Jumlah Paparan Halaman

26 Jun 2024

Alliance Bank Rakan MyTaman untuk Meluaskan Kebolehcapaian Kad Kredit Maya kepada 150,000 Pengguna

Posted by   on

Alliance Bank Malaysia Berhad hari ini mengumumkan kerjasama strategik dengan MyTaman, sebuah aplikasi keselamatan komuniti pintar, untuk meluaskan jangkauan Kad Kredit Maya (“VCC”) Bank dengan Nombor Kad Dinamik ( “Nombor Kad Dinamik”). Perkongsian itu bertujuan untuk memperkasakan 150,000 pengguna MyTaman dengan penyelesaian yang selamat dan mudah untuk mengurus kewangan mereka secara digital di hujung jari mereka, menawarkan mereka kelonggaran untuk menjalankan transaksi dalam talian dengan lebih ketenangan fikiran.



Kerjasama antara Alliance Bank dan MyTaman menghimpunkan dua pelopor dalam bidang masing-masing. Visa VCC Alliance Bank dikuasakan oleh teknologi canggih dan inovasi digital untuk menawarkan pengguna cara yang selamat dan fleksibel untuk berurus niaga dalam talian. Begitu juga, MyTaman meningkatkan pengurusan komuniti melalui pendigitalan, menawarkan pengalaman yang lancar untuk penduduk. Aplikasi ini memudahkan proses penyerahan harta dan menampilkan sistem pengurusan pelawat berasaskan awan untuk meningkatkan keselamatan dan kemudahan. Perkongsian ini menandakan sinergi antara teknologi canggih, memperkasakan individu untuk mengurus pembayaran mereka dengan selamat sambil memupuk pengalaman komuniti yang lebih diperkemas.

Cik Gan Pai Li, Ketua Pegawai Perbankan Pengguna Kumpulan Alliance Bank, berkata: “MyTaman ialah aplikasi komuniti pintar terkemuka yang unik yang telah merevolusikan cara penduduk berinteraksi dengan ruang kediaman mereka. Dengan lebih 150,000 pengguna merentasi lebih 350 projek perumahan, aplikasi ini menawarkan ciri penting seperti butang panik maya dan sistem pengurusan pelawat yang komprehensif, memastikan keselamatan dan kemudahan untuk semua. 



Sokongan hujung ke hujung mereka untuk pemaju hartanah, daripada pembinaan kepada pemilikan kosong, membezakan mereka dalam pasaran. Penyepaduan dengan Kad Kredit Maya kami meningkatkan lagi tawaran MyTaman dengan menyediakan pengguna dengan perkhidmatan pendahuluan tunai, pembayaran bil dan ciri keselamatan yang dipertingkatkan seperti membekukan dan memadamkan kad, serta membolehkan keupayaan penggunaan sekali untuk pembelian e-dagang mereka.”

Dengan kad kredit maya ini, pengguna MyTaman kini boleh mengurus dan membayar yuran penyelenggaraan, caj sewa dan langganan platform popular seperti Netflix dengan mudah dari keselesaan rumah mereka sendiri. Penyepaduan ini menandakan satu langkah penting ke hadapan dalam misi kami untuk menyampaikan perkhidmatan dan kemudahan yang luar biasa kepada pengguna MyTaman,” tambah Gan.



Menyuarakan sentimen yang sama, Encik Benjamin Lim, Ketua Pegawai Eksekutif MyTaman, berkata: “Kami melihat nilai dalam bekerjasama dengan Alliance Bank, kerana mereka komited terhadap inovasi dan penambahbaikan berterusan untuk memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada masyarakat. Melalui perkongsian ini, MyTaman dapat menyediakan Kad Kredit Maya kepada pengguna aplikasi MyTaman. Alliance Bank VCC menyelaraskan proses pembayaran dan menawarkan faedah tambahan kredit tambahan, memastikan pengguna mempunyai fleksibiliti kewangan yang mereka perlukan untuk menguruskan perbelanjaan mereka dengan cekap.

Selain itu, pengguna Alliance Bank VCC melalui aplikasi MyTaman akan mendapat manfaat daripada mata ganjaran MyTaman. Dikuasakan oleh teknologi blockchain, ciri yang dinanti-nantikan ini dijadualkan untuk dilancarkan tidak lama lagi dalam beberapa bulan akan datang,” tambah Lim.



100 pengguna sedia ada aplikasi MyTaman pertama yang mendaftar untuk Alliance Bank Visa VCC akan layak mendapat promosi ‘Beli 1 Percuma 1’ untuk minuman dari One Afternoon CafĂ© yang terletak di Atria Shopping Mall, Damansara apabila menggunakan fungsi VCC DuitNow. Selain itu, 100 pelanggan baharu aplikasi MyTaman yang pertama layak menerima minuman percuma daripada rakan kongsi yang mengambil bahagian yang sama apabila membentangkan VCC mereka melalui aplikasi MyTaman. Kedua-dua tawaran sah dari 6 Jun 2024 hingga 6 Julai 2024.

Perkongsian terbaharu ini membina momentum perkongsian strategik yang telah dijalinkan oleh Alliance Bank sejak pelancaran VCC pada April 2023 untuk mengembangkan jangkauannya. Perkongsiannya dengan MCash, Dentalmall, WOW Fintech, RedOne dan Virtualflex mencerminkan tumpuan Bank terhadap transformasi digital berterusan untuk menyampaikan penyelesaian unik kepada pelanggan. Bank sejak itu telah mencatatkan peningkatan 60% dalam pangkalan pengguna kad kreditnya sejak pengenalan VCC.



Alliance Bank Visa VCC ialah kad kredit pertama negara dengan ciri Nombor Kad Dinamik dalam apl yang menjana nombor 16 digit sekali guna rawak untuk setiap transaksi dalam talian termasuk perkhidmatan e-dagang, langganan dan penstriman. VCC juga mesra ESG kerana ia tanpa kad dan

dengan itu, mengurangkan penggunaan sumber. Proses permohonan dalam talian sepenuhnya adalah pantas dan mudah, dengan penyerahan digital dokumen sokongan seperti penyata KWSP atau slip gaji.

Untuk maklumat lanjut mengenai kerjasama ini atau produk dan perkhidmatan Bank, sila layari https://www.alliancebank.com.my.






Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter