Jumlah Paparan Halaman

16 April 2018

Lima Item Yang Berharga Lambang Politik Malaysia Tersedia Di CAROUSELL Sempena PRU-14

Posted by   on

Ketika Malaysia sedang sibuk untuk pilihan raya yang akan datang, sesetengah usahawanan telah menjual barang-barang yang diilhamkan secara politik di Carousell, salah satu daripada pasaran terdahulu yang terbesar dan terpantas di dunia.

Berikut adalah lima item unik yang kami dapati di pasaran untuk membantu mencetuskan demam pemilihan menjelang Pilihanraya Umum Ke-14:
 

1) Tun Dr Mahathir Mohammad's Horse Riding Statue


Berat kira-kira 3kg, sebuah patung yang menunggang Tun Dr Mahathir Mohammad adalah karya yang dihasilkan dan menghasilkan Wizart Studio Sdn Bhd sebagai penghormatan terhadap bekas Perdana Menteri Malaysia. Satu kemudian dibentangkan kepada Tun Dr Mahatir sebagai memento.


"Ini adalah satu-satunya patung yang dihasilkan studio saya untuk menyampaikan kepada Tun Dr Mahathir sendiri. Terdapat hanya 2 salinan di dunia! Satu dengan Tun Dr. Mahathir, dan yang lainnya dijual di Carousell, "kata Dina Yahya (Carousell Store: _min_onepitstop).

2) Memorabilia Vintage Merdeka


Pemungut memorabilia politik berusia 48 tahun, Adrian Ung mula mengumpul sejak tahun 1997 dan kini mengira lebih daripada 200 item dalam koleksinya dari buku, pernyataan, cawan, plak, surat khabar, risalah dan poster. Tertarik dengan nilai nostalgia, beliau terus mengamati seluruh dunia untuk memorabilia politik Malaysia yang tidak ternilai.


"Saya sentiasa terpesona dengan barangan vintaj. Saya mengetengahkan barangan Merdeka dan Malaya kerana mereka jarang, terutamanya kepada rakyat Malaysia. Saya biasanya mendapati kepingan-kepingan yang lebih tua lebih menarik, itulah sebabnya saya biasanya mengumpul barang-barang dari era 50-an hingga 80-an atau lebih awal. Saya memburu mereka dalam talian dan di pasar lambak di seluruh Malaysia & Singapura, "kata Adrian (Kedai Carousell: nicimeow)
 

3) 14-karat Gold Ring UMNO


Ia sentiasa menarik untuk dikaitkan dengan politik, tetapi mengekalkan cincin emas 14 karat oleh parti politik juga sangat sejuk dan cara yang bagus untuk menunjukkan sokongan anda kepada parti. Cincin itu kini dijual di Carousell untuk RM1,800.


Akmal bin Azman, 21, (Kedai Carousell: akmalazmn) berkata, "Ini cincin UMNO milik rakan pengumpul saya yang sedang mencari jalan untuk menjual beberapa koleksi peribadi beliau. Carousell telah membantu kami untuk menjual banyak barang-barang kami dan tidak lama lagi membuat perkongsian antara kami. Ia menjadi penjana pendapatan untuk kami. Ini cincin UMNO emas 14-karat yang unik dan unik akan menjadi salah satu milik kita yang paling berharga yang dijual di Carousell, dan kami berharap ia akan menemui pemilik baru."
 

4) Posisi Undi Barisan Nasional 1990


Poster lama yang tertulis di Jawi, mungkin untuk kawasan pedalaman Utara, adalah satu daripada hanya dua poster yang mempunyai penjual.


"Saya mempunyai dua keping poster ini - satu untuk saya dan satu untuk ayah saya. Sukar untuk mencari kepingan sejarah dalam keadaan pudina. Saya menjualnya sekarang kerana saya ingin memberikan orang lain dan peluang untuk mendapatkan memorabilia yang jarang berlaku ini, "kata Muhammad Hazim Bin Mohd Ridzuan. (Carousell Store: genuineforless).
 

5) Najib Razak dan Khairy Jamaluddin Mengilhamkan Cupcakes untuk Dijual!


Nurfazlyana Shahira bt Mohd Rosli bekerjasama dengan pembuat bakeri untuk menghasilkan roti nangka kolada Najib Razak dan kek coklat coklat Khairy Jamaluddin yang akan menjadikan hadiah unik untuk rakyat Malaysia.


"Cupcakes adalah salah satu pencuci mulut yang tidak mempunyai sempadan ketika datang ke kreativiti. Mewujudkan satu siri cupcakes yang diilhami oleh tokoh politik seperti Perdana Menteri dan Menteri Belia dan Sukan kami membantu memberi perhatian lebih kepada senario politik dan potensi kreativiti kuliner Malaysia. Saya berharap rakyat Malaysia akan menikmati kekayaan politik kita, sama seperti cupcakes kita. "(Carousell Store: fazly_ana)

Diasaskan pada tahun 2012, Carousell adalah pasaran iklan mudah alih untuk membeli dan menjual barang-barang baru dan kedua yang terdapat di Malaysia, Singapura, Indonesia, Taiwan, Hong Kong dan Australia. Untuk maklumat lanjut, ikuti mereka di www.facebook.com/carousell.my atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.








Tiada ulasan:
Write comments

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter