Jumlah Paparan Halaman

4 September 2024

Infinix Mulakan Mobile Vlog Awards (MVA) Dalam Menyambut ZERO 40 5G Baharu

Posted by   on

Infinix, jenama teknologi bergaya yang direka untuk pengguna muda, secara rasminya memulakan tahun kedua Mobile Vlog Awards (MVA) di TikTok, pertandingan vlog yang direka untuk memperkasakan pencipta muda di seluruh dunia. Dengan slogan “Tangkap Kisah Anda Sendiri” dan tema “Kisah Anda, Gaya Anda,” para peserta dijemput untuk berkongsi ciptaan vlog unik mereka dengan menggunakan hashtag #InfinixMVA dan menggunakan penapis TikTok yang dibangunkan khas. Tahun ini, Infinix bekerjasama dengan pakar industri dari pelbagai bidang, termasuk kurator Muzium Seni Moden, mentor video AI dan pembuat filem pemenang anugerah GoPro, yang akan memberi inspirasi kepada peserta untuk meningkatkan kandungan mereka. Dengan hadiah menarik seperti rangsangan TikTok bernilai RM43,000 dan peluang eksklusif untuk perbincangan mendalam dengan pemimpin ini, MVA 2024 lebih daripada sekadar pertandingan—ia adalah pergerakan yang mentakrifkan semula seni vlogging dan menolak sempadan kreatif.



Meraikan Kanvas Baharu untuk Etnografi Belia Global

Pada terasnya, MVA yang dicipta oleh Infinix ialah platform yang mengangkat vlogging daripada trend media sosial kepada bentuk seni. Dikuasakan oleh Infinix ZERO 40 5G, MVA menyasarkan untuk memberi inspirasi kepada belia global untuk meneroka potensi artistik pembikinan filem menegak, menggalakkan mereka keluar dari zon selesa mereka dan mencipta kandungan unik dari dalam ke luar. Inisiatif ini tertumpu pada memupuk kreativiti, menggalakkan pertukaran budaya dan mempamerkan kehidupan orang muda yang tulen dan bertenaga di seluruh dunia. Dengan menawarkan platform untuk vlog, yang lahir daripada kreativiti pengguna muda, Infinix meletakkan asas untuk etnografi belia global—kumpulan cerita yang luas dan bersepadu yang mencerminkan pelbagai realiti zaman kita.

Meneruskan slogan dari tahun sebelumnya, "Tangkap Kisah Anda Sendiri," tema MVA tahun ini ialah "Kisah Anda, Gaya Anda." Ini menandakan matlamat Infinix untuk mencipta pendekatan ringkas dan mudah ditiru yang membolehkan ekspresi gaya peribadi, menggalakkan golongan muda menerokai destinasi impian mereka dan menangkap cerita menarik dari perspektif unik mereka.

Dalam menjangkakan MVA 2024, Infinix telah melancarkan telefon pintar vlog tahap pro, ZERO 40 5G, menampilkan keupayaan video ProStable depan dan belakang 4K termaju, kanta ultra lebar 50MP, penyepaduan GoPro yang lancar dan alat berkuasa AI termaju seperti Vlog AI. Ciri-ciri inovatif ini direka untuk memberi inspirasi kepada kreativiti dan kebebasan bersuara yang lebih besar dalam vlogging, memperkasakan peserta untuk menolak had videografi mudah alih dan meningkatkan penceritaan mereka ke tahap yang baharu.



Simfoni Perspektif: Temui Minda Utama Di Sebalik MVA 2024

MVA tahun ini menampilkan panel hakim eklektik, masing-masing membawa perspektif unik yang menjembatani alam seni, trend dan teknologi dengan lancar. Antaranya ialah Moritz Neumüller, kurator global yang terkenal bagi seni kontemporari dan kepelbagaian budaya, yang mempunyai hubungan kuat dengan Muzium Seni Moden, di mana beliau bekerja di bawah kurator fotografi yang dihormati Peter Galassi. Dengan memupuk dialog antara seni dan sains, Moritz telah mempamerkan keupayaannya untuk menggabungkan disiplin dan mendedahkan hubungan yang lebih mendalam—kemahiran yang tidak ternilai semasa dia membimbing peserta MVA dalam membuka potensi artistik vlog mereka.

Joshua Guvi, pencipta kandungan dengan ratusan ribu peminat setia, diraikan kerana vlog berkualiti sinematiknya. Dia menjadi terkenal melalui filem perjalanannya yang sangat berjaya, yang telah menetapkan standard baharu dalam vlogging dengan visual yang menakjubkan dan penceritaan yang menarik. Dalam era yang dikuasai oleh alatan AI, dia telah meletakkan dirinya di barisan hadapan evolusi ini, menyokong integrasi AI ke dalam penciptaan video sebagai duta untuk platform seperti Artlist. Pendekatan inovatif beliau menggalakkan pencipta untuk melangkaui sempadan tradisional, menggunakan teknologi baru muncul untuk meluaskan ufuk kreatif mereka.

Menyertai panel penghakiman ialah pemimpin dari pelbagai bidang, menyediakan penilaian komprehensif penyertaan dari perspektif teknologi, kemanusiaan dan inovasi. Saurabh Shukla, pemenang anugerah GoPro, terkenal kerana menangkap intipati mentah adegan jalanan dan perjalanan; Joan Nadal, ahli UNESCO, pakar dalam pendidikan STEM dan reka bentuk mampan, menggabungkan teknologi dengan kreativiti; dan Lake Hu, Naib GM dan CMO Infinix, ialah mentor berdedikasi yang memberi tumpuan kepada memperkasakan belia dalam teknologi, memacu inovasi dan memupuk dialog budaya melalui platform mudah alih.

Sertai Revolusi MVA: Sertai untuk Peluang Menang Hadiah Sehingga MYR 43,000!

Penyertaan dalam MVA direka untuk menjadi mudah dan boleh diakses oleh semua rakyat Malaysia. Untuk menyertai:

1. Ikuti Infinix Malaysia di TikTok.
2. Cari hashtag #InfinixMVA dan klik "Sertai hashtag ini" untuk mula merakam.
ATAU
Cari penapis "YourStoryYourStyle" yang dibangunkan khas untuk pertandingan ini dan mulakan rakaman.
3. Siarkan dengan hashtag #InfinixMVA, #YourStoryYourStyle dan #InfinixMY. Pastikan siaran ditetapkan kepada Awam.



Ganjaran untuk MVA tahun ini adalah sama menariknya dengan pertandingan itu sendiri. Pemenang Hadiah Utama "Anugerah Vlogging Terbaik" akan menerima rangsangan TikTok sehingga RM43,000. Selain itu, terdapat lima anugerah utama, setiap satu mengiktiraf dua pemenang dalam kategori seperti Anugerah Kreatif Terbaik, Anugerah Penceritaan Terbaik, Anugerah Suntingan Filem Terbaik, Anugerah Paling Popular dan Sebutan Hakim Yang Berhormat. Pemenang dalam kategori ini juga akan dianugerahkan telefon pintar utama Infinix ZERO, kit alat Pencipta, dan gelaran "Duta Infinix Vlog." Ini adalah peluang anda untuk mempamerkan kreativiti dan kemahiran bercerita anda di pentas global!

MVA 2024 sedang berlangsung secara rasmi dan akan berlangsung sehingga 30 November, apabila pemenang akan diumumkan. Berikutan pengumuman ini, Sesi Dialog Remaja Infinix eksklusif akan berlangsung, memberikan peserta terpilih peluang untuk terlibat secara langsung dengan hakim yang dihormati. Sesi interaktif ini akan membolehkan mereka berkongsi inspirasi kreatif mereka dan memperoleh pandangan berharga daripada pengalaman para hakim.

Dapatkan Infinix ZERO 40 5G Hari Ini!

Infinix ZERO 40 5G kini boleh didapati di Malaysia pada harga runcit RM1,699 untuk varian 12GB+256GB, ditawarkan dalam Violet Garden, Moving Titanium dan Rock Black. Manfaatkan promosi masa terhad, yang termasuk Kit Pencipta Pakar VLOG percuma—yang menampilkan Penstabil Gimbal dan Bank Kuasa Magnetik bernilai RM499—sementara stok masih ada. Terokai peranti luar biasa ini dalam talian di Kedai Rasmi Infinix di TikTok Shop dan luar talian melalui Penjual Sah Infinix.

Angkat telefon anda, buka TikTok, dan mula mencipta dengan yakin! Setiap cerita adalah bahagian penting dalam naratif global—biar cerita anda didengari. Kekal berhubung untuk maklumat terkini mengenai Infinix melalui laman web rasmi Infinix, halaman Facebook, halaman Instagram dan saluran TikTok.









Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter