Jumlah Paparan Halaman

26 September 2024

Sunway Healthcare Dan Medtronic Forge Perkongsian Strategik Untuk Meningkatkan Pusat Kecemerlangan

Posted by   on

Sunway Healthcare Group dan Medtronic telah menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) secara rasmi hari ini, menandakan satu peristiwa penting dalam perjalanan kerjasama mereka untuk memajukan penjagaan perubatan, dan menggariskan visi bersama untuk membangunkan penyelesaian untuk menangani beberapa cabaran penjagaan kesihatan yang paling mendesak.



Khususnya, MoU itu akan meningkatkan lagi Pusat Kecemerlangan dalam pusat tulang belakang sedia ada di hospital kuaternari utama Sunway Healthcare Group, Pusat Perubatan Sunway, Sunway City (SMC).

MoU itu ditandatangani secara rasmi oleh Cik Jennifer Cho, Naib Presiden & Pengarah Urusan - Island Southeast Asia (ISEA), di Medtronic, dan Dr. Khoo Chow Huat, Pengarah Urusan (Operasi Hospital & Penjagaan Kesihatan) di Sunway Healthcare Group. Majlis menandatangani perjanjian itu disaksikan oleh Encik Simon Yam, Pengarah Negara - Malaysia di Medtronic, dan Dato’ Lau Beng Long, Presiden Sunway Healthcare Group.

Dr Khoo Chow Huat, Pengarah Urusan (Operasi Hospital & Penjagaan Kesihatan) di Sunway Healthcare Group menyatakan keghairahannya terhadap perkongsian itu, dengan menyatakan, “Hari ini, kami sangat teruja untuk menandakan satu lembaran baharu dalam perjalanan kami bersama Medtronic, pemimpin global yang terkenal dengan perintis teknologi perubatan. Kerjasama kami menandakan peningkatan Pusat Kecemerlangan yang akan menumpukan pada bidang kritikal seperti tulang belakang, sains saraf dan perubatan kardiovaskular, dan akan menjadi mercu tanda untuk melatih pakar bedah masa depan dalam teknik pembedahan robotik termaju."

Perkongsian itu akan memudahkan pertukaran pengetahuan dan pembangunan profesional melalui penglibatan saintifik dan klinikal untuk pembedahan tulang belakang, robotik dan rawatan. Perunding terlatih Pusat Perubatan Sunway akan berkongsi kepakaran mereka dalam teknologi Medtronic dengan profesional penjagaan kesihatan di seluruh rantau melalui rendaman klinikal, bengkel dan pemerhatian kes langsung.



Perkongsian itu juga akan membolehkan peluang untuk kerjasama dalam penyelidikan klinikal dan inisiatif penjagaan kesihatan digital yang diperibadikan, sejajar dengan komitmen Medtronic untuk memajukan sains perubatan dan meningkatkan hasil pesakit.

Cik Jennifer Cho, Naib Presiden & Pengarah Urusan - Island Southeast Asia di Medtronic menyerlahkan dedikasi syarikat terhadap inovasi dan akses pasaran kepada teknologi baharu: “Di Medtronic, kami didorong oleh misi kami untuk mendekatkan teknologi kepada pesakit dan memberikan hasil yang lebih baik. Perkongsian dengan Sunway ini adalah bukti kepada matlamat kami untuk meneroka peluang baharu terutamanya dalam Robotik dan teknologi canggih lain dengan itu mendekatkan peluang ini kepada pesakit. Dengan memanfaatkan kekuatan kolektif kami, kami menyasarkan untuk menumpukan pada pembinaan kemahiran dan pembangunan profesional penjagaan kesihatan serantau untuk meningkatkan kecemerlangan MedTech di rantau ini."

Selain latihan dan penyelidikan klinikal, perkongsian strategik ini juga ditetapkan untuk memacu program kesedaran pesakit dan meningkatkan pengurusan penyakit melalui acara dan aktiviti kolaboratif.

Dato' Lau Beng Long, Presiden Sunway Healthcare Group menyimpulkan, "Kerjasama ini adalah selaras dengan teras strategik kami untuk bekerjasama dengan syarikat teknologi perubatan terkemuka dalam menilai dan memperkenalkan penyelesaian rawatan dan inisiatif latihan terkini serta penglibatan dalam ujian klinikal baru."









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter