Jumlah Paparan Halaman

26 Ogos 2024

Leona Chin Mendapat Penamat Podium pada Siri Kejohanan Malaysia Pusingan 3

Posted by   on

Bintang sukan permotoran Malaysia Leona Chin, bersama pemandu bersamanya Mark Chew dari Castrol Racing Team, telah mempamerkan aksi cemerlang pada Pusingan 3 Siri Kejuaraan Malaysia (MCS) yang diadakan di Litar Sepang pada 10 dan 11 Ogos, 2024. Bertanding dalam kategori SP2-V dengan Suzuki Swift mereka, pasukan itu mencapai penamat podium yang sukar, mempamerkan kemahiran pemanduan yang luar biasa dan kehebatan strategik mereka.



Menghadapi medan yang sangat kompetitif dengan 55 kereta merentasi kelas MTC dan SP2, kategori SP2-V menampilkan 19 penyertaan eksklusif untuk model Suzuki Swift. Pasukan Perlumbaan Castrol memperoleh tempat ke-5 yang dipuji pada grid semasa sesi kelayakan Jumaat, mencatatkan masa 2 minit 45 saat.



Hari perlumbaan terbukti sebagai ujian ketahanan dan kemahiran. Bermula dari kedudukan ke-5, Mark Chew menunjukkan pemanduan yang mengagumkan, dengan pantas memajukan pasukan ke tempat ke-2. Gerakan strategik dan kawalannya yang jitu mengekalkan kedudukan mereka melalui peringkat awal perlumbaan. Semasa tingkap pit, Mark menyerahkan roda kepada Leona Chin, yang meneruskan perlumbaan dengan tumpuan dan ketepatan yang patut dicontohi. Prestasi Leona memainkan peranan penting dalam mengekalkan kereta di tempat ke-2 untuk baki 18 pusingan. Pasukan itu melepasi garisan penamat dengan masa keseluruhan 54 minit 24.309 saat, hanya 0.257 saat jauh daripada pemenang perlumbaan, memperoleh mata kejuaraan yang penting.



Kemasan podium ini menyerlahkan kelebihan daya saing Castrol Racing Team dan menetapkan preseden yang kukuh semasa mereka bersedia untuk perlumbaan ketahanan 300 km MCS akan datang yang dijadualkan pada 6 hingga 8 September. Pasukan ini tidak sabar-sabar untuk membina kejayaan baru-baru ini dan mendesak untuk mendapatkan mata kejuaraan tambahan pada pusingan seterusnya.

Pasukan Perlumbaan Castrol mengucapkan terima kasih kepada rakan kongsi strategik dan penyokong mereka atas komitmen dan galakan yang tidak berbelah bahagi. Sokongan mereka telah memainkan peranan penting dalam kejayaan berterusan pasukan di trek.









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter