Jumlah Paparan Halaman

9 Januari 2017

Firma Perisian IDEAGEN Tandatangan MOU Enam Angka Dengan Air Transat

Posted by   on

Syarikat penerbangan Kanada menjalinkan kerjasama dengan Ideagen Enlighten untuk meningkatkan pelaporan keselamatan dan mengukuhkan budaya keselamatan. Air Transat, syarikat penerbangan percutian Kanada, adalah untuk bekerja dengan firma perisian Ideagen dalam enam angka kontrak lima tahun untuk meningkatkan pelaporan keselamatan penerbangan di seluruh operasinya.


Ideagen Enlighten, perisian berasaskan awan Ideagen, akan dilaksanakan di seluruh Air Transat, budaya keselamatan dan meningkatkan kecekapan untuk kakitangan, terutamanya penyiasat keselamatan. Menyedarkan akan membolehkan penyiasatan keselamatan Air Transat dan pasukan pengurusan kanan untuk menganalisis data keselamatan dalam masa sebenar, membantu syarikat penerbangan itu untuk bertindak balas lebih cepat untuk bahaya yang mungkin berlaku dan mengurangkan risiko.

Dave Bourdages, Pengarah Kanan Air Transat ini Keselamatan, Kualiti dan Keselamatan, berkata: "Ideagen Enlighten akan membolehkan kita untuk menganalisis data yang lebih baik, menilai trend dalam perniagaan ini dan memberikan kami petunjuk prestasi utama yang kita boleh menyampaikan kepada pihak pengurusan atasan.

"Kita akan dapat melihat secara langsung, dalam masa sebenar, apa yang berlaku dengan syarikat penerbangan itu dari segi operasi dan dapat bertindak balas lebih cepat dan lebih baik mengikut keperluan untuk bertindak balas timbul.

"Penilaian keselamatan, atau penilaian risiko, boleh dilakukan di tempat kejadian dan sekiranya terdapat keperluan untuk menyiasat, pegawai keselamatan boleh menumpukan masa untuk siasatan menggunakan data yang tepat."

Air Transat merancang untuk membuka sistem laporan baru mereka kepada perkhidmatan luar seperti Operasi Ground. Langkah ini akan meningkatkan kualiti data keselamatan lanjut dan membolehkan syarikat penerbangan itu untuk membuat keputusan yang lebih bermaklumat.
Mr Bourdages menambah: "Dari masa ke masa, matlamat kami adalah untuk mengambil semua pelbagai laporan yang kita ada - seperti laporan direktori penerbangan keselamatan, kesihatan dan keselamatan, laporan pengisytiharan kecederaan, laporan ketua pasukan, - dan menyertai mereka di bawah satu, tunggal, pangkalan data. Ini akan memberikan kita penglihatan lebih baik tentang apa yang sedang berlaku di syarikat penerbangan itu dan semasa operasi kami.

"Ideagen Enlighten juga akan membolehkan kita untuk menggunakan sistem untuk sub-kontraktor seperti Operasi Ground di lapangan terbang yang berbeza. Laporan-laporan keselamatan dari Ops Ground - dan lain-lain perkhidmatan juga - akan memberi makan kepada sistem kami secara langsung untuk meningkatkan pengetahuan keselamatan dan risiko kami.

"Saya percaya Ideagen Enlighten akan membawa kita ke hadapan dalam laporan keselamatan." Berdasarkan di Montreal, Quebec, Air Transat beroperasi penerbangan dan piagam dan berfungsi 63 destinasi di 30 buah negara. Organisasi ini mempunyai lebih 2,000 pekerja dan mempunyai armada 30 pesawat termasuk Airbus A310-300s, A330-200s dan A330-300 serta 7 Boeing 737-800.

Ideagen adalah pemimpin global dalam membangunkan perisian pengurusan maklumat dan menyediakan perkhidmatan sokongan kepada organisasi yang beroperasi di beberapa industri yang paling sangat dikawal selia di dunia. Ia kini mempunyai asas pelanggan global lebih 2,500 organisasi, termasuk lebih daripada 300 syarikat penerbangan, dan yang diambil kira Boeing, Emirates, Thomas Cook dan KLM kalangan senarai pelanggannya.






Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter