Jumlah Paparan Halaman

6 September 2019

Hong Leong Bank Lancar Inisiatif HLB DuitSmart Memperkasakan Rakyat Malaysia

 
Kajian Hong Leong Bank dan Hong Leong Islamic Bank mengenai tahap celik kewangan di kalangan rakyat Malaysia di seluruh negara menunjukkan lebih banyak usaha bersepadu yang diperlukan untuk membuat pengetahuan kewangan mudah dan mudah serta mudah diakses oleh semua rakyat Malaysia.

Hasil kajian yang dilakukan dengan kerjasama iMoney menunjukkan bahawa:
75% menilai pengetahuan kewangan mereka rendah ke kemahiran purata,
63% menemui jargon kewangan untuk mengelirukan dan menakutkan, seterusnya mengecewakan mereka untuk mencari maklumat kewangan awal,
• Secara mengejutkan, hanya 19% tahu semua cara yang betul untuk mengekalkan skor kredit yang baik, walaupun kebanyakan mendakwa bahawa mereka memahami apa skor kredit itu,
68% percaya bahawa mereka tidak mempunyai penjimatan yang cukup pada umumnya,
41% berkata mereka tidak tahu siapa dan di mana untuk mendapatkan bantuan untuk menguruskan wang mereka dengan lebih baik.


Ini mendorong Bank untuk melancarkan HLB DuitSmart, sebuah inisiatif kelestarian kewangan dengan sokongan Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) dan Universiti Malaya (UM), yang memberi tumpuan kepada menarik minat rakyat Malaysia dengan kandungan dan aktiviti yang boleh didekati dan boleh dikaitkan dengan kewangan pengetahuan dan maklumat. Ini termasuk menangani beberapa perkara utama yang menjadi perhatian dalam kaji selidik untuk meningkatkan kesedaran dan pemahaman yang lebih tinggi mengenai pentingnya skor kredit dan menimbulkan beberapa jargon kewangan asas untuk menjadikan maklumat dan pengetahuan kewangan lebih mudah diakses oleh semua rakyat Malaysia.

Menurut Domenic Fuda, Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Hong Leong Bank, inisiatif HLB DuitSmart adalah sebahagian dari usaha Bank untuk membolehkan rakyat Malaysia dapat bertahan secara kewangan. "Sebagai sebuah institusi kewangan Malaysia dengan lebih dari satu abad sejarah yang berakar di negara kita, kita mempunyai tanggungjawab untuk memainkan peranan kami untuk membantu menjembatani kesedaran dan pengetahuan tentang perkara kewangan dalam masyarakat kita. Menguasai konsep kewangan adalah kemahiran hidup dan HLB DuitSmart juga berusaha untuk mengubah perubahan tingkah laku jangka panjang dengan memberi tumpuan kepada tiga tonggak - mewujudkan Kesedaran tentang pengetahuan kewangan dan Membantu dengan alat yang betul untuk membolehkan rakyat Malaysia bertindak dengan sewajarnya apabila ia berkaitan dengan perkara kewangan, " katanya. Fuda.

"Kebanyakan orang berfikir pengetahuan kewangan bermakna mengetahui bagaimana untuk menyelamatkan dan mengurus pinjaman, tetapi lebih daripada sekadar menyimpan dan menguruskan pinjaman / pembiayaan. Mengetahui apa skor kredit anda dan bagaimana untuk mengekalkan dan memperbaikinya juga penting kerana keupayaan anda memohon pinjaman / pembiayaan masa depan terpengaruh, sama ada anda individu atau syarikat. Semakin cepat kita memahami konsep ini, lebih cepat kita dapat memupuk tabiat bertanggungjawab kewangan yang akan meningkatkan kebebasan kewangan masa depan kita, " katanya.

Untuk menjadikannya mudah bagi rakyat Malaysia untuk memulakan perjalanan pendidikan kewangan mereka dengan bantuan peralatan yang tepat, HLB DuitSmart akan mengkaji dan menyediakan maklumat pengetahuan kewangan dalam talian serta membolehkan rakyat Malaysia menyemak nilai kredit mereka melalui perkongsian dengan iMoney dari 6 September hingga akhir bulan.

HLB DuitSmart juga akan menggerakkan jelajah perjumpaan sepanjang tahun bersama orang ramai termasuk rumah media, universiti dan pertubuhan korporat di seluruh negara serta mengatur aktiviti cawangan Hong Leong Bank untuk pelanggan dan orang ramai dalam komuniti. Di pameran bergerak, orang ramai boleh belajar dan mencabar pengetahuan kewangan mereka melalui permainan digital interaktif, mempelajari lebih lanjut mengenai skor kredit, berunding dengan AKPK mengenai hal-hal kesihatan kewangan dan berbual dengan chatbot ilmu pengetahuan AI UM yang dipanggil SUNDAY.

Semasa pelancaran, terdapat sesi perkongsian antara Fuda, Datuk Ir. Dr. Abdul Rahim Hj. Hashim, Naib Canselor, UM dan Azaddin Ngah Tasir, Ketua Pegawai Eksekutif AKPK mengenai kepentingan pendidikan kewangan, asas skor kredit dan mengapa pendidikan kewangan awal adalah langkah pencegahan yang berkesan untuk memastikan kesihatan kewangan sepanjang hayat.

"Tahun lepas, kami melancarkan HLB JumpStart, satu program CSR yang memberi tumpuan dalam memperkasakan Usaha Sosial yang baik untuk Malaysia dapat dikekalkan sempena Hari Malaysia. Pada tahun ini, kami memperkenalkan HLB DuitSmart, sebuah inisiatif CSR untuk membolehkan rakyat Malaysia bertahan secara kewangan. Kami berharap melalui inisiatif ini, kami boleh melakukan bahagian kami untuk membolehkan rakyat Malaysia mendapat maklumat kewangan dan akhirnya dapat mencapai kemampanan kewangan mereka yang akan membolehkan mereka mengurangkan, dan berharap dapat menghapuskan keputusan kewangan yang lemah, "kata Fuda.

Ketahui lebih lanjut mengenai HLB DuitSmart: https://www.hlb.com.my/duitsmart







5 September 2019

Dunkin’ Donuts Malaysia Kini Boleh Dibeli Melalui Shopee Dengan Hanya RM0.99

 
Rangkaian Dunkin’ Donuts baru-baru ini memperluaskan saluran perdagangannya dengan Shopee, platform membeli-belah dalam talian No.1 di Malaysia. Matlamat kerjasama ini adalah untuk memberi pengalaman membeli yang terbaik kepada pelanggannya.


Perjalanan e-dagang kami bermula pada September tahun lepas, apabila kami mula melancarkan kedai dalam talian kami. Kami kemudian bekerjasama dengan syarikat teknologi penghantaran makanan dan minuman atas talian seperti Foodpanda dan Grab untuk menambah baik pengalaman perkhidmatan pelanggan kami.

Kami telah memerhatikan perkembangan perniagaan cawangan-cawangan kami yang telah bekerjasama dengan syarikat perkhidmatan penghantaran makanan atas talian. Pemerhatian ini menunjukkan bahawa perkhidmatan penghantaran makanan menyumbangkan hampir 10% daripada jualan keseluruhan cawangan-cawangan ini,”  kata Jesrina Liew, Pengurus Besar Dunkin’ Donuts Group.

Beliau menambah bahawa pelanggan hari ini melihat operasi dalam dan luar talian melalui satu kanta tunggal dan perkhidmatan dalam talian mesti disediakan dalam perniagaan makan dan minum. Liew menambah bahawa walaupun masih ramai pelanggan yang gemar mengunjungi premis-premis perniagaan, terutamanya perniagaan makan dan minum, namun tidak dapat dinafikan bahawa ramai juga pelanggan yang gemar mencari maklumat serta promosi dalam talian sebelum membeli di premis makanan.


Oleh itu, kami beranggapan bahawa pasaran dalam talian seperti Shopee, dengan taktik pemasaran inovatif dan agresif mereka seperti kempen 7.7 Orange Madness dan 9.9 Super Shopping Day boleh membawa maanfaat dan melengkapi perkhidmatan di cawangan-cawangan kami.

"Mengambil contoh Kempen Super 9.9 Shopee– kami menganggarkan bahawa pengunjung platform tersebut akan meningkat sebanyak empat kali ganda dan berharap bahawa kempen tersebut boleh memanfaatkan promosi donat RM0.99 serta diskaun pembelian minuman dan barangan kami,” katanya.

Ian Ho, Pengarah Urusan Serantau Shopy berkata, “Urusniaga makan dan minum di bawah kategori Tiket dan Baucer Shopee adalah segmen yang baru diperkenalkan. Pada mulanya, kami memaparkan tawaran boucer hotel dan kafe. Memandangkan sambutan pembelian boucer makanan dan minuman kian meningkat, kami menyedari bahawa tiada apa-apa yang menghalang kami daripada bekerjasama dengan lebih banyak lagi rangkaian makan dan minum seperti Dunkin’ Donuts ."

Sejak melancarkan kedai dalam taliannya di Shopee pada 26 Jun 2019, Dunkin’ Donuts telah mendapat sambutan yang sangat positif dari rakyat Malaysia. Ia telah menjual lebih 5,000 donat dalam talian sepanjang kempen 7.7 Orange Madness dan 9.9 Super Shopping Day yang akan berakhir pada 9 September. Di samping itu,  tawaran minuman Dunkin’ Chocolate dan Dunkin’ Coffee juga mendapat sambutan yang memberansangkan.

Di samping itu, kedai maya Dunkin’ Donuts juga mencatatkan peningkatan dalam pesanan harian sepanjang kempen 9.9 Super Shopping Day, berbanding dengan kempen 7.7 Orange Madness. Boucar 9-donut Dunkin’ Donut habis dijual dalam masa tiga hari, menjana peningkatan 1.6 kali dari kempen sebelumnya.

Shopee memuji Dunkin’ Donuts yang telah mengorak langkah kehadapan dan memperluaskan perniagaan makan dan minumnya secara dalam talian kerana ia bukanlah sesuatu yang mudah. Ho berkata, “Kejayaan promosi Dunkin’ Donuts di platform Shopee disebabkan oleh beberapa faktor. Antaranya ialah proses penebusan boucer yang mudah, tawaran dan diskaun eksklusif dalam talian yang hebat. Lebih dari itu, rangkaian donat itu juga mempunyai kesediaan teknologi dan sumber-sumber asas untuk memasarkan produk dan jenama mereka kepada pasaran atas talian yang belum pernah ditembusi sebelum ini.

Kami akan sentiasa bersedia untuk membantu Dunkin’ Donut, tidak kiralah dari segi pemasaran atau kempen bersama supaya perniagaan atas taliannya terus berkembang dengan jayanya di seluruh negara. Sebagai rakan kerjasama, senarai aset kami seperti sepanduk atas talian, teknologi pemberitahuan (push notification) dan pengirim langsung elektronik (EDM) sudah tersedia untuk dimanfaatkan oleh Dunkin’ Donuts. Selain itu, Dunkin’ Donuts juga boleh memanfaatkan ciri-ciri aplikasi Shopee yang lain seperti Shopee Quiz dan Shopee Live untuk mendekati pelanggan mereka dan memberi pengalaman membeli-belah yang lebih bermanfaat.


Selain daripada tawaran donat RM0.99, Dunkin’ Donuts juga adalah salah satu jenama yang ditawarkan dalam pek boucer RM9.90 Super Shopping Day 9.9. Melalui promosi ini, pelanggan yang membeli Pek boucer RM9.90 dapat menikmati diskaun daripada pelbagai jenama termasuklah Dunkin’ Donuts. Jumlah diskaun yang diberi penjimatan kepada pelanggan sehingga 17 kali ganda daripada jumlah yang telah dibelanjakan.

Mulai sekarang hingga 9 September, promosi 9.9 Super Shopping Day akan menampilkan diskaun sehingga 90%, dan tawaran harian dari serendah RM1 dalam jualan Shocking Sale dan permainan ONE OR NOT. Pengguna juga akan dapat menikmati penghantaran percuma dengan perbelanjaan minimum sebanyak RM9. Untuk menikmati diskaun hebat Dunkin’ Donut sila layari https://invol.co/clhmnk.








2 September 2019

kiplePark Melancarkan Sistem LICENSE PLATE RECOGNITION (LPR) Pertama Di Malaysia

 
kiplePark, sebuah syarikat milik penuh Green Packet Berhad ('Green Packet'), mewujudkan dirinya sebagai pengubah permainan yang mengubah pengalaman keseluruhan tempat letak kereta dengan License Plate Recognition (LPR) pertama di Malaysia.


Dengan semangat inovasi dan penentuan perniagaan inti Green Packet, kPark LPR didorong oleh teknologi perisikan buatan ('AI') yang berfungsi melalui kamera AI, portal pengurusan terpusat, e-wallet dan pembayaran digital. kiplePark LPR juga terbuka untuk integrasi dengan sistem parkir sedia ada, memaksimumkan ROI peralatan letak kereta yang dilaburkan oleh pengendali tempat letak kereta.

Dibangunkan khusus untuk menyediakan bangunan, pengurusan harta tanah dan pemilik tempat letak kereta yang lebih baik, kPark LPR boleh digunakan di kedua-dua kemudahan dalaman dan tempat letak kereta.

KPRP LPR adalah sistem yang sangat mesra pengguna di mana pengguna hanya perlu mendaftar nombor plat lesen kereta mereka menggunakan aplikasi kiplePark. Apabila memasuki tempat letak kereta, pengguna akan menerima pemberitahuan dan e-Tiket pada aplikasi kiplePark dan semasa keluar, sistem LPR kYPark akan secara automatik mengimbas nombor plat lesen kereta dan pembayaran akan ditolak secara automatik dari e-wallet pengguna.

Sepanjang beberapa tahun kebelakangan ini, kPark LPR telah menangkap dan mempelajari imej lebih daripada 1 juta plat lesen kereta di Malaysia. Sehingga kini, ia telah mencapai lebih daripada 99% ketepatan kadar dalam membaca nombor plat lesen kereta.


Edisijuta adalah pengendali tempat letak kereta yang pertama untuk menyediakan operasi dan pengalaman meletak kereta yang lancar kepada pengguna menggunakan teknologi kiplePark LPR. Pada masa ini, kPark LPR sedang menjalani ujian dan ujian di peringkat lain di Lembah Klang, Pulau Pinang, Johor Bahru dan Kota Kinabalu.

"Di kiplePark, kami memahami kekecewaan pemandu, seperti mencari mesin untuk membayar tiket, dan / atau beratur untuk membayar tiket. Kekecewaan semakin meningkat apabila anda bergegas ke temujanji seterusnya dan menyedari bahawa anda telah kehabisan nota. Setelah menilai keperluan masyarakat yang serba cepat hari ini dan ditambah pula dengan kepercayaan kuat kita bahawa setiap manusia harus berkembang dengan kehidupan yang meningkatkan inovasi digital, set LIP kiplePark menyediakan pengalaman VIP kepada pengguna di mana mereka boleh masuk dan keluar dari tempat letak kereta tanpa banyak kesulitan, "kata Mike Lee, Ketua Pegawai Operasi Kiplepay Sdn Bhd.

kiplePark bukan hanya untuk membayar tiket letak kereta. Ia juga menyediakan ciri keselamatan yang membolehkan pengguna 'mengunci' kereta mereka daripada meninggalkan tempat tersebut. Ini boleh mengelakkan kecurian kereta yang berpotensi selagi kereta berada di tempat letak kereta.


Lee menambah, "Tempat letak kereta hanyalah langkah pertama yang beralih ke dunia tanpa tunai, tiada tiket dan tanpa kad. Rancangan kami adalah untuk dapat merawat plat lesen kami sebagai identiti untuk kereta kami seperti bagaimana kami membawa kad pengenalan kami yang memberi kami akses segera kepada apa sahaja yang boleh dipacu. Lebih-lebih lagi, kami akan terus membangunkan perkongsian strategik dan kerjasama dengan pelbagai pihak untuk menyediakan pengalaman pengguna yang lancar, contohnya, membenarkan tawaran seperti tempat letak kereta percuma dari peniaga apabila perbelanjaan minimum dipenuhi, tempahan ruang letak kereta, diskaun saudagar, keanggotaan dan sebagainya."

kiplePark adalah rakan teknologi yang membantu pengendali tempat letak kereta untuk meningkatkan operasi tempat letak kereta sambil memaksimumkan ROI peralatan letak kereta yang dilaburkan. Ia menyampaikan pengalaman parkir pintar di mana semua orang boleh memandu, meletak kereta dan keluar seperti VIP. Untuk maklumat lanjut, sila lawat www.kiplepark.com.









22 Ogos 2019

Huawei Memenang Anugerah 'Best Smartphone of The Year' Di EISA Awards Untuk Tahun Kedua

 
Kumpulan Perniagaan Pengguna Huawei (CBG) hari ini menerima anugerah daripada European Image and Sound Association (EISA), sebuah kumpulan yang terdiri daripada 55 majalah elektronik pengguna yang paling dihormati di dunia. P30 Pro HUAWEI dinamakan "Smartphone Terbaik EISA 2019-2020" oleh Persatuan, tahun kedua berturut-turut Huawei telah memenangi kategori ini.


EISA menyeru keupayaan fotografi cahaya rendah Huawei P30 Pro sebagai "setakat yang terbaik yang anda boleh dapatkan dari telefon pintar." Ia juga memuji lensa ultra-lebar, mod potret dan lensa telefoto 5x periscopic mengatakan bahawa ia " melepasi mana-mana pesaingnya." 

"Kami diberi penghormatan untuk menerima anugerah lain dari EISA dan berpuas hati dengan pengiktirafan P30 Pro.Dengan setiap peranti, Huawei komited untuk membawa pengalaman fotografi telefon pintar baru dan lebih baik kepada pengguna, menolak had keupayaan kamera telefon pintar dengan teknologi terkini, "kata Li Changzhu, Naib Presiden Perniagaan Handset, Huawei Business Group. EISA juga mengesyorkan HUAWEI P30 Pro sebagai teman yang sempurna untuk jurugambar berdedikasi, mempercayai ia menandakan satu lagi kemajuan hebat dalam fotografi mudah alih.

HUAWEI P30 Pro telah mengambil langkah luar biasa dalam fotografi mudah alih yang memperkenalkan Sensor SuperSpectrum HUAWEI yang inovatif, Lens SuperZoom optik, kamera HUAWEI Masa Penerbangan (ToF) baru, dan teknologi penstabilan imej optik dan AI yang dipertingkatkan.

Sistem Kamera Quad Leica yang tidak dapat ditandingi mempunyai kamera utama 40MP, kamera sudut ultra-lebar 20MP, kamera telefoto 8MP, Kamera HUAWEI ToF dan kamera hadapan 32MP. Kanta telefoto periscope baru membolehkan lebih banyak keupayaan pengekodan optik terselip dalam badan padat tanpa kehilangan kualiti imej. Bersama-sama dengan ketepuan warna yang disediakan oleh kamera utama 40 MP, dan kestabilan OIS dan AIS, SuperZoom Lens menawarkan zoom optik, 10x hibrid 10x dan 50x digital dengan resolusi dan keterangan yang kaya.


The body glass melengkung 3D ganda HUAWEI P30 Pro dan 6.47 "OLED Dewdrop display adalah kedua-debu dan tahan air dan dikuasakan oleh Kirin 980, chipset proses mudah alih pertama 7nm di dunia. Pro P30 juga memancarkan bateri kelas 4200 mAh kelas, yang berlangsung sehingga dua hari penggunaan telefon biasa.

Ahli EISA termasuk media pakar merentas spektrum elektronik pengguna dari lebih dari 30 buah negara, dan setiap ahli menyumbang kepada satu atau lebih kumpulan Pakar EISA iaitu fotografi, peranti mudah alih, HiFi, audio teater rumah, paparan teater rumah & video , dan elektronik dalam kereta. Setiap tahun, ahli EISA mencalonkan senarai produk yang mereka anggap sebagai pemain yang cemerlang dalam setiap Kumpulan Pakar ini.

Pencalonan kemudiannya dibentangkan di AGM EISA, di mana ahli melakukan perbincangan mendalam sebelum mengundi untuk pemenang setiap kategori. Anugerah ini akan dipersembahkan secara rasmi kepada Huawei semasa IFA di Majlis Anugerah EISA pada 6 September di Berlin, bertepatan dengan pembukaan pameran elektronik pengguna IFA.








19 Ogos 2019

Paradigm Mall Petaling Jaya Menawarkan Peluang Ganjaran Makanan Dan Minuman PERCUMA!

 
Buat semua pengunjung setia kami, kami ada berita hebat untuk anda! Anda berpeluang menerima makanan dan minuman PERCUMA setiap kali anda berjaya mengumpulkan cop dengan jumlah tertentu dalam sebuah kad pasport khas apabila anda membeli-belah di Paradigm Mall Petaling Jaya dari 19 Ogos – 17 November, 2019.


Sudah diketahui umum bahawa rakyat Malaysia sangat cintakan makanan. Berikutan itu, Paradigm Mall, Petaling Jaya, Pemenang BrandLaureate ‘Best Neighborhood Mall’ bakal menganjurkan kempen ‘The Taste of Paradigm – Belanja dan Dapat Ganjaran’ dari 19 Ogos hingga 17 November, 2019 untuk semua pencinta makanan.

Cik Selena Chua, Ketua Pegawai Eksekutif WCT Malls berkata, “Kami sangat teruja dapat menawarkan pelanggan setia kami peluang menerima ganjaran makanan dan minuman percuma di premis kami. Sebagai sebuah pusat beli-belah mesra kejiranan, kami bukan saja memberikan pengalaman membeli-belah dan riadah yang tiada tandingan, malah kami turut menyediakan pelanggan kami aneka pilihan makanan yang pasti membuatkan mereka terliur. Dengan hampir ratusan outlet makanan dan minuman di Paradigm PJ, pengunjung pastinya dimanjakan dengan pelbagai pilihan. Taste of Paradigm adalah platform terbaik untuk berinteraksi secara langsung dengan pelanggan setia kami serta menawarkan mereka dengan ganjaran-ganjaran yang hebat.”

Paradigm Mall PJ baru-baru ini berjaya menamatkan fasa pertama Inisiatif Peningkatan Aset (AEI) yang mendedikasikan seluruh aras LG kepada medan selera yang pertama dan satu-satunya di premis ini – Food Arcade. Pengubahsuaian ini mempamerkan gabungan outlet makanan dan minuman yang menawarkan pengunjung pelabagai rasa di dalam hidangan mereka daripada pilihan masakan Melayu asli, Itali, Timur Tengah, Siam, Jawa, Hong Kong termasuklah makanan rakyat Taiwan. Kami juga membawakan beberapa pilihan menjamu selera terbaru seperti Nene Chicken, Waffuru Café, Sedap Sedap, T Bun, SRK Noodle House dan Farmers Street. Penyewa baru yang akan menyertai tak lama lagi adalah Mr. Chizu, An Viet, Harum Manis, Daboba, GinGer Thai, Salad Atelier dan Super Fei Fan Hotpot.

Huraian kempen

Untuk menyertai, pengunjung perlu dapatkan satu pasport Taste of Paradigm dari kaunter Concierge. Peraduan ini hanya mempunyai dua langkah mudah – Belanja dan Dapat Ganjaran.

BELANJA

Pengunjung yang membelanjakan minimum RM30 dalam satu resit dari mana-mana outlet makanan dan minuman di Paradigm Mall PJ layak menerima satu cop.

TEBUS

Para pelanggan boleh menebus makanan dan minuman percuma daripada Sepiring, The Chicken Rice Shop, Waffuru Café, Seaweed Club, The Energy Club, Fish & Co, Warung Mama, Vanilla Mille Crepe dan Papparoti yang terdapat di Paradigm Mall PJ setelah mereka berjaya mengumpulkan cop dengan jumlah tertentu dalam pasport Taste of Paradigm milik mereka.

Butiran penuh peraduan boleh didapati di: https://www.paradigmmall.com.my.

Jadi, jangan lupa kunjungi Paradigm Mall, Petaling Jaya untuk menyertai peraduan Taste of Paradigm bersama rakan-rakan dan orang tercinta. Untuk maklumat lanjut mengenai aktiviti dan promosi lain, sila layari:

Laman web:    www.paradigmmall.com.my
Facebook:       https://www.facebook.com/ParadigmPJ
Instagram:       https://www.instagram.com/paradigmpj

*Tertakluk pada terma dan syarat







15 Ogos 2019

Akhirnya Huawei Melancarkan Sistem Operasi Baru Iaitu HarmonyOS

 
Pada Huawei Developer Conference baru-baru ini, Huawei telah melancarkan HarmonyOS - sebuah sistem pengendalian berasaskan mikrokernel yang direka untuk menyampaikan pengalaman pengguna yang padu di semua peranti dan senario.


HarmonyOS adalah sistem pengendalian yang ringan  dengan fungsi yang kuat, dan ia akan mula digunakan untuk peranti pintar seperti jam pintar, skrin pintar, sistem dalam kenderaan, dan penceramah pintar. Melalui pelaksanaan ini Huawei bermatlamat untuk mewujudkan ekosistem bersepadu dan dikongsi merentas peranti, mewujudkan persekitaran runtime yang selamat dan boleh dipercayai, dan memberikan pengalaman pintar holistik interaksi dengan setiap peranti.

HarmonyOS - Empat ciri teknikal utama


HarmonyOS direka dengan empat ciri teknikal yang berbeza untuk menyampaikan janjinya kepada pengguna.

1. Seamless: OS peranti pertama dengan senibina diedarkan, memberikan pengalaman lancar merentas peranti

Dengan menggunakan seni bina yang diedarkan dan teknologi bas maya yang diedarkan, HarmonyOS menawarkan platform komunikasi yang dikongsi, pengurusan data diedarkan, penjadualan tugas diedarkan, dan perkakasan maya. Dengan HarmonyOS, pemaju aplikasi tidak perlu berhadapan dengan teknologi asas untuk apl yang diedarkan, membolehkan mereka memberi tumpuan kepada logik perkhidmatan masing-masing. Membangun aplikasi yang diedarkan akan lebih mudah berbanding sebelum ini. Apl yang dibina di atas HarmonyOS boleh berjalan pada peranti yang berbeza semasa menyampaikan pengalaman yang lancar, kolaboratif merentas semua senario.

2. Smooth: Engine Latihan Deterministic dan IPC berprestasi tinggi

HarmonyOS akan menangani cabaran prestasi yang kurang baik dengan Enjin Latihan Deterministik dan prestasi tinggi Inter Process Communication (IPC). Enjin Latihan Deterministik menetapkan keutamaan pelaksanaan tugas dan had masa untuk penjadualan terlebih dahulu. Sumber akan menjejaskan tugas dengan keutamaan yang lebih tinggi, mengurangkan latensi tindak balas aplikasi sebanyak 25.7%. Mikrokomputer boleh membuat prestasi IPC sehingga lima kali lebih cekap daripada sistem sedia ada.

3. Secure: Senibina Microkernel yang membentuk semula keselamatan dan kepercayaan dari bawah

HarmonyOS menggunakan rekaan mikrokernel baru yang mempunyai keselamatan yang lebih baik dan latensi rendah. Mikrokomputer ini direka untuk memudahkan fungsi kernel, melaksanakan perkhidmatan sistem sebanyak mungkin dalam mod pengguna di luar kernel, dan menambah keselamatan bersama perlindungan. Mikrokomputer itu sendiri hanya menyediakan perkhidmatan yang paling asas seperti penjadualan thread dan IPC.

Reka bentuk microkernel OS Harmony menggunakan kaedah pengesahan rasmi untuk membentuk semula keselamatan dan kepercayaan dari asas dalam Persekitaran Pelaksanaan Dipercayai (TEE). Kaedah pengesahan formal adalah pendekatan matematik yang berkesan untuk mengesahkan ketetapan sistem dari sumber, sementara kaedah pengesahan tradisional, seperti pengesahan fungsional dan simulasi serangan, terhad kepada senario terhad. Kaedah formal, sebaliknya, boleh menggunakan model data untuk mengesahkan semua laluan jalan perisian.

HarmonyOS adalah OS pertama yang menggunakan pengesahan rasmi dalam TEE peranti, dengan ketara meningkatkan keselamatan. Di samping itu, kerana microkernel HarmonyOS mempunyai kod kurang (kira-kira satu per seribu jumlah kernel Linux), kebarangkalian serangan berkurang.

4. Unified: IDE berbilang peranti membenarkan aplikasi dibangunkan sekali dan digunakan di pelbagai peranti

Dikuasakan oleh pelbagai peranti IDE, kompilasi bersatu multi-bahasa, dan kit senibina teragih, HarmonyOS secara automatik boleh menyesuaikan diri dengan kawalan dan interaksi susun atur skrin yang berlainan, dan menyokong kedua-dua kawalan drag-and-drop dan berorientasikan pratonton pengaturcaraan. Ini membolehkan pemaju untuk membina aplikasi yang lebih cekap berjalan pada pelbagai peranti. Dengan IDE berbilang peranti, pemaju boleh mengodkan apl mereka sekali dan menggunakannya merentas pelbagai peranti, mewujudkan ekosistem yang bersepadu secara bersepadu di semua peranti pengguna.

HUAWEI ARK adalah pengkompil statik pertama yang boleh melakukan setanding dengan mesin maya Android, yang membolehkan pemaju untuk mengkompilasi pelbagai bahasa maju ke dalam kod mesin dalam satu persekitaran yang bersatu. Dengan menyokong kompilasi bersatu dalam pelbagai bahasa, HUAWEI ARK Compiler akan membantu pemaju meningkatkan produktiviti mereka.

Pelan pemaju dan pembangunan ekosistem


Pada persidangan tersebut, Huawei juga mengumumkan hala tuju evolusi untuk HarmonyOS dan kernelnya. HarmonyOS 1.0 akan diterima pakai pertama dalam produk skrin pintarnya, yang akan dilancarkan pada akhir tahun ini. Dalam tempoh tiga tahun akan datang, HarmonyOS akan dioptimumkan dan secara beransur-ansur menerima pakai pelbagai peranti pintar yang lebih luas, termasuk wearables, HUAWEI Vision, dan unit kawal untuk kereta.

Kejayaan HarmonyOS bergantung pada ekosistem aplikasi dan pemaju yang dinamik. Untuk menggalakkan penggunaan yang lebih luas, Huawei akan melancarkan HarmonyOS sebagai platform sumber terbuka, di seluruh dunia. Huawei juga akan mewujudkan asas sumber terbuka dan komuniti sumber terbuka untuk menyokong kerjasama yang lebih mendalam dengan pemaju. China adalah rumah kepada ekosistem aplikasi yang kuat dan pangkalan pengguna yang besar. Melangkah ke hadapan, Huawei akan meletakkan asas untuk HarmonyOS di pasaran China, dan kemudian mengembangkannya lagi ke ekosistem global. Dengan fokus untuk memberikan nilai baru dan unik, Huawei akan membuka dan berkongsi keupayaan terasnya dalam bidang seperti sambungan, kamera, dan AI. Ia akan bekerjasama rapat dengan rakan kongsi ekosistem untuk menyampaikan aplikasi dan perkhidmatan yang memberikan pengguna pengalaman terbaik dan membawa kehidupan baru kepada industri.

HarmonyOS akan membawa faedah baru yang luar biasa kepada pengguna, vendor peralatan, dan pemaju. Bagi pengguna, ia akan membawa pengalaman pintar dan kuat dalam semua aspek kehidupan mereka. Bagi vendor peralatan, ia akan membantu mereka mendapatkan kelebihan pertama dalam usia pengalaman pintar holistik, di mana 5G, AI, dan IoT akan melihat pertumbuhan letupan. Pada masa yang sama, HarmonyOS akan membolehkan pemaju untuk memenangi lebih banyak pengguna dengan pelaburan yang kurang, dan dengan cepat berinovasi perkhidmatan merentas semua senario.







14 Ogos 2019

Pelancaran Siri Peralatan Pintar Toush Jenama Pensonic

 
Majlis pelancaran Peralatan Pintar Siri Toush di Hotel W Kuala Lumpur telah dihadiri oleh Dato’ Seri Chew Weng Khak (Pengarah Eksekutif Kumpulan Syarikat Pensonic Holdings Berhad), Lembaga Pengarah Pensonic Holdings Berhad, Pengurusan Kanan Tuya Global, Dato’ Andy Kwan (Presiden Persatuan Penyaman Udara dan Penyejukkan), En. Mohd Azanuddin Salleh (Ketua Pegawai Eksekutif SIRIM QAS Antarabangsa) dan En.Gan Cheng Swee (Presiden Persatuan Persekutuan Peniaga Peralatan Elektrik Malaysia atau FOMEDA) dan telah dirasmikan oleh Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa Dan Industri.


Majlis pelancaran yang dihadiri oleh ramai tetamu telah didahului dengan menandatangani ‘Strategic Cooperation Agreement’ antara Pensonic Holdings Berhad, yang diwakili oleh Pengarah Urusan Kumpulan Pensonic En.Vincent Chew dan Cik.Eva Na, Ketua Pegawai Pemasaran Tuya Global Inc.


Jenama Toush ialah siri peralatan baru IoT pintar Pensonic yang digunakan dengan WiFi dan boleh dikawal secara jauh menggunakan aplikasi tunggal Toush. Jadi, apakah itu Toush? Toush membolehkan anda menikmati, merasai, menyedari, menerokai kehidupan dengan cara yang indah. Peralatan IoT Pintar Toush ialah peralatan intuitif yang dapat menyedari dan bertindakbalas terhadap keperluan pengguna, dan peralatan pintar ini dapat dikawal dari jauh menggunakan peranti skrin sentuh. Peralatan pintar Toush menghubungkan, mengautomatikkan, mengkuantitikan, mengoptimumkan tenaga dan sumber, memberi pengguna lebih banyak penjimatan sambil memudahkan kehidupan pengguna.


Melalui pengesan-pengesan pintar Toush yang berbeza seperti pengesan suhu, kualiti udara, lokasi, getaran, kelembapan dan pengesan yang lain, peralatan pintar Toush boleh berinteraksi dengan persekitarannya, menyampaikan data yang bermanfaat dan memberikan cadangan praktikal untuk memastikan suasana yang selesa untuk pengguna.

Kemasukan peralatan pintar yang dihubungkan menggunakan WiFi, persaingan pasaran peralatan rumah semakin bertambah, telah dipelbagaikan dan lebih berorientasikan pengguna. Terdapat banyak pemain dalam pasaran yang mempromosi peralatan pintar rumah, tetapi kebanyakannya mempunyai satu applikasi untuk menguruskan satu peralatan.

Pengguna bimbang mengenai privasi dan keselamatan data apabila menggunakan peralatan pintar. Dilengkapi dengan wawasan untuk menyediakan peralatan pintar rumah yang memudahkan kehidupan pengguna, Pensonic telah berganding bahu dengan Tuya Global Inc. (Tuya).


Tuya ialah penyedia platform IoT global dengan penyelesaian sehenti untuk peralatan pintar, termasuk akses peralatan, servis ‘cloud’, dan keupayaan pembangunan aplikasi. Pada masa ini, Tuya mempunyai 100,000 pelanggan antarabangsa dengan 100 juta alat perhubungan untuk menyediakan satu platform yang selamat untuk para pelanggan.


Tuya mempunyai banyak ciri-ciri keselamatan untuk melindungi privasi dan integriti data pengguna. Antara ciri-ciri keselamatan ialah pusat-pusat data global yang bebas, penghantaran data yang selamat dengan TLS, penghantaran AES128 tambahan yang telah dikodkan, dan bagi penyimpanan data, Tuya akan kodkan data yang sensitif dengan kod lazim industri, termasuk kod AES256 dan SHA256 (Algoritma ‘Hash’ Selamat) untuk penyahpekaan data dan simpanan.


Tuya bekerja dengan organisasi keselamatan global seperti NCC Group, institusi-institusi pihak ketiga untuk perlindungan data persendirian dan sokongan keselamatan, dengan TrustArc untuk GDPR, CCPA dan undang-undang privasi antarabangsa dan tempatan. Tuya juga mempunyai ISO27001, 27017 dan 27018 dari SGS.

Oleh kerana anda sudah mengetahui anda boleh menggunakan Peralatan Pintar Toush dengan hati yang tenang, anda hanya perlu mendaftar waranti peralatan Toush anda secara talian (online) menggunakan aplikasi Pensonic dan kami akan menghantar Toush Kit bagi anda percuma (untuk setiap alamat pendaftaran). Anda boleh muat turun aplikasi Pensonic menggunakan QR Code di pembungkusan atau manual pengguna.


Sebaik sahaja waranti peralatan telah didaftarkan, pengguna boleh muat turun aplikasi Toush, hubungkan peralatan Toush menggunakan aplikasi Toush, dan menguruskan peralatan Toush anda dari jauh jika terdapat sambungan WiFi. Sila kunjungi Toush Facebook atau menelefon nombor Pusat Khidmat Pelanggan kami untuk maklumat lanjut. Dapatkan peralatan Toush dan uruskan semua peralatan Toush anda dengan hanya satu aplikasi, dan nikmati lebih banyak penjimatan!.








2 Ogos 2019

Rayakan The HUAWEI Carnival 2019 Dengan Hadiah Sehingga RM1 Juta Untuk Dimenangi

 
Masa untuk memberi ganjaran kepada pengguna, HUAWEI membawa hadiah bernilai sehingga RM1 juta melalui acara tahunannya - The HUAWEI Carnival 2019.


Rakyat Malaysia yang layak membeli peralatan HUAWEI terpilih dari kedai-kedai yang mengambil bahagian di HUAWEI Carnival di seluruh negara (termasuk Kedai Pengalaman HUAWEI atau Kedai Online Rasmi) akan berpeluang untuk memenangi hadiah-hadiah menarik seperti Mercedes GLA200 Night Edition, 100 unit E-bike Orbit dan 400 unit Starlight Electric Scooters. Terdapat juga hadiah lain yang menarik dan hadiah untuk dimenangi!

Karnival HUAWEI 2019 terdiri daripada dua aktiviti yang berbeza untuk merayu kepada pelanggannya, iaitu pengaktifan "Spin and Redeem" dan pertandingan cabutan bertuah. Kedua-dua aktiviti memerlukan tiga langkah mudah untuk menyertai:


Pemenang untuk pertandingan cabutan bertuah akan diumumkan pada 30 Ogos 2019 menerusi laman Facebook rasmi HUAWEI.

Itu bukan semua! HUAWEI Y9 Prime 2019 juga akan dijual mulai 27 Julai 2019! Telefon pintar pertama HUAWEI dengan kamera selfie Pop-Up 16MP dan kamera belakang Triple dengan lensa ultra lebar akan tersedia di seluruh negara pada harga hanya RM899! Banyak untuk bukan hanya persediaan kamera terbaik dalam kelas, tetapi juga skrin BESAR, bateri BESAR dan telefon pintar keupayaan penyimpanan BESAR.

"Kami sangat teruja untuk memperkenalkan HUAWEI Y9 Prime 2019 ketika kami berusaha untuk menghasilkan produk teknologi canggih dan estetika peringkat pertama untuk membentuk semula pasaran telefon pintar peringkat masuk. Walaupun harga harganya yang berpatutan, ia adalah peranti HUAWEI pertama dengan kamera selfie pop timbul; skrin BESAR yang kurang bezel-kurang untuk melihat masa lapang; bateri BESAR dengan hayat bateri 4,000 mAH serta kapasiti storan BESAR dengan memori 128 GB ROM dan storan 512 GB yang boleh diperkembangkan, semuanya hanya RM899, "kata Bill Liu, Pengarah Negara HUAWEI Malaysia.

Sementara itu, pengguna Huawei dapat menebus ganjaran eksklusif dari pelbagai rakan kongsi jenama seperti Langganan Premium Viu Premium 6 bulan melalui Pusat Ahli, yang boleh dimuat turun menerusi Galeri App. Sehingga RM299 setiap pelanggan, ini adalah kali pertama HUAWEI memperkenalkan program yang memberi manfaat kepada pengguna untuk siri Y. Penebusan ganjaran adalah berdasarkan kepada asas pertama, sedangkan stok masih berlangsung. 

Selain itu, pelanggan HUAWEI juga boleh membeli peranti berikut pada harga baru bermula dari 27 Julai 2019:


Apa yang anda tunggu? Teruskan ke kedai-kedai yang berpartisipasi (seperti ditunjukkan dalam gambar yang dilampirkan di dalam e-mel), atau laman web HUAWEI Malaysia di http://bit.ly/HUAWEICarnival19 untuk mengetahui lebih lanjut!

*Tertakluk kepada terma dan syarat. Selagi stok masih ada.









Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter