Jumlah Paparan Halaman

2 Mac 2017

Sebab-Sebab Utama Blog Kita Kena Hack

Posted by   on

Sebagai seorang businessman atau juga blogger yang aktif memiliki domain sendiri sangat penting. Kita nak satu yang mudah diingati dan juga mudah untuk pengguna kita mengetahui tentang website atau blog kita. Jadi mencari domain sekarang memang terlalu banyak platform yang disediakan dengan tawaran harga yang murah.

Antara blog yang telah dihack hari ini

Namun bagaiman kita nak tahu bahawa platform domain yang murah itu adalah selamat untuk website atau blog kita. Adakah platform domain itu mudah untuk diselenggarakan dan juga service after sale yang terbaik untuk kita. Juga sekiranya berlaku sesuatu seperti over bandwidth platform ini mampu membantu kita menyelesaikannya.

Hari ni kecoh banyak blog yang telah di hack oleh orang tidak bertanggung jawab. Kebanyakan blogger yang mengadu adalah pengguna platform Wordpress. Tapi bukan itu yang jadi masalah utama kebanyakan mereka ini adalah pengguna domain yang kurang selamat.


Penting sangat untuk kita mengenal pasti platform domain yang paling selamat agar isu-isu ini tidak berulang dan menyusahkan kita. Bila dah kena hack nak kena buat report dan kena tunggu beberapa jam baru boleh kembali kepada asal.

Jadi platform untuk domain adalah paling penting untuk kita tengok mana yang terbaik dan service yang cemerlang. Contoh paling mudah adalah domain NetKL.com. Satu-satu platform domain yang telah lama berada di Malaysia dan juga setakat ini selamat untuk semua jenis website. Service after sale juga adalah terbaik segalanya melalui online sahaja.


Jadi pemilihan platform domain memain peranan utama kepada pemilik blog atau website. Jadi pengguna yang bijak pilih yang terbaik dan pasti kita tahu dimana harus kita mengadu jika berlaku masalah seperti dihack atau sebaliknya. Selamat berblog semua.




2 ulasan:
Write comments
  1. Sebetulnya laman web kena hack bukan atas sebab after sales, mahal atau murah harga dia. Dekat wp terdapat pelbagai plugins dan versi yang haruslah dikemaskini dari masa kesemasa.

    Ia berlainan dengan blogger yang hanya perlu login sahaja, pengguna blog wp perlu menyelenggara sendiri blog dia sebab hanyalah admin yang boleh akses kepada dashboard wp untuk update kesemua theme,plugins dan versi mengikut perkembangan semasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas penerangan .. Kira kalau blogger agak selamat la kan dari gejala hack ni kan?

      Padam

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter