Jumlah Paparan Halaman

2 Mei 2024

Technogym Sambut Ulang Tahun Ke-40 Dengan Kolaborasi Artistik Global

Posted by   on

Technogym, peneraju global dalam penyelesaian kecergasan dan kesejahteraan, menandakan satu peristiwa penting ketika ia meraikan 40 tahun sumbangan terobosan kepada industri kecergasan. Ditubuhkan pada tahun 1983 oleh pereka Itali Nerio Alessandri, jenama itu telah berkembang daripada syarikat peralatan kecergasan kepada ekosistem gaya hidup kesihatan yang menyeluruh dan lambang reka bentuk Itali.




Perihal Reka Bentuk untuk Bergerak

Dalam sambutan ulang tahunnya yang ke-40, Technogym dengan bangganya mengumumkan projek berwawasan- 'Design to Move.' Projek ini meneroka hubungan istimewa dan mendalam antara reka bentuk dan kesihatan, gaya dan fungsi, emosi dan ketara, yang sentiasa mewakili elemen utama Technogym sejak penubuhannya. Projek khas itu telah dirancang secara visual dan disusun bersama-sama dengan Arkitek dan Pereka terkenal Giulio Cappellini dan disusun oleh Bruna Roccasalva yang telah mengumpulkan 40 artis dan pereka dari seluruh dunia dan memberi inspirasi kepada mereka untuk mentafsir konsep kesejahteraan melalui kanta seni dan budaya individu mereka. . Semasa Minggu Reka Bentuk Milan, mereka dipamerkan di pameran Reka Bentuk untuk Bergerak di Technogym Milan bersempena dengan Salone del Mobile. Pilihan 15 Bangku Technogym akan dilelong dengan kerjasama Sotheby pada September 2024, dengan semua Bangku Technogym lain tersedia untuk pembelian di Technogym.com. Semua hasil akan didermakan kepada UNICEF.




Wilson Ng dan "Pergerakan Simfoni"


Artis tempatan Wilson Ng adalah antara bakat kreatif yang terlibat dalam projek Design to Move, yang diilhamkan oleh tema pergerakan. Jalur harimau yang berani, mewakili kekuatan dan keazaman, lata merentasi permukaan, dilengkapi dengan lengkok sayap burung enggang yang anggun dan rona bunga raya yang terang. Karya seni itu juga menggabungkan garis-garis terang yang melambangkan cabaran dan halangan dalam perjalanan kami, menggambarkannya bukan sebagai penghalang tetapi sebagai peluang untuk pertumbuhan dan transformasi, mencerminkan daya tahan rakyat Malaysia yang gigih. Memahkotai komposisi, penumpuan sayap burung enggang dan ekor harimau melambangkan perpaduan di tengah-tengah kepelbagaian—peringatan kuat tentang tindakan kolektif dan perkongsian visi dalam membentuk dunia yang lebih baik.



Komitmen Berterusan Technogym untuk Kecemerlangan


Sepanjang 40 tahun yang lalu, Technogym bukan sahaja menyesuaikan diri dengan perubahan landskap kecergasan tetapi telah membentuknya secara aktif. Dengan memfokuskan pada inovasi dan prestasi, Technogym memanfaatkan data daripada atlet dan pengguna sebenar, sentiasa meningkatkan reka bentuk, estetika dan fungsi peralatannya. Perkongsian syarikat dengan Sukan Olimpik sejak 2000 telah membolehkannya menguji produk pada atlet terkemuka dunia, memastikan prestasi, keselamatan dan keberkesanan.




Dalam 40 tahun kebelakangan ini kami telah bekerja setiap hari untuk membantu orang ramai menjalani kehidupan yang lebih baik berkat kesihatan. Reka bentuk sentiasa menjadi elemen penting dalam perjalanan kami, sekutu yang kuat untuk mengubah fungsi menjadi emosi dan keperluan menjadi aspirasi. Kami berbangga kerana ramai pereka dan artis telah menyertai impian kami untuk menghidupkan semula dunia” kata Nerio Alessandri, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Technogym. Alessandri membayangkan masa depan di mana Technogym terus memimpin dalam membentuk landskap kecergasan dan kesejahteraan di peringkat global.









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter