Jumlah Paparan Halaman

5 Februari 2019

Dua Sebab Mengapa Pengikut Anda Tidak Berinteraksi Di Sosial Media

Posted by   on

Ini mungkin satu tips yang mudah dan tidak ramai orang amalkan kerana anggap ia remeh. Tapi jika dilakukan ia akan memberi kesan yang jelas, berikut adalah 2 sebab utama kenapa pengikut anda tidak aktif dan kurang memberi tindak balas kepada post anda :-


1. Pengguna IG purata kehilangan 70% daripada pengikut. Ia mempunyai kaitan dengan algoritma IG yang menyokong post dengan interaksi yang paling menarik.

Betulkan cepat adalah untuk mendapatkan interaksi yang cukup (suka, klik, pandangan dan sebagainya) dalam beberapa minit selepas penerbitan. Ini akan menjadi isyarat kepada algoritma Instagram bahawa posting anda bernilai menunjukkan kepada orang yang lebih luas.

2. Kandungan anda terlalu sensitif.

Ya, orang mengikuti anda kerana mereka suka apa yang anda lakukan, dan oleh itu mereka menyukai anda! Walau bagaimanapun, anda perlu ingat, orang bimbang tentang diri mereka sendiri di tempat pertama. Mereka cenderung untuk menggunakan kandungan yang menawarkan manfaat dalam beberapa cara.

Jadi, apakah yang patut anda lakukan?

a) Mencipta peraduan dengan pemberian hadiah. Orang suka hadiah percuma.
b) Pastikan untuk berkongsi kandungan yang disukai dengan pengikut anda. Kongsi pengetahuan, pengalaman, proses pentas belakang anda.
c) Leverage pada Tag Geolocation untuk menjangkau lebih ramai penonton.
d) Gunakan beberapa hashtags berkaitan setiap jawatan: 8 - 11 hashtags.
e) Dapatkan perhatian dengan imej atau gunakan baris pertama yang menarik.

Terakhir tetapi tidak kurang pentingnya adalah menjawab komen secara aktif.

Seperti yang saya nyatakan, ini adalah perkara yang jelas, bagaimanapun, 90% pengguna sosial media gagal mengikuti pembaca mereka. Mula melakukan ini dan anda akan mengalahkan 90% orang tersebut.






Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter