Jumlah Paparan Halaman

26 Ogos 2020

ESCAPE Challenge Membuka Tema Taman Tertutupnya Di Paradigm Mall Petaling Jaya

Posted by   on

ESCAPE Challenge adalah taman tema pengembaraan dalaman yang membawa jenama permainan luaran & keseronokan retro-eko ESCAPE ke persekitaran bandar, memberikan penduduk bandar hari ini melepaskan diri dari gaya hidup santai dari hiburan & hiburan dalaman, dan pengasingan dari luar. ESCAPE Challenge mewujudkan persekitaran yang ideal di mana keluarga dan rakan-rakan dapat berkumpul bersama dengan keseronokan interaktif yang sihat di persekitaran bandar.


Perjalanan dan tarikan di taman permainan dalaman ini meniru keseronokan & permainan generasi terdahulu yang kita nikmati di persekitaran semula jadi yang jauh dari bandar. Mereka direka untuk tetamu dari semua peringkat umur, kemampuan fizikal dan tahap keyakinan, menunjukkan bahawa tidak kira berapa usia atau muda anda waktunya untuk bermain.

"ESCAPE Challenge, Petaling Jaya adalah pameran kami untuk jenama retro-eco fun dan permainan luar ESCAPE dalam suasana kontemporari. Ini mencerminkan sinergi antara ESCAPE dan rakan kongsi mall & pemaju untuk membawa kawasan luar di dalam rumah, dan menandakan kemasukan ESCAPE ke pusat bandar.

"Ini selalu menjadi strategi kami untuk menyebarkan jenama ESCAPE ke bandar-bandar lain di seluruh dunia. ESCAPE Challenge mentakrifkan semula konsep Pusat Hiburan Keluarga (FEC) berdasarkan etos ESCAPE untuk menemui semula permainan kanak-kanak."


Selena Chua, Ketua Pegawai Eksekutif WCT Malls Berhad, berkata:
"Kami sangat senang memperkenalkan Escape Challenge Park, sebuah kemudahan rekreasi bertaraf dunia semi terbuka seluas 35,000 kaki persegi yang memberikan pengalaman pertama seumpamanya kepada semua pembeli kami. Taman ini menyediakan pelbagai aktiviti yang penuh adrenalin di samping program pembinaan pasukan yang disesuaikan secara profesional untuk mana-mana pertubuhan korporat atau bahkan pesta ulang tahun.

"Kelahiran ESCAPE Challenge Park memperkuat Paradigm Mall PJ sebagai pusat komuniti keluarga yang sihat yang memenuhi keperluan dan kehendak masyarakat bukan hanya melalui membeli-belah dan makan sahaja tetapi juga melalui pengalamannya yang memperkaya.

"Pada zaman digital hari ini, kanak-kanak dan orang dewasa menghabiskan lebih banyak masa pada peranti elektronik mereka daripada aktif di luar rumah. Dengan menawarkan pengalaman taman cabaran yang sangat mengasyikkan ini kepada pembeli kami, kami berharap semua orang dapat menikmati masa yang berkualiti bersama."


Emily Tan, Ketua Pemasaran Klook Malaysia berkongsi,
Sebagai platform tempahan aktiviti dan perkhidmatan pelancongan terkemuka di dunia, Klook berdedikasi untuk memberi peluang kepada pelancong untuk mencari dan menempah pengalaman terbaik seterusnya dengan mudah. Kami merasa terhormat dilantik sebagai Agensi Pelancongan Dalam Talian (OTA) eksklusif untuk menawarkan aktiviti dalaman yang menarik seperti ESCAPE Challange. Kami ingin bekerjasama dengan lebih banyak rakan kongsi dalam industri ini untuk membolehkan rakyat Malaysia menemui pelbagai perkara yang menyeronokkan pada hujung minggu semuanya dalam platform Klook."

Lembaran Fakta ESCAPE Challenge
Fakta Pantas:

  • Saiz: 3500m2
  • Waktu Perniagaan: Selasa - Ahad, 10 pagi - 10 malam
  • Lokasi: Paradigm Mall, Petaling Jaya
  • Laman web: www.escape.my/pj
  • Alamat e-mel: info@escape.my
  • Bilangan tarikan: 11



Harga tiket:

Tiket 1 Hari
Kanak-kanak Masa Depan (0 - 3 tahun) Kanak-kanak Junior Percuma (4 - 12 tahun) RM45.50 - RM65 Kanak-kanak Besar (13 - 60 tahun) RM68.60 - RM98 Anak Super (61 - 100+) RM45.50 - RM65 (percuma untuk Malaysian Super Kids semasa persembahan IC mereka di kaunter tiket apabila ditemani oleh tetamu yang membayar).

Tiket 2 Hari
Kanak-kanak Masa Depan (0 - 3 tahun) Kanak-kanak Junior Percuma (4 - 12 tahun) RM67.90 - RM97 Kanak-kanak Besar (13 - 60 tahun) RM102.90 - RM147 Kanak-kanak Super (61 - 100+) RM67.90 - RM97 (percuma untuk Super Kids Malaysia semasa persembahan IC mereka di kaunter tiket apabila ditemani oleh tetamu yang membayar).


Tarikan kami:

  • Perniagaan Monyet - tarikan terbesar kami di taman, yang menampilkan 56 halangan di 3 peringkat yang berbeza untuk para tetamu mendaki dan menavigasi, termasuk kursus tali, tali zip dan ayunan Tarzan
  • Menara Gecko - tembok bangunan setinggi 10m untuk tetamu naik
  • Aerobat - trapeze terbang kami di mana pelawat dapat mengatasi ketakutan ketinggian mereka dengan terbang, berayun dan menangkap
  • Banana Flip - slaid khas kami yang melepaskan penunggang dari pelongsor hampir menegak 14m di atas, ke bawah slaid yang melengkung ke atas di hujung, menghantar penunggang ke udara dan ke beg udara pendaratan.
  • Atan's Leap - platform 20m untuk para tetamu mengambil lompatan iman.
  • Monkey School - versi mini kami dari Monkey Business for Future Kids (berumur 0-3) dan Junior Junior Kids (4-12) di bawah 120cm.
  • Coco Climb - pokok kelapa setinggi 8 juta untuk didaki oleh tetamu - secara literal!
  • Zoom Bug - trek di mana kanak-kanak (dan orang dewasa) dapat menunggang & berlumba dengan kereta berkuasa sendiri
  • Beg udara - platform 2m dan 4m untuk tetamu melompat dari, mendarat ke beg udara
  • Slingshot - bungee terbalik di mana tetamu diikat pada tali elastik yang diketatkan sebelum 'slingshot' ke udara
  • Jumping Jack - Trampolin di mana para tetamu boleh melompat dan mencuba flip & trik baru









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter