Jumlah Paparan Halaman

18 Mei 2019

Petua Untuk Strategi Permulaan Dalam Dunia Instagram

 
Semasa anda memulakan atau mengubah strategi Instagram anda, ikuti beberapa petua ini:-


Gambar Profil Anda 
Sekiranya anda Instagramming untuk sebuah syarikat besar, anda mungkin perlu menggunakan logo anda, dan tidak mengapa. Walau bagaimanapun, jika anda seorang ahli perniagaan atau perniagaan kecil yang mempunyai prospek yang kurang jelas, gunakan wajah anda!

Nama Pengguna dan Nama anda 
Gunakan kata kunci utama anda sama ada nama pengguna anda ATAU medan nama anda. Ini membantu anda ditemui di carian Instagram.

Penerangan Bio anda
Pastikan anda menerangkan siapa diri anda dan apa yang anda lakukan dengan jelas.

Hashtags anda 
Tanpa ini, kandungan anda hampir mustahil untuk ditemui. Fikirkan hashtag seperti anda akan kata kunci untuk SEO. Orang mencari hashtags di Instagram, jadi apa perkataan yang mereka gunakan untuk mencari anda? Gunakan sehingga 30 kata sebagai hashtag dalam posting anda.

Akhirnya sekali paling penting adalah penglibatan (Like, Komen dan Interaksi) dengan pengikut dan penonton yang berpotensi. Anda perlu meletakkan strategi pada kedudukan yang betul untuk mewujudkan suasana yang berjaya!.







16 Mei 2019

Kempen Permainan Terbesar Di Malaysia Yang Dihoskan Oleh Mobile Legends: Bang Bang

 
Malaysia akan menyaksikan kempen permainan paling hebat yang berlaku di Bukit Bintang, Kuala Lumpur pada 18 Mei 2019 yang akan datang. Kempen ini dijangka menarik lebih 100,000 pemain dan peminat seluruh negara untuk Mobile Legends: Bang Bang (MLBB) yang akan memberi rehat negara ini mempunyai wawasan yang lebih baik mengenai gelaran esports. MLBB adalah antara lima gelaran sukan yang dibarisi untuk SEA Games 2019 yang akan datang di Filipina pada November ini, yang pertama dalam sejarah acara sukan itu.


Acara ini menyerlahkan penutupan kempen "515-Unite Day" selama sebulan yang telah berjaya diadakan dari 20 April di seluruh dunia.

Pengurus Pemasaran Wilayah Moonton untuk Asia Tenggara, Nelson Woon berkata, "Ribuan peserta telah dirakamkan di empat bandar utama di Semenanjung Malaysia sejak kami menendang bermula 515 Hari Bersatu di Gurney Paragon Mall di Pulau Pinang. Melihat respon positif yang diterima, kami yakin kempen ini dapat mewujudkan kesedaran di kalangan bukan pemain di rantau ini dan menarik mereka untuk membiasakan diri dengan Mobile Legends: Bang Bang ". Kempen 515 Unite Day dilancarkan untuk menyatukan pemain MLBB dan pemain lain untuk melawan kegelapan yang akan datang dan menyelamatkan dunia.

Ini adalah sebahagian dari usaha Moonton sebagai pemaju permainan terkemuka dunia untuk membina kesedaran awam dan mempromosikan permainan yang bertanggungjawab, yang merupakan salah satu daripada lima bidang fokus utama pelan olahraga Malaysia yang diumumkan oleh Menteri Belia dan Sukan Malaysia baru-baru ini.


"Kami berminat untuk bekerjasama dengan pelbagai organisasi untuk menganjurkan lebih banyak liga MLBB, kempen dan bengkel dari peringkat daerah, negeri, negara dan antarabangsa untuk mengenal pasti lebih ramai pemuda yang aktif dalam sukan," kata Woon. Beliau menambah bahawa permainan sukan bukan sekadar bermain permainan. "Ia adalah industri berbilion bilion yang boleh memacu ekonomi negara itu sendiri. Kami bercakap tentang projek-projek sukan yang memberi ganjaran kepada syarikat-syarikat pemasaran dan acara, bermitra dengan pelbagai syarikat korporat untuk memacu persembahan perniagaan mereka dan mewujudkan peluang pekerjaan untuk bakat tempatan seperti pengaturcara, pereka, pengeluar, pemasar dan pemain profesional. Kami menyaksikan pergeseran paradigma di mana penonton global dan nilai kandungan sukan telah mengatasi sukan tradisional ".

Mobile Legends: Bang Bang diposisikan dalam kedudukan teratas 10 teratas dengan statistik lebih daripada 500 juta pemasangan dan 60 juta pengguna aktif bulanan di lebih 80 negara. Di Malaysia sendiri, terdapat lebih daripada 5 juta pemain aktif.

Sebagai sebahagian daripada kempen itu, Moonton menampilkan pertandingan mini dengan beg goodie dan pizza percuma, barangan dan trak yang diterangi lampu LED dengan beberapa wira terkenal Mobile Legends 'seperti Miya, Kagura, Akai dan Alucard. Peminat MLBB akan dapat bermain permainan popular terhadap Pasukan Profesional untuk menguji kekuatan dan strategi pertempuran mereka.



Kempen "515 United We Win" juga menyaksikan kerjasama dengan Touch 'n Go di mana edisi terhad Mobile Legend: kad Bang Bang dijual. Pendapatan dari kad Touch 'n Go akan disalurkan ke Yayasan PINTAR. Woon akan membentangkan cek bernilai RM25,000 kepada Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan PINTAR, Karimah Tan Abdullah kemudian pada siang hari sebagai sebahagian daripada tanggungjawab sosial korporat Moonton. Yayasan PINTAR yang bermaksud 'Mempromosikan Perisikan, Membina Bakat dan Tanggungjawab Penasihat' adalah organisasi yang didedikasikan untuk memupuk kecemerlangan akademik dan bukan akademik bagi pelajar yang kurang berkhidmat di Malaysia.


Dalam acara itu, orang ramai akan teruja untuk bertemu dengan superhero Malaysia, Sazali Samad, pemenang En. Universe 10 kali, untuk cabaran bergelut lengan. Sazali Samad akan mewakili MLBB Hero 'Badang', watak legenda dari cerita rakyat Melayu kuno Melayu yang diberikan dengan kekuatan super ketika bertemu dengan raksasa air yang mengancam kampungnya. Legenda yang popular telah melahirkan beberapa penyesuaian filem termasuk tafsiran Dato 'S. Roomai Noor pada tahun 1962 yang menampilkan pelakon / pelawak, Wahid Satay.


Sepanjang kempen itu, Moonton juga memperuntukkan hadiah percuma bernilai lebih daripada RM50,000 termasuk alat dengar HyperX bernilai RM500 setiap satu, watak MLBB Miya patung, berlian dalam permainan dan banyak lagi.

Ia juga telah dilaporkan bahawa Mobile Legends pertama: Piala Dunia Bang Bang akan diadakan di Malaysia, sementara pada November 2019. Pada masa ini, Malaysia berada di peringkat 21 di dunia dari segi pendapatan dalam sukan.







14 Mei 2019

Kempen Mari Ber-Carousell Sempena Ramadan Dan Syawal

 
Carousell, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling pantas di dunia, memulakan musim Raya dengan kempen digital Mari Mari-Carousell dengan video yang menampilkan selebriti tempatan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal, menggalakkan rakyat Malaysia untuk menganggap Carousell Ramadhan ini.


Dengan Hari Raya Aidilfitri kurang dari sebulan, keluarga di seluruh Malaysia telah mula berpuasa dan mengumumkan rumah mereka sebagai persediaan untuk perayaan yang akan datang. Mereka boleh menjual barangan mereka yang tidak digunakan melalui Carousell dan mendapatkan wang untuk meringankan perbelanjaan perayaan atau memberi duit raya.

"Latihan ini pada Hari Raya lebih daripada sekadar pembersihan biasa. Ia mewujudkan peluang untuk ahli keluarga menjalin hubungan yang lebih baik, serta menjual dan memperoleh pendapatan tambahan untuk mengurangkan perbelanjaan isi rumah musim perayaan ini. Kami berharap lebih ramai rakyat Malaysia akan mula merosot melalui Carousell sebagai tradisi tahunan, "kata Tang Siew Wai, Ketua Negara Carousell Malaysia.

Carousell juga telah melancarkan Parti Raya Bonanza Idul Fitri sempena kempennya di mana rakyat Malaysia boleh menyenaraikan dan menjual barang-barang yang tidak diingini dan tidak digunakan, dan terpaksa memenangi hadiah-hadiah yang menakjubkan.


Parti Raya Bonanza Eid:
Eid's Raya Home Bonanza (Furniture & Home Appliances): 13 Mei 2019 - 19 Mei 2019
Eid's Raya Bonanza Telefon (Alat): 20 Mei 2019 - 2 Jun 2019

Musim ini juga merupakan peluang bagi usahawan yang bercita-cita tinggi. Seorang Carouseller teratas sejak 2014, Iylia Insyirah, pengasas jenama fesyen rumahan, Lily & Orkid, melancarkan koleksi Hari Raya istimewa untuk Wanita di platform. Reka bentuknya, yang diilhamkan oleh kebaya Melayu tradisional dengan sentuhan moden, adalah antara pembelian yang paling popular pada musim ini. Ia dilancarkan pada Carousell pada bulan April 2019, dan menjual siri Ramelah Kebaya dan Skirtnya dalam tempoh kurang dari sebulan.

"Iylia adalah salah satu daripada banyak rakyat Malaysia muda yang mula menjual pakaian yang disayangi di Carousell dan selama ini melancarkan label fesyennya sendiri. Kejayaan reka bentuknya adalah bukti sokongan masyarakat yang kuat terhadap usahawan tempatan, sama ada sambilan atau sepenuh masa. Kami akan terus menyokong Carousellers ini dengan memberikan mereka peluang untuk mendapatkan lebih banyak, "tambah Siew Wai.


Ahli komuniti Carousell juga akan mendapat lebih banyak nilai apabila Carousell telah menerbitkan 10 teratas Ramadhan Bazaars yang disyorkan di Lembah Klang dan ini akan membantu Carousellers menikmati bulan suci sepenuhnya.

Naklumat lanjut mengenai kempen Mari Ber-Carousell, layari https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.







5 Mei 2019

Bosch Lancar Kempen 'Drive for Life' Menyokong Kereta Lebih Selamat Dan Jalan Raya Lebih Selamat

 
Bosch Automotive Aftermarket Malaysia (Bosch AA), sebuah pembekal utam bertaraf global dalam teknologi dan perkhidmatan automotif memperkenalkan kempen 'Drive for Life'. Ini merupkan satu kempen keselamatan kereta dan jalan raya. Dalam usaha untuk meningkatkan kesedaran di kalangan pemandu mengenai kepentingan penyelenggaraan kenderaan secara berkala serta penggunaan alat ganti kereta yang berkualiti. Pelancaran kempen ini dirasmikan oleh Menteri Pengangkutan dan Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.


"Menerusi kajian yang telah dilakukan pada tahun 2018, lebih 50 peratus daripada pemandu Malaysia kurang pengetahuan dalam penyelenggaraan asas kereta dan kesannya kepada keselamatan penumpang, kereta dan jalan raya. Melalui kempen 'Drive for Life', Bosch membawa kepakaran automotifnya untuk melengkapkan pemandu dengan pengetahuan penyelenggaraan asas kenderaan apabila pemandu menghadapi masalah kereta, " kata Marcio Coelho, Pengarah Jualan dan Perkhidmatan Pemasaran Bosch Automotive Aftermarket untuk Asia Pasifik Tenggara. 

"Di Bosch, kami berusaha ke arah matlamat jalan raya bebas kemalangan dan kempen ini melengkapi matlamat Kementerian Pengangkutan untuk mengurangkan kemalangan jalan raya".

'Drive for Life' adalah kempen selama tiga tahun yang akan dilaksanakan dalam tiga fasa - Mendidik, Melibatkan dan Memperkasa. Antara aktiviti termasuk siri bengkel mendidik pemandu tentang penyelenggaraan asas kereta, mempertingkatkan kurikulum memandu dengan tips praktikal untuk pemandu kali pertama menerusi kerjasama dengan pihak-pihak berkaitan, dan memperkasa mekanik generasi akan datang. Kempen ini juga akan melibatkan #BoschEmpowersWomen sebagai inisiatif untuk melahirkan idea bahawa penyelenggaraan kereta bukan hanya dikuasai oleh lelaki tetapi perlu dititkberatkan oleh semua orang.


Hasil kaji selidik yang sama, 70 peratus kerosakan kereta adalah disebabkan oleh kerosakan bateri. Bahkan kurang daripada 50 peratus daripada pemandu dan hanya satu peratus wanita mengetahui cara untuk menyelesaikan masalah kereta mereka semasa berlaku kerosakan.

"Penyelenggaraan kereta mungkin kelihatan sedikit menakutkan namun dengan melakukan perkara-perkara mudah seperti mengikut jadual servis kereta dan ambil perhatian terhadap bunyi dan bau yang luar biasa ketika memandu, pemilik kereta boleh meningkatkan kebolehpercayaan, jangka hayat, dan prestasi kereta. Lebih penting lagi, penjagaan dan penyelenggaraan kereta proaktif menggunakan alat ganti kereta yang berkualiti dapat mengurangkan risiko kemalangan di jalan raya," tambah Coelho.

Bekerjasama dengan Petron, kempen ini akan diperkasakan dengan menyediakan pemandu perkhidmatan pemeriksaan kenderaan percuma sebelum perjalanan 'balik kampung' mereka pada hujung minggu ketiga (25-26 Mei) dan hujung minggu keempat (18-19 Mei) bulan Mei di stesen Petron terpilih di Lembah Klang. Pemeriksaan itu akan melibatkan 25 poin pemeriksaan terhadap keadaan bateri, minyak enjin dan tahap cecair, dan bunga tayar dan ketebalan pad brek.

Ketua Hal Ehwal Korporat Petron Malaysia, Encik Zaimi Harun berkata, "Keselamatan adalah keutamaan Petron. Kami mahu membantu memastikan kenderaan di jalan raya adalah selamat untuk perjalanan jarak jauh, oleh itu dengan hanya pemeriksaan mudah boleh membantu mencegah kemalangan dan menyelamatkan nyawa. Kami sedang berusaha menawarkan pemeriksaan kenderaan di lebih banyak stesen dan juga bekerjasama dengan lebih ramai rakan kongsi yang berkongsi nilai yang sama. Ini membuktikan janji kami untuk menggalakkan keselamatan jalan raya.

“Pada tahun 2017, 533,875 kemalangan jalan raya yang mengundang kepada 6,740 kemalangan jiwa dilaporkan. Keselamatan jalan raya merupakan salah satu agenda utama kerajaan dan mengurangkan kemalangan jalan raya juga adalah satu matlamat utama kita. Kami amat gembira melihat usaha Bosch Automotive Aftermarket dan Petron untuk menggalakkan keselamatan kereta dan jalan raya serta akan menyokong inisiatif mereka ini sepenuh hati", tambah YB Anthony Loke, Menteri Pengangkutan.


Turut hadir pada majlis itu ialah Encik Simon Song, Pengarah Urusan Bosch Malaysia, Encik Pang Yoon Kong, Pengurus Negara Bosch Automotive Aftermarket Malaysia dan En Zaimi Harun, Ketua Hal Ehwal Korporat Petron Malaysia. Maklumat lanjut dan terkini mengenai kempen ini, layari Facebook Bosch Autoparts Malaysia (https://www.facebook.com/BoschAA.MY/).








30 April 2019

E-Wallet BOOST Menghadiahkan Ramadan Kali Ini Dengan Peluang Memenangi PROTON X70

 
Ramadhan yang tidak sampai berada hari sahaja lagi, Boost memperkenalkan ciri-ciri baru dan tawaran yang pasti akan memberi manfaat kepada mereka yang menghayati bulan suci ini. Di samping itu, Boost menaikkan kempen ganjaran terbesar mereka iaitu kempen SUPER SHAKE. Di mana pengguna berpeluang untuk memenangi Proton X70 dan Boost memberikan 8 daripada ini sebagai Hadiah Utama.


"Kempen terbaru dan terbesar kami adalah cara kami untuk menunjukkan rasa terima kasih kepada para pengguna kami atas sokongan mereka yang berterusan tanpa wang tunai dengan kami dan menggunakan perkhidmatan kami Ramadhan ini. Kami juga berharap kempen itu akan menggalakkan penerimaan e-wallet dengan mewujudkan pengalaman tanpa tunai yang menyenangkan, menyenangkan dan memberi ganjaran dengan Boost ", kata Mohd Khairil Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif Axiata Digital Services, syarikat induk Boost.

Kempen Super Shake selama empat bulan bermula pada 29 April hingga 18 Ogos 2019 dan akan menampilkan hadiah hebat bernilai RM2.5 juta untuk dimenangi. Apa yang anda perlu lakukan ialah menghabiskan dengan Meningkatkan Ramadhan ini, mendapat token dan mengambil bahagian dalam cabutan bertuah mingguan. Untuk setiap RM10 yang dibelanjakan, pengguna mendapat 1 token. Semakin banyak token yang anda peroleh, semakin besar kemungkinan anda menang.


Berikut adalah banyak cara untuk berbelanjakan bulan Ramadan ini:

1. Bazar Ramadan


Tinggalkan dompet fizikal anda di rumah dan belanja cara tanpa tunai di lebih dari 40 Bazar Ramadhan di seluruh negara. Majoriti bazar di kawasan KL dan Lembah Klang seperti TTDI, Kelana Jaya, USJ 4, Taman Melawati dan Taman Putra Perdana menerima Boost sebagai pilihan pembayaran.

2. Buka Puasa Feasts dengan #BukaBersamaBoost


Nikmati pesta buka puasa yang menarik dan pada masa yang sama menikmati tawaran buka puasa di Serai, Madam Kwan, Nandos, Nene Chicken dan banyak lagi.

3. Penghantaran Makanan Buka Puasa


Terlalu sibuk untuk keluar untuk membuka puasa? Apabila anda memesan penghantaran makanan di dahmakan dan DeliverEat melalui Boost, anda boleh mendapatkan cashback sehingga RM25 dan RM40.

4. Tawaran Fesyen Raya dengan #GayaBersamaBoost


Tidak terlalu awal untuk masuk ke semangat perayaan dan mula merancang gaya fesyen Raya anda. Boost telah bekerjasama dengan Zalora, MimpiKita, Doublewoot, Isetan, NEXT dan banyak lagi dengan tawaran dan tawaran yang memberi anda banyak sebab untuk membeli pakaian Raya baru. Apabila membeli-belah di Zalora, nikmati sehingga 25% menggunakan kod promo 'BOOSTGAYARAYA' dan rebat RM 18 apabila anda membayar dengan Boost.

5. Membeli-belah untuk barangan runcit, hadiah dan produk kecantikan


Boost telah terikat dengan penjual terbaik dan pusat membeli-belah, baik dalam talian dan di luar talian, jadi pengguna boleh menikmati rebat tunai dan mendapatkan mata untuk menyertai Super Shake. Ini termasuk Tesco, B.I.G, Kampung Grocer, PotBoy, Paradigm Mall Johor Bahru, Publika, 11Street, Qoo10 dan Watsons, antara lain.


Di samping itu, Boost meningkatkan platform mereka dengan ciri buka puasa dan doa masa baru untuk memudahkan pemerhati Ramadhan menjejaki doa dan masa-masa yang ada di mana sahaja mereka berada.

Boost adalah e-wallet utama di Malaysia dengan 4 juta pengguna dan lebih daripada 80,000 titik sentuh pedagang dalam talian dan luar talian di seluruh negara. Di samping 'Scan & Pay' biasa di kedai runcit, kedai F & B dan pasar malam, para pengguna boleh menggunakan Boost untuk membayar bil-bil utiliti, membeli tiket filem, membayar tempat letak kereta di jalan dan membuat sumbangan tanpa tunai kepada pelbagai badan amal dan organisasi.

Maklumat lanjut mengenai kempen ikuti di:-
Facebook : https://www.facebook.com/myboostapp 
Instagram : https://www.instagram.com/myboostapp







19 April 2019

Hidup Lebih Mudah Saksikan Pameran 5G Pertama Di Malaysia

 
Satu lagi tanda aras baru bagi segmen telekomunikasi danteknologi di negara kita apabila Pameran 5G Malaysia telah membuka pintu secara rasmi di Putrajaya. Acara yang akan dibuka kepada orang ramai hujung minggu ini secara amnya mewakili komitmen kerajaan untuk teknologi telekomunikasi generasi akan datang.


Mengambil tempat di Kompleks Perbadanan Putrajaya, pameran itu dihoskan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Terdapat 12 organisasi dari industri telekomunikasi tempatan telah menubuhkan gerai mereka di pameran itu.

Demonstrasi ini secara amnya dikelompokkan kepada lapan kategori yang berbeza termasuk Penjagaan Kesihatan, Media dan Hiburan, Pendidikan, Bandar Pintar, Pertanian, Otomotif, Keselamatan Awam, dan Pembuatan. Menambah Pameran 5G Malaysia adalah ceramah Siri Outlook Digital dan pameran MyMaker Fair MCMC.

Dibuka dari jam 10:00 pagi hingga 6:00 petang, orang ramai lebih selamat daripada pengalaman 5G dan potensi teknologi masa depan. Anda boleh datang pada 20 dan 21 April ini untuk menyaksikan pameran tersebut ia adalah percuma.

Anda boleh saksikan teknologi Smart Home, Smart Commuting dan juga Smart Industry yang mengguna pakai teknologi 5G. Satu hari nanti tak mustahi hidup anda lebih mudah kerana segalanya dilakukan oleh teknologi.










Mobile Legends Bakal Melancarkan Kempen e-Sukan Global

 
Arena pertempuran atas talian berbilang pemain mudah alih atau ‘mobile multiplayer online battle arena’ (MOBA), Mobile Legends: Bang Bang (MLBB) bukanlah nama baharu dalam dunia e-sukan. Dengan catatan angka muat turun melebihi 500 juta dan pengguna aktif seramai 60 juta sebulan di seluruh dunia, MLBB berada pada kedudukan di tangga 10 teratas secara keseluruhan.


Malaysia adalah antara beberapa negara yang akan melancarkan secara sekaligus kempen 515 Unite Day yang berlangsung selama sebulan mulai 21 April ini secara serentak di pelbagai negeri. Pengurus Pemasaran Serantau Moonton bagi Asia Tenggara, Nelson Woon berkata kempen tersebut akan menyatukan pemain dan bukan pemain dalam permainan Mobile Legends: Bang Bang. “Kami berharap  untuk mendapatkan penyertaan baharu dalam permainan ini dan sepanjang kempen tersebut, mod permainan baharu akan diumumkan di samping kami menentang untuk mengalahkan kegelapan yang melanda,” kata beliau.

Tambah beliau, kempen ini terdiri daripada tiga fasa yang akan mempamerkan trend #515Unite dan #MLBB. Fasa pertama dilancarkan menerusi beberapa kaedah untuk mencuri perhatian orang ramai sebelum fasa kedua bermula yang mana memperkenalkan pemain kostum (‘Cosplayers’) menerusi perarakan trak yang dihiasi lampu LED di seluruh negara. Kemuncak dan fasa ketiga yang bermula pada 15 Mei akan dilancarkan dengan penganjuran acara ‘in-game’. Aca ini akan menonjolkan semua hero MLBB yang bersatu semula untuk menyelamatkan dunia.


Antara iklan acah yang boleh dijangkakan adalah treler yang ditayangkan di pawagam dan media luar atau media luar rumah (OOH), lagu tema 515 Unite dan pertandingan tarian, hadiah percuma yang terdiri daripada patung kecil dan cenderahati, kad Touch ‘N Go 515 Unite edisi terhad, serta piza percuma dan tawaran pizza istimewa oleh Domino’s Pizza Malaysia.

Woon berkata minat Malaysia untuk menjadi hab e-sukan ini didorong oleh bilangan pemain aktif di negara ini yang seramai lima juta hanya dalam MLBB sahaja.

Woon menyedari hasrat Malaysia untuk menjadi hab e-sukan dan minat ini disokong oleh seramai lima juta pemain aktif MLBB di negara ini.

“E-sukan sedang berkembang di Malaysia dan berikutan perbincangan dengan Kementerian Belia dan Sukan, kami maklum bahawa Kerajaan amat menyokong e-sukan dan akan memperkenalkan Pelan Induk e-sukan yang akan menguntungkan Malaysia dari segi ekonomi,” kata beliau.


“Majlis Olimpik Asia, khususnya, menyedari bahawa tontonan global dan nilai kandungan e-sukan mendahului sukan tradisional, dan apa yang menyusul seterusnya adalah hasil (contohnya tajaan, kandungan dan hak media, tiket dan cenderahati). Itulah sebab mengapa kami menyenaraikan e-sukan sebagai acara berpingat yang setanding dengan sukan tradisional dalam Sukan Asia tahun lepas (2018) dan Sukan SEA tahun ini (2019),” tambah Woon.

Yakin bahawa dalam jangka masa setahun akan terdapat lebih ramai lagi penonton e-sukan daripada penonton acara sukan tipikal, Woon berkata usahasama dengan PSG dan pelancaran ONE Esports oleh ONE Championships (organisasi seni mempertahankan diri yang bertapak di Singapura) merupakan contoh yang membuktikan e-sukan maju dan berjaya.


Kempen 515 Unite akan bermula di Gurney Paragon Mall, Pulau Pinang pada 21 April sebelum diteruskan ke Alor Setar pada 27 April, di Menara Alor Setar-Aman Central. Ipoh akan menjadi tuan rumah hentian ketiga pada 1 Mei di AEON Station 18 dan, kemudian kempen itu akan mengorak langkah ke Sunway Pyramid, Selangor pada 4 Mei. Domino’s Pizza di Bandar Baru Uda, Johor Bahru akan menjadi tuan rumah kedua akhir pada 11 Mei dan 18 Mei. Kempen 515 Unite Day akan berakhir di Fahrenheit 88, Kuala Lumpur.

Selain itu, Domino’s Pizza Malaysia akan mengadakan ‘Tawaran Pizza 515’ dengan pelbagai peraduan dan ganjaran yang menarik sepanjang tempoh kempen 515 Unite di semua 238 rangkaiannya di seluruh negara.

Direka oleh Moonton, permainan ini tersenarai sebagai acara berpingat dalam Sukan Asia Tenggara (SEA Games) 2019 yang dijadualkan berlangsung bulan November ini di Filipina. Pada bulan Februari, kolaborasi dengan pasukan bola sepak Perancis popular, Paris Saint-Germain (PSG) telah diumumkan yang mana PSG mengumumkan pasukan Mobile Legends mereka, PSG.RRQ.







4 April 2019

Rakyat Malaysia Suka Membuang Hadiah Bekas Kekasih Daripada Menjual Semula

 
Carousell, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling cepat berkembang di dunia, baru-baru ini melancarkan kempen #MakeSpaceForLove untuk menggalakkan rakyat Malaysia menjual barangan bekas kekasih mereka di atas platform. Kajian dalam aplikasi juga dijalankan untuk memahami tingkah laku pasca hubungan pengguna mereka dan didapati bahawa 28% daripada 1,926 responden kaji selidik memilih untuk membuangnya.


Walaupun pelupusan artikel bekas kekasih mungkin mudah untuk beberapa, 29.5% daripada responden berkata mereka masih menyimpannya kerana nilai atau nilai sentimentalnya.

"Sukar untuk bergerak dalam hubungan, itulah sebabnya #MakeSpaceForLove kempen baru-baru ini diwujudkan untuk menggalakkan rakyat Malaysia untuk menjual bekas sisa bekas mereka di pasaran iklan kami sebagai cara yang positif untuk meneruskan. Dengan memberi peluang kedua, mereka juga akan memberi peluang kedua, " kata Tang Siew Wai, Ketua Negara Carousell Malaysia. 


Kebanyakkan responden mengatakan bahawa mereka masih mempunyai pakaian (50.9%), perhiasan (21.9%), komputer riba atau telefon pintar (19.4%) dan buku (19.4%) dari bekas.

Walau bagaimanapun, lebih daripada 25% responden berkata mereka menjualnya dan membeli sesuatu yang lain dengan wang yang mereka hasilkan. Yang paling merawat diri mereka ialah makan (32.2%), yang lain menyumbangkan wang (21.4%), hutang berbayar (17.1%), atau bercuti (13.8%).

"Decluttering adalah salah satu cara terbaik untuk memulakan sekali lagi. Dengan menjual bekas sisa bekas anda, ia memberikan item seorang pemilik baru yang akan menghargainya dan peluang baru bagi diri anda untuk maju ke hadapan dalam hidup. Kami menyaksikan sebahagian besar responden mengatakan bahawa mereka akan mempertimbangkan untuk menjualnya di Carousell, dan anda akan melihatnya cara terbaik untuk merawat diri anda dengan sesuatu yang istimewa dan menutup rapat ini dalam hidup anda. "Siew Wai menyimpulkan. 

Ikuti Carousell di https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.







Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter