Jumlah Paparan Halaman

23 Oktober 2020

Rebut Peluang Cabutan Bertuah Peranti OPPO Kegemaran Anda Bulan Oktober Ini

 
Banyak yang dinantikan bulan Oktober ini. Untuk menghargai semua peminat O, OPPO mengadakan Bulan Ahli Oktobernya dengan menawarkan hadiah eksklusif, dua mata ahli, cabutan bertuah dan diskaun pada peranti OPPO terpilih!



Berlangsung dari 21 Oktober 2020 hingga 8 November 2020, peminat O boleh mendapatkan OPPO Find X2 mereka dengan harga RM3699 sahaja.

Sepanjang tempoh kempen, peminat O akan mendapat dua kali ganda mata ahli apabila mereka membeli peranti yang dipilih; OPPO Find X2 Pro (9198 mata), OPPO Find X2 (7398 mata), OPPO Reno4 Pro (4798 mata), OPPO Reno4 (3398 mata), OPPO Reno3 Pro (4198 mata), OPPO Reno3 (2998 mata) dan OPPO A53 ( 1398 mata). Mata ahli dapat dikumpulkan melalui Aplikasi OPPO Saya di bawah Bind Phone Rewards.

Untuk setiap pembelian siri OPPO Reno4 dan OPPO Reno3, peminat O akan menerima Thermos Suhu Paparan LED eksklusif bernilai RM99, sementara pembelian OPPO A53 akan menerima fon telinga eksklusif bernilai RM39.

Peminat O juga boleh bernasib baik dengan My OPPO App Lucky Draw dan berpeluang memenangi hadiah eksklusif termasuk siri OPPO Watch, OPPO Enco W11, baucar Touch 'n Go RM10, potongan 5% dari baucar OPPO, 100 mata ganjaran dan 50 pengalaman menunjuk pada Aplikasi OPPO Saya.

Untuk menyertai Cabutan Bertuah Aplikasi My OPPO, ikuti langkah berikut:
Langkah 1: Daftarkan Aplikasi OPPO Saya.
Langkah 2: Pergi ke Cabutan Bertuah di bawah Aktiviti di Aplikasi OPPO Saya.
Langkah 3: Luangkan 50 mata ganjaran untuk penyertaan untuk berpeluang memenangi hadiah yang luar biasa

Muat turun dan daftarkan Aplikasi OPPO Saya dalam 3 langkah mudah untuk menikmati lebih banyak faedah, keistimewaan dan aktiviti ahli. Ini caranya:



Untuk maklumat lebih lanjut mengenai kempen, maklumat lebih lanjut terdapat di http://bit.ly/membersmonth








22 Oktober 2020

Penjualan Jenama Berganda Di Sebalik Pandemik Dengan Penyelesaian Pemasaran ShopBack dan Shopee

 
Berdasarkan data dari ShopBack Malaysia, walaupun prospek ekonomi melemah, lebih dari 60 jenama dengan Kedai Rasmi Shopee rata-rata mengalami peningkatan penjualan dua kali ganda melalui ShopBack selama tiga bulan terakhir. Ini dimungkinkan dengan Shopee Affiliate Marketing Solutions (AMS), melalui perkongsian yang ditandatangani antara Shopee dan ShopBack Malaysia yang akan memperkuat pertumbuhan jenama melalui pemasaran yang disasarkan dan pendekatan insentif pembeli yang dapat ditumpuk.



Dengan AMS, jenama di Shopee dapat menyenaraikan kedai mereka di ShopBack dan menawarkan wang tunai terus kepada lebih daripada 3 juta pengguna ShopBack di Malaysia. Pengguna ShopBack kini dapat menikmati lebih banyak penjimatan melalui kadar pengembalian tunai yang lebih tinggi (cashback Shopee sedia ada + tambahan wang tunai kedai jenama sehingga 13%) di atas tawaran platform yang ada, diskaun penjual, dan baucar penghantaran percuma.

Kategori dan jenama popular termasuk jenama Kesihatan & Kecantikan seperti Dettol, Grafen, Maybelline, dan Unilever; Jenama Ibu & Bayi seperti Anmum, Enfagrow, dan Fernleaf; Jenama Rumah & Hidup seperti 3M, Tefal, dan Trapo; serta jenama Gadget dan Aksesori seperti Anker, Aukey, dan Belkin.

Pada hari-hari penjualan mega seperti 9.9 dan 10.10, ShopBack Malaysia secara purata melonjak sekitar 20x kenaikan jualan untuk jenama Shopee melalui AMS berbanding hari biasa, dengan rekod peningkatan lebih dari 250x peningkatan penjualan yang dialami oleh jenama kecantikan dan penjagaan kulit, Wardah , melalui Kedai Rasmi Shopee mereka yang tersenarai di ShopBack.

Kami termotivasi oleh hasil yang membuahkan hasil dari kerjasama ini dengan Shopee. 2020 bukanlah tahun yang mudah, dan sangat bermakna bagi kita untuk dapat menyumbang kepada penjualan jenama dan penjimatan pengguna dalam masa sukar ini. Banyak jenama ingin mengubah perniagaan mereka secara digital semasa wabak ini, dan melalui AMS, kami membantu jenama untuk mempercepat pertumbuhan kedai e-dagang mereka sambil membawa lebih banyak nilai kepada pengguna dalam bentuk penemuan dan penjimatan produk," kata Eddy Han , Pengurus Besar ShopBack Malaysia.



Pergeseran dalam Tingkah Laku Pengguna Dikesan Sebagai Lonjakan Kes Covid-19 Tempatan; Jualan Dalam Talian Dijangka Kekal Melalui 11.11. Menurut ShopBack Malaysia, ia melihat pergeseran keutamaan pembelian di kalangan pengguna, di mana kategori perbelanjaan teratas berubah dari Fesyen dan Rumah & Hidup selama 9.9, kepada Ibu & Bayi dan Kesihatan & Kecantikan pada 10.10. Pengguna menyimpan bekalan seperti susu tepung, pembasmi kuman peribadi, dan produk pembersih memandangkan lonjakan kes Covid-19 tempatan. Sebagai contoh, Dettol menyaksikan peningkatan jualan 20x melalui Kedai Rasmi Shopee yang tersenarai di ShopBack, dengan penyembur disinfektan, cecair antiseptik, dan pembersih tangan muncul sebagai produk terlaris.

"Pelaksanaan perintah kawalan pergerakan semakin mempercepat tingkat penggunaan e-dagang - rakyat Malaysia semakin memperoleh produk secara dalam talian dan kami mengesan trend pembelian yang lebih kuat dari akhir September, ketika jumlah kes yang dilaporkan di Malaysia mencapai tiga digit untuk beberapa hari berturut-turut," Han berkongsi.

Dengan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (CMCO) dilaksanakan di Kuala Lumpur, Selangor, dan Putrajaya, ShopBack menjangkakan penjualan dalam talian untuk kategori ini akan terus kukuh sehingga bulan depan dan seterusnya.



"Pembeli beralih ke ShopBack bukan hanya untuk kemudahan membeli-belah dalam talian, tetapi juga untuk penjimatan tambahan yang mereka dapat dari mengumpulkan banyak insentif yang terdapat di platform kami. Dengan permintaan yang semakin meningkat di pasaran, kami yakin dengan kemampuan kami untuk membantu jenama AMS meningkatkan prestasi perniagaan mereka dan mencapai rekod baru dalam penjualan mega yang akan datang, termasuk 11.11, dan banyak lagi," tambah Han.

Ditubuhkan pada tahun 2015, ShopBack Malaysia kini mempunyai lebih dari 3 juta pengguna dan lebih dari 500 pedagang dalam talian yang memberi ganjaran kepada pengguna dengan pulangan tunai di semua kategori termasuk Marketplace, Health & Beauty, Fashion, Travel, Food & Dining, Electronics, dan Home & Living. Sehingga kini, ShopBack Malaysia telah menolong penggunanya menjimatkan wang tunai lebih daripada RM60 juta untuk pembelian dalam talian mereka. Pulangan tunai, setelah disahkan, dapat dikeluarkan ke akaun bank terpilih pengguna. Untuk maklumat lebih lanjut, lawati https://www.shopback.my.








16 Oktober 2020

Capturer Sharper Aand Play Smoother With realme 7i Together With The Latest realme C17 In Entry Level Segment

 
realme Malaysia today unveiled its latest ultra-smooth device with 90Hz refresh rate and 64MP Quad Camera, the realme 7i which is also available for online purchase. Malaysians were also introduced to realme C17 being the latest addition to realme’s entry level segment where users can own a smoother than ever device.

“We always prioritise our fans by personalising the products to fit in their daily lifestyle. As a Dare to Leap brand, realme enables fans to continuously enjoy the strength of display and camera in the latest tech-trendsetting devices - realme 7i and realme C17. Both devices are available in Malaysia now for fans to choose the smartphone they desire whether it’s about premium designs or specifications that match their daily needs,” said Tiffany Teh, Brand Manager of realme Malaysia.

realme 7i




Capture Sharper with 64MP Quad Camera

Building on its camera legacy, realme once again pushes the boundaries by having the 64MP main camera in a mid-range smartphone. The camera hardware has a combination of an 8MP 119° ultra wide-angle, and a macro lens and a B&W portrait lens as well as exciting features such as Chroma Boost, Portrait Mode and Slow-Motion Video Recording. You can also capture night scenes in a whole new stylish way with the built-in night filters, Cyberpunk, Flamingo and Modern Gold in realme 7i’s primary camera.

WIth the 16MP In-display Selfie Camera, you can now satisfy your selfie needs day and night with F2.1 aperture, 5P lens and high quality Sony IMX471 sensor. The realme 7i’s selfie camera also supports AI beautification, Bokeh Effect, HDR and EIS Stabilization that allows you to take natural and real selfies. The brand-new beauty algorithm in realme 7i could also provide lighting improvements to the user’s face from different genders, skin types, and facial shapes.

Play Smoother with 90Hz Ultra Smooth Display

You are able to immerse in seamless and smooth visual experience as the 90Hz display has a 50% higher refresh rate in every swipe of the screen when compared to a conventional 60Hz display. The 6.5-inch Ultra Smooth Display with 90Hz refresh rate and 120Hz sampling rate is capable of producing 90 frames per second. With a superb 90% screen-to-body ratio, the realme 7i maximises its usability by bringing a supreme visual experience for you no matter while gaming or playing any multimedia content with the resolution of 1600*820 HD+.

Real Design Inspired by Mirror Space in Nature

The inspiration of realme 7i’s design comes from the mirror space in nature that delivers a more brilliant and high-end feel mirror design with gradient colour on its back cover. realme 7i comes in two colours from the polar regions: Aurora Green and Polar Blue.

realme 7i also presents the iconic splitting line that divides the phone into two parts in a diagonal direction starting from top of camera area to the bottom of the device. The two parts of the split in realme 7i use a total difference of surface treatment process where the high light reflection is on the top and the matte texture is on the bottom. The overall combination has formed a sharp contrast at the same time bringing harmonious effect to its design.

18W Fast Charge + 5000mAh Battery

The realme 7i enables you to increase daily productivity efficiently without worrying about the battery life as it is equipped with 18W fast charge and long-lasting 5,000mAh battery for normal daily usage. Furthermore, the App Quick Freeze and Screen Battery Optimisation are applied in realme 7i to optimise the device’s power consumption. The Super Power Saving Mode also enables you to keep the six mostly used apps active while running the more aggressive power-saving strategy.

Performance

The device also adopted the powerful 64bit octa-core Snapdragon 662 Processor with Kryo 260 CPU architectures and Adreno 610 GPU for increased speeds so that you can multitask smoothly. The advanced 11nm process technology that clocks up to 2.0GHz able to deliver awesome gaming and daily usage experiences through improved on-device performance and strong connections.

Fingerprint & Water Splash Proof 

The realme 7i supports both ultra-fast fingerprint unlocking and facial recognition, enabling users to conveniently unlock the device while having privacy at the same time. Aside from that, every phone’s ports are tighty protected by the waterproof sealing silicone which is effective in preventing water splashing. 

realme C17




6.5-inch 90Hz Ultra Smooth Display

In terms of the realme C17’s display, it contains a 6.5-inch 90Hz Ultra Smooth Display at a 90% screen-to-body ratio for you to fully engage while playing games or watching videos. You can also enjoy the smoother than ever speed in the entry level segment as the device is equipped with a 90Hz refresh rate and 120Hz sampling rate.

13MP AI Quad Camera

The 13MP Primary Camera that comes with f/2.2 large aperture as well as the Nightscape Mode allows you to capture clearer and brighter images day and night. You do not need to step backward while capturing landscapes, architecture and large group photos with the same viewing angle as the human’s eyes thanks to realme C17’s 119° ultra wide-angle lens.

On the front, a 8MP selfie camera would be your best assistance in capturing crystal clear selfies. The camera also supports AI beautification function, HDR mode, portrait mode and a Panoselfie feature where you can take wider selfies with larger groups of people.

18W Fast Charge + 5000mAh Massive Battery

The realme C17’s 5000mAh Massive Battery and its fast charging at 18W capabilities keep yourself connected in a longer duration while it only consumes 30 minutes to charge up to 33%. According to realme Lab’s test, realme C17 is able to last for 34 days long in standby mode. realme C17 is also equipped with the OTG reverse charge that could become other devices’ battery life saver.

Real Design Inspired by Cat’s Eye

The device has two different visual styles inspired by the cat’s eye which is crystal clear and shimmering with a dreamy luster. The first design is a reflective dark blue with highlighted effect on the other hand is a light blue with AG frosted effect that portrays a complete contrast in terms of feels. The two colours of realme C17 include Lake Green and Navy Blue which are both from the natural formation of water. Apart from that, the phone also features a thinner and lighter body to ease some burden in your hand.

Snapdragon 460 8-core 64bit Processor

realme C17 adopts Snapdragon 460 8-core 64bit Processor and integrates Adreno 610 GPU in allowing you to accomplish easy multitasking efficiently with a smooth experience. You can also enjoy the pleasant gaming experience with the advanced 11nm production process that improves the performance and power savings in realme 7i.










10 Oktober 2020

Ikuti Gaya Anda dengan Cabaran Tiktok OPPO dan Tampil dalam Video Muzik Ayda Jebat yang Akan Datang

 

Bergerak dan bergaya dengan gaya OPPO's Ace Your Style Tiktok Challenge! Mulakan tren baru dan pamerkan gaya anda di platform media sosial Tiktok yang popular dan anda mungkin akan menyukai gaya anda dengan Ayda Jebat dalam video muziknya yang akan datang!



Cabaran Tiktok Ace Your Style akan berlangsung dari 10 Oktober 2020 hingga 9 November 2020 di platform media sosial yang popular. Peraduan ini terbuka untuk semua rakyat Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas.



Untuk mengikuti cabaran ini, para peserta perlu mengikuti langkah-langkah berikut:


Langkah 1: Muat turun Aplikasi TikTok ke telefon pintar anda dari Google Play Store atau Apple APP Store

Langkah 2: Lancarkan Aplikasi TikTok dan pergi ke halaman 'Discover'

Langkah 3: Cari #AceYourStyle untuk memasuki Halaman HTC rasmi

Langkah 4: Klik "Ikon kamera" di Halaman untuk merakam Video AceYourStyle

Langkah 5: Klik ‘Music’ dan cari ‘Ace Your Style - OPPO A93 Ayda Jebat (EN) jika anda mahu menukar ke versi Bahasa Inggeris

Langkah 6: Menari dan merakam video OPPO A93 #AceYourStyle TikTok Challenge anda

Langkah 7: Terbitkan entri anda di Tiktok dengan hashtag #AceYourStyle & # OPPOA93 pada kapsyen

Langkah 8: Pastikan video TikTok anda disetkan sebagai Umum

Langkah 9: Log masuk ke laman web rasmi #AceYourStyle dan hantarkan entri cabaran anda


Pemenang hadiah pertama akan mendapat hadiah wang tunai OPPO A93 dan RM3000, sementara naib juara pertama akan mendapat hadiah OPPO A93 dengan wang tunai RM1500 dan naib juara ke-2 akan menerima OPPO Enco Free dengan hadiah wang tunai RM1000. 15 pemenang hadiah saguhati akan dipilih dan masing-masing memenangi baucar OPPO RM100. Semua 18 pemenang akan mendapat peluang eksklusif untuk meningkatkan gaya mereka dengan dipaparkan dalam video muzik Ayda Jebat yang akan datang.


Jadi jangan tunggu lagi dan mulakan pamer gaya anda. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Ace Your Style Tiktok Challenge, lawati https://www.oppo.com.my/page/AceYourStyleChallenge.


OPPO Official Website:                         www.oppo.com/my/
OPPO Official Facebook Page:                 https://www.facebook.com/malaysiaoppo/ 
OPPO Official Online Store:                 https://www.oppo.com.my/page/online-store 
OPPO Official Lazada Store:                 https://bit.ly/39j3BAQ 
OPPO Official Shopee Store:                 https://bit.ly/33KYqbT 






E-Commerce Vs Online Marketplace

 

Anda pasti pernah mendengar kata e-commerce dan online marketplace. Menurutmu, apakah ada perbezaan dari keduanya? Nah, artikel ini akan memberikanmu angin segar supaya tidak ada kekeliruan. Kekeliruan? Iya, percaya deh, masih banyak yang belum bisa membedakan website online marketplace dan e-commerce. Kalau anda, sudah tahu bedanya atau belum? Jika sudah, artikel ini akan memberikan validasi kepadamu apakah pengetahuanmu tentang website e-commerce & online marketplace sudah sepaham dengan general statement atau belum. Jika belum, jangan khawatir! anda tidak sendiri! Justru anda harusnya bersyukur karena sudah menemukan artikel ini. Hihihihi.



Untuk yang bertanya, “Kenapa hal kecil macam perbezaan e-commerce dan online marketplace saja perlu diperdalam? Tujuannya sama. Sama-sama untuk jual-beli.”


Yakin, tujuannya cuma untuk jual-beli? Untuk yang masih bertanya tentang pertanyaan diatas, cuba baca manfaat website e-commerce.


Tetapi, jika anda penasaran sebenarnya apa perbezaan website e-commerce dan online marketplace, siapkan teh hangat dan cemilan, sekarang! Artikel ini tidak akan membuat perhatianmu berpaling.


Pengertian e-commerce & online marketplace

Untuk sebagian orang, e-commerce dan online marketplace adalah sama. Namun, dari segi fungsionalitas, ternyata berbeda. Sila buka kamus ala-ala agar pembahasan ini punya fundamental dan tidak asal ngomong. Simak pembahasan berikut ini.


E-commerce

Menurut E-commerce Guide, e-commerce adalah bentuk transaksi jual beli secara daring (online). Artinya, jika anda melakukan aktiviti jual beli via online, anda telah terlibat dalam e-commerce. Sedangkan menurut TechTarget, e-commerce adalah proses jual beli barang ataupun jasa, atau mengirimkan uang / data, melalui jaringan elektronik, utamanya internet. Dari kedua penjelasan dari dua sumber yang berbeda ada 2 benang merah yang bisa diambil. Jaringan elektronik, utamanya internet


Aktiviti jual beli

Ya, singkatnya, e-commerce adalah bentuk modernisasi aktivitas jual beli dengan memanfaatkan teknologi internet sebagai media penghubung antara penjual dan pembeli. Penjual tidak perlu mengetahui secara personal siapa yang membeli barang. Begitu pula dengan pembeli, tidak perlu mengetahui siapa yang menjual barang tersebut. Semuanya dilakukan secara virtual.



Online Marketplace

Menurut Richard Kestenbaum, salah satu kontributor Forbes yang membahas dunia retail, online marketplace adalah sebuah website atau aplikasi yang menyediakan fasilitas jual beli dari banyak vendor.


Pendapat Study.com juga memperkuat pendapat Richard bahwa online marketplace adalah tempat jual beli online dimana pihak ketiga dapat berpartisipasi dalam menjual barang / jasa. Ada yang menarik dalam pembahasan online marketplace oleh Study.com. Online marketplace adalah e-commerce. Hold my beer. Macam mana ini, katanya e-commerce dan online marketplace itu berbeza!


Tenang, tenang. Baca dulu sampai selesai.


Ya, memang semua online marketplace adalah e-commerce. Tetapi, TIDAK SEMUA E-commerce adalah online marketplace. Paham maksudnya? Biar lebih mudah, analoginya begini. Anggap online marketplace adalah iPhone. Sedangkan e-commerce adalah Smartphone. Semua iPhone adalah Smartphone. Tetapi, tidak semua Smartphone itu iPhone. Hal yang menjadi titik berat perbedaan antara E-commerce dan online marketplace adalah jumlah penjual / vendor.


Perbedaan e-commerce & online marketplace


Setelah anda tahu pengertian e-commerce & online marketplace, ada 1 tembok tebal yang membuat e-commerce dan online marketplace terlihat berbeda. Coba tebak!


Yap, betul. Jumlah penjual / vendor. E-commerce adalah website yang memiliki 1 dan lebih dari 1 penjual / vendor. Artinya apa? Bagi website jual beli yang menjual barang / jasa HANYA terdiri dari 1 penjual / vendor dianggap BUKAN online marketplace. Tetapi, jika sebuah website jual / beli memberikan fasilitas bagi pihak ketiga untuk berjualan, dapat dikategorikan sebagai online marketplace. Itu karena online marketplace adalah website yang HARUS memiliki penjual / vendor LEBIH DARI SATU.


Dari segi pembuatan software, website / aplikasi yang hanya mengijinkan 1 vendor (e-commerce) untuk berjualan, akan lebih mudah dibandingkan dengan website / aplikasi yang mengijinkan banyak user (online marketplace) untuk menjadi vendor / penjual. Atau singkatnya, pembuatan online marketplace lebih kompleks daripada pembuatan e-commerce biasa.


Meskipun demikian, menurut Richard (Kontributor Forbes untuk Ritel), salah satu daya tarik dari online marketplace adalah masyarakat memiliki kecenderungan menginstal aplikasi yang menyediakan banyak pilihan vendor, produk, maupun harga dari pada aplikasi e-commerce yang hanya memiliki 1 vendor / penjual. Dari segi psikologis, pengguna merasa dapat membandingkan satu barang dengan yang lain secara bersamaan dengan mudah. Nah, experience inilah yang seringkali menjadi pertimbangan dalam membuat website online marketplace.


Akan tetapi, ada satu hal yang menjadi concern vendor / penjual jika menggunakan website online marketplace. Barang counterfeit / bajakan / palsu. Ya, dengan mudahnya orang-orang menjual barang di online marketplace, bukan tidak mungkin keaslian barang menjadi ancaman. Ancaman tersebut berlaku bagi perusahaan brand yang dipalsukan, maupun konsumen yang tertipu oleh penjual barang palsu. Memang, sudah banyak online marketplace yang memberikan diferensiasi pada official store. Tetap saja, karena kecenderungan masyarakat yang memilih barang yang memiliki harga yang relatif murah, tentu barang-barang palsu di online marketplace masih memiliki “pasar” yang cukup banyak.


Untuk di Indonesia sendiri, pemahaman dan regulasi perihal barang-barang counterfeit / barang palsu masih terbilang lemah. Nah, kelemahan inilah yang menjadi perhatian banyak brand. Sehingga, perusahaan merasa kehadiran e-commerce non-marketplace sebagai tempat yang “aman” bagi konsumen. “Aman” disini adalah jaminan barang 100% asli karena e-commerce tersebut dioperasikan oleh perusahaan brand itu sendiri. Bisa dibilang sebagai perpanjangan tangan.


Nah, meskipun kini proses membuat website e-commerce dapat diserahkan kepada perusahaan Software House Professional, tetapi ada 1 hal penentu, apakah penjualan produk melalui e-commerce pribadi akan lebih menguntungkan daripada berjualan di marketplace.


Brand

Brand? Boleh pula?

Ketika anda ingin berbelanja online. Apa yang akan anda lakukan pertama kali? Mencari di peramban Google dengan keyword barang yang ingin anda beli, bukan? Misalnya membeli sepatu olahraga. Ya, 3 urutan organik teratas dengan keywords: sepatu olahraga di mesin Google adalah online marketplace. Bagaimana jika kita masukkan pula nama brand terkenal. 


Masih sama. Online marketplace. Yap, untuk sekelas Nike dan sekaligus pemegang brand Nike saja membutuhkan bantuan Ads / iklan untuk mendapatkan posisi halaman pertama untuk kategori keywords: sepatu olahraga nike. Bagaimana bisa?


Cuba lihat statistik dibawah ini, ya.



(Keywords: Sepatu Olahraga)


Dari data statistik di atas, ada selisih yang sangat tinggi pada volume pencarian “sepatu olahraga” dan “sepatu olahraga nike”. 


Dari data tersebut, bila dilihat dari pandangan seorang analis, kebanyakan orang masih melakukan pencarian menggunakan kata generik produk daripada spesifik menyebut produk + brand. Memang, yang mencari produk + brand masih layak untuk diperhitungkan. Akan tetapi, tetap saja yang berada di halaman pertama mesin pencarian Google adalah online marketplace.


Meskipun demikian 600 volume pencarian bukanlah jumlah yang sedikit. Lebih dari 10% calon pembeli sepatu olahraga memilih nike. Tentu karena Nike adalah merek / brand besar. Tetapi bagaimana dengan perusahaan rintisan dengan brand entitasnya sendiri? Tentu cukup was-was ya (?)


Lalu, jika online marketplace memiliki kekuatan di mesin pencarian Google, mengapa pertumbuhan e-commerce semakin pesat?


Pertanyaan yang menarik. Memang, perlu diakui meskipun kekuatan online marketplace cukup merajai wilayah Google, pertumbuhan e-commerce mulai menggerus sedikit demi sedikit kekuatan online marketplace.







1 Oktober 2020

realme Personal Care Series Melancarkan SMART CARE IS NOW

 

realme Malaysia adalah jenama 'Dare to Leap' yang membawa peranti penentu trend inovatif dan teknologi untuk rakyat Malaysia dalam gaya hidup harian mereka. Dalam dua tahun terakhir, realme telah membawa pelbagai kategori produk mulai dari telefon pintar hingga produk AIoT. Bersempena dengan Festival Pertengahan Musim Gugur, realme dengan bangga mengumumkan momen Dare to Leap kami yang seterusnya yang juga akan membuat Chang'E bangga ketika kami memasuki segmen penjagaan diri di Malaysia. Untuk tidak meletupkan gelembung anda, kami tidak melancarkan kuih bulan!


Oleh itu, teknologi dan inovasi terkini realme akan segera tersedia dalam segmen penjagaan diri di Malaysia. Kami percaya bahawa kesihatan keseluruhan kami sama pentingnya dengan pemproses di telefon pintar. Produk penjagaan diri realme terkini menggabungkan kepakaran realme dalam AIoT dan gaya hidup pintar untuk membolehkan pengguna ‘tetap segar’ dan ‘merakam perubahan anda’.


Peminat tidak lama lagi dapat menikmati pengalaman yang lebih pintar dan memulai perjalanan gaya hidup baru dengan bidang yang sebenar. Nantikan pelancaran produk penjagaan diri pertama yang sebenar melalui live streaming di laman Facebook realme pada 5 Oktober 2020 (Isnin) jam 12.00 malam.


Penjagaan Pintar TerKini! Terima kasih.








22 September 2020

Siri realme 7 Bakal Ke Malaysia Tak Lama Lagi Nantikan

 

realme Malaysia akan memperkenalkan dua penambahan terbaru dalam Siri Nombor mereka yang memberikan pengguna prestasi, kamera, bateri dan pengalaman reka bentuk yang terbaik Bagi rakyat Malaysia yang berminat dengan fotografi dan permainan, siri realme 7 pastinya menjadi telefon pintar pilihan anda.



Siri realme 7 juga telah lulus Verifikasi Kebolehpercayaan Telefon Pintar TÜV Rheinland yang menjamin kualiti dan ketahanan peranti. realme 7 Pro hadir dengan prestasi laju Snapdragon 720G, caj SuperDart 65W improvisasi untuk pengguna berat dan Kamera Quad 64MP 2-Gen.


Sebaliknya, realme 7 dilengkapi dengan Pemproses Permainan MediaTek Helio G95 Pertama di Dunia serta Paparan Ultra Smooth 6,5 inci 6,5 inci untuk pemain menikmati pengalaman permainan yang lebih lancar dengan layar yang lebih besar.


Nantikan pelancaran telefon pintar realme 7 Series menerusi live streaming di laman Facebook realme pada 24 September 2020 (Khamis) jam 12.00 malam.





21 September 2020

Kedai Pengalaman realme Di Sunway Pyramid Lebih Besar Dan Lebih Baik

 

realme Malaysia hari ini mempunyai pembukaan untuk kedai pengalaman baru di Sunway Pyramid. Peminat dan pembeli yang mengunjungi kedai akan menikmati pengalaman yang baik kerana realme telah meningkatkan kedai gambarnya menjadi kedai pengalaman. Kedai pengalaman di Sunway Pyramid akan dilengkapi dengan pusat servis pertama di kedai, siap pada bulan Oktober untuk menyediakan perkhidmatan menyeluruh bagi pengguna.



"Hari ini, kami telah meningkatkan kedai gambar kami menjadi kedai pengalaman baru di Sunway Pyramid untuk menampung peminat bidang kami dengan persekitaran yang selesa sambil mengalami ekosistem pintar realme. Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada peminat kami dan rakan-rakan realmedia kami yang telah menyokong kami sepanjang perjalanan Dare to Leap untuk mencapai kejayaan dan pencapaian seperti itu,” kata Tiffany Teh, Pengurus Jenama realme Malaysia.



Terdapat pelbagai aktiviti yang disiapkan semasa pembukaan kedai tersebut untuk dinikmati peminat dan pembeli. Mereka yang telah melepaskan peluang untuk mengunjungi pembukaan Realme Experience Store dapat menyertai aktiviti di kedai pada 20 September 2020, Ahad dari 10:00 hingga 10:00.



Setiap orang yang menyertai Cabaran Kecergasan, Cabutan Bertuah Super Check dan CLAW wilayah anda berpeluang memenangi hadiah menarik seperti realme X3 SuperZoom, realme Band, realme Buds Air, realme Power Bank dan realme Luggage. Terdapat juga promosi Pembelian Dengan Pembelian 50% (PWP) pada produk realme terpilih dan juga diskaun sehingga 20% untuk rangkaian produk AIoT sebenar di kedai.



Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai acara dan promosi kami, ikuti kami di laman Facebook kami dan juga Instagram di @realmemalaysia.





Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter