Kerjasama Dengan Shopee Malaysia Untuk Shopee Affiliate Marketing Solutions (AMS).

Posted by   on

ShopBack, platform penghargaan dan penemuan teratas di Asia-Pasifik, bersama dengan Shopee, platform e-dagang no.1 Malaysia, telah bersama-sama melancarkan Shopee Affiliate Marketing Solutions (AMS) hari ini. Inisiatif ini bertujuan membantu jenama mempercepat pertumbuhan kedai e-dagang mereka, sambil membawa lebih banyak nilai kepada pengguna dalam bentuk penemuan produk dan penjimatan.


Kerjasama ini membolehkan jenama yang mengambil bahagian menyenaraikan Kedai Rasmi Shopee mereka secara langsung di platform ShopBack Malaysia, dengan itu membolehkan mereka menentukan jumlah wang tunai untuk memberi ganjaran kepada pelanggan. Sebelumnya, pengguna menerima pulangan tunai di seluruh laman web ketika membeli dari Shopee melalui platform ShopBack. Kini dengan Shopee AMS, pengguna akan mendapat pulangan tunai tambahan sepanjang pembelian mereka dari jenama yang mengambil bahagian, selain menerima pulangan tunai di seluruh laman web yang biasa.

Di Malaysia, ShopBack menghasilkan sekitar 1.5 juta pesanan bulanan untuk lebih dari 500 pedagang pada Q2 tahun 2020. Sejak dilancarkan, ShopBack Malaysia telah memberikan ganjaran tunai kepada penggunanya dengan lebih daripada RM60 juta. Mulai hari ini, jenama yang berpartisipasi dalam Shopee AMS akan dapat memanfaatkan jangkauan luas ShopBack Malaysia dan mempromosikan Kedai Rasmi Shopee mereka kepada lebih dari 3 juta pengguna.

Kami gembira kerana Shopee mempercayai ShopBack untuk menjadi salah satu rakan utama mereka di Malaysia. Kerjasama ini akan menyaksikan dua pemimpin industri bersatu untuk berusaha mencapai tujuan bersama untuk mendorong nilai kepada peniaga dan pengguna. ShopBack dapat membantu merapatkan jurang antara pembeli dalam talian dan jenama kegemaran mereka di Shopee, sambil membolehkan mereka memperoleh pulangan tunai tambahan pada pembelian mereka. Kerjasama ini juga merupakan kaedah yang baik untuk memperluas barisan pedagang kami untuk memberi lebih banyak pilihan kepada pengguna kami untuk menemui dan mendapatkan wang tunai. Kami berharap dapat bekerjasama rapat dengan Shopee untuk membantu lebih banyak jenama mengembangkan kehadiran dan penjualan digital mereka,” kata Eddy Han, Pengurus Besar Negara, ShopBack Malaysia.


Shopee mengambil pendekatan menggunakan data dalam memilih 13 jenama pertama dari pelbagai kategori untuk mengambil bahagian dalam Shopee AMS. Jenama yang disenarai pendek adalah Amazfit, Anker, Anlene, Anmum, Aukey, DirectD, Fernleaf, fitbit, Jabra, Realme, Skullcandy, Tefal, dan tronsmart, yang popular di kalangan pembeli tempatan. Pengguna ShopBack dapat memperoleh pulangan tunai hingga 7.5% apabila mereka membeli dari mana-mana jenama ini.

"Kami gembira dapat meningkatkan kerjasama dengan ShopBack ke tingkat berikutnya. Pandemi COVID-19 telah mempercepat kadar penggunaan digital, dan sebagai hasilnya kita telah melihat peningkatan jumlah perniagaan baru yang bergabung dengan Shopee untuk membawa penawaran produk mereka secara online. Melalui perkongsian ini, jenama akan dapat memanfaatkan pangkalan pengguna ShopBack yang luas di Malaysia untuk mendorong lalu lintas ke Kedai Rasmi mereka di Shopee dan mempromosikan produk mereka. Ini sangat berguna untuk jenama yang tidak mempunyai kedai dalam talian mereka sendiri. ShopBack akan berfungsi sebagai alat pemasaran tambahan bagi mereka untuk mengurangi kebisingan dan mendorong kesadaran dan penjualan dengan cara yang disasarkan,” kata Ian Ho, Pengarah Urusan Regional, Shopee.








Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter