Jumlah Paparan Halaman

22 Oktober 2020

Penjualan Jenama Berganda Di Sebalik Pandemik Dengan Penyelesaian Pemasaran ShopBack dan Shopee

Posted by   on

Berdasarkan data dari ShopBack Malaysia, walaupun prospek ekonomi melemah, lebih dari 60 jenama dengan Kedai Rasmi Shopee rata-rata mengalami peningkatan penjualan dua kali ganda melalui ShopBack selama tiga bulan terakhir. Ini dimungkinkan dengan Shopee Affiliate Marketing Solutions (AMS), melalui perkongsian yang ditandatangani antara Shopee dan ShopBack Malaysia yang akan memperkuat pertumbuhan jenama melalui pemasaran yang disasarkan dan pendekatan insentif pembeli yang dapat ditumpuk.



Dengan AMS, jenama di Shopee dapat menyenaraikan kedai mereka di ShopBack dan menawarkan wang tunai terus kepada lebih daripada 3 juta pengguna ShopBack di Malaysia. Pengguna ShopBack kini dapat menikmati lebih banyak penjimatan melalui kadar pengembalian tunai yang lebih tinggi (cashback Shopee sedia ada + tambahan wang tunai kedai jenama sehingga 13%) di atas tawaran platform yang ada, diskaun penjual, dan baucar penghantaran percuma.

Kategori dan jenama popular termasuk jenama Kesihatan & Kecantikan seperti Dettol, Grafen, Maybelline, dan Unilever; Jenama Ibu & Bayi seperti Anmum, Enfagrow, dan Fernleaf; Jenama Rumah & Hidup seperti 3M, Tefal, dan Trapo; serta jenama Gadget dan Aksesori seperti Anker, Aukey, dan Belkin.

Pada hari-hari penjualan mega seperti 9.9 dan 10.10, ShopBack Malaysia secara purata melonjak sekitar 20x kenaikan jualan untuk jenama Shopee melalui AMS berbanding hari biasa, dengan rekod peningkatan lebih dari 250x peningkatan penjualan yang dialami oleh jenama kecantikan dan penjagaan kulit, Wardah , melalui Kedai Rasmi Shopee mereka yang tersenarai di ShopBack.

Kami termotivasi oleh hasil yang membuahkan hasil dari kerjasama ini dengan Shopee. 2020 bukanlah tahun yang mudah, dan sangat bermakna bagi kita untuk dapat menyumbang kepada penjualan jenama dan penjimatan pengguna dalam masa sukar ini. Banyak jenama ingin mengubah perniagaan mereka secara digital semasa wabak ini, dan melalui AMS, kami membantu jenama untuk mempercepat pertumbuhan kedai e-dagang mereka sambil membawa lebih banyak nilai kepada pengguna dalam bentuk penemuan dan penjimatan produk," kata Eddy Han , Pengurus Besar ShopBack Malaysia.



Pergeseran dalam Tingkah Laku Pengguna Dikesan Sebagai Lonjakan Kes Covid-19 Tempatan; Jualan Dalam Talian Dijangka Kekal Melalui 11.11. Menurut ShopBack Malaysia, ia melihat pergeseran keutamaan pembelian di kalangan pengguna, di mana kategori perbelanjaan teratas berubah dari Fesyen dan Rumah & Hidup selama 9.9, kepada Ibu & Bayi dan Kesihatan & Kecantikan pada 10.10. Pengguna menyimpan bekalan seperti susu tepung, pembasmi kuman peribadi, dan produk pembersih memandangkan lonjakan kes Covid-19 tempatan. Sebagai contoh, Dettol menyaksikan peningkatan jualan 20x melalui Kedai Rasmi Shopee yang tersenarai di ShopBack, dengan penyembur disinfektan, cecair antiseptik, dan pembersih tangan muncul sebagai produk terlaris.

"Pelaksanaan perintah kawalan pergerakan semakin mempercepat tingkat penggunaan e-dagang - rakyat Malaysia semakin memperoleh produk secara dalam talian dan kami mengesan trend pembelian yang lebih kuat dari akhir September, ketika jumlah kes yang dilaporkan di Malaysia mencapai tiga digit untuk beberapa hari berturut-turut," Han berkongsi.

Dengan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (CMCO) dilaksanakan di Kuala Lumpur, Selangor, dan Putrajaya, ShopBack menjangkakan penjualan dalam talian untuk kategori ini akan terus kukuh sehingga bulan depan dan seterusnya.



"Pembeli beralih ke ShopBack bukan hanya untuk kemudahan membeli-belah dalam talian, tetapi juga untuk penjimatan tambahan yang mereka dapat dari mengumpulkan banyak insentif yang terdapat di platform kami. Dengan permintaan yang semakin meningkat di pasaran, kami yakin dengan kemampuan kami untuk membantu jenama AMS meningkatkan prestasi perniagaan mereka dan mencapai rekod baru dalam penjualan mega yang akan datang, termasuk 11.11, dan banyak lagi," tambah Han.

Ditubuhkan pada tahun 2015, ShopBack Malaysia kini mempunyai lebih dari 3 juta pengguna dan lebih dari 500 pedagang dalam talian yang memberi ganjaran kepada pengguna dengan pulangan tunai di semua kategori termasuk Marketplace, Health & Beauty, Fashion, Travel, Food & Dining, Electronics, dan Home & Living. Sehingga kini, ShopBack Malaysia telah menolong penggunanya menjimatkan wang tunai lebih daripada RM60 juta untuk pembelian dalam talian mereka. Pulangan tunai, setelah disahkan, dapat dikeluarkan ke akaun bank terpilih pengguna. Untuk maklumat lebih lanjut, lawati https://www.shopback.my.








Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter