Jumlah Paparan Halaman

11 Jun 2018

Logitech G Unleashes Mouse Permainan Wireless Baru

 
Logitech G, jenama Logitech, hari ini mengumumkan Logitech® G304 LIGHTSPEED Wireless Mouse, tetikus permainan generasi akan datang yang membawa teknologi tanpa wayar LIGHTSPEED ™ dan sensor HERO ™ (Kecekapan Berkualiti Tinggi) kepada semua pemain, dalam percubaan dan kebenaran faktor bentuk. Logitech G304 menggunakan teknologi wayarles LIGHTSPEED eksklusif Logitech G untuk pengalaman permainan yang lebih pantas daripada kebanyakan tikar berwayar, serta sensor revolusioner HERO Logitech G, mampu mencapai prestasi generasi akan datang pada 10 kali kecekapan kuasa generasi terdahulu tikus. Dengan Logitech G304, tidak ada sebab untuk permainan dengan tali.

"Selama bertahun-tahun, kami komited untuk menyampaikan prestasi tanpa wayar yang lebih pantas daripada tawaran berhadapan pesaing kami," kata Encik KP Sim, Country Lead for Singapore, Malaysia dan Filipina. "Melalui kerja kami Wireless telah maju ke tahap di mana Esports pro mempercayai teknologi inovatif kami dan memenangi dengan tikus tanpa wayar kami. Dengan G304 kami ingin membawa teknologi yang paling tepat untuk semua orang. G304 mempunyai sensor HERO dan wireless LIGHTSPEED - semuanya bernilai RM199.00. Tidak pernah ada masa yang lebih baik untuk pergi tanpa wayar. "

Dengan Logitech G304, anda boleh bermain pada prestasi puncak dengan sensor HERO terkemuka industri. Sensor ini sangat cekap, dan memberikan ketepatan dan ketepatan yang luar biasa, 400 ketepatan IPS dan kepekaan sehingga 12,000 DPI, tanpa mempercepat atau melicinkan. Selain itu, dengan teknologi tanpa wayar LIGHTSPEED tanpa wayar yang cepat termasuk dalam Logitech G304, anda mendapat pengalaman permainan yang lebih cepat daripada kabel berwayar dengan kadar laporan 1ms, sambungan tanpa wayar yang dioptimumkan secara akhir-ke-akhir, dan responsif dan kebolehpercayaan yang luar biasa untuk tahap persaingan prestasi.

Terima kasih kepada kecekapan kuasa ekstrem HERO, hayat bateri adalah luar biasa. Anda boleh mendapatkan 250 jam permainan berterusan pada kadar laporan 1ms dalam mod Kinerja pada hanya satu bateri AA. Beralih kepada mod Endurance dengan kadar laporan 8ms menggunakan Perisian Permainan Logitech (LGS) untuk memanjangkan hayat bateri sehingga sembilan bulan pada satu bateri AA.

Walaupun dengan begitu banyak teknologi di dalam, Logitech G304 tidak berat atau besar. Ia tahan lama, tetapi padat dan ringan pada hanya 99 gram untuk pergerakan tinggi, berkat reka bentuk mekanikal ringan dan penggunaan bateri yang cekap. Sama ada anda bermain di rig desktop anda atau di mana sahaja dengan komputer riba, Logitech G304 adalah sesuai. Ia boleh didapati dalam Black.

Harga


Logam G304 Mouse Wireless Wireless Game dijangka boleh didapati di penjual semula Logitech di Malaysia pada bulan Julai 2018 untuk harga runcit yang dicadangkan sebanyak RM199.00. Untuk maklumat tambahan sila lawati laman web kami, blog kami atau berhubung dengan kami di Facebook.





2 Jun 2018

Twitter Dan Astro Bekerjasama Sempena Piala Dunia FIFA Rusia 2018

 
Tinggal beberapa minggu sehingga kick-off, Twitter dan Astro hari ini mengumumkan kerjasama utama untuk Piala Dunia FIFA 2018 Rusia ™. Astro adalah rumah Piala Dunia FIFA 2018 Rusia di Malaysia. Sukan adalah hidup dan sosial di Twitter sebagai peminat menonton, perbahasan dan meraikan sukan kegemaran mereka bersama-sama. Untuk menguatkan perbualan sukan di kalangan peminat di Malaysia, Astro bekerjasama dengan Twitter untuk menyediakan klip perlawanan bola sepak 'dekat-hidup' dan kandungan pertandingan di @stadiumastro.

Peminat kejohanan bola sepak global boleh menantikan makluman sasaran dari perlawanan hari ini, memainkan semula matlamat terbaik hari ini dari setiap sudut, mengulangi tindakan hari yang menangkap detik-detik penting dan koleksi klip video pemain bintang perlawanan.

"Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan Astro untuk membawa kandungan Piala Dunia eksklusif seperti analisis pakar dan video yang menyoroti Twitter bersama perbualan dan tweet tepat waktu terbaik," kata Maurizio Barbieri, Ketua Sukan SEA Twitter. "Rakyat Malaysia berminat dengan bola sepak, dan peminat mesti terus ke Astro dan Twitter untuk melihat dan membincangkan segala yang berlaku semasa kejohanan bola sepak."


CK Lee, Ketua Sukan Astro berkata, "Sukan live adalah yang paling berpengalaman bersama. Astro berharap dapat mencetuskan perbualan yang meriah dan menarik di kalangan rakyat Malaysia pada momen Piala Dunia kegemaran mereka dengan klip 'hampir hidup' di @stadiumastro. Jadi, ikuti @stadiumastro di Twitter untuk pengalaman Piala Dunia yang paling sosial dan digital lagi".

Kerjasama baru dengan Astro ini adalah yang terbaru dalam rangkaian perkongsian yang berjaya antara penyiar dan Twitter yang sudah termasuk EPL, F1, MotoGP, PGA dan Asia Tour, Grand Slam Tenis, dan AFC CL and Cup.







21 Mei 2018

Jualan Dalam Talian Di Shopback Sempena Perayaan Pada Awal Jun Dengan 0% GST

 
ShopBack, platform Cashback dalam talian yang menggabungkan lebih daripada 500 kedai dalam talian di Malaysia, menjangkakan jualan Raya akan mencapai kemuncaknya pada minggu pertama Jun, memandangkan pelaksanaan GST 0% mulai 1 Jun dan seterusnya.

 
Alvin Gill, Pengurus Besar ShopBack Malaysia

"Rakan kami telah mula mempersiapkan promosi awal Jun kerana kemungkinan akan menjadi minggu apabila pengguna bergegas ke persiapan Raya. Sebagai contoh, Lazada merancang untuk Jualan Mega dari 1 Jun hingga 4 Jun dengan permainan di tempat, jualan kilat, dan sehingga 11% rebat tunai untuk pengguna ShopBack. Sekitar 40 rakan kongsi menyertai kempen Raya Raya dan kami berharap untuk mempunyai sekurang-kurangnya 100% pertumbuhan tahun ini, "kata Alvin Gill, Pengurus Besar ShopBack Malaysia.

Rakan kongsi dalam talian lain yang menyertai kempen ini ialah Traveloka, 11street, foodpanda, FashionValet, Booking.com, Senheng, Hermo, Expedia, Sephora, ASOS, JD sukan, PappaDelivery dll dan tawaran Cashback tertinggi ialah 30%.

"Terdapat kejatuhan jualan sebanyak 25% semasa minggu ke-7 Pilihan Raya dan dijangkakan. Apabila orang ramai mula bekerja dan Ramadan bermula, bilangan jualan dalam talian telah mula pulih ke tahap sebelumnya. Menurut data ShopBack, bilangan jualan yang dikuasakan oleh ShopBack semasa Ramadan 2017 VS 2016 meningkat sebanyak 100%. Kami yakin untuk mencapai melebihi angka ini kerana sentimen pasaran kelihatan positif selepas GE14.

"GST 0% boleh membenarkan rakyat Malaysia mendapat kuasa beli lebih baik apabila membelanjakan untuk keperluan Raya mereka. Berdasarkan data sejarah kami, jualan biasanya melonjak pada minggu kedua Ramadan tetapi untuk tahun ini, ia mungkin bermula selepas 0% GST berkuat kuasa dan akan memanjangkan hingga ke minggu keempat, "kata Alvin.

Rakyat Malaysia Lebih Berbelanja Berbanding Indonesia


Data serantau ShopBack * juga menunjukkan bahawa dalam perbandingan dengan orang Indonesia, perbelanjaan purata rakyat Malaysia pada bulan Ramadan 2017 ialah USD 54.54. Orang Indonesia pula membelanjakan USD 49.04 secara purata. Secara keseluruhan, Fashion muncul sebagai salah satu kategori jualan utama di kedua-dua negara. Rakyat Malaysia menghabiskan lebih banyak barangan Kesihatan & Kecantikan dan Elektronik manakala Groceries, Toys & Games mempunyai permintaan yang besar di kalangan rakyat Indonesia.

"Barang elektronik yang lebih besar, sebagai contoh, perkakas rumah boleh menjadi sebab perbelanjaan yang lebih tinggi ditemui di kalangan rakyat Malaysia," jelas Alvin.

Kategori pembelian utama di Malaysia dan Indonesia pada bulan Ramadan 2017

 
Waktu membeli-belah aktif dan tidak aktif di Malaysia dan Indonesia pada bulan Ramadan 2017

Kedua-dua negara Malaysia dan Indonesia mengalami kemerosotan lalu lintas semasa jam Iftar. Trafik laman web dan aplikasi semasa waktu puncak (2 petang - 4 malam) kekal tidak berubah kecuali peningkatan sebanyak 15% semasa bulan Ramadan.

"Tahun ini, ShopBack telah mengintegrasikan aplikasinya dengan rakan kongsi serantau seperti Lazada, terutama pengguna aplikasi Lazada boleh mendapatkan cashback lebih baik apabila mereka membeli-belah melalui aplikasi kami semasa Ramadan. Kami berhasrat untuk mengintegrasikan dengan lebih banyak aplikasi rakan kongsi pada masa hadapan untuk meningkatkan pengalaman pengguna kami. Ia akan terus mendorong pertumbuhan kami pada separuh tahun 2018 bersama dengan pelaksanaan GST 0%, "kata Alvin.

Pada masa ini, lebih daripada 1 juta rakyat Malaysia menggunakan ShopBack untuk pembelian harian mereka. ShopBack telah memberikan lebih banyak rebat tunai sebanyak RM25 juta sejak tahun 2015. Penjimatan tunai boleh dipindahkan ke akaun bank pengguna apabila pengesahan. Selain Malaysia, ShopBack juga beroperasi di Singapura, Thailand, Indonesia, Filipina, Taiwan dan Australia.

Untuk maklumat lanjut, sila lawat https://www.shopback.my/hari-raya-promotions atau ikuti Facebook https://www.facebook.com/ShopBackMalaysia/.





#AirAsiaFreeSeats Kembali 5 Juta Promosi Tempat Duduk Percuma

 
Bersempena dengan musim perayaan, AirAsia berharap anda dapat berkongsi kempen ini dengan keluarga, rakan dan pengikut anda di platform media sosial anda. Bukan itu sahaja, anda akan berjalan untuk menjamin satu (1) tempat jaminan dalam salah satu perjalanan pengenalan kami yang akan datang! (Tertakluk kepada terma dan syarat).


  • #AirAsiaFreeSeats kembali!
  • 5 juta tempat duduk promosi ditawarkan
  • Tempoh tempahan dari 21 hingga 27 Mei 2018 di laman web AirAsia
  • Tempoh perjalanan dari 1 November 2018 hingga 13 Ogos 2019
Peluang untuk rebut tengah promosi ini kerana ia sangat terhad buat masa yang dinyatakan. So kembalikan percutian impian anda dengan insan tersayang bersama AirAsia. Terbang merata tempat sekarang.






18 Mei 2018

HISENSE Membawa Yang Menakjubkan Untuk Rakyat Malaysia Dengan ITS U9A, U7A Dan LASER TV

 
Penaja rasmi Piala Dunia FIFA 2018, Hisense hari ini melancarkan inovasi terbarunya dalam televisyen definisi tinggi bertaraf dunia di Malaysia. Tahun ini, Hisense mempamerkan keupayaannya dalam menyampaikan pengalaman bertaraf dunia melalui pengenalan U9A Piala Dunia Edisi Terbatas dan Laser TV untuk rakyat Malaysia.


"Kami menyaksikan sambutan yang menggalakkan kepada pelbagai rangkaian canggih yang dilancarkan tahun lepas dan kami terus membawa pengalaman melihat tontonan terbaik Malaysia pada tahun ini. Memandangkan Piala Dunia FIFA yang akan datang 2018 bermula pada bulan Jun, kami gembira untuk meningkatkan pengalaman menonton peminat bola sepak dengan U9A, U7A dan Laser TV. Untuk mendapatkan peminat lebih banyak tenggelam dalam permainan yang indah serta semua pengalaman menonton, TV ULED kami menawarkan kualiti gambar yang luar biasa dan bunyi yang sangat baik. U9A yang dilancarkan hari ini akan membawa anda ke peringkat seterusnya dengan sistem backlight LED canggih yang menawarkan kualiti gambar yang belum pernah berlaku sebelumnya dengan julat dinamik tinggi muktamad untuk kesenangan anda. Selain itu, Laser TV dan U7A kami juga menawarkan pengalaman tontonan unik kepada penonton, "kata Andy Huang Yuan Xin, Pengarah Urusan Hisense Malaysia.

Hisense U9A mengamalkan Primer Primer Backlight, sebuah sistem backlight maju yang terdiri daripada struktur LED ultra-padat, kawalan gambar dan kecerahan yang tepat serta pengimbasan cahaya latar. Ia akan memaparkan warna benar-ke-hidup, seperti melihat melalui tingkap atau menonton perlawanan bola sepak di stadium. Ia juga mengamalkan teknologi Ultra Motion Plus yang meningkatkan kejelasan dalam imej bergerak pantas, sesuai untuk pencinta sukan kerana setiap pergerakan pantas kelihatan lebih fasih, licin dan jelas.


Di samping itu, Hisense juga mengumumkan adanya Laser TV di Malaysia yang sesuai untuk penonton yang ingin menonton Piala Dunia FIFA di skrin gergasi. The 4K UHD Smart Laser TV 100-inci menawarkan visual dan warna resolusi yang meledak. Laser TV tipis, ringan, berjalan secara wayarles dan mempunyai teknologi laser yang luar biasa yang akan membuat anda melihat dinding anda dengan cara yang berbeza.

Bagi Hisense U7A, ia datang dalam reka bentuk super tipis dalam logam tulen untuk meningkatkan kualiti set televisyen. Ia mempunyai sistem Elit Backlight yang dipadankan dengan reka bentuk langsing yang trend yang membawa kontras yang cemerlang dengan teknologi proses kecerahan dan kecekapan tempatan setempat. U7A dilengkapi dengan sistem Dynamic High Range yang menyampaikan gambar yang luar biasa dengan kontras yang tinggi dan butiran tepat sambil memperluaskan nisbah kontras TV.

Hisense U9A 75-inci boleh didapati di Malaysia dengan harga runcit RM19,999.00, manakala Hisense 100-inci 4K UHD Smart Laser TV boleh dibeli dengan harga runcit RM39,999.00. Untuk maklumat lanjut mengenai Hisense Malaysia, sila layari laman web rasmi kami di www.hisense.com.my.






16 Mei 2018

Rayakan Bulan Suci Umat Islam #Ramadan Di Twitter Dengan Emoji Baru

 
Twitter adalah #WhatsHappening dan selama #Ramadan, umat Islam seluruh dunia datang bersama untuk meraikan dan berhubung antara satu sama lain di platform. Penyelidikan terbaru dari kaji selidik yang ditugaskan oleh Twitter menunjukkan dua pertiga (67%) pengguna Twitter yang ditinjau di Malaysia akan Tweet semasa bulan suci. Untuk menambahkan warna pada pengalaman #Ramadan mereka di platform tahun ini, Twitter memperkenalkan beberapa emojis tersuai untuk musim ini.

Semasa bulan suci, bermula dari 16 Mei hingga 14 Jun, hashtags berikut akan membuka kunci tiga emojis baru - yang pertama adalah emoji bulan sabit yang direka khas:


Emoji kedua adalah ilustrasi tarikh dengan segelas yogurt, hidangan yang biasa digunakan untuk pecah dengan cepat:

 
Emoji ketiga ialah lampu suluh #Ramadan:


Dari iman dan kesejahteraan kepada makanan dan hiburan, perbualan hidup terungkai di Twitter yang memastikan semua orang dikemas kini mengenai saat-saat # Ramadan yang terbaik. Selain Tweeting tentang kemaskini terbaru mereka, 66% pengguna merancang untuk menonton video di platform - sebenarnya, 65% pengguna berminat menonton rancangan eksklusif langsung di Twitter semasa Ramadan.

Menggambarkan apa yang berlaku di dunia nyata, satu lagi kemuncak penyelidikan utama bagi rakyat Malaysia semasa Ramadan adalah membeli-belah. Ramai berkongsi keinginan mereka untuk membeli barang dari pakaian dan perhiasan ke peralatan rumah dan perabot di Twitter.

Walaupun agama mengambil tempat teratas, negara ini jelas mempunyai rasa humor sebagai pangkat komedi di kalangan kandungan Ramadan Malaysia yang paling dinikmati di Twitter berdasarkan penyelidikan. Kandungan lima teratas di Twitter untuk Malaysia adalah:

1. Agama
2. Makanan / masakan
3. Destinasi pelancongan
4. Kesihatan / kesejahteraan
5. Komedi







15 Mei 2018

Flying With Solo Dengan Kelab Fan Star Wars Malaysia Bersama Carousell

 
Dalam perayaan peluncuran teater yang akan datang, Solo: A Star Wars Story, Star Wars Malaysia Fan Club (SWMFC) menganjurkan hari peminat khas bertajuk "Flying With Solo" - yang disokong oleh Carousell, Platform Pasaran Eksklusif. Peminat semua peringkat umur dijemput untuk menyertai keseronokan di The School Jaya One.


Akan ada pertandingan cosplay, pertemuan kolektor, penampilan watak, permainan, pasar lambak yang memaparkan barang dagangan Star Wars yang disokong oleh Carousell dan banyak lagi. Datanglah berpakaian sebagai watak Star Wars kegemaran anda dan berpeluang untuk memenangi hadiah Star Wars eksklusif dari Carousell. Peraduan ini terbuka kepada kumpulan umur yang berbeza pada masa berikut:-

  • 5:00 p.m. - Peraduan Cosplay Kanak-kanak (Bagi mereka yang berusia di bawah 16 tahun)
  • 5:15 p.m. - Perjumpaan Cosplay Dewasa

Peminat akan dapat membeli barangan Star Wars edisi terhad eksklusif di Carousell - di mana pembeli yang membuat sekurang-kurangnya satu pembelian melalui Carousellers pada hari itu layak mendapat hadiah cabutan bertuah.

Butiran acara:
Lokasi: Level 1, The School Jaya One
             72A, Jalan Universiti PJS13,
             46200 Petaling Jaya, Selangor

Tarikh: Ahad, 20 Mei 2018
Masa: 10:00 pagi hingga 6:00 petang
Masuk: Percuma

Untuk maklumat lanjut, ikuti SWMFC di www.facebook.com/starwarsmalaysiafc dan Carousell di www.facebook.com/carousell.my, atau muat turun aplikasi Carousell dari Apply Store atau Google Play Store.






3 Mei 2018

Menangi Rumah Impian Dan Hadiah Bernilai Lebih RM1.5 Juta Dalam Kempen Cahaya Raya Shopee

 
Shopee, platform e-dagang terkemuka di Asia Tenggara dan Taiwan akan melancarkan Kempen Cahaya Raya yang menawarkan pelbagai hadiah bernilai lebih RM1.5 juta termasuk sebuah Rumah Impian bernilai RM350,000, sebuah Honda HRV bernilai RM100,000 dan sebuah Volkswagen Polo bernilai RM80,000 untuk pemenang bertuah permainan dalam aplikasi Ketupat Raya, satu usahasama dengan Visa. Kempen yang akan berlangsung dari 3 Mei hingga 17 Jun 2018 akan membariskan pelbagai tawaran eksklusif ke atas lebih 100,000 produk dengan potongan harga sehingga 90%.


Sebelum pelancaran Kempen Cahaya Raya ini, Shopee telah menjalankan satu kaji selidik pra-Raya dari 2 hingga 9 April yang lalu untuk mendalami tabiat membeli-belah rakyat Malaysia dalam membuat persiapan sempena musim Hari Raya kali ini. Hampir 140,000 orang pengguna dari seluruh Malaysia telah mengambil bahagian dalam kaji selidik tersebut. 

Hasil Kaji Selidik di Luar Jangka



Berikut merupakan antara maklumat menarik hasil daripada kaji selidik yang telah dijalankan tersebut:

  • Kaji selidik tersebut mendapati, 85% peserta adalah golongan belia berusia bawah 35 tahun yang merupakan pengguna tegar e-dagang.
  • Jumlah responden tertinggi merupakan dari negeri Selangor, dengan rekod lebih 20% daripada jumlah keseluruhan peserta.
  • Penduduk dari Sabah dan Sarawak mencatatkan jumlah 20% daripada peserta kaji selidik ini dan mereka mendapati membeli-belah secara dalam talian adalah lebih mudah di samping menawarkan pilihan pelbagai jenis produk
  • 80% responden membuat persiapan sempena Hari Raya kira-kira sebulan sebelum bulan Ramadan
  • Kira-kira 90% daripada jumlah peserta membeli-belah secara dalam talian secara kerap, sekurang-kurangnya sekali dalam sebulan
  • 95% responden lebih gemar membeli-belah secara dalam talian kerana tawaran harga dan promosi yang dilancarkan
  • Selain itu, faktor lain seperti kemudahan, variasi produk dan insentif lain termasuk penghantaran percuma dan komisyen sifar serta platform bayaran yang selamat juga memainkan peranan - semuanya boleh didapati di Shopee!
  • Menariknya, 5 kategori pilihan golongan wanita sempena Hari Raya termasuklah Pakaian Lelaki (yang merupakan kategori pilihan utama, mengatasi Pakaian Wanita dan Beg & Dompet Wanita) dan Kasut Lelaki.
  • Bagi golongan lelaki pula, 5 kategori pilihan mereka termasuklah Pakaian Lelaki,  Aksesori, Kasut Lelaki, Beg & Dompet Lelaki dan Fesyen Muslim.
  • Lebih daripada 40% responden membelanjakan lebih daripada RM200 setiap orang untuk membuat persiapan sempena Hari Raya
Shopee turut bekerjasama dengan jenama terkemuka seperti Nestle, XES Shoes, honor Malaysia, Maybelline, Watsons, ASUS, Petpet, Universal Traveller, Russell Taylors, Dettol dan banyak lagi untuk menawarkan pelbagai jualan hebat sepanjang waktu kemuncak Kempen Cahaya Raya dari 3 hingga 6 Mei dan dari 24 hingga 27 Mei.

Ian Ho, Pengarah Urusan Serantau Shopee

Sepanjang kempen ini, pengguna Shopee juga berpeluang untuk memenangi pelbagai hadiah menarik seperti Syiling Shopee, baucar, televisyen, seterika mudah alih, pengering rambut dan lain-lain yang bakal memeriahkan lagi sambutan Raya kali ini. Pada masa yang sama, pengguna juga boleh menikmati tawaran dan promosi hebat tanpa had dari semua kategori yang membariskan lebih 60 jenama terkenal termasuk Fesyen & Aksesori Wanita dan Lelaki, Kesihatan & Kecantikan, dan jualan kilat Shocking Sale akan dilancarkan 5 kali sehari. 

Untuk maklumat lanjut, layari www.shopee.com.my. Bermula 19 April, anda boleh meninjau sendiri antara koleksi daripada Kempen Cahaya Raya akan datang dengan melayari https://shopee.com.my/m/shopee-cahaya-raya. Juga muat turun aplikasi Shopee secara PERCUMA menerusi App Store dan Google Play.







Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter