Jumlah Paparan Halaman

15 September 2019

Boost Meraikan Hari Malaysia Yang Lebih Baik Dan Progresif

 
Meraikan Hari Malaysia, e-dompet terkemuka Boost menggalakkan semua rakyat Malaysia melakukan bahagian mereka untuk 'Boost My Malaysia'. Kempen ini memberi tumpuan kepada menanam lima nilai teras - kebaikan, kebersihan, lebih sihat, lebih adil dan lebih progresif Malaysia sebagai blok utama untuk negara yang lebih baik.


Mohd Khairil Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif Axiata Digital Services, syarikat induk Boost berkata, "'Boost My Malaysia' mewakili aspirasi yang ada untuk negara ini. Sebagai jenama utama, kami memahami keperluan yang sedia ada untuk menerajui cara dengan memberikan contoh yang baik dan memberi inspirasi kepada semua rakyat Malaysia untuk menyokong sebab-sebab yang boleh memberi kesan positif terhadap alam sekitar dan kesejahteraan sosial negara kita."

Dalam tempoh empat minggu yang akan datang, melalui Boost, semua rakyat Malaysia mempunyai peluang untuk bersama-sama untuk mengakses dan menyokong pelbagai sebab dengan memanfaatkan dan teknologi e-wallet tepat di telapak tangan kami.

Mengetuai contoh untuk 'Meningkatkan Malaysia Saya' dan menetapkan nada untuk membina sebuah Kinder Malaysia, Tingkatkan dengan tangan Pertiwi Soup Kitchen pada 13 September untuk mengedarkan bantuan makanan kepada golongan kurang bernasib baik dari masyarakat tempatan di Kuala Lumpur.

"Membina Malaysia yang lebih baik bermula dengan diri kita sendiri. Kita perlu menyedari bahawa kita boleh memainkan peranan sebagai warga yang bertanggungjawab untuk membantu meningkatkan kualiti hidup rakyat kita dengan semangat kebaikan yang mudah," tambah Khairil.

Mulai sekarang hingga 11 Oktober, ini adalah beberapa cara Malaysia boleh menyokong dan menjadi sebahagian daripada pergerakan 'Meningkatkan Malaysia Saya'. Hanya dengan membelanjakan dengan Boost, janji e-wallet sehingga RM 2.50 kepada pelbagai sebab untuk setiap 100 transaksi dilakukan melalui aplikasinya.

● Kinder Malaysia, dengan setiap 100 transaksi pembayaran dalam talian yang dibuat, anda boleh membantu Meningkatkan kembali ke Pertiwi Soup Kitchen untuk memberikan bantuan makanan kepada golongan kurang bernasib baik.

● Bersih Malaysia, bekerjasama dengan Pusat Perkhidmatan Global Pertubuhan Kesihatan Sedunia di atas pergerakan pembersihan pantai antarabangsa, Tingkatkan jaminan bahawa dengan setiap 100 transaksi pembayaran bil, anda akan membantu mengeluarkan sampah bernilai 1kg dari pantai kami, menjaga pantai kami bersih dan menyumbang kepada Reef Check Malaysia.

● Pameran dan Pameran Malaysia yang Berterusan dan Progresif akan bekerjasama dengan Kementerian Pembangunan Luar Bandar dalam inisiatif Desa Pintar untuk meningkatkan keusahawanan di kalangan penduduk luar bandar dan membawa mereka ke dalam ekonomi digital. Inisiatif lain Boost menyokong termasuk pembangunan pendidikan khas di mana e-wallet akan menyumbang ke arah tujuan ini untuk setiap transaksi 'Scan & Pay' setiap 100 dilakukan pada rakan kongsi dan peniaga fizikal.

● Akhirnya, untuk Malaysia yang Lebih Sihat, dengan setiap 100 top-up prabayar yang dibeli, Boost berkomitmen untuk membantu MySTEMI Foundation menjanakan dana yang akan membolehkan pesakit serangan jantung mendapat akses kepada rawatan serangan jantung dan intervensi terkini.

Dari Hari Malaysia ini, mari bersama-sama membina sebuah negara yang makmur dengan berusaha untuk menjadi lebih matang, bersih, lebih sihat, lebih adil dan lebih progresif tanpa mengira kaum dan kepercayaan. Kita boleh mengambil tindakan yang bermakna melalui penggunaan teknologi yang sedia ada dan boleh diakses di telapak tangan kita untuk mempengaruhi perubahan yang lebih besar yang menaikkan kualiti hidup rakyat Malaysia dan negara kita.








13 September 2019

Cara Nak Beli Tiket Zoo Negara, Legoland Malaysia Dan Aquaria Lebih Murah

 
Cuti sekolah dah dekat ni dan juga anak-anak ramai dah habis peperiksaan seperti UPSR dan juga peperiksaan akhir tahun. Sekarang masa yang sesuai untuk ibu bapa merancang untuk percutian yang lebih bermakna dengan anak-anak. Kalau nak bawa bercuti luar negara mungkin kos agak tinggi. Jadi plan sahaja bercuti dalam negara dan di negara kita juga banyak tempat menarik seperti Zoo Negara di Kuala Lumpur, taman tema Legoland di Johor dan juga Aquaria di KLCC.


Sebenarnya ada cara bagaimana nak mendapatkan tiket untuk memasuki tempat pelancongan yang telah dinyatakan tadi dengan murah dan juga mudah tanpa perlu bebaris panjang dan juga buat tempahan di kaunter. Ramai orang tak tahu rahsia ini dan kalau anda dah tahu nanti boleh kongsikan bersama kawan-kawan yang nak pergi bercuti tempat-tempat menarik ini.

Zoo Negara Kuala Lumpur

Zoo Negara mempunyai keluasan 110 ekar tanah yang mempunyai lebih daripada 5137 spesimen daripada 476 spesies mamalia, burung, reptilia, amfibia dan ikan. Waktu operasi zoo adalah dari pukul 9.00 pagi hingga 5.00 petang dan dibuka setiap hari. Harga biasa tiket untuk dewasa warganegara Malaysia RM45.00. Manakala kanak-kanak warganegara RM18 dan warga emas RM23. 


Tapi kalau beli secara atas talian di Tiket Zoo Negara ini anda boleh dapat harga jauh lebih murah dan juga tidak perlu bebaris panjang di kaunter. Menjimatkan wang dan juga masa untuk sebarang aktiviti hujung minggu bersama keluarga. Tiket juga termasuk dengan pameran Panda yang pertama di Asia Tenggara. Tiada limit untuk membeli tiket masuk ke zoo negara di sini. 

Legoland Malaysia

Legoland Malaysia adalah taman tema Lego yang pertama dibuka di Asia dan juga mempunyai lebih daripada 15,000 model LEGO yang dibuat daripada lebih 60 juta bungkah LEGO. Di Legoland ini terdapat 3 tarikan utama iaitu Theme Park, Taman Air dan Hotel di dalam satu kawasan. Terletak  di Bandar Nusajaya Johor lebih kurang 18km dari bandar Johor Bahru. 


Harga asal tiket masuk satu taman Theme Park sahaja mencecah RM231 untuk pemegang MyKad. Tapi kini boleh dapatkan harga promo denga Tiket Legoland Malaysia di sini. Lebih murah dan juga tidak perlu untuk menunggu lama berbaris di kaunter tiket kerana pasa musim cuti sekolah memang ramai pelancong dari dalam dan luar negara berkumpul bersama keluarga di sana.

Aquaria KLCC


Satu-satunya tempat di Kuala Lumpur yang mempunyai pameran yang menakjubkan dari 50,000 species dan makhluk akuatik yang tersebar luas di sekitar 60,000 persegi. Terletak di bangunan KLCC yang menjadi lambang ikonik negara begitu mendapat tumpuan ramai. Aquaria dibuka setiap hari dari jam 10.00 pagi hingga 8.00 malam. Normal price tiket adalah RM49 untuk pemegang MyKad.


Sekarang ni boleh dapat harga juah lebih murah dan mudah dengan Tiket Aquaria KLCC di sini. Seperti biasa tiada perlu bebaris panjang dan menunggu lama untuk mendapatkan tiket anda. Malah harga jauh lebih murah kalau dibeli  untuk rombongan beramai-ramai. Sangat sesuai untuk mendidik dan juga mengahabiskan masa bersama anak-anak sambil mereka boleh belajar dan mengenalai pelbagai kehidupan dasar laut. 








6 September 2019

Hong Leong Bank Lancar Inisiatif HLB DuitSmart Memperkasakan Rakyat Malaysia

 
Kajian Hong Leong Bank dan Hong Leong Islamic Bank mengenai tahap celik kewangan di kalangan rakyat Malaysia di seluruh negara menunjukkan lebih banyak usaha bersepadu yang diperlukan untuk membuat pengetahuan kewangan mudah dan mudah serta mudah diakses oleh semua rakyat Malaysia.

Hasil kajian yang dilakukan dengan kerjasama iMoney menunjukkan bahawa:
75% menilai pengetahuan kewangan mereka rendah ke kemahiran purata,
63% menemui jargon kewangan untuk mengelirukan dan menakutkan, seterusnya mengecewakan mereka untuk mencari maklumat kewangan awal,
• Secara mengejutkan, hanya 19% tahu semua cara yang betul untuk mengekalkan skor kredit yang baik, walaupun kebanyakan mendakwa bahawa mereka memahami apa skor kredit itu,
68% percaya bahawa mereka tidak mempunyai penjimatan yang cukup pada umumnya,
41% berkata mereka tidak tahu siapa dan di mana untuk mendapatkan bantuan untuk menguruskan wang mereka dengan lebih baik.


Ini mendorong Bank untuk melancarkan HLB DuitSmart, sebuah inisiatif kelestarian kewangan dengan sokongan Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) dan Universiti Malaya (UM), yang memberi tumpuan kepada menarik minat rakyat Malaysia dengan kandungan dan aktiviti yang boleh didekati dan boleh dikaitkan dengan kewangan pengetahuan dan maklumat. Ini termasuk menangani beberapa perkara utama yang menjadi perhatian dalam kaji selidik untuk meningkatkan kesedaran dan pemahaman yang lebih tinggi mengenai pentingnya skor kredit dan menimbulkan beberapa jargon kewangan asas untuk menjadikan maklumat dan pengetahuan kewangan lebih mudah diakses oleh semua rakyat Malaysia.

Menurut Domenic Fuda, Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Hong Leong Bank, inisiatif HLB DuitSmart adalah sebahagian dari usaha Bank untuk membolehkan rakyat Malaysia dapat bertahan secara kewangan. "Sebagai sebuah institusi kewangan Malaysia dengan lebih dari satu abad sejarah yang berakar di negara kita, kita mempunyai tanggungjawab untuk memainkan peranan kami untuk membantu menjembatani kesedaran dan pengetahuan tentang perkara kewangan dalam masyarakat kita. Menguasai konsep kewangan adalah kemahiran hidup dan HLB DuitSmart juga berusaha untuk mengubah perubahan tingkah laku jangka panjang dengan memberi tumpuan kepada tiga tonggak - mewujudkan Kesedaran tentang pengetahuan kewangan dan Membantu dengan alat yang betul untuk membolehkan rakyat Malaysia bertindak dengan sewajarnya apabila ia berkaitan dengan perkara kewangan, " katanya. Fuda.

"Kebanyakan orang berfikir pengetahuan kewangan bermakna mengetahui bagaimana untuk menyelamatkan dan mengurus pinjaman, tetapi lebih daripada sekadar menyimpan dan menguruskan pinjaman / pembiayaan. Mengetahui apa skor kredit anda dan bagaimana untuk mengekalkan dan memperbaikinya juga penting kerana keupayaan anda memohon pinjaman / pembiayaan masa depan terpengaruh, sama ada anda individu atau syarikat. Semakin cepat kita memahami konsep ini, lebih cepat kita dapat memupuk tabiat bertanggungjawab kewangan yang akan meningkatkan kebebasan kewangan masa depan kita, " katanya.

Untuk menjadikannya mudah bagi rakyat Malaysia untuk memulakan perjalanan pendidikan kewangan mereka dengan bantuan peralatan yang tepat, HLB DuitSmart akan mengkaji dan menyediakan maklumat pengetahuan kewangan dalam talian serta membolehkan rakyat Malaysia menyemak nilai kredit mereka melalui perkongsian dengan iMoney dari 6 September hingga akhir bulan.

HLB DuitSmart juga akan menggerakkan jelajah perjumpaan sepanjang tahun bersama orang ramai termasuk rumah media, universiti dan pertubuhan korporat di seluruh negara serta mengatur aktiviti cawangan Hong Leong Bank untuk pelanggan dan orang ramai dalam komuniti. Di pameran bergerak, orang ramai boleh belajar dan mencabar pengetahuan kewangan mereka melalui permainan digital interaktif, mempelajari lebih lanjut mengenai skor kredit, berunding dengan AKPK mengenai hal-hal kesihatan kewangan dan berbual dengan chatbot ilmu pengetahuan AI UM yang dipanggil SUNDAY.

Semasa pelancaran, terdapat sesi perkongsian antara Fuda, Datuk Ir. Dr. Abdul Rahim Hj. Hashim, Naib Canselor, UM dan Azaddin Ngah Tasir, Ketua Pegawai Eksekutif AKPK mengenai kepentingan pendidikan kewangan, asas skor kredit dan mengapa pendidikan kewangan awal adalah langkah pencegahan yang berkesan untuk memastikan kesihatan kewangan sepanjang hayat.

"Tahun lepas, kami melancarkan HLB JumpStart, satu program CSR yang memberi tumpuan dalam memperkasakan Usaha Sosial yang baik untuk Malaysia dapat dikekalkan sempena Hari Malaysia. Pada tahun ini, kami memperkenalkan HLB DuitSmart, sebuah inisiatif CSR untuk membolehkan rakyat Malaysia bertahan secara kewangan. Kami berharap melalui inisiatif ini, kami boleh melakukan bahagian kami untuk membolehkan rakyat Malaysia mendapat maklumat kewangan dan akhirnya dapat mencapai kemampanan kewangan mereka yang akan membolehkan mereka mengurangkan, dan berharap dapat menghapuskan keputusan kewangan yang lemah, "kata Fuda.

Ketahui lebih lanjut mengenai HLB DuitSmart: https://www.hlb.com.my/duitsmart







5 September 2019

Dunkin’ Donuts Malaysia Kini Boleh Dibeli Melalui Shopee Dengan Hanya RM0.99

 
Rangkaian Dunkin’ Donuts baru-baru ini memperluaskan saluran perdagangannya dengan Shopee, platform membeli-belah dalam talian No.1 di Malaysia. Matlamat kerjasama ini adalah untuk memberi pengalaman membeli yang terbaik kepada pelanggannya.


Perjalanan e-dagang kami bermula pada September tahun lepas, apabila kami mula melancarkan kedai dalam talian kami. Kami kemudian bekerjasama dengan syarikat teknologi penghantaran makanan dan minuman atas talian seperti Foodpanda dan Grab untuk menambah baik pengalaman perkhidmatan pelanggan kami.

Kami telah memerhatikan perkembangan perniagaan cawangan-cawangan kami yang telah bekerjasama dengan syarikat perkhidmatan penghantaran makanan atas talian. Pemerhatian ini menunjukkan bahawa perkhidmatan penghantaran makanan menyumbangkan hampir 10% daripada jualan keseluruhan cawangan-cawangan ini,”  kata Jesrina Liew, Pengurus Besar Dunkin’ Donuts Group.

Beliau menambah bahawa pelanggan hari ini melihat operasi dalam dan luar talian melalui satu kanta tunggal dan perkhidmatan dalam talian mesti disediakan dalam perniagaan makan dan minum. Liew menambah bahawa walaupun masih ramai pelanggan yang gemar mengunjungi premis-premis perniagaan, terutamanya perniagaan makan dan minum, namun tidak dapat dinafikan bahawa ramai juga pelanggan yang gemar mencari maklumat serta promosi dalam talian sebelum membeli di premis makanan.


Oleh itu, kami beranggapan bahawa pasaran dalam talian seperti Shopee, dengan taktik pemasaran inovatif dan agresif mereka seperti kempen 7.7 Orange Madness dan 9.9 Super Shopping Day boleh membawa maanfaat dan melengkapi perkhidmatan di cawangan-cawangan kami.

"Mengambil contoh Kempen Super 9.9 Shopee– kami menganggarkan bahawa pengunjung platform tersebut akan meningkat sebanyak empat kali ganda dan berharap bahawa kempen tersebut boleh memanfaatkan promosi donat RM0.99 serta diskaun pembelian minuman dan barangan kami,” katanya.

Ian Ho, Pengarah Urusan Serantau Shopy berkata, “Urusniaga makan dan minum di bawah kategori Tiket dan Baucer Shopee adalah segmen yang baru diperkenalkan. Pada mulanya, kami memaparkan tawaran boucer hotel dan kafe. Memandangkan sambutan pembelian boucer makanan dan minuman kian meningkat, kami menyedari bahawa tiada apa-apa yang menghalang kami daripada bekerjasama dengan lebih banyak lagi rangkaian makan dan minum seperti Dunkin’ Donuts ."

Sejak melancarkan kedai dalam taliannya di Shopee pada 26 Jun 2019, Dunkin’ Donuts telah mendapat sambutan yang sangat positif dari rakyat Malaysia. Ia telah menjual lebih 5,000 donat dalam talian sepanjang kempen 7.7 Orange Madness dan 9.9 Super Shopping Day yang akan berakhir pada 9 September. Di samping itu,  tawaran minuman Dunkin’ Chocolate dan Dunkin’ Coffee juga mendapat sambutan yang memberansangkan.

Di samping itu, kedai maya Dunkin’ Donuts juga mencatatkan peningkatan dalam pesanan harian sepanjang kempen 9.9 Super Shopping Day, berbanding dengan kempen 7.7 Orange Madness. Boucar 9-donut Dunkin’ Donut habis dijual dalam masa tiga hari, menjana peningkatan 1.6 kali dari kempen sebelumnya.

Shopee memuji Dunkin’ Donuts yang telah mengorak langkah kehadapan dan memperluaskan perniagaan makan dan minumnya secara dalam talian kerana ia bukanlah sesuatu yang mudah. Ho berkata, “Kejayaan promosi Dunkin’ Donuts di platform Shopee disebabkan oleh beberapa faktor. Antaranya ialah proses penebusan boucer yang mudah, tawaran dan diskaun eksklusif dalam talian yang hebat. Lebih dari itu, rangkaian donat itu juga mempunyai kesediaan teknologi dan sumber-sumber asas untuk memasarkan produk dan jenama mereka kepada pasaran atas talian yang belum pernah ditembusi sebelum ini.

Kami akan sentiasa bersedia untuk membantu Dunkin’ Donut, tidak kiralah dari segi pemasaran atau kempen bersama supaya perniagaan atas taliannya terus berkembang dengan jayanya di seluruh negara. Sebagai rakan kerjasama, senarai aset kami seperti sepanduk atas talian, teknologi pemberitahuan (push notification) dan pengirim langsung elektronik (EDM) sudah tersedia untuk dimanfaatkan oleh Dunkin’ Donuts. Selain itu, Dunkin’ Donuts juga boleh memanfaatkan ciri-ciri aplikasi Shopee yang lain seperti Shopee Quiz dan Shopee Live untuk mendekati pelanggan mereka dan memberi pengalaman membeli-belah yang lebih bermanfaat.


Selain daripada tawaran donat RM0.99, Dunkin’ Donuts juga adalah salah satu jenama yang ditawarkan dalam pek boucer RM9.90 Super Shopping Day 9.9. Melalui promosi ini, pelanggan yang membeli Pek boucer RM9.90 dapat menikmati diskaun daripada pelbagai jenama termasuklah Dunkin’ Donuts. Jumlah diskaun yang diberi penjimatan kepada pelanggan sehingga 17 kali ganda daripada jumlah yang telah dibelanjakan.

Mulai sekarang hingga 9 September, promosi 9.9 Super Shopping Day akan menampilkan diskaun sehingga 90%, dan tawaran harian dari serendah RM1 dalam jualan Shocking Sale dan permainan ONE OR NOT. Pengguna juga akan dapat menikmati penghantaran percuma dengan perbelanjaan minimum sebanyak RM9. Untuk menikmati diskaun hebat Dunkin’ Donut sila layari https://invol.co/clhmnk.








2 September 2019

kiplePark Melancarkan Sistem LICENSE PLATE RECOGNITION (LPR) Pertama Di Malaysia

 
kiplePark, sebuah syarikat milik penuh Green Packet Berhad ('Green Packet'), mewujudkan dirinya sebagai pengubah permainan yang mengubah pengalaman keseluruhan tempat letak kereta dengan License Plate Recognition (LPR) pertama di Malaysia.


Dengan semangat inovasi dan penentuan perniagaan inti Green Packet, kPark LPR didorong oleh teknologi perisikan buatan ('AI') yang berfungsi melalui kamera AI, portal pengurusan terpusat, e-wallet dan pembayaran digital. kiplePark LPR juga terbuka untuk integrasi dengan sistem parkir sedia ada, memaksimumkan ROI peralatan letak kereta yang dilaburkan oleh pengendali tempat letak kereta.

Dibangunkan khusus untuk menyediakan bangunan, pengurusan harta tanah dan pemilik tempat letak kereta yang lebih baik, kPark LPR boleh digunakan di kedua-dua kemudahan dalaman dan tempat letak kereta.

KPRP LPR adalah sistem yang sangat mesra pengguna di mana pengguna hanya perlu mendaftar nombor plat lesen kereta mereka menggunakan aplikasi kiplePark. Apabila memasuki tempat letak kereta, pengguna akan menerima pemberitahuan dan e-Tiket pada aplikasi kiplePark dan semasa keluar, sistem LPR kYPark akan secara automatik mengimbas nombor plat lesen kereta dan pembayaran akan ditolak secara automatik dari e-wallet pengguna.

Sepanjang beberapa tahun kebelakangan ini, kPark LPR telah menangkap dan mempelajari imej lebih daripada 1 juta plat lesen kereta di Malaysia. Sehingga kini, ia telah mencapai lebih daripada 99% ketepatan kadar dalam membaca nombor plat lesen kereta.


Edisijuta adalah pengendali tempat letak kereta yang pertama untuk menyediakan operasi dan pengalaman meletak kereta yang lancar kepada pengguna menggunakan teknologi kiplePark LPR. Pada masa ini, kPark LPR sedang menjalani ujian dan ujian di peringkat lain di Lembah Klang, Pulau Pinang, Johor Bahru dan Kota Kinabalu.

"Di kiplePark, kami memahami kekecewaan pemandu, seperti mencari mesin untuk membayar tiket, dan / atau beratur untuk membayar tiket. Kekecewaan semakin meningkat apabila anda bergegas ke temujanji seterusnya dan menyedari bahawa anda telah kehabisan nota. Setelah menilai keperluan masyarakat yang serba cepat hari ini dan ditambah pula dengan kepercayaan kuat kita bahawa setiap manusia harus berkembang dengan kehidupan yang meningkatkan inovasi digital, set LIP kiplePark menyediakan pengalaman VIP kepada pengguna di mana mereka boleh masuk dan keluar dari tempat letak kereta tanpa banyak kesulitan, "kata Mike Lee, Ketua Pegawai Operasi Kiplepay Sdn Bhd.

kiplePark bukan hanya untuk membayar tiket letak kereta. Ia juga menyediakan ciri keselamatan yang membolehkan pengguna 'mengunci' kereta mereka daripada meninggalkan tempat tersebut. Ini boleh mengelakkan kecurian kereta yang berpotensi selagi kereta berada di tempat letak kereta.


Lee menambah, "Tempat letak kereta hanyalah langkah pertama yang beralih ke dunia tanpa tunai, tiada tiket dan tanpa kad. Rancangan kami adalah untuk dapat merawat plat lesen kami sebagai identiti untuk kereta kami seperti bagaimana kami membawa kad pengenalan kami yang memberi kami akses segera kepada apa sahaja yang boleh dipacu. Lebih-lebih lagi, kami akan terus membangunkan perkongsian strategik dan kerjasama dengan pelbagai pihak untuk menyediakan pengalaman pengguna yang lancar, contohnya, membenarkan tawaran seperti tempat letak kereta percuma dari peniaga apabila perbelanjaan minimum dipenuhi, tempahan ruang letak kereta, diskaun saudagar, keanggotaan dan sebagainya."

kiplePark adalah rakan teknologi yang membantu pengendali tempat letak kereta untuk meningkatkan operasi tempat letak kereta sambil memaksimumkan ROI peralatan letak kereta yang dilaburkan. Ia menyampaikan pengalaman parkir pintar di mana semua orang boleh memandu, meletak kereta dan keluar seperti VIP. Untuk maklumat lanjut, sila lawat www.kiplepark.com.









22 Ogos 2019

Huawei Memenang Anugerah 'Best Smartphone of The Year' Di EISA Awards Untuk Tahun Kedua

 
Kumpulan Perniagaan Pengguna Huawei (CBG) hari ini menerima anugerah daripada European Image and Sound Association (EISA), sebuah kumpulan yang terdiri daripada 55 majalah elektronik pengguna yang paling dihormati di dunia. P30 Pro HUAWEI dinamakan "Smartphone Terbaik EISA 2019-2020" oleh Persatuan, tahun kedua berturut-turut Huawei telah memenangi kategori ini.


EISA menyeru keupayaan fotografi cahaya rendah Huawei P30 Pro sebagai "setakat yang terbaik yang anda boleh dapatkan dari telefon pintar." Ia juga memuji lensa ultra-lebar, mod potret dan lensa telefoto 5x periscopic mengatakan bahawa ia " melepasi mana-mana pesaingnya." 

"Kami diberi penghormatan untuk menerima anugerah lain dari EISA dan berpuas hati dengan pengiktirafan P30 Pro.Dengan setiap peranti, Huawei komited untuk membawa pengalaman fotografi telefon pintar baru dan lebih baik kepada pengguna, menolak had keupayaan kamera telefon pintar dengan teknologi terkini, "kata Li Changzhu, Naib Presiden Perniagaan Handset, Huawei Business Group. EISA juga mengesyorkan HUAWEI P30 Pro sebagai teman yang sempurna untuk jurugambar berdedikasi, mempercayai ia menandakan satu lagi kemajuan hebat dalam fotografi mudah alih.

HUAWEI P30 Pro telah mengambil langkah luar biasa dalam fotografi mudah alih yang memperkenalkan Sensor SuperSpectrum HUAWEI yang inovatif, Lens SuperZoom optik, kamera HUAWEI Masa Penerbangan (ToF) baru, dan teknologi penstabilan imej optik dan AI yang dipertingkatkan.

Sistem Kamera Quad Leica yang tidak dapat ditandingi mempunyai kamera utama 40MP, kamera sudut ultra-lebar 20MP, kamera telefoto 8MP, Kamera HUAWEI ToF dan kamera hadapan 32MP. Kanta telefoto periscope baru membolehkan lebih banyak keupayaan pengekodan optik terselip dalam badan padat tanpa kehilangan kualiti imej. Bersama-sama dengan ketepuan warna yang disediakan oleh kamera utama 40 MP, dan kestabilan OIS dan AIS, SuperZoom Lens menawarkan zoom optik, 10x hibrid 10x dan 50x digital dengan resolusi dan keterangan yang kaya.


The body glass melengkung 3D ganda HUAWEI P30 Pro dan 6.47 "OLED Dewdrop display adalah kedua-debu dan tahan air dan dikuasakan oleh Kirin 980, chipset proses mudah alih pertama 7nm di dunia. Pro P30 juga memancarkan bateri kelas 4200 mAh kelas, yang berlangsung sehingga dua hari penggunaan telefon biasa.

Ahli EISA termasuk media pakar merentas spektrum elektronik pengguna dari lebih dari 30 buah negara, dan setiap ahli menyumbang kepada satu atau lebih kumpulan Pakar EISA iaitu fotografi, peranti mudah alih, HiFi, audio teater rumah, paparan teater rumah & video , dan elektronik dalam kereta. Setiap tahun, ahli EISA mencalonkan senarai produk yang mereka anggap sebagai pemain yang cemerlang dalam setiap Kumpulan Pakar ini.

Pencalonan kemudiannya dibentangkan di AGM EISA, di mana ahli melakukan perbincangan mendalam sebelum mengundi untuk pemenang setiap kategori. Anugerah ini akan dipersembahkan secara rasmi kepada Huawei semasa IFA di Majlis Anugerah EISA pada 6 September di Berlin, bertepatan dengan pembukaan pameran elektronik pengguna IFA.








19 Ogos 2019

Paradigm Mall Petaling Jaya Menawarkan Peluang Ganjaran Makanan Dan Minuman PERCUMA!

 
Buat semua pengunjung setia kami, kami ada berita hebat untuk anda! Anda berpeluang menerima makanan dan minuman PERCUMA setiap kali anda berjaya mengumpulkan cop dengan jumlah tertentu dalam sebuah kad pasport khas apabila anda membeli-belah di Paradigm Mall Petaling Jaya dari 19 Ogos – 17 November, 2019.


Sudah diketahui umum bahawa rakyat Malaysia sangat cintakan makanan. Berikutan itu, Paradigm Mall, Petaling Jaya, Pemenang BrandLaureate ‘Best Neighborhood Mall’ bakal menganjurkan kempen ‘The Taste of Paradigm – Belanja dan Dapat Ganjaran’ dari 19 Ogos hingga 17 November, 2019 untuk semua pencinta makanan.

Cik Selena Chua, Ketua Pegawai Eksekutif WCT Malls berkata, “Kami sangat teruja dapat menawarkan pelanggan setia kami peluang menerima ganjaran makanan dan minuman percuma di premis kami. Sebagai sebuah pusat beli-belah mesra kejiranan, kami bukan saja memberikan pengalaman membeli-belah dan riadah yang tiada tandingan, malah kami turut menyediakan pelanggan kami aneka pilihan makanan yang pasti membuatkan mereka terliur. Dengan hampir ratusan outlet makanan dan minuman di Paradigm PJ, pengunjung pastinya dimanjakan dengan pelbagai pilihan. Taste of Paradigm adalah platform terbaik untuk berinteraksi secara langsung dengan pelanggan setia kami serta menawarkan mereka dengan ganjaran-ganjaran yang hebat.”

Paradigm Mall PJ baru-baru ini berjaya menamatkan fasa pertama Inisiatif Peningkatan Aset (AEI) yang mendedikasikan seluruh aras LG kepada medan selera yang pertama dan satu-satunya di premis ini – Food Arcade. Pengubahsuaian ini mempamerkan gabungan outlet makanan dan minuman yang menawarkan pengunjung pelabagai rasa di dalam hidangan mereka daripada pilihan masakan Melayu asli, Itali, Timur Tengah, Siam, Jawa, Hong Kong termasuklah makanan rakyat Taiwan. Kami juga membawakan beberapa pilihan menjamu selera terbaru seperti Nene Chicken, Waffuru Café, Sedap Sedap, T Bun, SRK Noodle House dan Farmers Street. Penyewa baru yang akan menyertai tak lama lagi adalah Mr. Chizu, An Viet, Harum Manis, Daboba, GinGer Thai, Salad Atelier dan Super Fei Fan Hotpot.

Huraian kempen

Untuk menyertai, pengunjung perlu dapatkan satu pasport Taste of Paradigm dari kaunter Concierge. Peraduan ini hanya mempunyai dua langkah mudah – Belanja dan Dapat Ganjaran.

BELANJA

Pengunjung yang membelanjakan minimum RM30 dalam satu resit dari mana-mana outlet makanan dan minuman di Paradigm Mall PJ layak menerima satu cop.

TEBUS

Para pelanggan boleh menebus makanan dan minuman percuma daripada Sepiring, The Chicken Rice Shop, Waffuru Café, Seaweed Club, The Energy Club, Fish & Co, Warung Mama, Vanilla Mille Crepe dan Papparoti yang terdapat di Paradigm Mall PJ setelah mereka berjaya mengumpulkan cop dengan jumlah tertentu dalam pasport Taste of Paradigm milik mereka.

Butiran penuh peraduan boleh didapati di: https://www.paradigmmall.com.my.

Jadi, jangan lupa kunjungi Paradigm Mall, Petaling Jaya untuk menyertai peraduan Taste of Paradigm bersama rakan-rakan dan orang tercinta. Untuk maklumat lanjut mengenai aktiviti dan promosi lain, sila layari:

Laman web:    www.paradigmmall.com.my
Facebook:       https://www.facebook.com/ParadigmPJ
Instagram:       https://www.instagram.com/paradigmpj

*Tertakluk pada terma dan syarat







15 Ogos 2019

Akhirnya Huawei Melancarkan Sistem Operasi Baru Iaitu HarmonyOS

 
Pada Huawei Developer Conference baru-baru ini, Huawei telah melancarkan HarmonyOS - sebuah sistem pengendalian berasaskan mikrokernel yang direka untuk menyampaikan pengalaman pengguna yang padu di semua peranti dan senario.


HarmonyOS adalah sistem pengendalian yang ringan  dengan fungsi yang kuat, dan ia akan mula digunakan untuk peranti pintar seperti jam pintar, skrin pintar, sistem dalam kenderaan, dan penceramah pintar. Melalui pelaksanaan ini Huawei bermatlamat untuk mewujudkan ekosistem bersepadu dan dikongsi merentas peranti, mewujudkan persekitaran runtime yang selamat dan boleh dipercayai, dan memberikan pengalaman pintar holistik interaksi dengan setiap peranti.

HarmonyOS - Empat ciri teknikal utama


HarmonyOS direka dengan empat ciri teknikal yang berbeza untuk menyampaikan janjinya kepada pengguna.

1. Seamless: OS peranti pertama dengan senibina diedarkan, memberikan pengalaman lancar merentas peranti

Dengan menggunakan seni bina yang diedarkan dan teknologi bas maya yang diedarkan, HarmonyOS menawarkan platform komunikasi yang dikongsi, pengurusan data diedarkan, penjadualan tugas diedarkan, dan perkakasan maya. Dengan HarmonyOS, pemaju aplikasi tidak perlu berhadapan dengan teknologi asas untuk apl yang diedarkan, membolehkan mereka memberi tumpuan kepada logik perkhidmatan masing-masing. Membangun aplikasi yang diedarkan akan lebih mudah berbanding sebelum ini. Apl yang dibina di atas HarmonyOS boleh berjalan pada peranti yang berbeza semasa menyampaikan pengalaman yang lancar, kolaboratif merentas semua senario.

2. Smooth: Engine Latihan Deterministic dan IPC berprestasi tinggi

HarmonyOS akan menangani cabaran prestasi yang kurang baik dengan Enjin Latihan Deterministik dan prestasi tinggi Inter Process Communication (IPC). Enjin Latihan Deterministik menetapkan keutamaan pelaksanaan tugas dan had masa untuk penjadualan terlebih dahulu. Sumber akan menjejaskan tugas dengan keutamaan yang lebih tinggi, mengurangkan latensi tindak balas aplikasi sebanyak 25.7%. Mikrokomputer boleh membuat prestasi IPC sehingga lima kali lebih cekap daripada sistem sedia ada.

3. Secure: Senibina Microkernel yang membentuk semula keselamatan dan kepercayaan dari bawah

HarmonyOS menggunakan rekaan mikrokernel baru yang mempunyai keselamatan yang lebih baik dan latensi rendah. Mikrokomputer ini direka untuk memudahkan fungsi kernel, melaksanakan perkhidmatan sistem sebanyak mungkin dalam mod pengguna di luar kernel, dan menambah keselamatan bersama perlindungan. Mikrokomputer itu sendiri hanya menyediakan perkhidmatan yang paling asas seperti penjadualan thread dan IPC.

Reka bentuk microkernel OS Harmony menggunakan kaedah pengesahan rasmi untuk membentuk semula keselamatan dan kepercayaan dari asas dalam Persekitaran Pelaksanaan Dipercayai (TEE). Kaedah pengesahan formal adalah pendekatan matematik yang berkesan untuk mengesahkan ketetapan sistem dari sumber, sementara kaedah pengesahan tradisional, seperti pengesahan fungsional dan simulasi serangan, terhad kepada senario terhad. Kaedah formal, sebaliknya, boleh menggunakan model data untuk mengesahkan semua laluan jalan perisian.

HarmonyOS adalah OS pertama yang menggunakan pengesahan rasmi dalam TEE peranti, dengan ketara meningkatkan keselamatan. Di samping itu, kerana microkernel HarmonyOS mempunyai kod kurang (kira-kira satu per seribu jumlah kernel Linux), kebarangkalian serangan berkurang.

4. Unified: IDE berbilang peranti membenarkan aplikasi dibangunkan sekali dan digunakan di pelbagai peranti

Dikuasakan oleh pelbagai peranti IDE, kompilasi bersatu multi-bahasa, dan kit senibina teragih, HarmonyOS secara automatik boleh menyesuaikan diri dengan kawalan dan interaksi susun atur skrin yang berlainan, dan menyokong kedua-dua kawalan drag-and-drop dan berorientasikan pratonton pengaturcaraan. Ini membolehkan pemaju untuk membina aplikasi yang lebih cekap berjalan pada pelbagai peranti. Dengan IDE berbilang peranti, pemaju boleh mengodkan apl mereka sekali dan menggunakannya merentas pelbagai peranti, mewujudkan ekosistem yang bersepadu secara bersepadu di semua peranti pengguna.

HUAWEI ARK adalah pengkompil statik pertama yang boleh melakukan setanding dengan mesin maya Android, yang membolehkan pemaju untuk mengkompilasi pelbagai bahasa maju ke dalam kod mesin dalam satu persekitaran yang bersatu. Dengan menyokong kompilasi bersatu dalam pelbagai bahasa, HUAWEI ARK Compiler akan membantu pemaju meningkatkan produktiviti mereka.

Pelan pemaju dan pembangunan ekosistem


Pada persidangan tersebut, Huawei juga mengumumkan hala tuju evolusi untuk HarmonyOS dan kernelnya. HarmonyOS 1.0 akan diterima pakai pertama dalam produk skrin pintarnya, yang akan dilancarkan pada akhir tahun ini. Dalam tempoh tiga tahun akan datang, HarmonyOS akan dioptimumkan dan secara beransur-ansur menerima pakai pelbagai peranti pintar yang lebih luas, termasuk wearables, HUAWEI Vision, dan unit kawal untuk kereta.

Kejayaan HarmonyOS bergantung pada ekosistem aplikasi dan pemaju yang dinamik. Untuk menggalakkan penggunaan yang lebih luas, Huawei akan melancarkan HarmonyOS sebagai platform sumber terbuka, di seluruh dunia. Huawei juga akan mewujudkan asas sumber terbuka dan komuniti sumber terbuka untuk menyokong kerjasama yang lebih mendalam dengan pemaju. China adalah rumah kepada ekosistem aplikasi yang kuat dan pangkalan pengguna yang besar. Melangkah ke hadapan, Huawei akan meletakkan asas untuk HarmonyOS di pasaran China, dan kemudian mengembangkannya lagi ke ekosistem global. Dengan fokus untuk memberikan nilai baru dan unik, Huawei akan membuka dan berkongsi keupayaan terasnya dalam bidang seperti sambungan, kamera, dan AI. Ia akan bekerjasama rapat dengan rakan kongsi ekosistem untuk menyampaikan aplikasi dan perkhidmatan yang memberikan pengguna pengalaman terbaik dan membawa kehidupan baru kepada industri.

HarmonyOS akan membawa faedah baru yang luar biasa kepada pengguna, vendor peralatan, dan pemaju. Bagi pengguna, ia akan membawa pengalaman pintar dan kuat dalam semua aspek kehidupan mereka. Bagi vendor peralatan, ia akan membantu mereka mendapatkan kelebihan pertama dalam usia pengalaman pintar holistik, di mana 5G, AI, dan IoT akan melihat pertumbuhan letupan. Pada masa yang sama, HarmonyOS akan membolehkan pemaju untuk memenangi lebih banyak pengguna dengan pelaburan yang kurang, dan dengan cepat berinovasi perkhidmatan merentas semua senario.







Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter