Jumlah Paparan Halaman

3 Ogos 2016

Bosch Terus Mengkukuhkan Strategi di Malaysia Tahun Demi Tahun

Posted by   on

The Bosch Group mengakhiri tahun fiskal 2015 dalam Malaysia dengan peningkatan 10 peratus daripada tahun sebelumnya kepada RM 664,000,000 (153 juta euro) dalam jualan disatukan. Ini menjadikan Malaysia yang kedua terbesar penyumbang hasil kepada Bosch di Asia Tenggara. Syarikat tenaga kerja di negara ini meningkat kepada lebih 2,600 syarikat bersekutu, yang merupakan tenaga kerja terbesar Bosch di Asia Tenggara pada 38 peratus. 

Simon Song, Pengarah Urusan Bosch Malaysia

"Kami melepasi jangkaan perniagaan sendiri pada tahun lepas dengan pertumbuhan melebihi purata pasaran bagi kebanyakan bahagian kami," kata Simon Song, Pengarah Urusan Bosch di Malaysia. Optimistik mengenai meneruskan kejayaan perniagaan di tahun akan datang, Song berkata bahawa ada lagi yang perlu dilakukan: "Pasaran dan industri Malaysia yang dinamik dan berubah dengan pesat. Peningkatan ketangkasan dan cara-cara baru merebut peluang adalah penting. Ini termasuk mengukuhkan kami kerjasama dengan rakan kongsi, meluaskan portfolio dalam talian bagi pengguna-centric produk, dan meningkatkan rangkaian produk titik pertengahan harga kami yang canggih, tetapi mampu dimiliki. "

Peningkatan pelaburan dalam penyelidikan dan pembangunan

Malaysia adalah lokasi penyelidikan dan pembangunan utama Kumpulan Bosch. Tahun lepas sahaja, Bosch melabur lebih RM 138 juta (32 juta euro) ke dalam negara dan majoriti yang dibelanjakan untuk usaha-usaha penyelidikan dan pembangunan. Pengembangan kilang multimedia kereta Bosch di Pulau Pinang pada April tahun ini adalah bukti ini. Selain meningkatkan kapasiti pengeluaran, pengembangan kilang itu akan membolehkan Bosch di Malaysia untuk mengambil lebih banyak projek di membangunkan penyelesaian penyambungan masa hadapan bagi Bosch seluruh dunia, dan mengintegrasikan mereka ke dalam kereta hari ini.

Satu lagi pelaburan utama pada 2016 adalah retrofitting loji multimedia kereta dengan Industri 4,0 teknologi. Maklumat lanjut mengenai projek itu akan diumumkan tidak lama lagi.

Mobiliti akan datang - selesa, menjimatkan dan lebih selamat

Dengan pengambilalihan penuh Robert Bosch Automotive Pemandu GmbH tahun lepas, Bosch berkembang portfolio rumusan mudah alih di Malaysia dengan rangkaian produk yang meningkat dan korban, menjadikan kereta lebih selesa, ekonomi, dan lebih selamat. Sejak tahun lepas, loji Pemandu kereta di Pulau Pinang mula membekalkan sistem stereng kuasa elektrik kepada pengeluar automotif tempatan.

Bosch juga mengambil alih projek-projek untuk Control Unit Kesambungan (CCU), dan Malaysia adalah ditetapkan R global syarikat & kemudahan D untuk pembangunan yang CCU untuk pasaran di seluruh dunia seperti China dan Eropah. The CCU adalah satu bahagian penting dalam sistem eCall - satu sistem kecemasan inovatif yang menghantar data seperti lokasi dan masa untuk pusat-pusat pemantauan berpusat apabila berlaku kemalangan. Pusat-pusat ini kemudian menyampaikan maklumat kritikal yang dicetuskan oleh sensor dalam kenderaan untuk perkhidmatan menyelamat kecemasan, sekali gus mengurangkan masa tindak balas ke tempat kejadian kemalangan itu, terutamanya di kawasan luar bandar. Ini membuka jalan untuk membolehkan pertukaran maklumat antara kenderaan, dan juga antara kenderaan dan infrastruktur lalu lintas.

Untuk meningkatkan kesedaran mengenai pemanduan yang selamat, Bosch menjadi rakan kongsi program 'Langkah Selamat' Malaysia. Program yang dimulakan oleh Yayasan Prudence, adalah kempen perkhidmatan awam pan-Asia pertama-of-seumpamanya untuk meningkatkan kesedaran mengenai keselamatan jalan raya. Bosch juga bekerjasama dengan institusi antarabangsa seperti NCAP, NCAP ASEAN dan rakan-rakan lain untuk melancarkan 'Hentikan Crash' kempen pada bulan November 2016 untuk menggalakkan kesedaran mengenai teknologi keselamatan aktif di Malaysia. Kempen ini bertujuan untuk mendidik orang ramai mengenai kepentingan mempunyai teknologi automotif selamat dan boleh dipercayai dalam kenderaan mereka.


Pembangunan sektor-sektor perniagaan Bosch pada 2015

Mobility sektor Solutions perniagaan Bosch mencapai pertumbuhan yang baik-bulat di Malaysia. Selepas Pasaran Automotif meningkat pertumbuhan jualan, sebahagian besarnya disebabkan oleh segmen produk baru seperti pelincir kereta dan lebih item yang bergerak pantas yang sesuai dengan lebih 90 peratus daripada kereta untuk pasaran Asia. Bahagian Kereta Multimedia juga menyaksikan peningkatan dalam jualan dan ramalan unjuran yang kukuh pada 2016 berdasarkan permintaan pelanggan yang lebih tinggi bagi produknya. Automotif bahagian Pemandu mencapai jualan rekod dengan pertumbuhan dua angka, didorong oleh permintaan yang kukuh untuk gear stereng mekanikal, terutamanya untuk kenderaan Jepun di seluruh dunia. perniagaan Equipment The Original mencatatkan pertumbuhan jualan yang sihat berbanding dengan tahun sebelumnya.

Pembangunan Teknologi Industri perniagaan sektor mencerminkan keadaan yang sukar di pasaran kejuruteraan mekanikal, serta kelembapan industri minyak dan gas. Secara keseluruhan, jualan dalam sektor perniagaan ini mengekalkan prestasinya, sedikit setanding dengan 2014.

Sektor Barangan Pengguna perniagaan yang terdiri daripada alat-alat elektrik dan peralatan rumah, mencatatkan pertumbuhan yang kukuh. Jualan melalui platform dalam talian, pelancaran "Choice Kontraktor" julat baru yang berpatutan daripada alat, serta kempen di seluruh negara yang mencapai kira-kira satu juta pengguna, menyumbang kepada kejayaan sektor perniagaan. Kilang alat kuasa di Pulau Pinang menunjukkan prestasi yang baik pada 2015, dengan pembangunan dan pembuatan 15 produk baru. Alat kuasa penyelidikan dan pasukan kejuruteraan di Pulau Pinang kini menumpukan usaha dalam membangunkan produk internet yang dibolehkan. The GLM 100 C pelbagai laser pencari adalah satu contoh usaha-usaha ini, di mana alat yang boleh disambungkan kepada telefon pintar untuk maklumat visualisasi melalui aplikasi proprietari.

sektor perniagaan Tenaga dan Teknologi Bangunan syarikat itu menyokong industri pembuatan dan hartanah Malaysia dengan penyelesaian inovatif. Bahagian Thermotechnology melaporkan pertumbuhan di belakang projek khususnya dalam industri getah. Bahagian Security Systems mencatatkan prestasi jualan yang mantap tahun lepas daripada projek-projek komersial dan kerajaan, terutamanya dalam pembangunan bercampur, penjagaan kesihatan, industri dan pembuatan.

"Bosch adalah sebuah syarikat yang sangat pelbagai, dan kepelbagaian ini adalah kelebihan strategik kami dalam zaman sambungan. Oleh itu, kita melihat peluang-peluang perniagaan yang besar dalam bidang e-dagang, sambungan, dan jangkauan geografi dalam Malaysia, "kata Song.

Prospek perniagaan di seluruh dunia Bosch Group untuk 2016

Mengikuti tahun rekod pada tahun 2015, Kumpulan Bosch mahu meneruskan trend pertumbuhan tahun ini. Pembekal terkemuka dunia bagi teknologi dan perkhidmatan menjangka jualan di seluruh dunia untuk berkembang dalam satu julat kadar terlaras pertukaran 3-5 peratus pada tahun 2016. Bercakap pada sidang akhbar tahunan syarikat itu di

Germany, Ketua Pegawai Eksekutif Bosch, Volkmar Denner, berkata: "Kami merancang untuk berkembang bukan sahaja dengan produk-produk inovatif, tetapi juga dengan perkhidmatan yang inovatif. "Dalam sambungan perniagaan, Bosch memberi tumpuan kepada "3S ini": sensor, perisian, dan perkhidmatan. Syarikat itu semakin menggunakan perkhidmatan berhubung dengan membina secara meluas dalam perniagaan perkakasan. Seperti ia berbuat demikian, Bosch tidak memberi manfaat kepada hanya dari itu kepelbagaian teknologi, tetapi juga daripada industri yang meluas dan kepakaran domain. baru diwujudkan Bahagian ini Bosch Global Service Solutions, baru-baru ini ditubuhkan Bosch IOT Cloud, serta Sistem Smart Bosch yang dilancarkan pada awal tahun 2016, menyumbang kepada strategi ini.

Di Asia Pasifik, Kumpulan Bosch meningkatkan jualan pada 2015 kepada sejumlah 83.3 bil-singa ringgit (19.2 bilion euro), sekali gus mencatatkan pertumbuhan nominal sebanyak 17 peratus pada asas setanding (2.8 peratus selepas pelarasan bagi kesan kadar pertukaran). Pada 27 peratus daripada jumlah hasil jualan Bosch, bahagian rantau ini jualan kekal pada tahap yang tinggi pada tahun sebelumnya.









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter