Jumlah Paparan Halaman

18 Januari 2020

Daftar e-bill Air Selangor Dengan Cepat, Mudah dan Jimat Secara Online Sekarang

Posted by   on

Sejak Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (201401006213) atau Air Selangor, ringkasnya, diperbadankan pada 26 Februari 2014. Air Selangor mengendalikan dan mengekalkan keseluruhan rantaian nilai perkhidmatan air dari takungan kepada pengagihan air terawat kepada 10 juta pengguna di Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya.


Air Selangor memperoleh perkhidmatan dan sistem pengedaran air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya daripada syarikat konsesi air, iaitu Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS), PNSB Water Sdn Bhd (PNSB Water), Konsortium ABASS Sdn Bhd (ABASS) dan Konsortium Air Selangor Sdn Bhd. Perbincangan masih dalam proses mendapatkan perkhidmatan dari Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH).

Kumpulan Air Selangor beroperasi di bawah rangka kerja pengawalseliaan Akta Industri Perkhidmatan Air, 2006 (WSIA) dan Enakmen Pihak Berkuasa Pengurusan Air Selangor (LUAS), 1999 masing-masing di bawah peraturan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) dan Pihak Berkuasa Pengurusan Air Selangor LUAS).


Pendaftaran e-bill ini adalah bermatlamat untuk memudahkan urusan penyemakkan bill air dan juga penghantaran bill secara dalam talian melalu email. Sebelum ini anda akan menunggu bill air yang di pos ke rumah anda. Ia akan mengakibatkan kelewatan dan sekaligus membuatkan bill air tertunggak. Pendaftaran e-bill air ini dibuka bermula 1 Jan 2020 sehingga 30 April 2020 untuk semua pemegang akaun air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

Pendaftaran boleh dibuat atas talian dengan melayari http://update.airselangor.com. Semasa pendaftaran akaun masukkan referrer nombor ' I5H9DB'. 






1 ulasan:
Write comments

  1. cuma di sini agen jud! online dengan proses yang sangat cepat :)
    ayo segera daftarkan diri anda di agen365 :)
    WA : +85587781483

    BalasPadam

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter