Jumlah Paparan Halaman

19 Februari 2020

ShopBack Malaysia Mencatat Rekod Melebihi 200% Pertumbuhan Pada Tahun 2019

Posted by   on

ShopBack hari ini menyatakan bahawa ia terus mengalami pertumbuhan yang lebih tinggi di Malaysia, dengan data yang menunjukkan pertumbuhan lebih daripada 200% dalam jualan (didayakan melalui ShopBack Malaysia) tahun lepas berbanding tahun 2018.


Membawa momentum dari 2019, jualan e-dagang yang dibolehkan melalui platform ShopBack Malaysia pada 2020 telah melepasi tanda aras berdasarkan tempoh yang sama tahun lepas. Menyumbang kepada peningkatan ini adalah populariti membeli-belah dalam talian yang lebih pintar di kalangan rakyat Malaysia.

ShopBack kini mempunyai lebih daripada 500 peniaga rakan kongsi di Malaysia. Kategori popular di kalangan rakyat Malaysia adalah Marketplaces Online (Shopee, Lazada, Taobao), Fesyen, Kesihatan dan Kecantikan (ZALORA, Hermo, FashionValet) dan Perjalanan (Agoda, Booking.com, dan KLOOK).

Eddy Han, Pengurus Besar Negara ShopBack Malaysia

Bertujuan untuk membantu pengguna menjimatkan wang selain diskaun dan insentif yang disediakan oleh pedagang dalam talian, ShopBack membolehkan pengguna mendapatkan wang tunai setiap kali mereka melakukan pembelian dalam talian menerusi laman web atau aplikasinya. Bagi setiap urusniaga yang berjaya dan disahkan, cashback yang diperolehi boleh ditarik balik ke akaun bank pengguna pilihan.

Jualan mega dalam talian di Malaysia adalah 11.11, diikuti oleh 12.12 dan 9.9 jualan. Tahun lepas, 11.11 jualan dalam talian telah menyaksikan kenaikan jualan sebanyak 80% berbanding hari yang sama tahun 2018, "katanya.


Menurut data ShopBack, dalam tempoh lima tahun yang lalu, lebih daripada 60% daripada transaksi yang dibolehkan melalui platformnya adalah untuk barangan yang dijual di bawah Pasar Dalam Online. Nilai pesanan purata (AOV) untuk pembelian Marketplaces Online adalah kira-kira RM200, manakala pengguna menghabiskan 3 kali lebih banyak untuk tempahan Perjalanan yang rata-rata RM600 (kategori AOV tertinggi).

ShopBack Malaysia memproyeksikan lagi tahun kenaikan harga pada tahun 2020, dan yakin mengekalkan kadar pertumbuhan yang sama tahun 2019.

Butang ShopBack adalah pelanjutan pelayar yang mampu mengesan laman web yang menawarkan cashback melalui ShopBack apabila pengguna mencari item. Ia membolehkan pengguna mengaktifkan cashback di laman web saudagar tanpa melalui laman web ShopBack Malaysia.

Versi yang dinaik taraf kini dilengkapi dengan fungsi pemasang kupon, di mana ia akan secara automatik mengamalkan semua kod kupon yang ada dalam talian dan menggunakan kod tersebut dengan kebanyakan diskaun untuk pengguna semasa checkout.


Melangkah ke ShopBack Ulang Tahun ke-5 Malaysia, Eddy juga mendedahkan satu siri tawaran seperti RM50,000 Shopping Spree Giveaway, sehingga 100% baucar wang tunai epik, dan perjanjian bonus eksklusif untuk Button ShopBack. Sorotan tawaran cashback yang disingkat termasuk:

· Sehingga 15% rebat tunai dari Dahmakan, mulai sekarang hingga 13 Mac
· Sehingga 18% cashback dari Nike, dari 20-24 Februari
· Sehingga 12% cashback dari ZALORA, dari 21 - 24 Februari
· Sehingga 10.5% cashback dari Agoda, dari 21 Februari 1AM - 23 Februari, 1AM
· Sehingga 9% cashback dari Trip.com, dari 21 - 25 Februari
· Dan banyak lagi

"Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada pengguna kami atas sokongan berterusan mereka, dan sebagai tanda terima kasih kami, kami memberi mereka 100% cash back dan belanja berbayar semua perbelanjaan. Lima (5) pemenang bertuah akan membuat pengalaman membeli-belah bernilai RM10,000 pada kami.


Kami juga teruja untuk mendedahkan peniaga terkini, Dahmakan, OGAWA dan jenama sukan Maxx Sports, untuk menjadi sebahagian daripada sambutan ulang tahun kami. Pengguna boleh melihat ke hadapan untuk berbelanja dari Uniqlo dan Apple Online kerana kami berada di tengah-tengah mengendalikan mereka ke platform ShopBack, "tambah Eddy.

Selain Malaysia, ShopBack juga memperjuangkan Way Smarter untuk berbelanja di Singapura, Indonesia, Filipina, Thailand, Taiwan, dan Australia. Syarikat itu akan dilancarkan di Vietnam bulan depan. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, muat turun aplikasi ShopBack atau lawati laman Ulang Tahun ShopBack Malaysia 5 di www.shopback.my/anniversary.









1 ulasan:
Write comments
  1. agen365 agen jud! online terpecaya dan teraman di indonesia :)
    WA : +85587781483

    BalasPadam

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter