Jumlah Paparan Halaman

7 Mei 2020

SUBWAY Mengajak Rakyat Malaysia Untuk Kempen 'Discover And Pay Forward' RAMADAN Ini

 
Subway Malaysia melancarkan kempen pemberian komuniti "Discover and Pay Forward" untuk bulan Ramadan, dan akan menyumbangkan 7000 makanan kepada barisan hadapan, para gelandangan dan orang miskin untuk setiap sandwic Subway yang dibeli bernula dari 11 Mei hingga 23 Mei 2020.


Subway Malaysia Country Director En Samad Shariff mengatakan inisiatif pemberian untuk masyarakat, dengan kerjasama Coca-Cola adalah yang terbaru dalam satu siri aktiviti untuk menyokong mereka yang paling teruk terkesan impak krisis Covid-19.

Di Subway kami berkomitmen untuk menyediakan pilihan makanan yang enak dan berkhasiat untuk semua rakyat Malaysia. Sesuai dengan janji ini, kami akan menyumbangkan hingga 7000 makanan Subway kepada mereka di komuniti kami yang telah terjejas teruk dengan wabak Covid-19 ketika ini dan kepada barisan hadapan yang memerangi penyebaran virus di Malaysia," kata En Shariff.

Kempen ini bersempena dengan pelancaran menu Subway Malaysia yang disegarkan dengan 12 ramuan dan rasa serba baru yang mendorong setiap rakyat Malaysia untuk "menemui semula apa yang anda gemari" di Subway tetapi juga berperanan dalam membantu barisan hadapan kami dan mereka yang memerlukan.

"Dalam semangat Ramadan, kempen baru kami mengundang para tetamu untuk menemui semula apa yang mereka sukai tentang Subway sambil membantu kami memberikan kembali kepada komuniti kami yang memerlukan, selama ini memberi. Untuk setiap sandwic Subway yang dibeli, kami akan menyediakan makanan untuk mereka yang memerlukan. Tujuan kami adalah untuk menyumbangkan ribuan makanan pada waktunya untuk menyebarkan sedikit perayaan untuk Hari Raya,” kata Encik Shariff.

Sejak penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada 18 Mac, Subway Malaysia telah menyediakan lebih dari seribu makanan Subway kepada barisan hadapan di Hospital Sungai Buloh, para pelajar yang kehilangan tempat tinggal dan terkandas di Universiti Tun Abdul Razak (UNIRAZAK) dan masyarakat kurang bernasib baik melalui organisasi bukan untung, Yellow House KL.

Menu segar Subway Malaysia mencipta keseimbangan yang hebat antara kegemaran klasik Subway terkenal dengan kombinasi rasa baru, seperti Bulgogi Chicken dengan keju mozzarella, Breaded Chicken Cutlet dengan sos Mayo Pedas dan Smoky Chicken dengan sos Lada Panas.

Di samping itu, menu baru termasuk keju yang lazat seperti keju cheddar dan keju mozzarella, tiga sos baru - mayo pedas, lada panas dan keju; sayur campur, serpihan cili dan bahan tambahan seperti alpukat dan cendawan cincang. Sebilangan besar makaroni & keju juga disediakan sebagai iringan sempurna bagi mereka yang menginginkan sesuatu yang sedikit lebih merosot dari makanan mereka.

Untuk mengekang penyebaran Covid-19 lebih jauh, Subway Malaysia memastikan kesihatan dan keselamatan semua pekerja dan tetamunya dengan prosedur kesihatan, keselamatan, dan kebersihan tambahan yang sudah ketat.

Rakyat Malaysia boleh mengambil bahagian dalam kempen "Discover and Pay Forward" Subway Malaysia dari 11 Mei hingga 23 Mei 2020 dan merasai menu baru yang menggembirakan melalui makanan dari semua restoran Subway atau melalui penghantaran melalui Foodpanda dan GrabFood. Untuk maklumat lebih lanjut, layari https://subwayisfresh.com.my/.








25 April 2020

Peraduan NESTLE Gaji Seumur Hidup Dilanjutkan Sehingga 31 Mei 2020

 
Berita baik untuk rakyat Malaysia kerana Peraduan NESTLÉ® Gaji Seumur Hidup telah dilanjutkan hingga 31 Mei 2020! Ini bagi memberi peluang kepada seluruh rakyat mengambil masa dan ruang lebih untuk layak menyertai peraduan ini. Lebih 300 hadiah untuk dimenangi! Tunggu apa lagi anda boleh sertai sekarang!


Cara-cara penyertaan sangat mudah:

Langkah 1: Beli sebarang produk NESTLÉ® yang turut serta bernilai minima RM15 dalam 1 (satu) resit. Setiap RM15 layak untuk 1 penyertaan.

Langkah 2: Jawab soalan berikut  

Soalan
“Terdapat 3 Pemenang Hadiah Utama bagi PERADUAN NESTLÉ® GAJI SEUMUR HIDUP* ini.
Betul atau Salah?”

Langkah 3: Hantar penyertaan melalui aplikasi WhatsApp

  1. TULIS nama penuh anda, nombor MyKad dan jawab dengan betul satu soalan di atas resit asal (RM15 keatas produk NESTLÉ® turut serta).
  2. Tangkap gambar resit dalam satu format imej. Lampiran PDF akan dibatalkan.
  3. Gambar MESTI lengkap dengan butir peribadi dan tertera dengan jelas nama gedung, tarikh pembelian dan jumlah pembelian.
  4. Hantar imej melalui WhatsApp ke nombor 013-2322168.
  5. Penganjur TIDAK AKAN menghantar laporan perakuan penerimaan penyertaan melalui WhatsApp.
  6. Simpan resit asal (hard copy) untuk pengesahan.
  7. NOTA: Butir Peribadi MESTI ditulis dengan jelas diatas resit dan tidak dihantar sebagai kapsyen untuk layak.

Jika ruang tidak mencukupi di atas resit, anda boleh menulis butiran anda serta jawapan di atas sekeping kertas dan tangkap gambar bersama resit anda.


Langkah 4: Hantar penyertaan melalui borang penyertaan

Lengkapkan borang penyertaan, jawab 1 soalan, sertakan resit bercetak asal dalam 1 sampul surat dan lekatkan setem yang mencukupi. Hantarkan melalui pos biasa sahaja ke alamat berikut:

Peraduan NESTLÉ® Gaji Seumur Hidup*
Nestlé Products Sdn. Bhd.
Peti Surat 8812
Pejabat Pos Kelana Jaya
46798 Petaling Jaya
Selangor Darul Ehsan

Langkah 5: Pengumuman pemenang akan dimuat naik di laman ini, jadi pastikan anda sentiasa menyemaknya.

Anda boleh membeli produk Nestle di mana-mana syarikat perniagaan yang turut serta seperti Mydin, McDonald dan mana-mana yang turut serta. Kalau anda susah untuk keluar bagi membeli produk ini anda boleh membuat pembelian di atas talian seperti www.shopee.com.my. Resit pembelian boleh digunakan sebagai bukti pembelian. 


Hadiah-hadiah menarik menanti anda









21 April 2020

Hospital Columbia Asia Terbesar Di Malaysia Dibuka Di Tebrau

 
Columbia Asia telah memenuhi keperluan penjagaan kesihatan warga Malaysia selama lebih dari 20 tahun. Setelah berjaya melancarkan salah sebuah hospital utama kami, Columbia Asia Hospital - Iskandar Puteri, pada tahun 2010, kami sukacita memperkenalkan hospital kedua kami di Johor iaitu Columbia Asia Hospital – Tebrau.


Columbia Asia Hospital – Tebrau mula beroperasi pada 27hb November, 2019. Ia merupakan hospital Columbia Asia yang ke-13 di Malaysia dan ke-19 di Asia Tenggara. Bangunan setinggi empat tingkat ini merupakan yang terbesar antara semua hospital Columbia Asia di Malaysia.

Terletak di hab kediaman dengan kadar lalu lintas yang tinggi di Kota Southkey, hospital ini terletak hanya 7 km dari pusat bandar Johor Bahru serta dikelilingi oleh kawasan perumahan seperti Taman Sentosa, Taman Sri Tebrau, Kampung Melayu Majidee, Taman Pelangi, Taman Abad, Taman Kebun Teh, Taman Century, Taman Melodies, Taman Suria dan Taman Kota Southkey.  Hospital ini juga dilengkapi dengan lebih 200 tempat letak kereta bagi memenuhi keperluan masyarakat Tebrau yang semakin berkembang.

Selain daripada kemudahan moden dan kepakaran tinggi, Columbia Asia Hospital mempelopori trend penjagaan kesihatan swasta dengan rawatan perubatan yang terkini dan kurang invasif lantas memendekkan tempoh tinggal di hospital. Struktur penetapan harganya adalah telus dan lebih kompetitif berbanding model standard khidmat kesihatan swasta.

Program perubatan di Columbia Asia Hospital – Tebrau meliputi Kardiologi, Perubatan Dalaman, Telinga, Hidung & Tekak (ENT), Pembedahan Am, Obstetrik dan Ginekologi, Pediatrik, Ortopedik, Radiologi dan Anestesiologi.


Hospital ini juga menempatkan Makmal Pengkateteran Jantung (Cardiac Catheterization Lab), Bilik Litotripsi, Mamografi, Ultrabunyi, 128-slice CT Scan, 1.5 Tesla MRI, Farmasi, Makmal, Bilik Fisioterapi, Ruang Pengasingan, ICU, Bilik Bersalin dan lima Dewan Bedah berkemudahan lengkap.

"Keputusan untuk membina hospital Columbia Asia kedua di Johor berdasarkan kajian kami tentang kurangnya kemudahan khidmat kesihatan di kawasan sini. Tambahan lagi, penduduk Johor Bahru semakin ramai. Kerana itu, kami memberi pilihan kepada pesakit yang datang untuk mendapatkan rawatan perubatan," kata Pengurus Besar Serantau Columbia Asia Hospital – Tebrau dan Iskandar Puteri, Puan Rahani Yaacob.

Memandangkan kapasiti hospital Columbia Asia di Iskandar Puteri hampir penuh, Rahani menjelaskan bahawa inilah masa yang sesuai untuk memperluaskan lagi kumpulan hospital ini di Johor. Dengan pembukaan Columbia Asia Hospital – Tebrau, keperluan khidmat kesihatan di Johor Bahru akan dapat memenuhi permintaan yang tinggi.

"Columbia Asia Hospital – Tebrau adalah satu-satunya hospital dalam kumpulan kami yang mempunyai kapasiti 205 buah katil. Ini berbeza daripada struktur hospital biasa kami. Kemudahan perubatan lain mempunyai kapasiti tidak lebih daripada 100 buah katil setiap hospital. Dengan permintaan tinggi bagi khidmat kesihatan swasta di Johor, kami membuat keputusan untuk membina sebuah hospital Columbia Asia yang lebih besar di Tebrau untuk memenuhi keperluan kesihatan masyarakat di sini," tambah Rahani.

Memandangkan peningkatan bilangan pesakit warga asing yang meningkat di Malaysia, Columbia Asia Hospital – Tebrau bersedia untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat, termasuk permintaan dari Singapura dan Indonesia.

"Selain menyediakan akses penjagaan kesihatan swasta yang berkualiti kepada penduduk Johor, hospital baharu ini turut mewujudkan peluang pekerjaan. Bukan itu sahaja. Kami mempunyai pelbagai kempen menarik yang telah dirancang, untuk menggalakkan gaya hidup sihat di kalangan penduduk tempatan," kata Rahani.


Dalam bulan Disember tahun lalu, kempen 'AyuhSihat!' telah diadakan sempena pembukaan hospital di Tebrau. Kempen yang terbuka kepada orang awam ini merupakan hari yang menyeronokkan dengan pelbagai aktiviti yang sesuai untuk semua peringkat umur, pemeriksaan kesihatan dan tawaran istimewa untuk pakej yang ditawarkan oleh hospital kami. Acara itu bertujuan untuk mendorong para hadirin untuk mengamalkan gaya hidup sihat. Hasil jualan tiket Ayuh Sihat diserahkan kepada Yayasan Kanser Laksamana Johor.

Ingin ketahui lebih lanjut tentang Columbia Asia Hospital – Tebrau, atau menerima berita tentang program dan pakej perubatannya? Log masuk ke laman web Columbia  Asia Hospital di www.columbiaasia.com/malaysia atau 'like’ laman Facebook 'Columbia Asia Malaysia' di www.facebook.com/columbiaasia atau hubungi 07-272 999 untuk pertanyaan lanjut.

Columbia Asia Hospital – Tebrau terletak di Persiaran Southkey 5, Kota Southkey, 80150 Johor Bahru, Johor Darul Takzim.








15 April 2020

Beli Ayam, Daging, Ikan, Sayur-sayuran Segar Dan Barang Dapur Dengan Mudah Di Kedai Matdespatch

 
Musim PKP ni ramai mengeluh susah nak keluar rumah nak mendapatkan bekalan barang dapur. Kalau ada pun kena berbaris panjang dan menghabiskan lebih kurang sejam sebelum dapat masuk ke dalam pasaraya membeli barang. Lagi payah dan perit pada yang nak beli dengan kuantiti yang sedikit macam tak berbaloi.


Nak mencari ayam, daging, ikan, sayur-sayuran, buah-buahan dan barang dapur sekarang dalam talian sahaja. Boleh pilih nak yang macam mana dan berapa banyak hanya dengan #dudukrumah sahaja. Caranya beli kat laman web https://matdespatch.com. Ada macam-macam barang segar, barang farmasi dan juga barangan runcit yang mereka jual di situ.

Lepas sahaja buat pemilihan barang yang anda nak pastu checkout dan buat pembayaran secara atas talian. Order anda akan dipilih segar keesokan harinya dan dihantar terus ke rumah. Sekarang ni penghantaran terhad untuk kawasan Bangi, Kajang, Putrajaya, Cyberjaya, Puchong dan Nilai. Tapi di masa akan datang ia di buka untuk seluruh Lembah Klang. 


Bila rider dah on the way nak ke rumah, anda akan akan terima sms untuk penghantaran. Mudah bukan hanya hujung jari dah dapat barang yang nak tak penat. Duduk sahaja di rumah biar Matdespatch yang settlekan semua barang anda. Sama-sama kita mencegah penularan wabak Covid-19 dengan mengikuti arahan Perintah Kawalan Pergerakan. 







13 April 2020

Duduk Rumah Dan Dapatkan The Best Deal Daripada H TRENDS!

 
H Trends adalah kedai barangan kelengkapan bilik mandi dan dapur yang terletak di Jalan Ipoh KL telah beroperasi hampir 2 dekad. Kami berharap dapat melewati ribuan pengguna dengan sokongan pelanggan lama dan baru.


Berikut adalah beberapa Super Savers yang menarik untuk dikongsi terutamanya untuk pemilik rumah yang memerlukan Set Peralatan Dapur (Built-in), Sanitari Bath dan Aksesori. Yakinlah, pakej yang ditawarkan kalai ini adalah lebih baik dari apa yang ditawarkan di Home Reno Expos sepanjang tahun!

BELI eGIFTCARDS FOR CASH SAVINGS UP TO 30%

Hanya bayar RM2,100 dan anda boleh dapatkan nilai barangan RM3,000 dalam eGiftcard anda untuk membeli apa-apa sahaja (Inc Best Buy/Package Deals) di cawangan  H Trend hingga 31 Apr 2021 ini.


PACKAGES SAVERS PACKAGES

Peralatan & Aksesori Dapur, Pembersihan & Aksesori Mandi dan Pakej Pembaikan Rumah


Sokongan H Trend dalam Storm COVID19 ini, marilah kita membayar balik dengan produk, perkhidmatan dan kepercayaan bernilai terbaik mereka. Cepat tawaran hanya sah sehingga 30 April 2020. Sementara Stok Masih Ada!

Info lanjut boleh layari di sini :
Buy H Trends e-Giftcard : https://tinyurl.com/htrendsGiftcard
Whatsapp atau Telefon : 0172293116
Tertakluk Terma & Syarat : https://tinyurl.com/TCeGiftcard





12 April 2020

Mesej daripada AirAsia Sepanjang Perintah Kawalan Pegerakan (PKP) dan Pendamik Covid-19

 
Ini adalah masa yang mencabar untuk semua. Ianya sesuatu yang tidak pernah terlintas di fikiran semua orang dan tiada sesiapa pun menjangka bahawa kita semua akan menghadapi cabaran getir ini. Tidak dinafikan bahawa semua industri terjejas dengan cabaran ini, dan kami tidak terkecuali. Ini mungkin cabaran yang terbesar yang kami harus lalui. Bukan sahaja syarikat tidak dapat beroperasi sepenuhnya berikutan 96% pesawat tidak beroperasi, malah kami juga mempunyai komitmen kewangan berterusan seperti membayar pembekal bahan api dan ejen pajakan selain tiada pendapatan.


Berikutan cabaran-cabaran ini, kami berusaha untuk mengurangkan kos pada masa ini supaya kami boleh beroperasi secepat mungkin dan terus menjadi syarikat penerbangan tambang rendah terbaik dunia, yang membuka peluang kepada semua untuk terbang bersama perkhidmatan dan nilai terbaik.

Kami adalah salah satu daripada beberapa buah syarikat penerbangan di dunia yang tidak melepaskan semua kakitangan kami. AirAsia adalah sebuah keluarga dan beribu-ribu Allstars bergantung kepada syarikat ini untuk meneruskan kehidupan mereka dan kesejahteraan keluarga mereka. Datuk Kamarudin dan Tony Fernandes telah bersetuju untuk tidak menerima sebarang gaji sepanjang tempoh ini. Selain itu, Allstars daripada seluruh perniagaan kami telah menerima potongan gaji sementara daripada 15% hingga 75%, bergantung kepada jawatan, supaya syarikat dapat diteruskan. Pengurusan AirAsia mengucapkan ribuan terima kasih kepada pengorbanan mereka dan percaya kami dapat mengharungi cabaran ini bersama-sama seperti sebuah keluarga.

Walau bagaimanapun, jaminan AirAsia akan terus kukuh dan menumpukan sepenuh perhatian kepada operasi kami pada masa hadapan untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada anda. AirAdia juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih dan sekalung penghargaan kepada anda yang terus setia bersama AirAsia dan berharap anda sekeluarga sihat sepanjang tempoh ini. AirAsia memohon kemaafan kerana menjejaskan rancangan perjalanan anda. Seperti syarikat penerbangan lain, AirAsia tiada pilihan tetapi membatalkan sejumlah besar penerbangan berikutan sekatan perjalanan oleh kerajaan untuk membendung wabak COVID-19.

Syarikat tahu ramai di kalangan anda yang menyuarakan kekecewaan kerana tidak mendapat bayaran balik untuk penerbangan anda tetapi AirAsia menggalakkan anda untuk menerima kredit sebagai alternatif yang terbaik. Lebih daripada 80 peratus daripada anda telah menerima tawaran kredit dan kami amat menghargainya. Kami ingin memaklumkan bahawa polisi kami sejajar dengan banyak pengendali dalam industri pelancongan dan mencerminkan fokus kami untuk tampil di sebalik tempoh yang sukar ini dan membawa anda terbang bersama kami secepat mungkin. Kami telah memastikan bahawa kami mematuhi semua peraturan dan keperluan kerajaan masing-masing serta pihak berkuasa pengguna dan kami percaya ini adalah penyelesaian yang terbaik. Anda adalah antara 600 juta tetamu yang telah terbang bersama AirAsia dan kami tidak sabar untuk bersama anda sekali lagi selepas semua ini tamat.

Walaupun kami amat menggalakkan anda untuk menerima kredit yang bukan sahaja dapat dinikmati dengan kadar segera tetapi mempunyai tempoh kesahihan selama 365 hari serta membenarkan anda untuk membuat pertukaran tarikh penerbangan tanpa had, kami tetap menerima permintaan untuk bayaran balik berdasarkan kes demi kes. Walau bagaimanapun, berikutan jumlah permintaan yang amat tinggi, ia mungkin mengambil masa antara 12 hingga 16 minggu.

Tony juga ingin mengambil maklum komen mengenai Allstar maya kami AVA. Kami menghargai maklum balas diberikan oleh anda dan pasukannya sedang melakukan penambahbaikan kepada sistem setiap hari. Ketika ini, pasukan kami dan AVA mengendalikan jumlah permintaan sehingga 10 kali ganda, bersamaan dengan hampir setengah juta tetamu setiap hari.

Kami terus bertugas sepanjang masa, untuk memberi bantuan kepada setiap seorang daripada anda. Kami telah mengerah sokongan tambahan buat pasukan khidmat pelanggan kami, termasuk 1,800 Allstar daripada jabatan lain, yang telah menawarkan diri secara sukarela untuk membantu, agar lebih ramai ejen atas talian sedia membantu anda melalui Sembang Langsung, Facebook Messenger, Twitter & WeChat 24/7.

Kami tidak pernah melalui saat seperti ini sebelum ini dan kami sedang melakukan yang terbaik. Kami tidaklah sempurna tetapi kami berusaha untuk melakukan sedaya upaya untuk warga kerja kami dan tetamu kami setiap masa. Ini adalah perkara yang tidak dijangka berlaku tetapi ianya bersifat sementara dan kami akan kembali lebih kuat, mewarnai langit biru dengan warna merah dan memastikan semua orang boleh terbang sekali lagi.







10 April 2020

Terkini Dari Google Berkaitan Covid-19 Dan Operasinya

 
Google bersama anda, rakan sekerja anda, dan orang tersayang anda kerana mereka terus menavigasi ketidakpastian pendamik COVID-19. Sepanjang beberapa minggu dan bulan yang lalu, ramai di antara anda telah mengimbangi kehidupan kerja dengan tanggungjawab peribadi yang meningkat, yang tidak mudah.


COVID-19 telah mengubah landskap untuk anda semua dan terus berkembang. Dan sementara cabaran setiap perniagaan adalah unik, mereka terpengaruh dalam beberapa cara - sama ada melalui perubahan permintaan dan lalu lintas, atau beroperasi dengan berkesan semasa bekerja dari rumah.

Dengan semua yang berlaku di sekeliling kita, Google ingin meyakinkan anda bahawa mereka berada di sini untuk anda kerana anda membawa perniagaan anda melalui masa-masa yang belum pernah terjadi sebelumnya. Walaupun anda mencari cara untuk berhubung dan kekal berhubung dengan pengguna anda, mereka mahu melebarkan komitmen berterusan untuk menyokong perniagaan anda.

Menjaga platform mereka lebih kukuh untuk semua pelanggan

Infrastruktur Google menyokong perniagaan yang ramai orang di seluruh dunia bergantung padanya setiap hari. Apabila pandemik koronavirus menyebar ke seluruh dunia dan lebih ramai orang bergerak untuk bekerja atau belajar dari rumah, adalah wajar untuk tertanya-tanya sama ada infrastruktur rangkaian mereka boleh mengendalikan beban. Jawapan ringkasnya ialah ya.

Mereka menaiktaraf kepentingan perkhidmatan Google pada masa seperti ini dan terus menambah kapasiti infrastruktur rangkaian untuk terus maju. Pasukan global yang berdedikasi mereka meningkatkan kapasiti rangkaian di mana sahaja diperlukan, dan, sekiranya gangguan, pulih secepat mungkin. Ini mungkin masa ketidak tentuan global, tetapi mereka berusaha keras untuk memastikan infrastruktur Google ada untuk semua orang, perniagaan dan pengguna, siang dan malam. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai bagaimana mereka mengekalkan infrastruktur di sini. Di samping itu, mereka memberi jaminan bahawa Google akan terus membayar anda mengikut terma dan syarat yang ditetapkan. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai kitaran pembayaran mereka di Pusat Bantuan (Google AdMob, AdSense, Pengurus Iklan).

Implikasi sementara untuk perkhidmatan dan sokongan Google

Memandangkan langkah-langkah yang mereka ambil untuk melindungi kesihatan anggota pasukan mereka, mungkin terdapat beberapa batasan sementara dan kelewatan sokongan. Google memohon maaf atas sebarang kesulitan yang boleh menyebabkan dan menghargai kesabaran anda. Mereka akan terus memberi keutamaan aliran kerja kritikal, termasuk pemulihan dan keselamatan akaun dan ulasan berkaitan pengiklanan tertentu (seperti mencegah penipuan COVID-19 atau peletakan iklan yang tidak sesuai). Jika anda memerlukan sokongan pada akaun anda, anda boleh terus merujuk kepada Pusat Bantuan (Google AdMob, AdSense, Pengurus Iklan), yang juga termasuk Komuniti Bantuan di mana anda boleh mendapatkan jawapan dari pakar produk.

Komited untuk membantu semasa COVID-19

Di Google, mereka terus mempercepatkan kerja untuk membantu orang ramai lebih selamat, dimaklumkan dan berkaitan, sama ada dengan mempromosikan kempen "Do The Five", atau membolehkan pembelajaran jarak jauh.

Tidak ada playbook untuk masa seperti ini, dan mereka komited untuk mengemudi cabaran ini dengan menawarkan sokongan dalam apa jua cara yang boleh. Berikut adalah beberapa sumber untuk membantu membuat peralihan ini sedikit lebih lancar untuk anda dan perniagaan anda:

Terima kasih kerana perkongsian anda. Google akan sentiasa ada di sini untuk anda, sekarang dan di masa hadapan.








6 April 2020

Tips Komuniti SOCAR Semasa Perintah Kawalan Pergerakkan

 
Sepanjang pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakkan (PKP) di seluruh negara oleh kerajaan untuk membanteras wabak COVID-19, rakyat Malaysia digesa untuk #dudukrumah pada setiap masa melainkan jika ada keperluan mutlak untuk keluar rumah. Itupun untuk tujuan penting seperti membeli keperluan, perjalanan ke bekerja untuk mereka yang bekerja di bawah perkhidmatan penting dan kecemasan.


Di bawah fasa kedua PKP yang bermula pada 1hb April, kerajaan telah melaksanakan peraturan "satu orang per kereta". Kini, SOCAR berkongsi beberapa tip komuniti berguna yang boleh dipatuhi oleh rakyat Malaysia, untuk minggu-minggu akan datang dan kod promo bagi mereka yang BENAR-BENAR perlu meninggalkan rumah mereka.

Bagi mereka yang tinggal bersama keluarga, kawan atau orang tua di sekitar mereka, selalu ingat untuk memeriksa dengan mereka jika bantuan diperlukan untuk membeli barangan runcit atau bekalan perubatan kerana sedikit berjalan jauh, terutama pada masa seperti ini. SOCAR juga menggalakkan pengguna mencuci tangan dengan kerap dengan sabun dan air selama sekurang-kurangnya 20 saat atau menggunakan pembersih tangan dengan kandungan alkohol sekurang-kurangnya 60% untuk membunuh virus dan yang paling penting, merancang perjalanan. Pengguna juga diminta untuk sentiasa membersihkan diri selepas menggunakan kereta dengan mengelap kawasan yang sering disentuh. Kami di SOCAR, juga akan melakukan bahagian kami untuk membendung penyebaran COVID-19 dengan sentiasa membersihkan dan membersihkan semua kenderaan kami. Pengguna diminta untuk menghubungi pasukan sokongan kami melalui fungsi sembang dalam aplikasi kami SOCARE Live Chat, sekiranya mereka mencari mana-mana kereta yang perlu dibersihkan dengan segera. Mari kita buat bahagian kita untuk meratakan keluk!

Sekiranya anda adalah pengguna sedia ada yang benar-benar perlu meninggalkan rumah anda dari sekarang hingga 14hb April 2020, anda boleh menikmati 50% off (cap pada RM50) pada tempahan anda untuk berjalan ke kedai runcit terdekat dan membeli barang keperluan menggunakan Kod Promo DRIVEAGAIN50 SOCAR untuk kedua-dua tempahan biasa dan perkhidmatan SOCAR-2-YOU. Jangan bimbang jika anda bukan pengguna yang sedia ada, kami juga telah dilindungi anda! Pengguna baru berhak mendapat promosi yang terdapat di bawah tab "Kupon Saya" di aplikasi - 50% untuk semua tempahan (cap pada RM100). Jika anda berada di dalam 12 zon perlindungan utama SOCAR-2-YOU, anda boleh terus memilih perkhidmatan SOCAR-2-YOU dengan menyerahkannya ke pintu depan anda.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kawasan perlindungan untuk perkhidmatan SOCAR-2-YOU, sila lawati https://blog.socar.my/2020/01/21/how-to-socar2you.

Ingat untuk berlatih menjauhkan sosial pada setiap masa apabila anda ingin mendapatkan keperluan anda. Kami faham bahawa masa mungkin sukar, tetapi kami berharap dengan sokongan setiap rakyat Malaysia, kami boleh membuat perbezaan dalam mengatasi cabaran global ini. Sehingga itu, tetap selamat dan #DudukRumah.

Muat turun aplikasi di Google Play Store atau Apple App Store dan ikuti halaman Facebook SOCAR untuk promosi dan tawaran terkini.









Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter