Jumlah Paparan Halaman

21 September 2020

Kedai Pengalaman realme Di Sunway Pyramid Lebih Besar Dan Lebih Baik

 

realme Malaysia hari ini mempunyai pembukaan untuk kedai pengalaman baru di Sunway Pyramid. Peminat dan pembeli yang mengunjungi kedai akan menikmati pengalaman yang baik kerana realme telah meningkatkan kedai gambarnya menjadi kedai pengalaman. Kedai pengalaman di Sunway Pyramid akan dilengkapi dengan pusat servis pertama di kedai, siap pada bulan Oktober untuk menyediakan perkhidmatan menyeluruh bagi pengguna.



"Hari ini, kami telah meningkatkan kedai gambar kami menjadi kedai pengalaman baru di Sunway Pyramid untuk menampung peminat bidang kami dengan persekitaran yang selesa sambil mengalami ekosistem pintar realme. Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada peminat kami dan rakan-rakan realmedia kami yang telah menyokong kami sepanjang perjalanan Dare to Leap untuk mencapai kejayaan dan pencapaian seperti itu,” kata Tiffany Teh, Pengurus Jenama realme Malaysia.



Terdapat pelbagai aktiviti yang disiapkan semasa pembukaan kedai tersebut untuk dinikmati peminat dan pembeli. Mereka yang telah melepaskan peluang untuk mengunjungi pembukaan Realme Experience Store dapat menyertai aktiviti di kedai pada 20 September 2020, Ahad dari 10:00 hingga 10:00.



Setiap orang yang menyertai Cabaran Kecergasan, Cabutan Bertuah Super Check dan CLAW wilayah anda berpeluang memenangi hadiah menarik seperti realme X3 SuperZoom, realme Band, realme Buds Air, realme Power Bank dan realme Luggage. Terdapat juga promosi Pembelian Dengan Pembelian 50% (PWP) pada produk realme terpilih dan juga diskaun sehingga 20% untuk rangkaian produk AIoT sebenar di kedai.



Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai acara dan promosi kami, ikuti kami di laman Facebook kami dan juga Instagram di @realmemalaysia.





16 September 2020

OPPO Melancarkan ColorOS 11 Dalam Android 11 Rollout

 
Jenama telefon pintar terkemuka di dunia OPPO mengadakan pelancaran global untuk ColorOS 11 serba baru hari ini melalui sidang akhbar dalam talian, menjadikan sejarah sebagai salah satu OEM pertama yang membawa kemas kini Android 11 terkini kepada pengguna global. Dengan konsep "Make Life Flow", ColorOS 11 mengekalkan ciri Android yang disukai dan juga menyediakan penyesuaian UI yang kaya yang dicari oleh pengguna OPPO. Pelancarannya yang pantas, berikutan pengumuman Android 11 Google, adalah hasil kerjasama erat antara kedua-dua syarikat untuk mewujudkan pelancaran tersebut dalam waktu singkat.



Tahap penyesuaian UI baru untuk melepaskan keperibadian anda

ColorOS 11 menawarkan tahap penyesuaian UI yang belum pernah terjadi sebelumnya untuk membantu pengguna melepaskan imaginasi mereka dan memperibadikan pengalaman mereka. Pengguna pada dasarnya dapat membuat Tampilan, tema, dan kertas dinding Selalu-On mereka sendiri, serta fon, ikon, dan nada dering. Peningkatan terbaru ini juga meningkatkan Mode Gelap Android stok dengan tiga skema warna dan tahap kontras. Sementara itu, OPPO Relax 2.0 membolehkan pengguna membuat campuran bunyi putih mereka sendiri sambil juga menawarkan koleksi suara yang luas dan mengasyikkan dari bandar-bandar di seluruh dunia.

"Fokus ColorOS 11 pada penyesuaian UI berakar pada keinginan pelanggan untuk pengalaman telefon yang lebih peribadi dan unik," kata Lynn Ni, Ketua Projek Reka Bentuk OPPO ColorOS. "Pasukan ColorOS telah memperhatikan maklum balas pengguna untuk penyesuaian UI yang lebih besar, menawarkan UI yang lebih diperibadikan yang merangkumi pelbagai jenis fitur. Dengan berbuat demikian, kami menyediakan banyak ruang kepada pengguna untuk menunjukkan kreativiti dan mengawal kawalan ke atas telefon mereka."

Kecekapan yang lebih tinggi dari sebelumnya

ColorOS 11 dilengkapi dengan ciri-ciri canggih yang meningkatkan kecekapan kerja dan kehidupan. Antaranya ialah Terjemahan Tiga Jari yang dikuasakan oleh Google Lens, ciri pertama yang dicipta bersama oleh OPPO dan Google. Ia menangkap dan menerjemahkan teks melalui tangkapan skrin sederhana yang diambil dengan isyarat tiga jari.

Flexdrop, satu lagi ciri baru, menyediakan penyelesaian mudah dan intuitif untuk pelbagai tugas. Pengguna dapat menonton video dan teks pada masa yang sama, yang sangat berguna untuk pemain dan peminat video. Pengguna bahkan boleh beralih antara dan mengawal peranti rumah pintar yang berbeza melalui menu Kawalan Peranti baru, tanpa perlu memuat turun aplikasi baru.

Untuk memaksimumkan bateri yang tersedia, Mode Super Power Saving yang baru memungkinkan pengguna memilih enam aplikasi untuk dijalankan dalam situasi bateri rendah. Sementara itu, Battery Guard mencegah kerosakan daripada pengecasan berpanjangan pada voltan kuasa yang tidak stabil dengan mempelajari tabiat pengguna. Ia dengan bijak menghentikan pengecasan sebaik sahaja mencapai 80% pada waktu malam, sebelum menyambung semula untuk mencapai pengisian penuh pada waktu pengguna bangun.

Kelancaran yang tiada tandingannya untuk "Make Life Flow"

Walaupun kadar bingkai yang tinggi adalah kemajuan industri yang positif, hasilnya telefon sering mengalami kelewatan dan kegagapan. Untuk mengatasi ini, ColorOS 11 telah memperkenalkan UI First 2.0, yang menggabungkan enjin pengurangan ketinggian milik OPPO dengan Quantum Animation. Ini meningkatkan penggunaan RAM sebanyak 45%, meningkatkan kadar tindak balas sebanyak 32% dan kecepatan bingkai sebanyak 17%.

Sementara itu, AI App Preloading mempelajari tingkah laku pengguna untuk memuatkan aplikasi yang paling sering digunakan, mengurangkan masa memuatkan. SuperTouch juga dapat mengenal pasti senario pengguna dengan bijak dan mengoptimumkan kelajuan tindak balas sentuhan dengan sewajarnya, meningkatkan kelancaran sistem.

Tumpuan tinggi terhadap keselamatan dan privasi pengguna

ColorOS 11 menggabungkan pilihan privasi Android 11 yang baru ditambahkan sambil membuat rangkaian ciri perlindungan privasi dan keselamatan data tambahan. Sistem Peribadi membuat sistem yang terpisah di mana aplikasi dan data versi kedua berjalan bebas dari yang asal, dan hanya dapat diakses melalui imbasan cap jari atau kata laluan yang berasingan.

Jalan pintas baru ke Kunci Aplikasi membolehkan pengguna mengunci aplikasi melalui kata laluan, cap jari, atau pengesahan wajah. Sistem izin juga telah disempurnakan, dengan izin sementara yang mengatur ulang kamera, mikrofon, dan akses lokasi ketika aplikasi ditutup. Sementara itu, kebenaran tetapan semula secara automatik mengembalikan tetapan izin aplikasi ke lalai jika sudah lama tidak digunakan. Untuk mencegah aplikasi jahat mengakses data aplikasi lain, penyimpanan terbatas membatasi akses aplikasi ke data telefon, meminta izin pengguna untuk melakukannya.



Pelancaran terpantas dan terluas dalam sejarah ColorOS

Pelancaran beta terbaru ColorOS 11 mengundang pengguna yang mahir teknologi untuk meneroka ciri baru dan memberikan maklum balas, dengan versi rasmi yang akan diikuti dalam beberapa minggu mendatang. ColorOS 11 akan dikeluarkan dalam pendekatan batch-by-batch, bermula dengan Siri Find X2 dan Seri Reno3. Pelancaran lengkap akan merangkumi model telefon 28-plus, termasuk siri Find, Reno, F, K, dan A.







11 September 2020

OPPO Memperkenalkan Reno4 Pro Galactic Blue Dan Kerjasama Dengan Christy Ng Dan Pestle & Mortar Clothing

 

Siri Reno yang dihargai OPPO memperoleh banyak minat dan cinta dengan pelancaran Siri Reno4 sebulan yang lalu. Dengan prestasi tinggi dalam badan yang anggun, ia adalah kelas tersendiri dalam julat harga. Kini, OPPO membawakan satu variasi warna baru ke Malaysia dan kini tersedia; Biru Galaksi! Ia juga dilancarkan bersama dengan edisi kolaborasi eksklusif dengan Christy Ng dan Pestle & Mortar Clothing.



Reno4 Pro Galactic Blue yang baru adalah warna yang unik dengan teknik ‘Reno Glow’. Ia memberikan kemasan matte dengan perincian berkilau yang halus untuk rasa yang lebih bersemangat dan premium. Dengan pelbagai lapisan campuran biru secara semula jadi di penutup belakang, biru tua memancar dari tengah ke arah atas dan memenuhi perak dengan peralihan semula jadi. OPPO Reno4 Pro Galactic Blue adalah tekstur premium dengan campuran unik matte dan gloss yang digabungkan dengan kesan yang mempesonakan.


Untuk memperingati kedatangan warna baru, OPPO berkolaborasi dengan pereka fesyen wanita tempatan Christy Ng, dan jenama fesyen pakaian jalanan Pestle and Mortar Clothing, untuk membuat pakaian fesyen dan beg yang menyebutkan identiti Reno, gaya yang sesuai untuk pengguna kehidupan seharian.



"Beg itu direka dengan keselesaan dan keanggunan. Saya selalu mahu membuat beg kecil tetapi serba boleh. Oleh kerana OPPO dan saya mempunyai visi yang serupa, kami berganding bahu untuk menjadi kemudahan pengguna kami dalam bungkusan kecil. Biru unik yang digunakan untuk beg dan reka bentuknya memperlihatkan keanggunan beg dan pemiliknya,” kata Christy Ng.


Kami sangat gembira dengan kesempatan untuk bermitra dengan OPPO untuk peluncuran Reno4 Pro kerana OPPO selalu menjadi jenama yang mendorong batasan dalam hal reka bentuk telefon pintar. Kami merasakan bahasa reka bentuk PMC dan OPPO selaras dengan sangat baik sehingga kami yakin akan tampil dengan reka bentuk yang menangkap ciri-ciri telefon. Kami merasakan keperluan untuk membawa sesuatu yang berbeza untuk kerjasama ini dan dengan bantuan OPPO, saya merasakan kami telah mencapainya,” kata Hugh Koh, Ketua Pegawai Visi dan pengasas bersama Pestle & Mortar Clothing.



"Sebagai jenama, kami tidak hanya menekankan aspek teknologi dalam produk kami, tetapi juga di banyak bidang lain bahkan fesyen juga. Melalui kolaborasi ini dengan Christy Ng dan Pestle & Mortar Clothing, kami dapat memaparkan pernyataan fesyen dalam Reno4 Pro Galactic Blue, serta menegakkan identiti Reno, yang menceritakan gaya hidup dan memberikan yang terbaik untuk anda kepada pengguna kami ” , kata Nikki Lu, Pengarah Pemasaran OPPO.


OPPO Reno4 Pro Galactic Blue akan mula dijual mulai hari ini dengan harga RM2399 di OPPO Brand Stores, OPPO Official Online Store, OPPO Official Dealer Stores, serta rakan E-commerce, rakan Telco dan rakan Chainstore! Bagi peminat O yang berminat dengan edisi kolaborasi, pre-order bermula 11 September hingga 25 September 2020 dan 300 pre-order pertama akan menerima OPPO Reno4 Pro Galactic Blue dengan eksklusif kolaborasi dengan harga yang sama. Sekiranya anda melepaskan peluang untuk mendapatkan eksklusif kolaboratif secara percuma dengan pra-pesanan dari set kotak terhad, eksklusif kolaborasi (beg Christy Ng dan t-shirt Pestle & Mortar) masih boleh didapati pada harga RM119. Edisi kolaborasi hanya tersedia di kedai-kedai jenama OPPO, Kedai Dalam Talian Rasmi OPPO dan juga rakan E-dagang mulai 26 September 2020.




Siri OPPO Reno4 mentakrifkan semula definisi peranti midrange tinggi, membawakan momen ‘Clearly the Best You’ dengan mod AI Color Portrait yang pertama, mod Night Flare, video Monochrome dan 960fps AI. Reno4 Pro juga membungkus paparan rasa tanpa sempadan 3D 90Hz, memberikan penampilan premium dan hanya dengan ketebalan 7.7mm dan 161g, ia ringan namun kukuh untuk disentuh. Dikuasakan oleh bateri 4000mAh dengan Ram 8GB dan ROM 256GB, peranti ini akan mengendalikan segala tugas harian dengan mudah dan dengan pengisian kilat SuperVOOC 2.0 65W, hayat bateri adalah yang paling tidak perlu dikhawatirkan.


Oleh itu, pastikan untuk tidak melepaskan peluang dan kunjungi roadshow OPPO Reno4 Series sekarang!





7 September 2020

Majlis Pelancaran Logo Muslim Friendly Accommodation Recognition

 

Islamic Tourism Centre (ITC), merupakan salah satu dari 13 agensi di bawah Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya, Malaysia telah memperkanalkan Muslim-friendly Accommodation Recognition (MFAR). Pengiktirafan ini merupakan yang pertama di dunia yang diberi pengiktirafan dari badan agensi kerajaan.



Pelaksanaan MFAR bukan sekadar menetapkan standard akan tetapi memberi peluang untuk lebih jauh memasuki pasaran pelancong Muslim dan non-Muslim. Konsep 'mesra Muslim' telah mulai mendapat daya tarikan di beberapa negara di dunia. Konsep ini memfokuskan pada kepentingan memenuhi keperluan dan kemudahan bagi pelancong Muslim oleh pengusaha hotel seperti kebersihan, kemudahan tandas, makanan halal dan pengalaman rohani yang dapat ditawarkan oleh hotel.




Bagi memastikan inisiatif ini terus memberikan momentum yang berterusan kepada industri perhotelan negara, majlis pelancran logo ini akan disempurnakan oleh YB Dato’ Sri Hajah Nancy Shukri, Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia. Logo tersebut akan memberi penjenamaan kepada hotel dan juga memberi keyakinan dan keselesaan kepada pelancong Muslim.



Sehubungan dengan itu, pihak ITC dengan segala takzimnya ingin MENJEMPUT PIHAK TUAN/PUAN UNTUK HADIR DAN JUGA LIPUTAN SEMASA PROGRAM PELANCARAN. Satu siding media akan diadakan selepas pelancaran logo.


ATURCARA PROGRAM


Tarikh : 3 September 2020, Khamis


Masa : 1.30pm (Pendaftaran)


Tempat: Mövenpick Hotel & Convention Centre KLIA



MENGENAI ISLAMIC TOURISM CENTRE


Islamic Tourism Centre (ITC) adalah sebuah agensi di bawah Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia yang ditugaskan untuk membangunkan sektor pelancongan Islam Malaysia dalam kapasiti penyelidikan, risikan pasaran, latihan, pembangunan industri dan pertukaran maklumat.


ITC juga menjadi pakar rujuk berkaitan pelancongan Islam kepada kementerian, pemegang taruh dan juga penggiat industri.


Menyedari potensi global pelancongan Islam, ITC sentiasa mengadakan hubungan dengan pihak berkepentingan dan penggiat industri untuk memastikan bahawa Malaysia sentiasa berada di barisan hadapan pelancongan Islam dan menggunakan pelancongan mesra Muslim sebagai kaedah untuk mempromosikan muhibah di kalangan umat manusia.


Issued by


Islamic Tourism Centre


Maklumat lanjut, sila hubungi:


En. Fitra Mohd Ali / En. Muhamad Mazlan Kamaruddin


Islamic Tourism Centre


Tel 03-8891 7177


Emel id@itc.gov.my


www.itc.gov.my


@itc_my di platform sosial media








30 Ogos 2020

Menanam Nilai Rukun Negara Dalam Kalangan Belia Demi Perpaduan

 
Dengan fokus sambutan ke-50 bagi Rukun Negara bagi Hari Kemerdekaan tahun ini, syarikat sosial Projek57 hari ini telah bekerjasama dengan Pusat Dialog Peradaban, Universiti Malaya (UM) dalam Sesi Dialog bertajuk ‘Rukun Negara Sebagai Asas Perpaduan Bangsa Malaysia’

Ahli alumni UM, YBhg Dato’ Dr Mahmood Merican telah merasmikan sesi tersebut yang diadakan dengan skala yang lebih kecil tahun ini. Dialog ini merupakan sebahagian daripada siri dialog yang dilancarkan oleh Pusat Dialog Peradaban, UM, bagi menggalakkan perbualan yang meningkatkan persefahaman dan memperkukuh hubungan dalam kalangan komuniti di negara ini. 

YBhg Dato’ Dr Mahmood dalam ucapan aluannya berkata, “"Marilah kita membangunkan Bangsa Malaysia yang bersatu padu, di mana setiap rakyat itu berhak dan dilayan dengan penuh hormat dan belas kasihan."

Sesi dialog yang pertama membincangkan peranan yang dimainkan oleh Rukun Negara di Malaysia sejak pengenalannya 50 tahun yang lalu dan bagaimana nilai-nilainya perlu ditanam dan dipupuk dalam golongan belia dan rakyat Malaysia dalam usaha mempromosikan perpaduan dan harapan, lebih-lebih lagi semasa menelusuri tahun yang sangat mencabar ini.

Seramai tiga orang ahli panel yang terdiri daripada Pengasas Bersama Projek57 Syed Sadiq Albar, Pengasas dan Pengarah Pusaka, Eddin Khoo, serta Zairudin Hasim, Naib Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) yang juga merupakan moderator, telah membincangkan impak Rukun Negara dalam mendorong perpaduan, kepentingannya kini dan mengapa komuniti belia, khususnya,  harus mendalami nilai-nilai Rukun Negara.

Syed Sadiq dari Projek57 berkata, “Syarikat sosial kami diasaskan bersandarkan mesej perpaduan dan dengan #MakaKami sebagai tagline kami, nilai-nilai Rukun Negara telah ditanamkan dalam ‘Movement of Hope’ kami dalam golongan belia. Seringkali, kita tertumpu kepada perbezaan dan menoleh dari persamaan kita sebagai rakyat Malaysia. Namun, persamaan ini yang harus kita raikan sambil kita memperkasa golongan belia untuk bangkit mengatasi batasan dan cabaran, dan sekaligus, melangkah ke hadapan bersama-sama.”

Zairudin Hashim, Naib Presiden, Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) berkata, “Meskipun Perlembagaan Persekutuan Malaysia tidak mempunyai mukadimah seperti Turki dan India, Rukun Negara memainkan peranan yang besar sebagai pasak yang menjadi pengukuh asas perpaduan negara. Sebagaimana semangat yang dibawa oleh Pancasila di Indonesia, Rukun Negara membawa bersamanya falsafah serta prinsip kebangsaan untuk disemai bersama nilai-nilai murni dalam jiwa rakyat terbanyak. Nilai-nilai inilah yang sewajarnya memberi makna kepada wajah kenegaraan tulen dalam kalangan masyarakat kita.”

Eddin Khoo turut berkata “Sejarah koletif yang kurang merupakan salah satu cela besar untuk negara ini. Kita harus ingat bahawa kita bermula sebagai sebuah komuniti dahulu sebelum kita menjadi sebuah negara. Rukun Negara harus menggesa semua rakyat Malaysia untuk menghayati sejarah kolektif kita, selain daripada sejarah rasmi.

Pusat Dialog Peradaban ditubuhkan secara rasmi sebagai sebahagian daripada UM pada 1997. Pengarahnya, Profesor Madya Dr. Rosilawati Zainol percaya bahawa perbahasan yang berhemah adalah penting untuk rakyat lebih menghargai dan meraikan persamaan dan perbezaan yang akhirnya boleh mengeratkan perpaduan. 

Kemerdekaan yang sebenar adalah kemerdekaan minda dan jiwa yang dipupuk menerusi pembinaan jati diri. Ia dibentuk oleh empat aspek utama; agama, bahasa, pendidikan dan akhlak. Aspek terpenting di antara semua ini sudah tentulah agama,” jelas Profesor Madya Dr. Rosilawati Zainol.

Maklumat lanjut mengenai Projek57, sila layari https://www.projek57.com/ atau lawati Facebook Projek57 di https://www.facebook.com/projek57, Twitter di https://twitter.com/projek_57 atau Instagram di https://www.instagram.com/projek57/.







26 Ogos 2020

ESCAPE Challenge Membuka Tema Taman Tertutupnya Di Paradigm Mall Petaling Jaya

 
ESCAPE Challenge adalah taman tema pengembaraan dalaman yang membawa jenama permainan luaran & keseronokan retro-eko ESCAPE ke persekitaran bandar, memberikan penduduk bandar hari ini melepaskan diri dari gaya hidup santai dari hiburan & hiburan dalaman, dan pengasingan dari luar. ESCAPE Challenge mewujudkan persekitaran yang ideal di mana keluarga dan rakan-rakan dapat berkumpul bersama dengan keseronokan interaktif yang sihat di persekitaran bandar.


Perjalanan dan tarikan di taman permainan dalaman ini meniru keseronokan & permainan generasi terdahulu yang kita nikmati di persekitaran semula jadi yang jauh dari bandar. Mereka direka untuk tetamu dari semua peringkat umur, kemampuan fizikal dan tahap keyakinan, menunjukkan bahawa tidak kira berapa usia atau muda anda waktunya untuk bermain.

"ESCAPE Challenge, Petaling Jaya adalah pameran kami untuk jenama retro-eco fun dan permainan luar ESCAPE dalam suasana kontemporari. Ini mencerminkan sinergi antara ESCAPE dan rakan kongsi mall & pemaju untuk membawa kawasan luar di dalam rumah, dan menandakan kemasukan ESCAPE ke pusat bandar.

"Ini selalu menjadi strategi kami untuk menyebarkan jenama ESCAPE ke bandar-bandar lain di seluruh dunia. ESCAPE Challenge mentakrifkan semula konsep Pusat Hiburan Keluarga (FEC) berdasarkan etos ESCAPE untuk menemui semula permainan kanak-kanak."


Selena Chua, Ketua Pegawai Eksekutif WCT Malls Berhad, berkata:
"Kami sangat senang memperkenalkan Escape Challenge Park, sebuah kemudahan rekreasi bertaraf dunia semi terbuka seluas 35,000 kaki persegi yang memberikan pengalaman pertama seumpamanya kepada semua pembeli kami. Taman ini menyediakan pelbagai aktiviti yang penuh adrenalin di samping program pembinaan pasukan yang disesuaikan secara profesional untuk mana-mana pertubuhan korporat atau bahkan pesta ulang tahun.

"Kelahiran ESCAPE Challenge Park memperkuat Paradigm Mall PJ sebagai pusat komuniti keluarga yang sihat yang memenuhi keperluan dan kehendak masyarakat bukan hanya melalui membeli-belah dan makan sahaja tetapi juga melalui pengalamannya yang memperkaya.

"Pada zaman digital hari ini, kanak-kanak dan orang dewasa menghabiskan lebih banyak masa pada peranti elektronik mereka daripada aktif di luar rumah. Dengan menawarkan pengalaman taman cabaran yang sangat mengasyikkan ini kepada pembeli kami, kami berharap semua orang dapat menikmati masa yang berkualiti bersama."


Emily Tan, Ketua Pemasaran Klook Malaysia berkongsi,
Sebagai platform tempahan aktiviti dan perkhidmatan pelancongan terkemuka di dunia, Klook berdedikasi untuk memberi peluang kepada pelancong untuk mencari dan menempah pengalaman terbaik seterusnya dengan mudah. Kami merasa terhormat dilantik sebagai Agensi Pelancongan Dalam Talian (OTA) eksklusif untuk menawarkan aktiviti dalaman yang menarik seperti ESCAPE Challange. Kami ingin bekerjasama dengan lebih banyak rakan kongsi dalam industri ini untuk membolehkan rakyat Malaysia menemui pelbagai perkara yang menyeronokkan pada hujung minggu semuanya dalam platform Klook."

Lembaran Fakta ESCAPE Challenge
Fakta Pantas:

  • Saiz: 3500m2
  • Waktu Perniagaan: Selasa - Ahad, 10 pagi - 10 malam
  • Lokasi: Paradigm Mall, Petaling Jaya
  • Laman web: www.escape.my/pj
  • Alamat e-mel: info@escape.my
  • Bilangan tarikan: 11



Harga tiket:

Tiket 1 Hari
Kanak-kanak Masa Depan (0 - 3 tahun) Kanak-kanak Junior Percuma (4 - 12 tahun) RM45.50 - RM65 Kanak-kanak Besar (13 - 60 tahun) RM68.60 - RM98 Anak Super (61 - 100+) RM45.50 - RM65 (percuma untuk Malaysian Super Kids semasa persembahan IC mereka di kaunter tiket apabila ditemani oleh tetamu yang membayar).

Tiket 2 Hari
Kanak-kanak Masa Depan (0 - 3 tahun) Kanak-kanak Junior Percuma (4 - 12 tahun) RM67.90 - RM97 Kanak-kanak Besar (13 - 60 tahun) RM102.90 - RM147 Kanak-kanak Super (61 - 100+) RM67.90 - RM97 (percuma untuk Super Kids Malaysia semasa persembahan IC mereka di kaunter tiket apabila ditemani oleh tetamu yang membayar).


Tarikan kami:

  • Perniagaan Monyet - tarikan terbesar kami di taman, yang menampilkan 56 halangan di 3 peringkat yang berbeza untuk para tetamu mendaki dan menavigasi, termasuk kursus tali, tali zip dan ayunan Tarzan
  • Menara Gecko - tembok bangunan setinggi 10m untuk tetamu naik
  • Aerobat - trapeze terbang kami di mana pelawat dapat mengatasi ketakutan ketinggian mereka dengan terbang, berayun dan menangkap
  • Banana Flip - slaid khas kami yang melepaskan penunggang dari pelongsor hampir menegak 14m di atas, ke bawah slaid yang melengkung ke atas di hujung, menghantar penunggang ke udara dan ke beg udara pendaratan.
  • Atan's Leap - platform 20m untuk para tetamu mengambil lompatan iman.
  • Monkey School - versi mini kami dari Monkey Business for Future Kids (berumur 0-3) dan Junior Junior Kids (4-12) di bawah 120cm.
  • Coco Climb - pokok kelapa setinggi 8 juta untuk didaki oleh tetamu - secara literal!
  • Zoom Bug - trek di mana kanak-kanak (dan orang dewasa) dapat menunggang & berlumba dengan kereta berkuasa sendiri
  • Beg udara - platform 2m dan 4m untuk tetamu melompat dari, mendarat ke beg udara
  • Slingshot - bungee terbalik di mana tetamu diikat pada tali elastik yang diketatkan sebelum 'slingshot' ke udara
  • Jumping Jack - Trampolin di mana para tetamu boleh melompat dan mencuba flip & trik baru









20 Ogos 2020

#MakaKami: Projek57 Perusahaan Sosial Memasuki Tahun ke-5 Dengan Sasaran 100,000 Pita Perpaduan

 
Dalam hitungan detik untuk Hari Merdeka dan Hari Malaysia, syarikat sosial Projek57 mensasarkan untuk menjual 100,000 Pita Perpaduan kepada rakyat Malaysia tahun ini, dengan 100 peratus keuntungan disalurkan kepada masyarakat Orang Asli dan golongan kurang bernasib baik.


Selama dua tahun terakhir inisiatif Unity Ribbon sahaja, kira-kira 260,000 rakyat Malaysia membeli dan memakai pita yang berfungsi sebagai simbol patriotisme dan perpaduan, dan berharap untuk masa depan yang lebih baik bagi Rakyat.

Melalui penjualan Unity Ribbon serta t-shirt kapas berkualiti tinggi dan barang dagangan lain yang menampilkan reka bentuk rumah yang unik dengan mesej perpaduan, Projek57 dan rakan-rakannya dapat memperkasakan komuniti belia yang memerlukan dengan mengumpulkan hampir RM300,000 sejak penubuhannya pada tahun 2015.

Diilhamkan oleh bendera Jalur Gemilang, Unity Ribbon dilancarkan oleh Projek57 pada tahun 2018. Unity Ribbon ini dihasilkan oleh anak muda Orang Asli, orang kurang upaya dan kurang berkemampuan. Bengkel Unity Ribbon juga diadakan untuk membuat pita dengan tangan sambil menanamkan mesej harapan di kalangan para peserta. Dengan harga RM3.00 setiap satu, pita itu menampilkan bayangan ikonik wajah Perdana Menteri pertama negara Tunku Abdul Rahman.


Mereka yang berminat juga boleh membeli t-shirt dan polo shirt yang menampilkan Tunku Abdul Rahman dan mesej patriotik. Terdapat pelbagai reka bentuk dan saiz yang tersedia untuk semua peringkat umur. Syarikat sosial itu juga telah bekerjasama dengan Pewaris Bumi tahun ini untuk membuat topeng muka kain yang dapat digunakan semula dengan Trade Fair bersulam dengan siluet ikonik Projek57 Tunku Abdul Rahman yang bermula pada harga RM30.00. Topeng ini dilengkapi dengan poket saringan dan telah diuji di Hong Kong oleh seorang pengamal perubatan, dengan keberkesanan hingga lebih kurang 90%.

Pengasas Bersama Projek57 Syed Sadiq Albar berkata, “Dengan tema Rukun Negara untuk Hari Merdeka tahun ini, Unity Ribbon dapat memainkan peranan khas sebagai simbol harapan terutama bagi para belia negara. Ini adalah tahun yang sangat sukar dan hanya dengan berdiri bersama-sama, kita dapat maju sebagai sebuah negara. Mesej kami adalah satu pesanan yang mudah tetapi mengikat kami sebagai rakyat Malaysia. Bersama dengan rakan kongsi dan organisasi belia, kami akan terus menjangkau komuniti yang memerlukan dengan Gerakan Harapan Belia Projek57."


Pengasas Bersama Projek57 Collin Swee menambah, "Kami bertujuan untuk memacu perbincangan berasaskan perpaduan di kalangan rakyat Malaysia dari semua lapisan masyarakat, dengan perhatian khusus diberikan kepada belia kita yang memerlukan kita lebih dari sebelumnya tahun ini memandangkan cabaran yang telah kita hadapi sebagai hasilnya wabak tersebut. Dengan menanamkan nilai-nilai Rukun Negara, iaitu patriotisme, kepelbagaian, perpaduan dan kemajuan, kita berharap dapat mendorong para belia kita untuk mencari suara mereka dan membuat perubahan dalam kehidupan mereka dan bagi orang-orang di sekitar mereka."

Projek57 tahun ini bekerjasama dengan Undi18, Nation Building School, Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan beberapa organisasi belia dan NGO lain.

Semua barangan boleh didapati di https://www.projek57.com/shop/, gerai Pos Malaysia di seluruh negara, Village Grocer & Ben's Independent Grocer, A&W Malaysia, Madam Kwan's dan kedai APOM. Untuk membeli topeng muka eksklusif, seseorang boleh melayari laman web Bumi Pewaris di https://earthheir.com/collections/fair-trade-refugee-made-reusable-face-mask/products/projek-57-x-earth-heir -tunku-topeng.


Untuk maklumat lebih lanjut, sila kunjungi https://www.projek57.com/ atau kunjungi laman Facebook Projek57 di https://www.facebook.com/projek57, laman Twitter di https://twitter.com/projek_57 atau halaman Instagram di https://www.instagram.com/projek57/







19 Ogos 2020

THE COOLER LUMPUR FESTIVAL

 
Festival idea pertama dan satu-satunya di Asia Tenggara, The Cooler Lumpur Festival, kembali dengan edisi kelapan - The Cooler Lumpur Festival mempersembahkan GroundUP pada bulan November ini.


Cooler Lumpur Festival adalah festival multidisiplin yang berpusat di KL yang mengadopsi tema-tema tertentu setiap tahun dengan tujuan untuk memperluas cakrawala budaya kota, membina komuniti yang lebih kuat dan memupuk kreativiti dan imaginasi penduduknya. Ini adalah satu-satunya platform yang menyatukan pemikir, pelaku dan inovator kreatif dari seluruh dunia untuk membuat hubungan baru, berkongsi dan menyebarkan idea baru dan berfungsi sebagai pemangkin perbualan budaya kita.

2020 telah menjadi tahun perubahan dalam setiap cara yang dapat dibayangkan. Perniagaan, individu, keluarga dan pemerintah di seluruh dunia telah dipaksa untuk menyesuaikan diri, memikirkan kembali, memperbaharui, dan bergabung kembali, secara harfiah dari bawah ke atas. Pandemik Covid19 mengungkap kelemahan di semua masyarakat. Dua daripada item utama adalah kemiskinan dan keperluan asas manusia - menyebabkan semua orang memikirkan semula kehidupan yang lestari.

Selama tujuh tahun terakhir, Festival Cooler Lumpur telah memperjuangkan kemampanan termasuk keselamatan makanan, pertanian bandar dan kehidupan lestari. Tahun ini, kami melepaskan diri dari pengaturcaraan festival biasa kami untuk memperkenalkan menegak yang sama sekali baru - GroundUP - yang akan menampilkan pemikir, pemikir dan pemimpin dalam bidang keberlanjutan. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, banyak dari mereka bekerja di pinggiran. Sudah tiba masanya juara kelestarian kita mengambil tumpuan. Mereka mungkin hanya membantu kita menyelamatkan diri dan planet kita.

Perincian festival adalah seperti berikut:

Hari / Tarikh: Selasa, 3 November hingga Ahad, 8 November 2020
Masa: 10 pagi dan seterusnya
Tempat: Publika, Solaris Dutamas

Orang-orang dari semua peringkat umur dari semua lapisan masyarakat dijemput untuk menyertai serangkaian aktiviti di festival ini yang merangkumi:

1. PASARAN MAKANAN BELLY YANG BAIK
Hari / Tarikh: Jumaat hingga Ahad, 6 - 8 November 2020
Tempat: Galeri @ Publika

The Belly Good Food Market akan memperoleh kejayaan ketiga di Festival The Cooler Lumpur tahun ini. Sebagai pasar pencipta makanan artisanal perintis seumpamanya, Belly Good Food Market menampilkan pasar yang menonjolkan pengusaha makanan tempatan yang mencipta idea baru dalam makanan menggunakan produk buatan tempatan. Bukan pasaran pop timbul biasa anda di mana anda membeli kek dan crepes - harapkan untuk mencuba dan mempelajari idea-idea inovatif dalam produk makanan, pembungkusan lestari, bahan sumber, membina rangkaian makanan yang baik dan keusahawanan makanan - semuanya atas nama kehidupan yang lebih baik.

Dengan makanan sebagai obsesi nasional kita dan makan hobi kegemaran, sejak itu kita menjadi saksi beberapa orang yang bersemangat yang telah menggunakan penutupan lisan kita ini hingga ke puncak kuliner baru. Dari sambal yang bergaya hingga coklat yang bergaya, rakyat Malaysia telah membuktikan betapa segar, segar dan kreatifnya dengan makanan tradisional. Selama bertahun-tahun, festival ini telah mengalu-alukan para pengrajin makanan berpandangan maju dan eksperimental termasuk maestros rempah-rempah Athene Spices, pengrajin keju Milky Whey Cheese dan ais krim ala penikmat gaya kelab makan malam Pun's Ice Cream. Ansuran tahun ini juga akan memperkenalkan acara mini termasuk:

1. Eat GroundUP - Kawasan forum mini untuk sesi perbincangan dan perkongsian oleh pengusaha makanan yang mengambil bahagian
2. Kidpreneurs Bazaar - Datang dan beri sokongan kepada usahawan muda zaman baru
3. Maternity Booth Pra-disukai - Ikuti ekonomi bulat kepingan-kepingan yang disukai - dari seorang ibu ke ibu yang lain

2. BIKIN UNTUK KEBERKESANAN
Hari / Tarikh: Jumaat hingga Ahad, 6 - 8 November 2020
Tempat: The Square @ Publika

Apa cara yang lebih baik untuk belajar kemahiran pertukangan baru dan menjadi sebahagian daripada sumbangan sosial daripada pada edisi kedua Bikin for Charity bekerjasama dengan bengkel pembuatan kayu Ignition Lab. Sebagai projek gotong-royong, masyarakat umum dapat bersama-sama membina perabot menggunakan perabot pra-potong yang akan disumbangkan kepada masyarakat yang memerlukan seperti sekolah kurang mampu, rumah anak yatim dan pusat pelarian.

Pada tahun 2019, Ignition Lab dan Me.reka bekerjasama untuk membina perabot dari palet kayu terpakai yang dibuat khas untuk rumah anak yatim pasangan di Lembah Klang. Shalom Education Center and Dignity for Children mendapat manfaat dari 30 kerusi dan 30 meja, dan enam rak kasut dan lima rak buku yang dibina di perkarangan festival. Selain daripada bangunan perabot umum, akan diadakan sesi khas untuk kanak-kanak autis dan warga emas yang berlangsung sepanjang hujung minggu.

3. BAWATANA SPROUT
Hari / Tarikh: Sabtu, 7 November 2020

Dikendalikan oleh akselerator jenama Bawatana yang akan datang, festival ini akan menjadi tuan rumah kepada Bawatana Sprout perdana yang merupakan program pemecut permulaan intensif satu hari yang khusus difokuskan pada penjenamaan dan pemasaran. Program ini akan dipimpin oleh kandang usahawan dan guru industri kreatif yang menarik di pelbagai bidang dalam bidang penjenamaan dan pemasaran termasuk DNA jenama, penilaian dan perhubungan awam. Ia akan menjadi acara pendaftaran hanya berbayar yang terhad kepada 20 syarikat permulaan.

Untuk maklumat dan kemas kini lebih lanjut, lihat laman web di www.coolerlumpur.com dan ikuti Festival Cooler Lumpur di Instagram (https://www.instagram.com/coolerlumpur/) dan Facebook (www.facebook.com/CoolerLumpur/) .







Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter