Jumlah Paparan Halaman

2 November 2020

realme Jenama Telefon Pintar Jualan Terpantas Mencecah 50 juta Menurut Counterpoint Research

Posted by   on

realme, sebuah syarikat teknologi muda dan trendet, baru saja dinamakan oleh laporan penghantaran telefon pintar Counterpoint Q3 2020 sebagai jenama yang paling pesat berkembang sehingga mencapai 50 juta kejayaan penjualan telefon pintar. Menyalurkan tenaga para belia dan profesional muda, yang membentuk sebahagian besar peminat dan pelanggannya, realme pesaing global melonjak ke pencapaian ini hanya dalam sembilan suku. Sebagai tambahan kepada pencapaian ini, realme juga mencatat sejarah penghantaran suku tahunan yang tinggi sebanyak 14.8 juta dan merupakan jenama yang paling cepat berkembang di dunia pada Q3 kerana ia mengembangkan 132% QoQ untuk suku tersebut, mendapat momentum dan melampaui jangkaan penganalisis.



Menurut Counterpoint, kadar pertumbuhan realme dalam jumlah penghantaran mewakili "momentum pertumbuhan terkuat di antara OEM global utama". realme meningkat kepada penjualan 50 juta kerana menikmati kejayaan besar dengan para belia dan orang muda di seluruh dunia, dengan segmen pengguna ini merangkumi sebahagian besar pangkalan pelanggannya. realme telah mendapat perhatian utama di kalangan belia di seluruh dunia, memandangkan betapa pelbagai kumpulan pengguna ini di seluruh negara dan budaya. "Realme berkembang menjadi salah satu daripada 5 jenama teratas, atau bahkan 3 teratas, di pasaran utamanya, termasuk India, Indonesia, Bangladesh, Filipina dan beberapa negara Asia Tenggara yang lain", kata Penganalisis Penyelidikan Abhilash Kumar di Counterpoint.

realme, yang slogannya "Dare to Leap", mengadopsi strategi menjual prestasi leapfrog dan produk berkualiti berdasarkan reka bentuk yang bergaya yang bergema dengan orang muda pada harga yang berpatutan dan menarik. "Dengan usahanya untuk membawa produk seperti yang berpatutan namun premium kepada pengguna, serta kemampuannya untuk menawarkan perkhidmatan membeli-belah digital dan purna jual yang lancar di berbagai negara, realme telah muncul sebagai jenama yang paling tangguh selama dan setelah krisis pandemi" , Penganalisis Penyelidikan Abhilash Kumar mengulas mengenai prestasi realme. imej realiti dan reputasi produk realme telah menyumbang untuk membina kepercayaan pelanggan dan kesedaran jenama.



"Pada hakikatnya, kami menerapkan falsafah kami, iaitu berani memasuki barisan hadapan inovasi, reka bentuk dan nilai produk, yang dapat dikenali oleh orang muda," kata Sky Li, CEO realme. Walaupun masih muda, realme telah memenangi lima anugerah reka bentuk antarabangsa teratas dan berkolaborasi dengan pereka terkenal dunia untuk produknya melalui Realme Design Studio.
realme juga telah menyampaikan inovasi teknologi, menjadi salah satu syarikat pertama yang menggunakan pemproses Snapdragon 865 / 765G dan memperkenalkan kamera 64MP di telefon. Lebih penting lagi, inovasi ini membolehkan realme memperkenalkan telefon pintar berkemampuan 5G kepada belia dan pengguna muda, meningkatkan populariti dan reputasinya di Malaysia dan antarabangsa.

Pasukan antarabangsa dan DNA realme telah membolehkan syarikat berkembang dengan cepat. Sama seperti pelanggan muda, realme telah mengambil risiko untuk berkembang dengan cepat ke lebih dari 61 pasaran di seluruh dunia dan merupakan antara 5 jenama teratas di lebih dari 13 pasaran di seluruh dunia hanya dalam dua tahun, menduduki tempat ketujuh di peringkat global. Bagi pengguna muda, realme telah berkembang dengan cepat untuk menawarkan pelbagai produk AI of Things (AIoT) seperti produk audio, visual dan gaya hidup pintar untuk melengkapkan kehidupan mereka yang semakin terhubung secara digital.



Produk-produk ini juga menjadi popular. Di India, realme menjual lebih dari 1 juta peranti audio individu pintar, mencapai tempat pertama dalam bahagian pasaran pada Q2 2020. Setakat ini, realme telah melancarkan lebih dari 50 produk AIoT pada tahun 2020, dengan rancangan untuk menggandakannya pada tahun 2021. Melalui realme, orang muda dapat berani melonjak ke masa depan, dilengkapi dengan baik untuk menjalani kehidupan sepenuhnya.









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter