Jumlah Paparan Halaman

3 Julai 2020

Vietjet Memenangi Anugerah 'Operating Lease Deal of the Year' dari Airfinance Journal

Posted by   on

Syarikat penerbangan baru dari negara Vietnam iaitu Vietjet telah memenangi anugerah "Operasi Lease Deal of the Year" untuk 10 operasi operasi pesawat Airbus pada tahun 2019 di Anugerah Global Tahunan majalah industri kewangan penerbangan dan aeroangkasa berprestij dunia Airfinance Journal.


Perjanjian yang ditandatangani antara Vietjet dan Novus Aviation Capital pada bulan Julai 2019, merangkumi sejumlah 10 pesawat di mana lima pesawat (tiga A321 dan dua A321neos) dihantar pada tahun 2019 dan lima baki pesawat dijadualkan akan dihantar pada akhir tahun 2020.

Anugerah ini mengiktiraf manfaat Vietjet dari transaksi termasuk fleksibiliti dalam struktur pembiayaan, harga sewa yang menarik, dokumentasi berulang, dan jadual penghantaran pesawat.

"Penghargaan ini merupakan pengakuan atas usaha gigih Vietjet dalam aktiviti pembiayaan pesawat terbang, yang menjadi asas yang kuat untuk pelaburan berterusan dan pengembangan armada baru dan moden dalam beberapa tahun mendatang," kata Ho Ngoc Yen Phuong, Wakil Presiden dan CFO Vietjet.

Vietjet disenaraikan sebagai salah satu daripada 50 syarikat penerbangan terbaik di dunia untuk pembiayaan dan operasi yang sihat selama dua tahun berturut-turut oleh Airfinance Journal pada tahun 2018 dan 2019. Perlu diketahui, ia adalah satu-satunya syarikat penerbangan Vietnam dalam senarai. Ini menunjukkan petunjuk positif dan pertumbuhan syarikat penerbangan di antara syarikat penerbangan terkemuka di seluruh dunia.


Diterbitkan secara berterusan selama lebih dari 40 tahun, Airfinance Journal adalah penerbitan kewangan terkemuka di dunia mengenai pesawat dan perniagaan penerbangan global yang beribu pejabat di London. Jurnal ini merangkumi berita, analisis dan data terkini yang berkaitan dengan pembiayaan industri penerbangan di seluruh dunia, meliputi syarikat penerbangan, lapangan terbang, bank dan institusi kewangan, syarikat penyewaan dan lain-lain.

Vietjet telah dianugerahkan kedudukan keselamatan tertinggi dengan 7 bintang dari satu-satunya laman web keselamatan dan penarafan produk AirlineRatings.com di dunia. Syarikat penerbangan ini juga telah dinobatkan sebagai Syarikat Penerbangan Tambang Rendah Terbaik oleh organisasi terkenal seperti Skytrax, CAPA, dll dalam beberapa tahun kebelakangan ini.









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter