Jumlah Paparan Halaman

31 Mac 2023

Jam Tangan Bulat Sepenuhnya Pertama Oleh Alexander Shorokhoff

Posted by   on

Bentuk sfera ditemui di mana-mana: dalam alam semula jadi, dalam teknologi, dan juga dalam seni. Bentuknya menghampiri kesempurnaan - tanpa tepi dan sudut, tetapi juga tanpa permulaan dan akhir. Bentuk ini mempesonakan ramai artis dan juruteknik kepada objek seni baharu atau penemuan teknikal. Alexander Shorokhov juga terpesona dengan bentuk sfera dan mencipta jam tangan baharunya "Shar" dalam bentuk bulat yang bulat. Sinonim dengan bentuk jam itu juga namanya yang tidak dipilih secara kebetulan. Diterjemahkan dari bahasa Rusia, ia bermaksud "sfera".



Kes dan kaca hadapan disatukan dalam bentuk sfera. Untuk menyambung bahagian bawah dan badan kes tanpa tepi dan lubang tambahan, reka bentuk skru tunggal telah dibangunkan. Skru terletak di bahagian tengah belakang kes, menyambungkan dua bahagian dengan cara kalis air dan juga mempunyai bentuk hemisfera yang sepadan dengan bentuk keseluruhan. Kristal nilam dipadankan dengan sempurna dengan bentuk sfera dan bercantum hampir lancar dengan sarungnya.

Begnya juga diperbuat daripada sfera kecil dan memegang tali pada jam tangan dengan bantuan bar. Sama ada gelang keluli atau tali kulit boleh digunakan di sini.



Di dalam jam tangan menandakan pergerakan Swiss ETA.2671 dengan penggulungan automatik. Pemutar pergerakan itu diukir tangan, seperti biasa untuk Alexander Shorokhoff. Dail didatangkan dalam pelbagai kemasan, secara pilihan diukir tangan dengan motif bunga dan disiapkan dengan rhodium, ibu-mutiara, batu sungai biru atau malachite.

Hasilnya ialah yang pertama di dunia: jam tangan bulat mutlak pertama oleh Alexander Shorokhoff.



Walau apa pun, ia adalah langkah berani pereka Alexander Shorokhov, yang ingin pergi ke masa depan yang baru dan masa depan. Sama ada ia objek seni, pemakai atau penonton akan membuat keputusan. Tetapi itulah cara jam tangan ini direka bentuk.

Dengan harga RM8650, barang kemas yang luar biasa ini lebih dikira dengan baik. Dengan edisi terhad hanya 30 keping, jam bola "Shar" didedikasikan untuk ulang tahun ke-30 pembuatan.



Model data teknikal "Shar"
Kaliber: Pergerakan automatik 2671.AS, terukir tangan dan berat berayun siap, skru biru, 25 permata, rizab kuasa lebih kurang 42 jam;
Fungsi: Jam, minit, tengah detik, tarikh
Kes: keluli tahan karat, 3 atm
Diameter: 25 mm; Ketinggian 25.8 mm
Kristal: Kristal nilam, berbentuk hemisfera
Dail: Baru-Perak ukiran tangan dan bersalut rhodium / biru ibu-mutiara / malachite hijau / batu sungai biru
Beg tali: 16 mm
Tangan: Keluli tahan karat berwarna biru / warna perak
Tali: Tali kulit buaya tulen dengan lug khas, diskrukan; dengan strap keluli tahan karat pepejal berukir
Had: 30 keping
Harga: RM8650







Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter