Jumlah Paparan Halaman

6 Oktober 2019

Telefon Realme 5 & 5 Pro Semua Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Posted by   on

Realme baru sahaja melancarkan kamera baru quad Realme 5 dan Realme 5 Pro, dengan kedua-dua peranti duduk tepat di tengah-tengah. Selepas kejayaan Realme 3 Pro, kini siri Realme 5 sangat ditunggu-tunggu dan versi Pro mengekalkan harga yang sama dari pendahulunya, dengan lebih banyak RAM.


Sementara itu, Realme 5 juga mengekalkan model asas yang sama dengan Realme 3, walaupun dengan lebih banyak storan. Kedua-duanya kelihatannya sangat berdaya maju dalam pasaran mid-range yang berpatutan, dengan butiran lebih lanjut di bawah.

Buat pertama kalinya (untuk telefon pintar Realme), kedua-dua model akan dijual secara eksklusif di Kedai Utama Realme di Lazada untuk pesanan dalam talian. Pra pesanan untuk Realme 5 Pro akan bermula hari ini hingga 11 Oktober 2019; Jualan dalam talian akan bermula pada 10 Oktober, dengan jualan luar talian bermula pada hari ke-11. Sementara itu, Realme 5 akan tersedia pada 17 Oktober, tanpa pra-pesanan yang tersedia.


Bagi pilihan warna, Realme 5 Pro hadir di Crystal Green dan Sparkling Blue, manakala Realme 5 boleh didapati di Crystal Blue dan Crystal Purple.

Realme 5 & Realme5 Pro Specs

Di bawah tudung, Realme 5 Pro dikuasakan oleh mid-range Snapdragon 712 AIE, yang dikawinkan dengan 8GB RAM. Terdapat kamera quad di belakang, dengan kamera utama 48MP (Sony IMX586), lensa ultra lebar sudut 8MP, kanta potret 2MP, dan kanta makro 2MP. Untuk selfie, anda akan mendapat kamera hadapan menghadap 16MP yang ditempatkan dalam takik dewdrop.


Bateri 4,035mAhnya boleh dikenakan menggunakan 20W Vooc Flash Charge 3.0, dan Realme 5 Pro kini dilengkapi dengan port USB-C berbanding dengan port microUSB Realme 3 Pro. Dalam berita yang lebih baik, Realme telah mengekalkan bicu headphone 3.5mm pada 5 Pro, sementara ia dilengkapi dengan paparan 6.3 "Full HD +.

The Realme 5, sebaliknya, mengemas Snapdragon 665 AIE, dengan paparan 6.5 "HD + yang lebih besar yang mempunyai takik dewdrop juga. Untuk fotografi, Realme 5 juga memuatkan persediaan kamera quad: kamera utama 12MP, lensa ultra lebar sudut 8MP, kanta potret 2MP, dan kanta makro 2MP. Pada kedudukannya, anda mempunyai kamera depan menghadap 13MP untuk selfies.


Walau bagaimanapun, ia berada di jabatan bateri bahawa Realme benar-benar bersinar, dengan bateri 5,000mAh besar yang mengekalkan peranti itu. Semua perkara yang dipertimbangkan, kedua-dua Realme 5 dan Realme 5 Pro pastinya alat yang menarik, dengan harga asas untuk para peminat pertengahan yang dikekalkan dari pendahulu mereka-dengan peningkatan spesifikasi dan konfigurasi.

Harga dan ketersediaan

Realme 5 Pro boleh didapati dalam varian tunggal, dengan 8GB dan 128GB RAM penyimpanan, manakala terdapat 2 varian untuk Realme 5: 3GB / 64GB dan 4GB / 128GB, dengan harga Malaysia seperti berikut:
Realme 5 Pro-8GB RAM, penyimpanan 128GB (RM1,099)
Realme 5-4GB RAM, simpanan 128GB (RM799)
Realme 5-3GB RAM, penyimpanan 64GB (RM599)

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut layari https://www.realme.com/my






Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter