Jumlah Paparan Halaman

5 Februari 2019

Dua Sebab Mengapa Pengikut Anda Tidak Berinteraksi Di Sosial Media

 
Ini mungkin satu tips yang mudah dan tidak ramai orang amalkan kerana anggap ia remeh. Tapi jika dilakukan ia akan memberi kesan yang jelas, berikut adalah 2 sebab utama kenapa pengikut anda tidak aktif dan kurang memberi tindak balas kepada post anda :-


1. Pengguna IG purata kehilangan 70% daripada pengikut. Ia mempunyai kaitan dengan algoritma IG yang menyokong post dengan interaksi yang paling menarik.

Betulkan cepat adalah untuk mendapatkan interaksi yang cukup (suka, klik, pandangan dan sebagainya) dalam beberapa minit selepas penerbitan. Ini akan menjadi isyarat kepada algoritma Instagram bahawa posting anda bernilai menunjukkan kepada orang yang lebih luas.

2. Kandungan anda terlalu sensitif.

Ya, orang mengikuti anda kerana mereka suka apa yang anda lakukan, dan oleh itu mereka menyukai anda! Walau bagaimanapun, anda perlu ingat, orang bimbang tentang diri mereka sendiri di tempat pertama. Mereka cenderung untuk menggunakan kandungan yang menawarkan manfaat dalam beberapa cara.

Jadi, apakah yang patut anda lakukan?

a) Mencipta peraduan dengan pemberian hadiah. Orang suka hadiah percuma.
b) Pastikan untuk berkongsi kandungan yang disukai dengan pengikut anda. Kongsi pengetahuan, pengalaman, proses pentas belakang anda.
c) Leverage pada Tag Geolocation untuk menjangkau lebih ramai penonton.
d) Gunakan beberapa hashtags berkaitan setiap jawatan: 8 - 11 hashtags.
e) Dapatkan perhatian dengan imej atau gunakan baris pertama yang menarik.

Terakhir tetapi tidak kurang pentingnya adalah menjawab komen secara aktif.

Seperti yang saya nyatakan, ini adalah perkara yang jelas, bagaimanapun, 90% pengguna sosial media gagal mengikuti pembaca mereka. Mula melakukan ini dan anda akan mengalahkan 90% orang tersebut.






28 Januari 2019

60 Peratus Pemandu Tidak Menyelenggara Minyak Enjin Mengikut Jadual

 
Menurut satu kaji selidik mengenai minyak pelincir enjin yang dijalankan oleh Bosch Automotive Aftermarket Malaysia (Bosch AA), ke atas 1,036 pemandu, 99 peratus menyedari kepentingan minyak enjin untuk memastikan kereta berfungsi dengan baik, namun 60 peratus didapati gagal mengikuti jadual penyelenggaraan ditetapkan untk menukar minyak enjin.

Minyak enjin adalah komponen penting dalam memastikan enjin dapat berfungsi. Ia melincinkan pergerakan bahagian dalaman enjin dan secara tidak langsung mengurangkan geseran seperti haba dan kehausan serta kerosakan pada bahagian enjin kereta.


Selain itu, minyak enjin juga melindungi enjin daripada kakisan dan karat, menyejukkan suhu operasi enjin dan membantu mengeyah bahan cemar seperti kotoran daripada bahan bakar dan jelaga yang terhasil daripada pembakaran tidak sempurna. Minyak enjin berkualiti tinggi dan sesuai akan memastikan kelancaran serta memanjangkan usia enjin.

“Menukar minyak enjin secara berjadual adalah penting untuk memastikan prestasi dan kesihatan kereta anda terpelihara. Jika ia tidak ditukar secara berjadual, anda akan mula melihat pelbagai masalah mula timbul terutama enjin menjadi panas dan perkara paling tidak dingini berlaku ialah penggantian enjin yang pasti mahal.

Selang standard untuk penukaran minyak hitam adalah setiap 8,000km atau enam bulan atau mana-mana lebih dulu untuk minyak jenis sintetik penuh dan 5,000km atau enam bulan untuk semua jenis minyak serta kenderaan lama. Kami menasihati supaya selang servis kenderaan dan spesifikasi minyak enjin yang ditetapkan pengilang kenderaan dipatuhi”, tegas Mr. Pang Yoon Kong, Pengurus Bosch AA Malaysia.


Empat tip penyelenggaraan minyak enjin untuk pemilik kereta:-

·       Periksa batang celup untuk tanda aras dan warna minyak enjin sebulan sekali

·       Periksa tempat parkir kenderaan anda untuk sebarang tanda kebocoran di atas lantai

·       Sentiasa ikut cadangan pengilang kenderaan untuk jenis minyak enjin yang dicadangkan sesuai dan tempoh selang servis

·       Prihatin dengan bunyi enjin yang luar biasa, penggunaan minyak tinggi dan prestasi kereta menurun

“Jika anda dapati terdapat bunyi enjin yang bising, pengunaan minyak lebih tinggi daripada biasa atau warna minyak enjin telah bertukar hitam semasa pemeriksaan batang celup meskipun aras minyak enjin masih tinggi, sila hantar kenderaan anda untuk pemeriksaan segera. Ini semua adalah tanda-tanda masalah enjin yang mungkin disebabkan beberapa faktor selain gasket bocor”, kata Mr. Pang.

Terdapat tiga jenis minyak enjin – mineral, semi sintetik dan sintetik penuh. Minyak mineral kebiasaan dihasilkan daripada minyak mentah yang ditapis, manakala minyak sintetik penuh dibuat dalam makmal; semi sentitik pula terhasil daripada gabungan kedua-dua minyak tersebut. Setiap enjin adalah berbeza dan amat penting untuk menggunakan gred minyak enjin mengikut ketetapan spesifikasi enjin yang disyorkan oleh pengilang kenderaan.


Bosch, sebuah syarikat automotif yang mempunyai pengalaman luas lebih dari 130 tahun, menggesa semua pemandu negara ini untuk melakukan pemeriksaan minyak enjin secara berkala dan servis kenderaan mengikut jadual bagi mengelak sebarang gangguan perjalanan terutama ketika musim perayaan. Proses ini adalah mudah, murah dan akan memanjangkan usia enjin kereta, pemanduan lebih lancar dan mengurangkan kos membaiki.

Bosch AA menawarkan pelbagai jenis minyak enjin untuk semua kenderaan penumpang yang direka khas memberikan perlindungan optimum pada enjin untuk semua tahap suhu dan tinggi dalam kestabilan pengoksidaan yang sesuai untuk iklim seperti Malaysia. Pilihan minyak enjin keluaran Bosch boleh didapati di Lazada di https://bit.ly/2TBTGPo.






11 Januari 2019

Aplikasi Ini Sangat Memudahkan Untuk membeli Tiket Bas Dan Juga Makanan

 

CatchThatBus  


Perjalanan dengan pengangkutan awam di Malaysia boleh mencabar pada masa-masa tertentu. Tidak hanya masalah ketiadaan tiket tetapi juga kesulitan bagaimana tiket dibeli. Di sinilah CatchThatBus bertujuan untuk membangunkan perubahan positif dalam industri pengangkutan awam melalui penyampaian idea revolusioner dan inovatif. Ia bukan sahaja untuk memberi kemudahan kepada penumpang untuk mengesan pengendali bas, tetapi juga meningkatkan produktiviti dan keuntungan operator masing-masing.


Promosi Diskaun FAVE 


Fave membawa anda diskaun tawaran pada perkara yang mengagumkan untuk makan, lakukan, melihat dan pengalaman di bandar anda. Nikmati harga yang rendah setiap hari dengan FAVE dan jimat sehingga 70% di restoran kegemaran anda, kafe, spa, salun, gim dan banyak lagi. Layari beratus-ratus tawaran di bandar anda dan temui kegemaran tempatan setiap hari. Menjelajah, membeli dan menebus dengan lancar dalam beberapa pili. Menentukan apa yang perlu dilakukan dan tidak pernah menjadi lebih mudah!







20 Disember 2018

Enam Kelebihan Membeli Belah Di Jenamalokal.com

 
Bangga sangat sekarang dah ada satu platform jualan 'Online Marketplace' yang hanya mempamer dan menjual produk dari jenama tempatan (Malaysia). Mesti anda kurang kenal dengan Jenamalokal.com ini nak banding dengan nama beli-belah online yang dah cukup popular. Namun ia mempunyai beberapa kelebihan yang memberi keuntungan kepada penjual produk mahupun pembeli.


JenamaLokal berhasrat untuk menjadi platform bagi menyebarkan maklumat dan kebaikkan tentang produk jenama tempatan dan secara tidak langsung memartabatkan produk jenama tempatan. Ini akan memberi persaingan sihat produk tempatan dengan lambakkan produk luar negara melalui platform yang datang daru luar negara.

Enam Kelebihan Membeli-belah di Jenamalokal.com


1. JenamaLokal adalah sebuah Online Marketplace pertama yang mempamer dan menjual barangan tempatan dari jenama yang dipercayai dan pembeli akan membuat pembelian terus daripada pengeluar produk jenama tempatan.

2. Setiap pembelian akan mendapat mata ganjaran (Points) di mana setiap mata ganjaran yang dikumpul boleh digunakan untuk membuat pembelian seterusnya.

3. Sistem pembayaran yang mudah dan selamat di mana anda bukan sahaja boleh membuat pembayaran menggunakan 'Online Banking', kad kredit/debit, 'PayPal' malah anda juga boleh membuat pembayaran menggunakan 'e-wallet' seperti 'BOOST wallet', 'Vcash wallet' dan 'Web cash' 24 jam.

4. Setiap pembelian boleh dipantau dengan sistem 'Live Tracking' di mana anda hanya perlu memasukkan 'Tracking Number' yang diberikan selepas membuat pembayaran untuk menyemak status barangan yang dibeli dan pembeli akan menerima SMS/Whatsapp untuk memberitahu penghantaran hari dan waktu barangan yang dibeli akan tiba.

5. Pembeli boleh berhubung dan bertanyakan soalan terhadap barangan/produk yang hendak dibeli terus kepada peniaga dengan sistem 'Live Chat' yang disediakan di dalam Platform JenamaLokal.com.

6. Jika pembeli ingin mendapatkan info lanjut tentang sesuatu produk yang dijual di dalam JenamaLokal, pembeli boleh mengikuti media sosial JenamaLokal dan yang menariknya setiap pengeluar produk tempatan selalu membuat pemberian produk percuma serta voucher diskaun mereka khas untuk pengikut media sosial JenamaLokal.


Bestnya kat sini ia dilengkapi dengan sistem pembayaran yang selamat serta sistem penghantaran yang mudah bagi peniaga dan juga kepada kita selaku pembeli. Ini adalah perkara yang paling penting sebelum kita membeli kat satu platform online. Dalam platform ini terdapat banyak kategori barangan yang boleh didapati seperti Fashion, Health & Beauty, Accessories, Food & Beverage, Sports & Outdoor, Home & Living, Handicraft, Baby & Toys, Ticket & Voucher serta macam-macam lagi.


Enam Kelebihan Menjadi Peniaga Di Jenamalokal.com 


1. Peniaga akan mendapat laman niaga (Storepage) untuk jenama anda sendiri yang boleh digunakan sebagai laman sesawang jenama peniaga sendiri.

2. Laman niaga (Storepage) peniaga juga boleh meletakkan pautan media sosial peniaga supaya pelangan mudah mendapatkan info tambahan tentang produk peniaga.

3. Sistem pembayaran yg mudah dan selamat di mana pelanggan boleh membuat pembayaran dengan pelbagai cara dan peniaga boleh menebus wang penjualan mereka sebaik sahaja pelanggan mendapat barangan/produk mereka.

4. Penghantaran produk peniaga akan diuruskan oleh JenamaLokal untuk dihantar kepada pelanggan di mana produk yang beli pelanggan akan diambil dari tempat peniaga beroperasi dan terus dihantar kepada pelanggan.

5. Sistem 'Dashboard' yang mesra pengguna di mana peniaga mudah untuk memuat-naik gambar dan maklumat produk yang hendak dijual dan laporan pembelian dari pelanggan.

6. JenamaLokal mengekalkan eksklusif terhadap jenama peniaga di mana hanya pemilik jenama atau ibu pejabat sahaja yang dibenarkan untuk membuat pendaftaran supaya tiada permainan harga dari pihak ketiga, agen atau 'reseller'.

7. Pelanggan anda juga boleh membuat 'Review' terhadap barangan/produk peniaga untuk membantu meningkatkan kepercayaan pelanggan terhadap barangan/produk peniaga.

8. Pelanggan boleh berhubung terus dengan peniaga dengan sistem 'Live Chat' yang disediakan di dalam Platform JenamaLokal.com. 


Jika anda seorang peniaga dan berminat untuk mengetahui tentang cara mendaftar disini boleh terus ke pautan http://bit.ly/jenamalokal. Jadikan produk anda walaupun sekecil mana mampu setanding dengan produk antarabangsa dan berada dalam platform jualan secara dalam talian yang menjadi kegilaan ramai pengguna di Malaysia. Jangan lepas peluang untuk gandakan jualan anda di JenamaLokal.com.

Anda juga boleh dapat diskaun beli-belah dengan menggunakan kod 'grak0xdg8c' sewaktu membuat pembayaran dilaman JenamaLokal. 

Info lanjut boleh layari sosial media JenamaLokal







14 Disember 2018

Buat Website Serendah RM49 Sahaja Sangat Untung Bagi Usahawan Baru

 
Anda ada business tapi belum ada website? Leceh nak buat website? Kos nak buat website yang telalu mahal?


Jangan bimbang kerana sekarang ni anda nak buat website tidak perlu ada Diploma atau Degree dan belajar betahun-tahun. Hanya dengan serendah RM49.90 atau RM69.90 (sebulan) sahaja. Anda boleh buat website yang siap dalam masa 5 minit. Jangan pening-pening apa yang penting mesti kena ada FACEBOOK PAGE.

Website ini bukan cokia-cokia punya tau siap ada register Domain dan Free Domain Name (.COM, .NET, .ORG dan lain). Bukan macam anda buat blog tau ini lagi mudah daripada itu. Harga asal RM 59.90 tapi promosi hujung tahun ini boleh dapat sangat tidak munah sabah.


Sekarang semuanya di hujung jari tiada lagi alasan ada business tapi tiada website untuk rujukan. Kerana lebih daripada separuh rakyat Malaysia melayari internet dan menggunakan platform tersebut untuk mencari info. Jadi dengan pelaburan sedikit untung yang berlipat kali ganda dan anda ada website yang sangat cantik.

Jangan tunggu lama-lama, klik dan register SEKARANG di https://www.instaweb.my!








11 Disember 2018

MMSOS Satu Aplikasi Mantap Dalam Melindungi Dan Memberi Bantuan Sewaktu Kecemasan

 
Pernah anda mengalami situasi dimana kenderaan anda rosak atau alami masalah di suatu kawasan yang gelap waktu malam yang sunyi sepi. Juga mungkin anda berjalan seorang diri dan diekori oleh seseorang yang anda tidak kenali. Apa yang anda akan lakukan adakah akan menghubungi polis atau juga menghubungi ahli keluarga terdekat. Tapi secepat mana mereka boleh sampai ke lokasi yang anda ada pada masa itu.

Kini dengan adanya aplikasi mudah MMSOS atau “Panic Button” yang merupakan aplikasi bantuan kecemasan “Creating Awareness” disaat anda memerlukan. Ia merupakan kempen menanam dan menyemai kesedaran rakyat akan kepentingan aplikasi MMSOS ini, dengan hanya menekan satu butang sahaja iaitu “Panic Button”.


Anda akan diberi bantuan segera sekiranya berdepan dengan kecemasan seperti kes ragut, rompakan, serangan, jenayah harta benda, kecurian kenderaan, kebakaran, pembuli jalan raya, cubaan rompakan, perbuatan yang mencurigakan, membantu dalam memaklumkan ahli keluarga bila berlaku kecemasan, tunda kenderaan, tuntutan insuran, ‘jump start’ kereta, membantu ganti tayar pancit atau rosak dan mengatur ambulan.


Aplikasi ini merupakan yang pertama seumpamanya di Malaysia. Ia adalah kerjasama bantuan ambulan, polis, bomba, hospital atau klinik, laporan jenayah, motor assist dan kaunseling yang mudah untuk diakses.

MMSOS beroperasi 24 jam, tujuh hari seminggu dan 365 hari sepanjang tahun. Anda boleh menggunakan perkhidmatan ini pada bila-bila masa dan di mana sahaja ketika mengalami kes kecemasan. Apabila berlaku kecemasan, anda hanya perlu menekan butang kecemasan dan team SOS Response akan membantu pengguna mengenal pasti dan menyelesaikan masalah yang dihadapi serta mendapatkan bantuan yang terdekat dengan anda. Anda sebagai pengguna boleh monitor status anda melalui aplikasi ini.


Sekarang aplikasi ini sudah boleh dimuat turun secara percuma di Google Play Store dan Apps Store dengan hanya melayari http://bit.ly/2mC6Y03. Kemudian anda perlu membuat pendaftaran dengan memasukkan butiran diri.

Kelebihan lain yang anda akan perolehi sekiranya melanggan aplikasi MMSOS ini :-
  1. Kelebihan melanggan aplikasi ini, percuma ‘Personal Accident Insurance’ (value worth 50,000). 
  2. Percuma pemeriksaan kesihatan (worth RM365). 
  3. Diskaun 70% untuk ‘Car Tinted’. 
  4. Diskaun 40% untuk pakej percutian ke Marina Island (all in package for 2 person, 3D2N + Dining). 
  5. ‘Special rate’ untuk memperbaharui insuran kereta. 
  6. ‘Special rate’ untuk penyelenggaraan kereta. 
  7. ‘Ambulance fees’. 
  8. Percuma ‘towing’. 
MMSOS juga baru-baru ini bersama dengan rakyat dalam memberi lebih pendekatan pengguna kepada aplikasi ini. Mereka telah menganjurkan aktiviti mendaki Gua Damai Extreme Park di Batu Cave Selangor. Lebih daripada 100 orang menyertai program ini dan mendapat pelbagai pendedahan dalam aplikasi selain beriadah bersama dengan team MMSOS.



Pengenalan aplikasi ini adalah tepat pada masanya, sekali gus dapat membantu kerajaan dan polis memastikan kadar jenayah di seluruh negara terus menurun dan rakyat sentiasa berasa selamat. Ia juga membantu dalam mengurangkan kos bebanan pengguna. Muat turun sekarang di semua telefon pintar anda. Jadilah pengguna yang bijak.







4 Disember 2018

Kerjasama ShopBack Dan Petron Untuk Program Penebusan PMiles

 
Rakyat Malaysia kini boleh menggunakan cashback dari ShopBack setiap kali mereka mengisi minyak di stesen minyak. Portal No.1 Cashback di negara ini baru-baru ini menandatangani perkongsian dengan Petron Malaysia, menjadi yang pertama di negara ini untuk membolehkan pengguna menukar wang tunai balik ke Points Petron Miles (PMiles) dan sebaliknya.


"Sebelum ini, selepas pengguna memperoleh pulangan daripada pembelian dalam talian mereka, mereka boleh memilih untuk memindahkan tunai ke akaun bank mereka atau menggunakannya untuk mengimbangi bil telefon Maxis. Kerjasama dengan Petron adalah yang pertama untuk kedua-dua pihak - online jangka panjang pertama untuk penebusan offline untuk ShopBack, dan offline pertama untuk penebusan dalam talian (Mata PMiles untuk cashback) untuk Petron juga, "kata Alvin Gill, Pengurus Besar Negara ShopBack Malaysia.

Beliau menyebut bahawa bilangan pengguna yang mengumpulkan lima angka wang tunai balik melalui ShopBack semakin meningkat. Rakyat Malaysia semakin akrab dengan faedah cashback dan syarikat itu telah meneroka peluang untuk terus membentuk tabiat belanja pengguna yang lebih bijak di luar talian, yang mana ia merasakan keutamaan harus berada pada cara yang memenuhi keperluan praktikal kehidupan seharian rakyat Malaysia.

"Dilaporkan bahawa kira-kira 23.9 peratus daripada pendapatan boleh guna Malaysia dibelanjakan untuk petrol, perumahan dan utiliti pada tahun 2016. Oleh itu, kami memutuskan untuk meneruskan penebusan petrol sebagai pilihan pengeluaran bukan tunai kedua. ShopBack teruja untuk melancarkan ini dengan Petron dan kami pasti berharap kerjasama yang sama pada masa akan datang. "

Pilihan penebusan Mata PMiles kini tersedia di semua platform ShopBack (web, web mudah alih, dan aplikasinya). Untuk menukar cashback kepada mata PMiles, pengguna hanya perlu log masuk ke akaun mereka, memilih penarikan balik - penebusan mata dan kemudian mengisi maklumat yang diperlukan. Bagi setiap cashback RM10, pengguna boleh menukarnya kepada 600 point PMiles.


Menurut Choong Kum Choy, Ketua Perniagaan Runcit untuk Petron Malaysia, kerjasama dengan ShopBack menggariskan komitmen Petron untuk memberikan pengalaman pelanggan terbaik kepada anggota PMiles. "Kami komited untuk memberi pelanggan kami produk terbaik, perkhidmatan terbaik, dan ganjaran terbaik. Kerjasama kami dengan ShopBack memberikan nilai tambah PMiles kami dengan pilihan cashback, sambil meningkatkan pengalaman membeli-belah mereka dengan ketara. "

Pada masa ini, Petron Malaysia mempunyai lebih daripada 620 stesen perkhidmatan di negara ini. Ahli PMil juga boleh menukar mata mereka di Stesen Perkhidmatan Petron Negara atau muat turun borang dari Laman Web PMiles. Setiap 1000 mata PMiles boleh ditukarkan kepada RM10 Cashback, yang akan dikreditkan ke dalam akaun ShopBack pengguna.

Daftar ke ShopBack adalah percuma. Lebih 1 juta rakyat Malaysia menggunakan ShopBack pada masa ini, manakala jumlah pemberian rebat tunai sejak 2015 telah melebihi RM25 juta. Menurut Alvin, jualan talian mega yang akan datang 12.12 akan melihat laman web popular seperti Shopee, Lazada, 11street, Taobao, Expedia, Booking.com, ZALORA, Sephora, dan sebagainya bersatu dengan ShopBack untuk menawarkan sehingga 30% rebat tunai, dengan tujuan membuat belanja dalam talian lebih menyeronokkan dan kos efektif untuk semua orang.

Maklumat lanjut mengenai penebusan Mata PMiles layari :-
Laman web : https://www.shopback.my/petron-info
Facebook : https://www.facebook.com/ShopBackMalaysia.







3 Disember 2018

Jom Bantu Kempen Back To School 2019!

 
Satu lagi kempen untuk memberi bantuan kepada pelajar-pelajar daripada golongan anak yatim dan asnaf daripada badan NGO. Kempen Back To School 2019 telah dilancarkan oleh PERTUBUHAN KEBAJIKAN ASNAF SETIA KASIH NEGERI SEMBILAN (PERKASIH N9). Kempen juga dengan kerjasama antara Universiti Teknologi MARA dan FIERCHE


Kempen ini akan mengumpulkan sumbangan orang ramai daripada segi wang tunai dan juga barangan untuk dihulurkan kepada pelajar-pelajar yang layak. Sesaran bantuan adalah kepada 120 orang pelajar yang telah dikenal pasti oleh mereka. 

Bantuan anda sangat diperlukan dalam menjayakan kempen ini dan dalam masa sama membantu mereka yang memerlukan sebelum tiba musim persekolahan baru tahun depan. Sumbangan boleh dibuat terus kepada akaun bank RERKASIH N9 iaitu 05100-41-00036695-3 (BSN). Sebarang pertanyaan dan juga sumbangan barangan boleh hubungi 012-9805132 (Fadilah) atau email perkasihns@gmail.com.






Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter