Jumlah Paparan Halaman

4 Disember 2018

Kerjasama ShopBack Dan Petron Untuk Program Penebusan PMiles

 
Rakyat Malaysia kini boleh menggunakan cashback dari ShopBack setiap kali mereka mengisi minyak di stesen minyak. Portal No.1 Cashback di negara ini baru-baru ini menandatangani perkongsian dengan Petron Malaysia, menjadi yang pertama di negara ini untuk membolehkan pengguna menukar wang tunai balik ke Points Petron Miles (PMiles) dan sebaliknya.


"Sebelum ini, selepas pengguna memperoleh pulangan daripada pembelian dalam talian mereka, mereka boleh memilih untuk memindahkan tunai ke akaun bank mereka atau menggunakannya untuk mengimbangi bil telefon Maxis. Kerjasama dengan Petron adalah yang pertama untuk kedua-dua pihak - online jangka panjang pertama untuk penebusan offline untuk ShopBack, dan offline pertama untuk penebusan dalam talian (Mata PMiles untuk cashback) untuk Petron juga, "kata Alvin Gill, Pengurus Besar Negara ShopBack Malaysia.

Beliau menyebut bahawa bilangan pengguna yang mengumpulkan lima angka wang tunai balik melalui ShopBack semakin meningkat. Rakyat Malaysia semakin akrab dengan faedah cashback dan syarikat itu telah meneroka peluang untuk terus membentuk tabiat belanja pengguna yang lebih bijak di luar talian, yang mana ia merasakan keutamaan harus berada pada cara yang memenuhi keperluan praktikal kehidupan seharian rakyat Malaysia.

"Dilaporkan bahawa kira-kira 23.9 peratus daripada pendapatan boleh guna Malaysia dibelanjakan untuk petrol, perumahan dan utiliti pada tahun 2016. Oleh itu, kami memutuskan untuk meneruskan penebusan petrol sebagai pilihan pengeluaran bukan tunai kedua. ShopBack teruja untuk melancarkan ini dengan Petron dan kami pasti berharap kerjasama yang sama pada masa akan datang. "

Pilihan penebusan Mata PMiles kini tersedia di semua platform ShopBack (web, web mudah alih, dan aplikasinya). Untuk menukar cashback kepada mata PMiles, pengguna hanya perlu log masuk ke akaun mereka, memilih penarikan balik - penebusan mata dan kemudian mengisi maklumat yang diperlukan. Bagi setiap cashback RM10, pengguna boleh menukarnya kepada 600 point PMiles.


Menurut Choong Kum Choy, Ketua Perniagaan Runcit untuk Petron Malaysia, kerjasama dengan ShopBack menggariskan komitmen Petron untuk memberikan pengalaman pelanggan terbaik kepada anggota PMiles. "Kami komited untuk memberi pelanggan kami produk terbaik, perkhidmatan terbaik, dan ganjaran terbaik. Kerjasama kami dengan ShopBack memberikan nilai tambah PMiles kami dengan pilihan cashback, sambil meningkatkan pengalaman membeli-belah mereka dengan ketara. "

Pada masa ini, Petron Malaysia mempunyai lebih daripada 620 stesen perkhidmatan di negara ini. Ahli PMil juga boleh menukar mata mereka di Stesen Perkhidmatan Petron Negara atau muat turun borang dari Laman Web PMiles. Setiap 1000 mata PMiles boleh ditukarkan kepada RM10 Cashback, yang akan dikreditkan ke dalam akaun ShopBack pengguna.

Daftar ke ShopBack adalah percuma. Lebih 1 juta rakyat Malaysia menggunakan ShopBack pada masa ini, manakala jumlah pemberian rebat tunai sejak 2015 telah melebihi RM25 juta. Menurut Alvin, jualan talian mega yang akan datang 12.12 akan melihat laman web popular seperti Shopee, Lazada, 11street, Taobao, Expedia, Booking.com, ZALORA, Sephora, dan sebagainya bersatu dengan ShopBack untuk menawarkan sehingga 30% rebat tunai, dengan tujuan membuat belanja dalam talian lebih menyeronokkan dan kos efektif untuk semua orang.

Maklumat lanjut mengenai penebusan Mata PMiles layari :-
Laman web : https://www.shopback.my/petron-info
Facebook : https://www.facebook.com/ShopBackMalaysia.







3 Disember 2018

Jom Bantu Kempen Back To School 2019!

 
Satu lagi kempen untuk memberi bantuan kepada pelajar-pelajar daripada golongan anak yatim dan asnaf daripada badan NGO. Kempen Back To School 2019 telah dilancarkan oleh PERTUBUHAN KEBAJIKAN ASNAF SETIA KASIH NEGERI SEMBILAN (PERKASIH N9). Kempen juga dengan kerjasama antara Universiti Teknologi MARA dan FIERCHE


Kempen ini akan mengumpulkan sumbangan orang ramai daripada segi wang tunai dan juga barangan untuk dihulurkan kepada pelajar-pelajar yang layak. Sesaran bantuan adalah kepada 120 orang pelajar yang telah dikenal pasti oleh mereka. 

Bantuan anda sangat diperlukan dalam menjayakan kempen ini dan dalam masa sama membantu mereka yang memerlukan sebelum tiba musim persekolahan baru tahun depan. Sumbangan boleh dibuat terus kepada akaun bank RERKASIH N9 iaitu 05100-41-00036695-3 (BSN). Sebarang pertanyaan dan juga sumbangan barangan boleh hubungi 012-9805132 (Fadilah) atau email perkasihns@gmail.com.






26 November 2018

Pengembaraan Sains Dengan YTL Foundation Dan Petrosains Di Lot 10

 
YTL Foundation dengan kerjasama Petrosains menganjurkan Lottie's Adventure Adventure, acara bertemakan STEAM di Pusat Beli-Belah Lot 10 dari 23-25 ​​November 2018 yang lalu. Pengembaraan Sains Lottie adalah yang dilancarkan oleh Tan Sri Datuk Seri Panglima Dr Abu Hassan Bin Othman, ahli Lembaga Pemegang Amanah YTL Foundation bersama Datin Kathleen Chew, Pengarah Program YTL Foundation.


Tema tahun ini dipilih untuk meningkatkan minat pelajar dalam mengikuti mata pelajaran berasaskan sains dan mempromosikan mata pelajaran STEAM di kalangan pelajar dari semua latar belakang. 

"Kami mahu para pelajar mengetahui bahawa sains tidak perlu kering dan membosankan. Kami mempunyai sekumpulan peminat sains yang kreatif dan berdedikasi di sini hari ini ingin berkongsi pengetahuan mengenai bagaimana kami dapat membuat sains menyeronokkan dan menarik" kata Datin Kathleen Chew, Pengarah Program, YTL Foundation.

Sebagai Naib Canselor Universiti Sabah Malaysia sebelum ini, Tan Sri Datuk Seri Abu Hassan Bin Othman menjelaskan bahawa pelajar kita berpotensi untuk bersaing secara global, tetapi tanpa pendedahan, motivasi dan kepentingan yang betul, mereka akan ditinggalkan. 

"Saya sangat gembira mendengar YTL Foundation menganjurkan 'Pengembaraan Sains', bukan hanya untuk menggalakkan sains, matematik dan kreativiti teknologi kepada pelajar, guru dan ibu bapa, tetapi untuk menunjukkan bahawa mata pelajaran berasaskan sains bukan hanya untuk jenis tertentu pelajar, ia boleh menarik semua pelajar." jelasnya.


Pada majlis itu, terdapat bengkel kayu dan sains yang diuruskan oleh Super Brain Bridge di mana pengunjung akan dapat membuat lampu meja, kipas meja USB dan juga membuat tirap. Anda juga boleh mengeluarkan Marie Curie di dalam anda dengan Akademi Sains Bridge di mana anda boleh menjalankan pelbagai jenis eksperimen dari pencampuran lendir ke ujian PH.

Petrosains mengadakan bengkel untuk membuat robot mini yang menari dan corak coretan, mewujudkan labirin marmer. Terdapat juga teka-teki matematik dan BATAK Mini Pro, mesin yang menguji reaksi anda dan koordinasi tangan anda. Pembekal lain termasuk MEREKA yang mempunyai basikal jus, Toy Libraries Malaysia yang memegang mainan mainan dan gerai pembaikan mainan, Aliran, Amazin 'Grace, Mangosteen, Supa Dupa Circus, NAGCM (Persatuan Kebangsaan Kanak-kanak Berbakat Malaysia), Jabatan Alam Sekitar dan banyak lagi.


Mainan yang dikumpulkan dalam pemacu mainan dan hasil daripada penjualan Lottie Bears akan disumbangkan kepada Perpustakaan Toy Malaysia untuk mendirikan sebuah perpustakaan mainan untuk Program 'Sekolah Dalam Hospital' di Pusat Perubatan Universiti Malaya. Hasil yang diperoleh daripada jualan Mangosteen dan Aliran akan diberikan kepada amal juga.

YTL Foundation menjemput pelajar dari tujuh sekolah awam untuk menghadiri acara itu dan setiap pelajar diberi peluang untuk menyertai bengkel tersebut. Jika anda ingin mengetahui lebih terperinci mengenai bengkel dan aktiviti yang berlaku di Pengembaraan Sains Lottie, lawati http://ytlfoundation.com/blog/2018/10/16/lotties-science-adventure/.







Carousell Lancar Kempen Derma Barang Anda Dengan Gunakan #PrelovedwithLove

 
Carousell, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar di dunia yang paling pesat berkembang di dunia, akan menganjurkan kempen derma item pilihan untuk badan amal terpilih bagi kempen ini dan Ti-Ratana Welfare Society dipilih untuk Malaysia.


"Komuniti kami adalah sebahagian daripada Carousell. Kami memahami peranan penting ahli komuniti boleh memain peranan dalam menyumbang dan memberikan kembali kepada masyarakat. #PrelovedwithLove adalah pergerakan untuk memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia untuk memperjuangkan penyebab ini memberi kembali kepada orang yang kurang bernasib baik. Kami juga ingin menggalakkan rakyat Malaysia mendermakan barang-barang yang mereka sayangi dan bukan hanya melupuskannya, Carousell adalah pasar iklan untuk menjadikannya berlaku, " kata Tang Siew Wai, Ketua Carousell Malaysia.

Beliau menambah bahawa objektif memandu ini adalah untuk menyerlahkan keperluan rumah di luar keperluan dana, serta peluang yang baik untuk mengetepikan barang yang tidak digunakan serta membawa komuniti Carousell bersama untuk tujuan yang baik.

Di samping personaliti seperti supermodel Amber Chia, pelawak Kavin Jay dan penyanyi Bihzhu, Kelab Penggemar Star Wars Malaysia, dan Kelab Penghargaan Buku KL juga berjanji untuk mendermakan barangan, mainan, bata LEGO dan banyak lagi untuk Ti-Ratana Welfare Society. Di samping itu, mereka akan melawat rumah untuk hari yang penuh keseronokan dengan permainan dan aktiviti cosplay serta membentangkan barangan sumbangan mereka.

Ti-Ratana Welfare Society, sebuah masyarakat khidmat masyarakat didirikan dengan semangat belas kasihan untuk melayani dan menyediakan perlindungan, pendidikan dan penjagaan kepada anggota masyarakat yang kurang bernasib baik. Ia juga sebuah organisasi sukarela, bukan keuntungan, bukan partisan dan bukan denominasi yang menawarkan ruang lingkup yang luas dalam perkhidmatan masyarakat.

Orang ramai yang berminat untuk menyertai kempen ini boleh menyenaraikan item mereka di Carousell dengan #PrelovedwithLove hashtag tag dengan tag harga RM0. Ahli-ahli Ti-Ratana Welfare Society akan memilih item yang diperlukan dari senarai tersebut.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan menyertai kempen, lawati https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell di Apple Store atau Google Play Store.

Butiran Kempen:
Tarikh: Sabtu, 1 Disember 2018 - Selasa, 25 Disember 2018
Laman web: https://my.carousell.com







22 November 2018

Kenapa Anda Perlu Sertai Petisyen Tukar Menteri Komunikasi Dan Multimedia

 
Isu ini semakin kuat dan semakin menjadi hangat diperkatakan setelah tampok kepimpinan negara berubah. Bukan tidak boleh terima perubahan tapi biarlah perubahan kepada arah kebaikan dan bukan memusnahkan kerana benci dan marah kepada kepimpinan terdahulu.


Jika anda rasa anda adalah rakyat yang yakin kepada syarikat milik penuh kerajaan ini boleh log masuk untuk sokong petisyen ini. Menyasarkan lebih 50,000 orang menyokong petisyen ini. Anda boleh log masuk di laman ini sekarang https://www.change.org/p/prime-minister-of-malaysia-replace-our-minister-of-communications-and-multimedia

Translate tentang petisyen ini dari laman tersebut :

"Kami menuntut Menteri Komunikasi dan Multimedia sekarang untuk meletak jawatan kerana beliau telah menunjukkan dengan jelas kepada kami bahawa dia sedang berat sebelah dan tidak melakukan kerja untuk memperbaiki Malaysia.

Telekom Malaysia Berhad (TM) adalah syarikat GLC yang harus membawa pulang ke Malaysia. Walau bagaimanapun, selepas Gobind Singh dipilih sebagai menteri, harga saham TM turun daripada RM6 + kepada RM2.27, kehilangan hampir permodalan pasaran hampir RM12 bilion. Secara mengejutkan, saham Maxis (Pembekal Perkhidmatan Internet yang lain) tetap kukuh, RM5.40 dan ia secara tidak langsung diketahui setiap keputusan yang telah dibuat faedah Maxis dan bukannya situasi menang menang.

Kami sebagai rakyat Malaysia membangkitkan kebimbangan sama ada menteri ini mempunyai perancangan dan pemahaman yang betul tentang industri telekomunikasi Malaysia. Setiap isu yang telah dibangkitkan, dan bukannya melakukan pekerjaan yang sewajarnya, dia menimbulkan kesalahan kepada TM tanpa menjelaskan apa-apa yang perlu dilakukan oleh Menteri Telekomunikasi. Dia sepatutnya mengetahui sebab mengapa penyerapan seluruh Malaysia adalah proses yang sukar tetapi sekali lagi dia menyalahkan TM. Beliau juga telah berat sebelah dengan tidak menangani apa-apa isu yang ditimbulkan oleh rakyat mengenai maxis atau astro.

Terdapat khabar angin atau spekulasi bahawa ia adalah rancangan supaya Maxis dapat membeli TM dengan harga semasa dan dengan itu, Malaysia akan kehilangan salah satu daripada GLC itu. Oleh itu, kami merasakan bahawa ini perlu berhenti untuk menyelamatkan Malaysia sebelum terlambat.

Oleh itu, kami meminta menteri yang tidak adil dan mempunyai pengetahuan yang mencukupi mengenai industri telekomunikasi yang akan menjadi lebih baik bagi warganegara Malaysia."

Bukan bantah kepada pentadbiran dan perubahan baru tapi biar pada yang betul-betul tahu dalam dunia IT ini. Adakah semua tindakan ini untuk meraih populariti bagi menarik sokongan rakyat yang tidak tahu akan kebenaran disebalik segalanya. Adakah ini hanya mahu menunjukkan kelemahan orang lain dan menaikkan namanya sahaja. Terdapat juga beberapa pihak yang cuba "Menangguk Di Air Keruh" terhadap isu ini. Sepeti mana yang ditulis dalam keratan akhbar ini.


Kami bukan pakar dalam dunia politik dan tidak tahu apa niat mereka untuk semua ini, tapi bagi memastikan kelancaran dan keadaan sebenar tentang kedudukan TM boleh baca di dalam penulisan blog ini dan juga beberapa pendapat orang yang berada dalam syarikat GLC itu sendiri. 



Baca penulisan blog ini: 

Tahu memang banyak yang kurang dalam pengurusan TM dan semua itu boleh diatasi dengan baik dan dari hari demi hari TM membaiki perkhidmatan mereka. Tiada apa yang sempuna di dunia ini. Moga dikembalikan keadaan lebih baik demi kesejahteraan semua dan ini bukan kerana kemarahan emosi yang menguasai diri. Sama-sama kita kembalikan keamanan Malaysia yang pernah kita alami satu masa dahulu.







15 November 2018

Tingkatkan Jualan Melalui Lima Pemasaran Digital Sesuai Untuk Semua Usahawan Dalam Harga Murah

 
Fakta yang ramai terlepas pandang bahawasanya 24 Juta pengguna internet hanya di Malaysia dan ia adalah satu peluang yang sangat terang lagi bersuluh. Kenapa usahawan dan juga para peniaga luar sana tidak mengambil kesempatan ini untuk menarik pengguna internet ini menjadi pelanggan mereka. Jangan biarkan persaing anda menguasai halaman teratas dalam carian Google. Apa perlua anda lakukan.


Bagi membantu dan memudahkan usahawan ini untuk memahami konsep Pemasaran Digital, Telekom Malaysia menyediakan penyelesaian istimewa untuk usahawan SME atau juga yang telah berkembang untuk meningkatkan jualan dan pendapatan dengan mempromosikan kepada segmen pelanggan yang disasarkan. 

Lima platform yang merangkumi semua penggunaan internet yang meluas dan mendapat perhatian digunakan dalam promosi yang diperkenal ini. 

1) Pemasaran Laman Web
2) Pemasaran Enjin Carian
3) Pemasaran Sosial Media
4) Pemasaran Direktori Perniagaan Digital
5) Pemasaran Display

PEMASARAN LAMAN WEB


TM Membuat iklan untuk anda dalam laman web terpilih seperti laman berita dan banyak lagi. Pihak TM akan buatkan iklan ini dan meletakkan pada waktu dan tempat yang sesuai. Juga terdapat kontent dalam bentuk video untuk pengguna laman youtube yang popular sekarang ini. 

PEMASARAN ENJIN CARIAN



Menggunakan teknik Search Engine Marketing (SEM) untuk meletakkan Laman Web anda pada halaman teratas dicarian Google. Walaupun tidak pada mendapat target untuk letak pada page pertama tapi top searching apabila pengguna diluar sana mencari perkara yang berkaitan dengan business anda. Walaupun dengan satu perkataan sahaja ia akan memberi kesan terus kepada laman web dan disitu ramai pengguna akan tahu lebih tentang produk atau syarikat anda.

PEMASARAN MEDIA SOSIAL



Tahukah anda bahawa 20 Juta pengguna internet di Malaysia mengguankan Facebook dan Instagram setiap hari. Bagi menarik pengguna tegar sosial media ini TM akan membantu anda dengan menyediakan Pereka Grafik Profesional, Copywriter dan Pengurus Kempen bagi memudahkan kerja anda. TM juga akan memberi jaminan terhadap jangkauan, kekerapan dan teraan iklan anda di laman sosial seperti Facebook dan Instagram.

PEMASARAN DIREKTORI PERNIAGAAN DIGITAL



Telekom adalah penyedia kepada aplikasi Yellow Pages dan juga pengurus kepada laman web Yellow Pages di Malaysia. Bayangkan pelanggan berpotensi yang telah menggunakan aplikasi ini adalah 3.9 Juta setiap tahun. Jadi di situ sahaja mereka akan providekan kepada anda banner pengiklanan interaktif agar pengguna tertarik untuk terus ke laman web anda atau service yang anda tawarkan.

PEMASARAN DISPLAY



Ketahui bahawa pelanggan rangkaian jaluar lebar Unifi telah mencecah 1.2 juta sekarang ini di seluruh Malaysia. Jadi dari pelanggan internet ini mereka akan sediakan page daripada kesilapan seperti Typo Search, Domain Expired dan Non Existence Domain yang dipaparkan pada laptop atau desktop anda. Di situ sahaja pengguna akan nampak iklan syarikat anda dan terus klik bagi mengetahui lebih lanjut tentang produk dan syarikat anda. 

Semua pakej ini boleh dilanggan mengikut kehendak yang dimahukan atau boleh buat semua sekali dalam satu harga yang sangat istimewa. Ini adalah peluang meningkatkan jualan dan produktiviti syarikat anda. Jangan lepas tawaran hebat dan menyeluruh ini kerana ia diuruskan oleh satu badan sahaja bagi memudahkan anda mendapatkan ROI daripada pelaburan yang sikit tapi untung berganda.

Hubungi info di bawah untuk ketahui harga dan mendapatkan keterangan lanjut :
Tel : 011 2667 6657 (En Areez)
        013 341 7777 (Raja Zainal)
Email : mohdareezsalleh@tm.com.my
             rzainal@tm.com.my






6 November 2018

Kisah Pari-pari Dan Mat Top Sempena Lazada 11.11 Shopping Festival

 
Seharian Mat Top berfikir dan mencari idea bagaimana untuk mencantikkan ruang rumahnya yang kosong dan nampak suram. Bagaimana perlu dilakukan agar dia mampu menjadi ruang rumahnya bagaikan istana yang sangat indah dan begitu menarik. Jenuh Mat Top mencari idea dan tidak tahu untuk dapatkan bantuan siapa lagi. 


Namun tanpa sengaja selepas termenung melangut langit mencari idea tiba-tiba muncul sekumpulan pari-pari Istana Kayangan yang membantu Mat Top untuk mencari barang hiasan rumahnya. Pari-pari memberikan idea kepada Mat Top untuk membeli sempena dengan 11.11 Shopping Festival yang berlangsung pada 11 November 2018 di Lazada Malaysia.


Pari pertama terbang mengelilingi ruang dalam rumah Mat Top dan terpandang satu ruang dinding yang kosong dan luas. Maka pari tu mencadangkan kepada Mat Top agar dapat diserikan dengan Gold Flower Hand Painted Oil agar ruang yang kosong tu nampak lebih cantik. Katanya kat Lazada ada promosi harga sangat murah untuk membeli hiasa ini.


Maka pari ini pun melafazakan jampi rahsinya Laz Laz Lazadaaa.... 


Dengan sekelip mata sahaja hiasan dinding ini muncul di laman web Lazada dengan harga yang sangat murah. Mat Top sangat gembira dan tak terkata dan terus ambil laptopnya untuk membeli hiasan dinding ini tanpa rasa ragu lagi.

Tiba pula giliran pari kedua juga berlegar-legar kat ruang tamu rumah Mat Top dan ternampak sebiji kerusi kecil yang sangat tidak sesuai dengan saiz rumah tu. Maka pari tu bagi cadangan kepada Mat Top untuk membeli Lydia Lather Chair ini untuk menggantikan kerusi kecil ini. 


Juga terus pari ini menyanyikan jampinya Laz Laz Lazadaaaa.... 



Maka terus muncul promosi kerusi ini kat laman web Lazada dan Mat Top tanpa rasa ragu lagi terus membeli kerusi ini nak gantikan dengan kerusi yang kecil tu.

Akhir sekali pari ketiga juga pusing kat dalam rumah Mat Top nak melihat apa lagi yang boleh dihadiahkan kepadanya untuk menghiaskan rumah agar lebih cantik seperti istana. Maka nampak satu ruang yang luas dan perlu kepada Divider Cabinet


Tanpa rasa ragu lagi pari ketiga ini pun terus membacakan jampinya Laz Laz Lazadaaaa.... 


Maka muncul terus kat laman web Lazada divider cabinet dengan promosi sangat murah. Mat Top pun mengeluarkan kad kreditnya untuk membeli secara dalam talian kerana memang sangat murah.

Selepas itu tiba-tiba sahaja pari-pari tadi menghilangkan diri kerana telah berjaya menunaikan hajat Mat Top untuk menghias rumah seperti istana. Mat Top rasa sangat gembira dan terus melayari laman web Lazada sempena dengan 11.11 Shopping Festival. Banyak lagi rupanya barang yang sangat murah dan dia juga turut bagi tahu kepada keluarganya yang lain tentang promosi ini.










5 November 2018

Survey ShopBack Mendedahkan 11.11 Tahap Kesedaran Meningkat Kepada 96% Tahun Ini

 
Platform utama Cashback ShopBack menjalankan tinjauan baru-baru ini dan mendapati tahap kesedaran terhadap 11.11 Single's Day di kalangan pembeli dalam talian Malaysia telah meningkat kepada 96% tahun ini, dari 69% pada 2016.

"Dalam tinjauan 2016 kepada 2,000 pembeli dalam talian Malaysia, 69% menjawab mereka tahu apa Hari Singles dan 31% mengatakan mereka tidak. Tahun ini, 96% menjawab bahawa ia adalah acara dalam talian yang besar (68%) atau hanya satu lagi acara membeli-belah dalam talian (28%); hanya 3% daripada 2,000 responden yang mengatakan mereka tidak tahu apa 11.11, dan 1% menunjukkan hari itu mempunyai makna lain kepada mereka. Ini adalah kira-kira 40% peningkatan berbanding 2016, " kata Alvin Gill, Pengurus Besar Negara ShopBack Malaysia.


Graf 1: Kesedaran untuk 11.11 adalah tinggi di kalangan pembeli dalam talian Malaysia mengikut ShopBack 11.11 kaji selidik membeli-belah dalam talian 2018

Menurut Alvin, pelaburan Alibaba di Lazada dan promosi besar-besaran yang disalurkan menerusi pelbagai saluran dalam talian dan luar talian, serta usaha pendidikan yang dilakukan oleh rakan-rakan ganjaran sepanjang tahun mungkin menyumbang kepada pertumbuhan kesedaran. "Alibaba's Taobao dan Tmall telah bekerjasama dengan ShopBack pada peringkat serantau untuk meningkatkan prestasi pasaran melalui ganjaran tunai dan usaha pendidikan multimedia sejak tahun 2014, yang termasuk kandungan pelbagai bahasa, pendedahan pemasaran digital dan atas tanah, serta sokongan perkhidmatan pelanggan untuk menggalakkan pembelian melalui sama ada Taobao, Tmall atau koleksi Lazada Taobao, yang mana sesuai dengan keperluan mereka, "tambahnya.

"Walaupun menggalakkan majoriti mereka tidak sabar untuk 11.11, penjual dalam talian juga harus menargetkan mereka yang merasakan 11.11 adalah 'satu lagi acara belanja' melalui strategi produk dan promosi yang lebih baik. 98% responden berkata mereka sanggup membuat lebih banyak pembelian jika produk yang mereka perlukan boleh didapati dengan penawaran yang lebih tinggi secara dalam talian. Tiga tawaran teratas yang akan menggalakkan mereka membelanjakan adalah diskaun produk tinggi, penghantaran / penghantaran percuma, dan kod promo / kupon, "kata Alvin.

Apabila diminta memilih tiga tempat pasaran dalam talian yang mereka rasa akan memberikan tawaran 11.11 terbaik tahun ini, Lazada muncul sebagai pilihan utama, diikuti oleh Shopee dan 11street.


Grafik 2: Tiga pasaran utama dalam talian yang diharapkan para pembeli mempunyai tawaran 11.11 terbaik pada tahun ini

Kajian itu juga mendedahkan bahawa pembeli dalam talian lebih suka membeli-belah mereka untuk menjadi berpatutan, cepat dan selamat. "Mobile & Electronics muncul sebagai kategori yang paling popular untuk 11.11 tanpa mengejutkan; yang kedua ialah Home & Lifestyle yang menunjukkan pembeli boleh mencari item untuk membuat ruang hidup mereka sebelum Tahun Baru, diikuti oleh Fesyen serta Kesihatan & Kecantikan. "


Grafik 3: Tiga kategori utama yang dibeli oleh pembeli dalam talian pada tahun ini

Kaji selidik membeli-belah dalam talian ShopBack 2018 meliputi pandangan dari 2,000 pembeli dalam talian aktif ShopBack, yang mana 98.7% berumur 21 tahun ke atas dan sekitar 85% mempunyai pendapatan bulanan RM2,000 dan ke atas. 68.1% daripada responden kaji selidik menggunakan kad kredit / debit untuk membuat bayaran dalam talian manakala 25.4% memilih perbankan dalam talian sebagai kaedah pilihan, diikuti oleh tunai pada penghantaran 3.3%, Paypal 2.8%, dan lain-lain 1.3%.

"Kami menyaksikan 10 kali lebih banyak daripada lalu lintas web biasa yang diarahkan ke tapak rakan kongsi kami pada 11.11 pada 2017, lebih daripada transaksi bernilai RM6 juta dibuat melalui platform kami dan lebih daripada RM200,000 cashback yang disimpan dengan menggunakan ShopBack. Bersama dengan peniaga rakan kongsi kami, ShopBack Malaysia telah menyesuaikan kempen 11.11 tahun 2018 mengikut keperluan pembeli dan kami berhasrat untuk memecahkan rekod itu dengan menggandakan prestasi kami serta jumlah cashback tahun ini, "kata Alvin.


Pada masa ini, lebih daripada 1 juta rakyat Malaysia menggunakan ShopBack untuk pembelian harian mereka. Syarikat ini berfungsi dengan laman web dalam talian seperti Lazada, 11street, Taobao, Tmall, Booking.com, Expedia, Traveloka, ZALORA, Hermo, dan sebagainya untuk memberi pulangan tunai 30% sebagai ganjaran kesetiaan kepada pembeli dalam talian. Selain Malaysia, ShopBack juga beroperasi di Singapura, Indonesia, Filipina, Thailand, Taiwan dan Australia. Lebihan wang tunai bernilai RM25 juta telah diberikan kepada pengguna Malaysia setakat ini. Penjimatan cashback boleh dipindahkan ke akaun bank pengguna setelah pengesahan.

Maklumat lanjut, sila lawati https://www.shopback.my/ atau ikuti Facebook https://www.facebook.com/ShopBackMalaysia/.







Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter