Jumlah Paparan Halaman

5 Mei 2016

Gergasi Media Sosial Facebook Telah Mempunyai Pengkalan Di Malaysia

Posted by   on

Facebook, gergasi media sosial, telah membuka pejabat tempatan di KL Sentral. Pasukan tempatan akan mencari untuk menyambung lebih perniagaan dan agensi dengan penyelesaian syarikat. "Pelancaran pejabat hari ini menandakan satu peristiwa penting bagi Facebook di Malaysia dan kami komited untuk membantu rakyat Malaysia dan perniagaan berhubung dengan cara yang lebih bermakna," kata Pengarah Urusan Facebook Asia Tenggara  Kenneth Bishop.


"Pasukan tempatan kita di Malaysia akan memberi tumpuan kepada membantu perniagaan memanfaatkan peluang keemasan ini untuk menyambung dengan pengguna mudah alih pertama hari ini." Menurut kaji selidik baru-baru ini oleh firma penyelidikan TNS, 94% rakyat Malaysia mendapati produk dan jenama di Facebook, dan 62% membuat pembelian selepas penemuan.

Rakyat Malaysia juga dua kali lebih cenderung untuk suka halaman berbanding purata global. Pada masa ini terdapat lebih daripada 18 juta rakyat Malaysia di platform media sosial, dan 6.5 juta orang di Instagram, yang syarikat itu juga memiliki.

Malaysia juga berada pada kedudukan ke-10 di peringkat global untuk bilangan kawan-kawan, yang 60% lebih daripada purata global. Pejabat tempatan akan diketuai oleh Nicole Tan, yang sebelum ini Pengarah Urusan J. Walter Thompson Malaysia, sebuah syarikat pengiklanan.

"Rakyat Malaysia di Facebook adalah komuniti pertama aktif dan mudah alih. Mereka menghabiskan lebih banyak masa menonton video pada telefon pintar mereka daripada pengguna di mana-mana negara lain di Asia Tenggara, "kata Tan.









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter