Jumlah Paparan Halaman

19 April 2019

Mobile Legends Bakal Melancarkan Kempen e-Sukan Global

 
Arena pertempuran atas talian berbilang pemain mudah alih atau ‘mobile multiplayer online battle arena’ (MOBA), Mobile Legends: Bang Bang (MLBB) bukanlah nama baharu dalam dunia e-sukan. Dengan catatan angka muat turun melebihi 500 juta dan pengguna aktif seramai 60 juta sebulan di seluruh dunia, MLBB berada pada kedudukan di tangga 10 teratas secara keseluruhan.


Malaysia adalah antara beberapa negara yang akan melancarkan secara sekaligus kempen 515 Unite Day yang berlangsung selama sebulan mulai 21 April ini secara serentak di pelbagai negeri. Pengurus Pemasaran Serantau Moonton bagi Asia Tenggara, Nelson Woon berkata kempen tersebut akan menyatukan pemain dan bukan pemain dalam permainan Mobile Legends: Bang Bang. “Kami berharap  untuk mendapatkan penyertaan baharu dalam permainan ini dan sepanjang kempen tersebut, mod permainan baharu akan diumumkan di samping kami menentang untuk mengalahkan kegelapan yang melanda,” kata beliau.

Tambah beliau, kempen ini terdiri daripada tiga fasa yang akan mempamerkan trend #515Unite dan #MLBB. Fasa pertama dilancarkan menerusi beberapa kaedah untuk mencuri perhatian orang ramai sebelum fasa kedua bermula yang mana memperkenalkan pemain kostum (‘Cosplayers’) menerusi perarakan trak yang dihiasi lampu LED di seluruh negara. Kemuncak dan fasa ketiga yang bermula pada 15 Mei akan dilancarkan dengan penganjuran acara ‘in-game’. Aca ini akan menonjolkan semua hero MLBB yang bersatu semula untuk menyelamatkan dunia.


Antara iklan acah yang boleh dijangkakan adalah treler yang ditayangkan di pawagam dan media luar atau media luar rumah (OOH), lagu tema 515 Unite dan pertandingan tarian, hadiah percuma yang terdiri daripada patung kecil dan cenderahati, kad Touch ‘N Go 515 Unite edisi terhad, serta piza percuma dan tawaran pizza istimewa oleh Domino’s Pizza Malaysia.

Woon berkata minat Malaysia untuk menjadi hab e-sukan ini didorong oleh bilangan pemain aktif di negara ini yang seramai lima juta hanya dalam MLBB sahaja.

Woon menyedari hasrat Malaysia untuk menjadi hab e-sukan dan minat ini disokong oleh seramai lima juta pemain aktif MLBB di negara ini.

“E-sukan sedang berkembang di Malaysia dan berikutan perbincangan dengan Kementerian Belia dan Sukan, kami maklum bahawa Kerajaan amat menyokong e-sukan dan akan memperkenalkan Pelan Induk e-sukan yang akan menguntungkan Malaysia dari segi ekonomi,” kata beliau.


“Majlis Olimpik Asia, khususnya, menyedari bahawa tontonan global dan nilai kandungan e-sukan mendahului sukan tradisional, dan apa yang menyusul seterusnya adalah hasil (contohnya tajaan, kandungan dan hak media, tiket dan cenderahati). Itulah sebab mengapa kami menyenaraikan e-sukan sebagai acara berpingat yang setanding dengan sukan tradisional dalam Sukan Asia tahun lepas (2018) dan Sukan SEA tahun ini (2019),” tambah Woon.

Yakin bahawa dalam jangka masa setahun akan terdapat lebih ramai lagi penonton e-sukan daripada penonton acara sukan tipikal, Woon berkata usahasama dengan PSG dan pelancaran ONE Esports oleh ONE Championships (organisasi seni mempertahankan diri yang bertapak di Singapura) merupakan contoh yang membuktikan e-sukan maju dan berjaya.


Kempen 515 Unite akan bermula di Gurney Paragon Mall, Pulau Pinang pada 21 April sebelum diteruskan ke Alor Setar pada 27 April, di Menara Alor Setar-Aman Central. Ipoh akan menjadi tuan rumah hentian ketiga pada 1 Mei di AEON Station 18 dan, kemudian kempen itu akan mengorak langkah ke Sunway Pyramid, Selangor pada 4 Mei. Domino’s Pizza di Bandar Baru Uda, Johor Bahru akan menjadi tuan rumah kedua akhir pada 11 Mei dan 18 Mei. Kempen 515 Unite Day akan berakhir di Fahrenheit 88, Kuala Lumpur.

Selain itu, Domino’s Pizza Malaysia akan mengadakan ‘Tawaran Pizza 515’ dengan pelbagai peraduan dan ganjaran yang menarik sepanjang tempoh kempen 515 Unite di semua 238 rangkaiannya di seluruh negara.

Direka oleh Moonton, permainan ini tersenarai sebagai acara berpingat dalam Sukan Asia Tenggara (SEA Games) 2019 yang dijadualkan berlangsung bulan November ini di Filipina. Pada bulan Februari, kolaborasi dengan pasukan bola sepak Perancis popular, Paris Saint-Germain (PSG) telah diumumkan yang mana PSG mengumumkan pasukan Mobile Legends mereka, PSG.RRQ.







4 April 2019

Rakyat Malaysia Suka Membuang Hadiah Bekas Kekasih Daripada Menjual Semula

 
Carousell, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling cepat berkembang di dunia, baru-baru ini melancarkan kempen #MakeSpaceForLove untuk menggalakkan rakyat Malaysia menjual barangan bekas kekasih mereka di atas platform. Kajian dalam aplikasi juga dijalankan untuk memahami tingkah laku pasca hubungan pengguna mereka dan didapati bahawa 28% daripada 1,926 responden kaji selidik memilih untuk membuangnya.


Walaupun pelupusan artikel bekas kekasih mungkin mudah untuk beberapa, 29.5% daripada responden berkata mereka masih menyimpannya kerana nilai atau nilai sentimentalnya.

"Sukar untuk bergerak dalam hubungan, itulah sebabnya #MakeSpaceForLove kempen baru-baru ini diwujudkan untuk menggalakkan rakyat Malaysia untuk menjual bekas sisa bekas mereka di pasaran iklan kami sebagai cara yang positif untuk meneruskan. Dengan memberi peluang kedua, mereka juga akan memberi peluang kedua, " kata Tang Siew Wai, Ketua Negara Carousell Malaysia. 


Kebanyakkan responden mengatakan bahawa mereka masih mempunyai pakaian (50.9%), perhiasan (21.9%), komputer riba atau telefon pintar (19.4%) dan buku (19.4%) dari bekas.

Walau bagaimanapun, lebih daripada 25% responden berkata mereka menjualnya dan membeli sesuatu yang lain dengan wang yang mereka hasilkan. Yang paling merawat diri mereka ialah makan (32.2%), yang lain menyumbangkan wang (21.4%), hutang berbayar (17.1%), atau bercuti (13.8%).

"Decluttering adalah salah satu cara terbaik untuk memulakan sekali lagi. Dengan menjual bekas sisa bekas anda, ia memberikan item seorang pemilik baru yang akan menghargainya dan peluang baru bagi diri anda untuk maju ke hadapan dalam hidup. Kami menyaksikan sebahagian besar responden mengatakan bahawa mereka akan mempertimbangkan untuk menjualnya di Carousell, dan anda akan melihatnya cara terbaik untuk merawat diri anda dengan sesuatu yang istimewa dan menutup rapat ini dalam hidup anda. "Siew Wai menyimpulkan. 

Ikuti Carousell di https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.







28 Mac 2019

Global ICT Body Dipanggil Untuk Piawaian Profesional Dalam Kes Bencana Boeing

 
Badan profesional global untuk sektor teknologi telah meminta standard profesional minimum untuk pengamal ICT yang bekerja pada sistem komputer di mana kehidupan manusia mungkin berisiko.

The Call - dari IP3 (Perkongsian Amalan Profesional Antarabangsa), lengan profesionalisme IFIP (International Federation for Information Processing) - menyusul laporan bahawa Boeing telah membangunkan patch perisian untuk menangani kerosakan di 737 MAX 8 pesawat yang menyebabkan dua kemalangan besar syarikat penerbangan dalam tempoh 12 bulan lalu dan membunuh hampir 350 orang.


Pengerusi IP3, Moira de Roche mahu standard yang ditetapkan dari segi kelayakan dan pengalaman untuk pengamal ICT yang terlibat dalam mereka bentuk, menguji dan menyelenggara sistem perisian kritikal keselamatan, seperti yang digunakan dalam sektor pengangkutan, kesihatan dan lain-lain di mana kegagalan sistem boleh menyebabkan kematian.

"Masyarakat sering percaya bahawa pengamal ICT tidak perlu menjadi profesional kerana apa yang mereka lakukan bukannya mengancam nyawa," kata Cik de Roche. "Bagaimanapun, kemalangan yang melibatkan pesawat Boeing 737 MAX 8 membuktikan bahawa kesalahan perisian dapat mengancam ratusan kehidupan sekaligus."

IP3 akreditasi anggota ahli kebangsaan untuk mengesahkan pengamal ICT yang memenuhi piawaian minimum untuk pengetahuan dan kemahiran teknikal, yang sentiasa dikemas kini menerusi pembangunan profesional yang berterusan, dan yang komited kepada Kod Etika dan bertanggungjawab untuk membangun dan mengekalkan sistem ICT yang boleh dipercayai.

Laporan minggu ini mendakwa bahawa Boeing telah selesai, dan kini sedang menguji, satu patch perisian untuk menghalang Sistem Pengembangan Ciri-ciri Manuvering (MCAS) yang kontroversial daripada dicetuskan beberapa kali, yang dipercayai menyebabkan kemalangan 737 MAX 8 baru-baru ini.

Menurut satu kenyataan Boeing baru-baru ini, "Kami telah berusaha dengan gigih dan dengan kerjasama yang erat dengan FAA mengenai kemas kini perisian. Kami mengambil pendekatan yang komprehensif dan berhati-hati untuk mereka bentuk, membangun dan menguji perisian yang akhirnya akan membawa kepada pengesahan." Ms de Roche berkata piawaian yang lebih ketat diperlukan untuk memastikan orang ramai dilindungi apabila terbang.

"Walaupun senang mendengar bahawa Boeing telah menyediakan patch untuk menyelesaikan masalah dalam perisian MCAS yang telah dipersalahkan kerana kemalangan baru-baru ini, kita perlu memastikan keadaan semacam ini tidak akan berlaku lagi. Kita juga perlu mempersoalkan sama ada bencana penerbangan lain yang tidak dapat diterangkan sejak beberapa tahun kebelakangan ini juga disebabkan oleh masalah perisian, "katanya.

"Kami percaya bahawa sesiapa yang bekerja untuk merekabentuk, membina atau menguji sistem perisian yang beroperasi dalam persekitaran yang berisiko tinggi seperti pengangkutan, kesihatan, perlombongan dan banyak lagi, perlu menunjukkan tahap pengetahuan, kemahiran dan kelakuan etika yang ditetapkan supaya masyarakat dapat merasa yakin bahawa sistem ini boleh dipercayai."






26 Mac 2019

WeChat Pay MY Masa Depan Digital Di Malaysia

 
WeChat Pay MY, salah satu penyelesaian pembayaran mudah alih yang paling popular di Malaysia, menyaksikan pertumbuhan sejak pelancarannya di Malaysia pada Ogos lalu. WeChat Pay adalah fungsi pembayaran mudah alih WeChat, salah satu aplikasi komunikasi sosial yang terbesar dimiliki oleh Tencent. Setakat Disember 2018, gabungan Weixin dan WeChat mempunyai akaun pengguna aktif bulanan seramai 1,098 juta (Monthly active user accounts, MAUs), manakala WeChat Pay mempunyai lebih daripada 800 juta MAUs (sehingga 2018), menjadikannya salah satu rangkaian sosial yang paling digunakan dan salah satu penyelesaian mudah alih yang paling popular di dunia masing-masing.


WeChat Pay MY menawarkan pelbagai jenis perkhidmatan yang bermanfaat kepada pengguna, daripada top-up dalam talian ke pembelian tiket penerbangan dan bas, ke transaksi biasa di kedai-kedai runcit. Pengguna WeChat Pay MY boleh membuat belian di stor-stor runcit, dengan hanya mengimbas kod QR pada telefon bimbit mereka. Dengan bilangan peniaga dan pengguna yang semakin bertambah, WeChat Pay MY kini berusaha untuk memperkasakan gaya hidup digital yang selamat dan serba mudah di Malaysia. 

“Malaysia merupakan antara salah satu ‘emerging markets’ yang menerima pembayaran mudah alih dengan pantas. Misi kami adalah untuk mempermudahkan pembangunan ekonomi digital Malaysia dengan menawarkan pengalaman kami dalam bidang pembayaran mudah alih yang senang dan selamat kepada pengguna dan perniagaan tempatan. Kami juga percaya bahawa jika kami mempertingkatkan kesedaran, penglibatan dan pendedahan berkenaan teknologi, kami dapat memainkan salah satu peranan yang penting dalam memperkembangkan ekosistem digital Malaysia ke peringkat seterusnya,” ujar Poshu Yeung, Naib Presiden Perniagaan Antarabangsa Tencent. 

“Pada ketika ini, kami sedang berusaha untuk memperluaskan pangkalan peniaga kami untuk merangkumi lebih lagi kedai-kedai seperti KK Mart dan Starbucks. Ini akan, dengan secara langsungnya, memberi pengguna lebih banyak peluang untuk menggunakan WeChat Pay MY dan menikmati pembayaran yang lebih mudah dan lebih lancar,” kata Jason Siew, Ketua Pegawai Eksekutif, WeChat Pay MY.


Sebagai tanda komitmen WeChat Pay MY untuk menerajui arena pembayaran digital Malaysia, WeChat Pay MY telah pun menganjurkan sebuah pameran yang bertujuan untuk menggalak peningkatan dalam pengunaan pembayaran mudah alih, pada masa yang akan datang. Zon pengalaman yang terdiri daripada pelbagai demonstrasi perkhidmatan pembayaran yang inovatif, termasuk di kedai-kedai serbaneka, gerai makanan & minuman, stesen petrol, untuk menunjukkan bagaimana WeChat Pay MY boleh diterapkan dalam kehidupan harian pengguna. Perkhidmatan yang lebih maju telah dilancarkan pada acara itu. WeChat Pay MY memperkenalkan mesin layan diri digital kepada para tetamu dengan bayaran dilakukan menerusi WeChat Pay MY untuk membeli sesuatu benda.

Satu lagi perkhidmatan baru diperkenalkan di majlis itu dan tidak lama lagi akan bakal disediakan di restoran mamak di sekitar Lembah Klang. Dengan perkhidmatan ini, pengguna boleh memilih dan memesan makanan dan minuman menerusi WeChat Pay MY dan membayar serta-merta. Bagi pelanggan setia restoran mamak, perkhidmatan ini menawarkan cara yang lebih lancar untuk pembelian makanan and minimum tanpa perlu menunggu pelayan mengambil pesanan mereka atau beratur untuk membayar bil. Juga disediakan adalah gerai kuih-muih khas untuk menunjukkan kepada bakal peniaga betapa mudahnya membuat urus niaga dengan WeChat Pay MY, kerana rancangan sedang diusahakan untuk peniaga pasar-malam atau penjual tepi jalan tempatan mengguna sistem ini.

Demonstrasi futuristik yang turut diketengahkan ialah bagaimana WeChat Pay MY merancang untuk memudahkan transaksi mengisi petrol. Kios mini yang ditubuhkan menunjukkan suatu penyelesaian pintar di mana pengguna boleh memilih stesen minyak, memasukkan amaun petrol yang ingin diisi dan sebaik sahaja mereka tiba di kiosk itu, sebuah kamera akan mengesan nombor plat kereta untuk mengaktifkan pam petrol. Dengan ini, pengguna boleh mengisi tangki kereta serta-merta dan secepat itu menyambung perjalanan. Berdasarkan pengalaman, teknologi dan keupayaan platform pembayaran WeChat Pay MY, kami bersedia untuk menawarkan pengguna suatu pengalaman pembayaran digital demi mempermudahkan kehidupan seharian.







20 Mac 2019

Terokai Kerjaya Masa Depan Dan Mulakan Matlamat Anda Di Multimedia University

 
Temui penasihat akademik kami untuk mengetahui lebih lanjut mengenai pelbagai program yang ditawarkan.


Kunjungi Hari Terbuka kami di kampus Cyberjaya, Melaka dan Johor pada 22-24 Mac 2019 dari 10.00 pagi hingga 5.00 petang.

Potongan istimewa yuran pelajaran bagi Warga TM (anggota dan anak-anak sahaja) seperti berikut:

1 hingga 9 tahun perkhidmatan: potongan 25%
10 tahun ke atas perkhidmatan: potongan 35%
*bergantung kepada terma dan syarat 
*Biasiswa dan pinjaman juga ditawarkan kepada yang layak.

Jangan tunggu lagi dan terokailah minat belajar anda bersama kami.

Jumpa anda di sana! 

#GOFORIT
 Info lanjut di https://www.mmu.edu.my 





15 Mac 2019

Vivo Y91C Dijual Di Malaysia Dengan Bateri Tahan Lama Dan Ruang Penyimpanan Lebih Besar

 
Vivo mengumumkan bahawa Vivo Y91C secara rasmi boleh didapati untuk pembelian di Malaysia selepas kejayaan terbaru siri V15 mereka.


Y91C dilengkapi dengan bateri kapasiti besar 4030mAh, yang berfungsi dengan sistem pengurusan kuasa pintar eksklusifnya, yang membolehkan daya tahan yang lebih tahan lama. Pengguna tidak akan bimbang tentang kehabisan kuasa, yang bagus untuk mereka yang suka bermain permainan, streaming video atau mendengar muzik untuk jangka masa yang panjang.

ROM 32gb memberikan kebebasan pengguna yang banyak untuk menyimpan lebih banyak gambar dan fail tanpa perlu mendekrut kerap dan juga menawarkan pengguna pilihan untuk mengembangkan sehingga 256GB untuk menyelamatkan dengan sewajarnya untuk keperluan anda.

Vivo juga menawarkan teknologi Face Access pengguna dengan Y91C untuk membuka kunci telefon serta-merta ketika pengguna memilihnya. Mengakses telefon bimbit tidak pernah menjadi lebih mudah.

Dengan mendesain semula skrin dan kedudukannya, Y91C memberi pengguna pengalaman tontonan lebih tinggi dengan nisbah skrin ke tubuh sebanyak 88.6% dengan Paparan Halo FullView yang bergaya 6.22 inci. Di samping reka bentuk pintar mereka, kawalan isyarat tangan pintar membuat penggunaan paparan yang besar tanpa usaha.

Telefon ini menggunakan algoritma foto AI untuk kamera untuk menyampaikan peningkatan wajah secara automatik, menjimatkan anda untuk menyesuaikan tahap kecantikan secara manual, membuat setiap pukulan pukulan profesional.

Menjalankan pada Funtouch OS 4.5 berdasarkan Android yang menghasilkan kelajuan pemprosesan yang lebih cepat sambil memakan kurang kuasa, ia membolehkan pengguna untuk membuka aplikasi lebih cepat, beralih di antara mereka dengan lancar, dan menikmati pengalaman pengguna yang lebih lancar.

Telefon ini juga menawarkan kamera belakang 2-megapiksel + 2-megapixel dan kamera 8-megapiksel yang hebat dengan harga yang berpatutan.

Mengguna pakai proses lukisan gloss penutup belakang yang bergaya, ia menggabungkan warna biru hitam dan mendalam untuk menggunakan kesan visual yang menakjubkan. Kurva 3D sesuai dengan telapak tangan anda dengan sempurna, untuk pengalaman yang sangat menarik.

Vivo Y91C kini boleh didapati di Malaysia untuk harga runcit yang disyorkan RM499 sahaja.

Spesifikasi :
• Paparan Halo FullView ™ 6.22 inci
• SoC teras 2.0GHz octa
• 2GB RAM & Penyimpanan Dalaman 32GB
• 4030mAh bateri berkapasiti tinggi
• Kamera 13MP AI dengan kamera Selfie 5MP
• Face Face, Fast Unlocking
• Sokongan Dual SIM 4G LTE dengan slot microSD 256GB yang khusus
• Funtouch OS 4.5 (berdasarkan Android 8.1)






13 Mac 2019

Dapatkan VIVO V15Pro Dengan DIGI Dari RM22 Sebulan

 
Mulai hari ini, anda boleh membeli vivo V15Pro di DIGI dengan harga terendah RM22 sebulan. Sebaik sahaja anda mendaftar Pelan Pasca Bayar DIGI, anda boleh menikmati Pelan TelefonFreedom 365 yang disertakan dengan bayaran pendahuluan RM0 dan Kadar Faedah 0% sepanjang tahun. Perlindungan percuma SHIELD DIGI juga tersedia.


Butiran Rancangan Pascabayar DIGI adalah seperti di bawah:

V15Pro adalah telefon pintar siri terbaru V yang dilancarkan di Malaysia. Ia dilengkapi dengan Kamera Penyambut 32MP Pertama di Dunia, Paparan Ultra FullViewTM, Kamera 48MP AI Triple dan Teknologi Pengimbasan Cap Jari Dalam Paparan.

The Ultra FullViewTM Display of V15 pro hadir pada 6.39 inci, paparan Super AMOLED 19.5: 9 menghasilkan reka bentuk visual yang mengagumkan, sama sekali lancar dari hujung ke hujung. Dengan alat dengar, penderia cahaya dan kedekatan semua tersembunyi dari pandangan, bezel sampingan dan bahagian atas dikurangkan kepada hanya 1.75mm dan 2.22mm masing-masing, menghasilkan nisbah skrin-ke-badan maksimum 91.64%.

Pengalaman Ultra FullViewTM vivo V15Pro datang dari terobosan radikal dalam teknologi - Camera Front Elevating. Kamera Depan Meningkat 32MP menangkap selfie dengan kejelasan yang tidak dapat ditandingi. Kamera AI Triple V15Pro membawa anda pengalaman dinaikkan mengambil fotografi profesional dengan hanya satu klik.

Maklumat lanjut, sila layari laman web rasmi DIGI dan Vivo Malaysia di Facebook, Instagram, Twitter dan Youtube.






12 Mac 2019

Kolaborasi Tourism Malaysia Dengan ShopBack Sempena Online Travel Fair Cuti-Cuti Malaysia

 
Mengiktiraf pertumbuhan tempahan perjalanan dalam talian di Malaysia, Tourism Malaysia baru-baru ini menyokong Online Travel Fair terbesar yang dianjurkan oleh ShopBack Malaysia dari 11 hingga 17 Mac 2019, dan memuji usaha syarikat itu untuk memikat para pelancong untuk berkeliling Malaysia dengan bonus perjalanan yang menarik dan cashback.


Dato 'Dr. Ammar Abd Ghapar, Pengarah Kanan, Bahagian Domestik & Acara, Tourism Malaysia berkata, "Ini adalah tahun ketiga Tourism Malaysia menyokong usaha ShopBack Malaysia dalam mempromosikan perjalanan domestik. Dalam dua tahun kebelakangan ini, ia telah melancarkan siri video Ketua Pegawai Pelancongan untuk mempamerkan keindahan tanah kita kepada orang ramai, dan tahun ini kami memperluaskan sokongan kami ke Pameran Perjalanan Online ShopBack, pameran e-pelancongan terbesar di Malaysia yang diadakan dengan kerjasama para peniaga rakan kongsi termasuk Agoda, Booking.com, Expedia, Malaysia Airlines, BusOnlineTicket, KLOOK, Traveloka, Trip.com, dan banyak lagi." 

"Pameran TravelBack Online Online yang lalu mencapai pertumbuhan 100% tahun ke tahun. Ini jelas menggalakkan dan bersama-sama dengan usaha berterusan sektor awam serta pemain e-dagang swasta, kami yakin dapat meningkatkan prestasi industri ke arah matlamat Visit Malaysia 2020", kata Dato 'Dr. Ammar.

Alvin Gill, Pengurus Besar ShopBack Malaysia, menyatakan bahawa setiap tahun, beratus-ratus ribu pelancong menggunakan ShopBack untuk membuat tempahan perjalanan dengan Agoda, Booking.com, Expedia, Malaysia Airlines dan lain-lain kerana ia menjimatkan lebih banyak wang. "Melalui perkongsian istimewa dengan semua laman pelancongan dalam talian, pelancong boleh mendapatkan sehingga 8% cashback pada setiap tempahan perjalanan. Maksudnya jika bilik hotel berharga RM500, seorang pelancong hanya perlu membuka web / app ShopBack, klik ke laman saudagar kami untuk membuat tempahan dan dia akan mendapat rebat tunai RM40 dari kami. Harga tempahan adalah sama, tetapi anda akan mendapat cashback dalam akaun ShopBack anda jika anda menggunakan kami." 


"Sempena Pakej Perjalanan Dalam Talian pertama kami pada 2019, kami juga memberi tambahan bonus tunai kepada RM25 untuk semua pelancong yang membeli pakej penerbangan, penginapan dan pakej perjalanan ke mana-mana destinasi Malaysia melalui platform kami dari 11 hingga 17 Mac 2019. Kami benar-benar berbesar hati untuk mendapat sokongan Tourism Malaysia untuk kempen ini - bersama-sama kita dapat memberi kuasa kepada lebih ramai orang untuk menemui semula makanan, seni, alam dan budaya di negara ini dan mencipta kenangan indah bersama keluarga dan rakan-rakan mereka di sini," tambah Alvin.

Laman pemulangan tunai utama berfungsi dengan pelbagai laman pelancongan yang meliputi perkhidmatan penerbangan, bas, perjalanan, penginapan dan perkhidmatan pelancongan untuk menawarkan rebat tunai atas diskaun yang disediakan oleh peniaga. Mendaftar ke ShopBack adalah percuma. Lebih 1 juta rakyat Malaysia menggunakan ShopBack pada masa ini, dan lebih daripada RM30 juta cashback telah diberikan kepada pengguna tempatan sejak tahun 2015.

Dapatkan maklumat lanjut, sila lawat https://www.shopback.my/ atau ikuti https://www.facebook.com/ShopBackMalaysia.







Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter