Jumlah Paparan Halaman

10 Jun 2019

Apa Yang Silap Dengan Akaun Instagram Anda?

 
Tumpuan utama akaun Instagram adalah untuk membantu anda menjadi lebih berkesan, menjimatkan masa untuk perkara yang lebih penting, dan membantu anda menjangkau orang yang tepat mengenai produk atau perkhidmatan anda. Di sini dikongsikan kesilapan yang paling biasa yang anda tidak patut buat dalam Pemasaran Instagram anda.


Tiada Pautan Dalam Bio Untuk Mengemudi Trafik


Daripada semua kesilapan yang anda boleh buat sebagai jenama pada IG, tidak termasuk pautan dalam bio anda adalah salah satunya. Instagram memberikan anda keseluruhan ruang khusus untuk hyperlink (yang bererti orang boleh mengkliknya) jadi gunakan ia pada tahap maksima! Pautan ke kedai atau halaman produk tertentu jika anda menjalankan jualan, contohnya. Semakin mudah anda menjadikannya pengikut untuk mencari kedai anda, semakin banyak lalu lintas yang akan anda dapatkan.

Tidak Ada Penerangan Dalam Bio Anda Atau Ia Membosankan


Apa yang mentakrifkan penerangan Bio salah?
* Apabila ia membosankan,
* Semua tentang anda,
* Hanya mengenai produk anda.

Apa yang lebih buruk lagi? Tidak perlu semua itu. Ia menjadikan anda kelihatan tidak profesional.
Apa yang mentakrifkan penerangan Bio epik?
* Ia secara ringkas menerangkan "mengapa" atau misi / falsafah di sebalik produk anda
* atau apa yang anda buat / jual.

Tidak Ada Tindakan Tindak Balas di Ruang Caption Dan Komen


Jika anda mahu pengikut anda melakukan sesuatu, anda perlu menjelaskannya. Walaupun ia kelihatan sangat jelas kepada anda tapi mungkin tidak pada semua orang. Oleh itu jangan biarkan pelanggan berpotensi jatuh melalui keretakan dengan tidak mengarahkan mereka. Sekiranya anda mahu mereka melawat kedai anda, katakan "Klik pautan dalam bio untuk berbelanja ini!"

Mengharapkan Pengikut Untuk Mengejar Anda


Kecuali anda sudah mempunyai jenama yang terkenal dan sangat dicari, kemungkinan besar akaun Instagram anda tidak hanya akan ditemui secara tidak sengaja oleh pengikut yang berpotensi. Terserah anda untuk membawa mereka kepada anda. Bagaimana anda melakukannya? Anda perlu mendapatkan mereka sebelum orang lain melakukannya!










31 Mei 2019

Jadikan Raya Anda Unik Tahun Ini Dengan Carousell

 
Carousell, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling cepat di dunia akan meraikan Hari Raya Aidilfitri bersama rakyat Malaysia menerusi pelbagai barangan unik yang tersenarai di platformnya. Sebagai sebahagian daripada persiapan Raya tahun ini, kempen Mari Ber-Carousell platform menarik banyak penyenaraian menarik yang akan menjadikan perayaan Raya tahun ini sangat unik.

1) Balik Kampung dalam Gaya dengan pereka unik Kebayas


Jenama fesyen homegrown, Lily & Orkid, telah mengubah baju kebaya klasik dan mengubahnya menjadi kepingan kontemporari. Terdiri daripada empat reka bentuk iaitu Roslina, Miliza, Ramelah dan Norida, setiap bahagiannya disemai secara eksklusif dan boleh dipenuhi dengan permintaan individu.

"Koleksi tahun ini lebih memaparkan kewanitaan wanita. Dari bagaimana mengalir atas apabila ia menyentuh angin, bagaimana ia bersinar ketika di bawah sinar matahari dipikirkan dengan baik, "Iylia Insyirah, pengasas Lily & Orkid. Saham terhad tersedia, dapatkan koleksi Lily & Orkid Raya anda di https://my.carousell.com/lilyxorkid/.

2) Berpakaian Kucing anda untuk menangkis Soalan Peribadi Sensitif dari keluarga


Bukankah itu mengecewakan dengan soalan yang sama tahun demi tahun? "Bila nak kahwin ni?" Atau "Dah ada anak belum?".

Masa untuk membuat lencongan dengan beberapa pakaian kucing foryour. Dapatkan aksesori kucing cutest dari Momokipets dan mengalihkan saudara-saudara anda dengan kerumitan Raya ini. Tinggalkan perhatian kepada kucing anda, semasa anda hanya meletakkan hangat di latar belakang.

Lebih baik lagi, Momokipets menawarkan promosi penghantaran percuma yang terhad dengan pembelian minimum sebanyak RM30 sahaja. Bangkitkan kucing anda hari ini di https://my.carousell.com/momokipets.

3) Salurkan influencer batin anda, dengan mengambil item apabila Kecantikan Influencer Declutters Pakaian Almari beliau di Carousell


YourTuber dan influencer yang terkenal, Nisha Ezzati, menjual beberapa koleksi terbaik (dan kadang-kadang tidak digunakan) di Carousell. Ini termasuk beg tangan, kasut tinggi, alat, seluar, baju dan senarai barang yang tidak berkesudahan, semua untuk tawaran murah. Ini termasuk jualan baju premium berjenama serendah RM20.

"Tiada apa-apa yang menimbulkan platform yang mudah, mudah dan boleh dipercayai seperti Carousell bagi saya untuk menyatakan, terutamanya apabila saya dapat memberikan barang-barang ini kehidupan baru dengan pemilik baru. Lebih-lebih lagi, kebanyakan item dijual pada setengah harga asalnya dan masih boleh dirunding. Perhatikan saya di Carousell untuk mendapatkan maklumat lanjut. "

Beli di kedai Nisha di https://my.carousell.com/nishxnish dan anda tidak akan menyesal memakai keindahan balik kampung ini.

4) Go Skrr dengan Butang LEGO bertema Superhero di Baju Raya anda


Hari Raya Aidilfitri adalah urusan tahunan di mana keluarga dan rakan-rakan berkumpul, dan penting untuk bertenang. Dengan semua kegilaan superhero pada masa ini, mungkin akan menjadi baik untuk memasangkan baju raya anda dengan beberapa aksesori superhero.

Mulai dari Thor, Spiderman, Batman hingga pelbagai jenis butang buatan LEGO, aksesori oleh Mainan Malaya dibuat sesuai dengan gaya fesyen anda dan ini pasti menjadi perbincangan tentang kampung.

Dapatkan butang superhero anda di https://my.carousell.com/malayatoys/








30 Mei 2019

Gibraltar BSN Syarikat Insurans Pertama Menggunakan Pembayaran Premium Melalui e-Wallet Boost

 
Gibraltar BSN Life Berhad ("Gibraltar BSN") dan Boost Malaysia hari ini mengumumkan perkongsian strategik yang akan membolehkan pelanggan membuat bayaran premium insurans dari dalam e-wallet Boost mereka dan mendapatkan cashback dalam bentuk Shake Rewards. Ini adalah perkongsian pertama antara syarikat insurans hayat dan pembekal e-wallet mudah alih di Malaysia.


Mengulas mengenai perkongsian itu, Rangam Bir, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Gibraltar BSN berkata, "Kami sangat teruja dengan perkongsian kami dengan Boost kerana kami kini boleh menawarkan pelanggan kami satu kaedah pembayaran alternatif yang tanpa tunai, selamat dan mudah. Perkongsian kami dengan Boost adalah sebahagian daripada usaha bersepadu kami di bawah strategi transformasi digital kami untuk memanfaatkan peluang yang akan meningkatkan proses dalaman dan meningkatkan pengalaman pelanggan kami. Kami juga sentiasa mencari rakan kongsi yang saling menguntungkan untuk meningkatkan cadangan nilai pelanggan kami dan pada akhirnya, membantu memperdalam penembusan insurans di negara ini".

Ketua Pegawai Eksekutif Axiata Digital Services Sdn Bhd, syarikat induk kepada Boost, Mohd Khairil Abdullah berkata, "Pada Boost, kami terus mencari jalan di mana kami boleh memperluaskan produk dan perkhidmatan yang ditawarkan di aplikasi yang menyelesaikan titik kesakitan pengguna secara digital. Kami sangat teruja untuk memiliki Gibraltar BSN sebagai rakan kongsi insurans hayat pertama kami untuk disepadukan secara langsung ke dalam aplikasi kami dan menawarkan pilihan untuk membayar premium insurans di platform kami. Kami percaya bahawa kerjasama ini akan memberikan nilai tambah kepada pelanggan Gibraltar BSN yang juga pengguna Tingkatkan dan memacu agenda tanpa tunai untuk negara ini sejajar dengan hala tuju Kerajaan Malaysia." 

Kerjasama antara Gibraltar BSN dan Boost ditetapkan untuk memperdalam lagi kerana kedua-dua syarikat terus meneroka peluang untuk menyediakan insurans hayat yang mudah, relevan dan berpatutan kepada lebih ramai rakyat Malaysia di dompet mudah alih Boost.

Untuk membayar premium BSR Gibraltar dari dalam aplikasi Boost, pengguna perlu melakukan langkah satu kali untuk menambah nombor polisi mereka dari jub Cukai & Pembayaran di halaman Do More of the Boost app. Sebaik sahaja ditubuhkan, pengguna hanya perlu memilih dasar Gibraltar BSN mereka, masukkan jumlah pembayaran dan memberi kebenaran pembayaran sama ada melalui nombor PIN atau biometrik (cap jari untuk Android, Face ID untuk iOS).








28 Mei 2019

Cintaku Aplikasi Dating Muslim Percuma Patuh Syariah Ke?

 
Cintaku membantu menyambungkan umat Islam mewujudkan hubungan dan terus ke ambang perkahwinan yang bermakna.tinggal empat hari sebelum pelancaran Cintaku


Ciri-ciri aplikasi Cintaku :

- Cari jodoh Muslim berhampiran anda dengan mudah
- Gambar profil yang tulen dan berkualit tinggi sahaja
- Chat, favorite, dan kongsi gambar peribadi (private photo)
- Perlindungan penuh privasi dan maklumat anda
- Sama ada anda mencari teman hidup atau ingin berbual kosong dengan kawan baru

Cintaku adalah app #No. 1 di Malaysia.

Ikut langkah-langkah mudah ini untuk menikmati Cintaku:

Layari https://cintaku.com untuk mendapatkan pautan jemputan, kemudian "Pre-Order" app tersebut. Pada tanggal 3hb June 2019, anda akan menerima notifikasi dan app Cintaku akan muat turun secara automatik.

Buka app Cintaku, daftar profil anda, dan mula chatting dengan pengguna lain. Kongsi Cintaku dengan kawan-kawan anda sempena Hari Raya ini dan hebatkan lagi profil anda! Jangan lupa, anda perlu “Pre-Order” aplikasi Cintaku secara percuma. Cintaku adalah 100% percuma.








23 Mei 2019

Bayaran Menggunakan E-Dompet Boost Di Semua Restoran KFC Seluruh Malaysia

 
E-dompet tempatan Boost dan KFC mengumumkan bahawa pembayaran melalui Boost kini diterima di cawangan KFC seluruh negara, memudahkan pelanggan menikmati hidangan menjilat jari di bulan Ramadan dan menjelang Hari Raya Aidilfitri, tanpa kerumitan. Kerjasama ini juga bertujuan memperkasakan landskap pembayaran tanpa tunai yang kian berkembang di Malaysia dengan kemudahan e-dompet.


Pihak kami sentiasa mencari peluang bagi mengukuhkan pengalaman digital pengguna dan melengkapi gaya hidup mereka. Kerjasama dengan KFC membolehkan kami meluaskan kebolehcapaian, ketersediaan dan kemudahan tambahan agar penduduk Malaysia mengamalkan gaya hidup tanpa tunai dengan Boost, sambil menerima ganjaran tunai kembali,” kata Mohd Khairil Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif Axiata Digital Services, syarikat induk Boost.

Kerjasama dengan rakan niaga yang sealiran seperti KFC ialah peluang berharga, membolehkan kami melangkah seiring dan membina sinergi bagi memudahkan peralihan kepada masyarakat tanpa tunai di seluruh negara,” tambah Khairil.

Dato’ Seri Mohamed Azahari Mohamed Kamil, Pengarah Urusan di QSR Brands (M) Holdings Bhd berkata, ”Sebagai pengendali rangkaian restoran perkhidmatan pantas terbesar di Malaysia, kami perlu peka tentang perkembangan sezaman dan mengetahui perubahan dalam kegemaran dan tingkah laku konsumer. Ini supaya kami bersedia dengan rangka kerja dan strategi sewajarnya untuk memenuhi permintaan pelanggan yang kian berubah. Dalam memenuhi peranan ini, kami telah mengintegrasikan beberapa kemudahan dan saluran pembayaran digital di restoran-restoran kami, sesuai dengan langkah tekad kami ke arah masa depan yang lebih bersepadu dan ‘seamless’ buat manfaat pelanggan.”


Dompet digital semakin menjadi pilihan ramai kerana faedah yang ditawarkan kepada pengguna, dan selari dengan misi kami untuk selalu menawarkan perkhidmatan bernilai tambah kepada pelanggan. Kerjasama dengan e-dompet terbesar di Malaysia, Boost, memacu kelebihan kompetitif kami dalam trend tanpa tunai yang semakin berkembang. Kami berharap pelanggan kami akan menikmati pengalaman menjamu selera yang lebih meriangkan, dengan adanya kemudahan Boost di KFC.”

Bagi meraikan kerjasama baharu ini, Boost dan KFC menghadiahkan penduduk Malaysia rebat tunai RM5 dengan pembelian minimum RM 20 menggunakan Boost di semua cawangan KFC sehingga 31 Mei 2019.

Boost merupakan e-dompet terbesar di Malaysia hari ini, dengan 4 juta pengguna dan lebih daripada 80,000 titik sentuhan jualan dalam talian dan luar talian di seluruh negara. Selain perkhidmatan “Scan & Pay” di keai runcit dan F&B, pasar malam dan ‘food truck,’ pengguna boleh melakukan pelbagai urusan, seperti membayar caj meletak kereta di atas jalan dan bil perkhidmatan, membeli tiket bas dan keretapi serta membeli tiket wayang dan menyumbang kepada NGO melalui derma tanpa tunai.









20 Mei 2019

Kesan Kepada Sekatan Android Dalam Penggunaan Telefon Huawei

 
Dunia gajet hari ini digemparkan dengan sekatan Huawei dan Honor ke atas apa-apa akses kepada Android. Kerajaan US pimpinan Donald Trump telah meletakkan Huawei dan Honor sebagai salah satu syarikat dalam Entity List.


Apakah itu Entity List?


Entity List adalah senarai syarikat luar US yang tidak dibenarkan untuk bekerjasama dengan syarikat dari dalam US.

Google adalah sebuah syarikat dari US. Hal ini turut menjejaskan jalinan kerjasama di antara Google sebagai pembekal perisian Android kepada Huawei. Google dilarang sama sekali untuk meneruskan sebarang jenis bisnes bersama Huawei, atau dikenakan tindakan undang-undang.


Kesan terhadap peranti-peranti Huawei yang menggunakan perisian Android.


Sehingga kini, peranti seperti Huawei Mate 20 Pro, P30, P30 Pro yang dijanjikan akan menerima kemaskini Android Q terpaksa dibatalkan. Begitu juga dengan kemaskini tampalan sekuriti bagi peranti-peranti Huawei yang lain.

Pelancaran Honor 20 pada 21 Mei ini juga masih menjadi tanda tanya, sama ada program ini akan diteruskan atau sebaliknya.

Huawei dikatakan akan mencari jalan penyelesaian bagi isu tergempar ini, memandangkan perkara ini memberikan impak yang mendalam terhadap jutaan pengguna Huawei, 10,000 peluang pekerjaan di US, dan perjalanan bisnes Huawei sebagai pembekal perkakasan kepada syarikat-syarikat di dalam US.

Sebelum ini, kerajaan US telah menuduh Huawei sebagai pengintip melalui peranti mereka tanpa bukti. Kini, kerajaan US menjalankan buah catur mereka dengan permainan yang lebih kasar.

Inilah percaturan jahat Trump untuk mengekang kemaraan teknologi dan ekonomi kuasa besar China.


*Sumber Facebook Kamarul Afiq As-Subanji







18 Mei 2019

Petua Untuk Strategi Permulaan Dalam Dunia Instagram

 
Semasa anda memulakan atau mengubah strategi Instagram anda, ikuti beberapa petua ini:-


Gambar Profil Anda 
Sekiranya anda Instagramming untuk sebuah syarikat besar, anda mungkin perlu menggunakan logo anda, dan tidak mengapa. Walau bagaimanapun, jika anda seorang ahli perniagaan atau perniagaan kecil yang mempunyai prospek yang kurang jelas, gunakan wajah anda!

Nama Pengguna dan Nama anda 
Gunakan kata kunci utama anda sama ada nama pengguna anda ATAU medan nama anda. Ini membantu anda ditemui di carian Instagram.

Penerangan Bio anda
Pastikan anda menerangkan siapa diri anda dan apa yang anda lakukan dengan jelas.

Hashtags anda 
Tanpa ini, kandungan anda hampir mustahil untuk ditemui. Fikirkan hashtag seperti anda akan kata kunci untuk SEO. Orang mencari hashtags di Instagram, jadi apa perkataan yang mereka gunakan untuk mencari anda? Gunakan sehingga 30 kata sebagai hashtag dalam posting anda.

Akhirnya sekali paling penting adalah penglibatan (Like, Komen dan Interaksi) dengan pengikut dan penonton yang berpotensi. Anda perlu meletakkan strategi pada kedudukan yang betul untuk mewujudkan suasana yang berjaya!.







16 Mei 2019

Kempen Permainan Terbesar Di Malaysia Yang Dihoskan Oleh Mobile Legends: Bang Bang

 
Malaysia akan menyaksikan kempen permainan paling hebat yang berlaku di Bukit Bintang, Kuala Lumpur pada 18 Mei 2019 yang akan datang. Kempen ini dijangka menarik lebih 100,000 pemain dan peminat seluruh negara untuk Mobile Legends: Bang Bang (MLBB) yang akan memberi rehat negara ini mempunyai wawasan yang lebih baik mengenai gelaran esports. MLBB adalah antara lima gelaran sukan yang dibarisi untuk SEA Games 2019 yang akan datang di Filipina pada November ini, yang pertama dalam sejarah acara sukan itu.


Acara ini menyerlahkan penutupan kempen "515-Unite Day" selama sebulan yang telah berjaya diadakan dari 20 April di seluruh dunia.

Pengurus Pemasaran Wilayah Moonton untuk Asia Tenggara, Nelson Woon berkata, "Ribuan peserta telah dirakamkan di empat bandar utama di Semenanjung Malaysia sejak kami menendang bermula 515 Hari Bersatu di Gurney Paragon Mall di Pulau Pinang. Melihat respon positif yang diterima, kami yakin kempen ini dapat mewujudkan kesedaran di kalangan bukan pemain di rantau ini dan menarik mereka untuk membiasakan diri dengan Mobile Legends: Bang Bang ". Kempen 515 Unite Day dilancarkan untuk menyatukan pemain MLBB dan pemain lain untuk melawan kegelapan yang akan datang dan menyelamatkan dunia.

Ini adalah sebahagian dari usaha Moonton sebagai pemaju permainan terkemuka dunia untuk membina kesedaran awam dan mempromosikan permainan yang bertanggungjawab, yang merupakan salah satu daripada lima bidang fokus utama pelan olahraga Malaysia yang diumumkan oleh Menteri Belia dan Sukan Malaysia baru-baru ini.


"Kami berminat untuk bekerjasama dengan pelbagai organisasi untuk menganjurkan lebih banyak liga MLBB, kempen dan bengkel dari peringkat daerah, negeri, negara dan antarabangsa untuk mengenal pasti lebih ramai pemuda yang aktif dalam sukan," kata Woon. Beliau menambah bahawa permainan sukan bukan sekadar bermain permainan. "Ia adalah industri berbilion bilion yang boleh memacu ekonomi negara itu sendiri. Kami bercakap tentang projek-projek sukan yang memberi ganjaran kepada syarikat-syarikat pemasaran dan acara, bermitra dengan pelbagai syarikat korporat untuk memacu persembahan perniagaan mereka dan mewujudkan peluang pekerjaan untuk bakat tempatan seperti pengaturcara, pereka, pengeluar, pemasar dan pemain profesional. Kami menyaksikan pergeseran paradigma di mana penonton global dan nilai kandungan sukan telah mengatasi sukan tradisional ".

Mobile Legends: Bang Bang diposisikan dalam kedudukan teratas 10 teratas dengan statistik lebih daripada 500 juta pemasangan dan 60 juta pengguna aktif bulanan di lebih 80 negara. Di Malaysia sendiri, terdapat lebih daripada 5 juta pemain aktif.

Sebagai sebahagian daripada kempen itu, Moonton menampilkan pertandingan mini dengan beg goodie dan pizza percuma, barangan dan trak yang diterangi lampu LED dengan beberapa wira terkenal Mobile Legends 'seperti Miya, Kagura, Akai dan Alucard. Peminat MLBB akan dapat bermain permainan popular terhadap Pasukan Profesional untuk menguji kekuatan dan strategi pertempuran mereka.



Kempen "515 United We Win" juga menyaksikan kerjasama dengan Touch 'n Go di mana edisi terhad Mobile Legend: kad Bang Bang dijual. Pendapatan dari kad Touch 'n Go akan disalurkan ke Yayasan PINTAR. Woon akan membentangkan cek bernilai RM25,000 kepada Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan PINTAR, Karimah Tan Abdullah kemudian pada siang hari sebagai sebahagian daripada tanggungjawab sosial korporat Moonton. Yayasan PINTAR yang bermaksud 'Mempromosikan Perisikan, Membina Bakat dan Tanggungjawab Penasihat' adalah organisasi yang didedikasikan untuk memupuk kecemerlangan akademik dan bukan akademik bagi pelajar yang kurang berkhidmat di Malaysia.


Dalam acara itu, orang ramai akan teruja untuk bertemu dengan superhero Malaysia, Sazali Samad, pemenang En. Universe 10 kali, untuk cabaran bergelut lengan. Sazali Samad akan mewakili MLBB Hero 'Badang', watak legenda dari cerita rakyat Melayu kuno Melayu yang diberikan dengan kekuatan super ketika bertemu dengan raksasa air yang mengancam kampungnya. Legenda yang popular telah melahirkan beberapa penyesuaian filem termasuk tafsiran Dato 'S. Roomai Noor pada tahun 1962 yang menampilkan pelakon / pelawak, Wahid Satay.


Sepanjang kempen itu, Moonton juga memperuntukkan hadiah percuma bernilai lebih daripada RM50,000 termasuk alat dengar HyperX bernilai RM500 setiap satu, watak MLBB Miya patung, berlian dalam permainan dan banyak lagi.

Ia juga telah dilaporkan bahawa Mobile Legends pertama: Piala Dunia Bang Bang akan diadakan di Malaysia, sementara pada November 2019. Pada masa ini, Malaysia berada di peringkat 21 di dunia dari segi pendapatan dalam sukan.







Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter