Jumlah Paparan Halaman

22 November 2018

Kenapa Anda Perlu Sertai Petisyen Tukar Menteri Komunikasi Dan Multimedia

 
Isu ini semakin kuat dan semakin menjadi hangat diperkatakan setelah tampok kepimpinan negara berubah. Bukan tidak boleh terima perubahan tapi biarlah perubahan kepada arah kebaikan dan bukan memusnahkan kerana benci dan marah kepada kepimpinan terdahulu.


Jika anda rasa anda adalah rakyat yang yakin kepada syarikat milik penuh kerajaan ini boleh log masuk untuk sokong petisyen ini. Menyasarkan lebih 50,000 orang menyokong petisyen ini. Anda boleh log masuk di laman ini sekarang https://www.change.org/p/prime-minister-of-malaysia-replace-our-minister-of-communications-and-multimedia

Translate tentang petisyen ini dari laman tersebut :

"Kami menuntut Menteri Komunikasi dan Multimedia sekarang untuk meletak jawatan kerana beliau telah menunjukkan dengan jelas kepada kami bahawa dia sedang berat sebelah dan tidak melakukan kerja untuk memperbaiki Malaysia.

Telekom Malaysia Berhad (TM) adalah syarikat GLC yang harus membawa pulang ke Malaysia. Walau bagaimanapun, selepas Gobind Singh dipilih sebagai menteri, harga saham TM turun daripada RM6 + kepada RM2.27, kehilangan hampir permodalan pasaran hampir RM12 bilion. Secara mengejutkan, saham Maxis (Pembekal Perkhidmatan Internet yang lain) tetap kukuh, RM5.40 dan ia secara tidak langsung diketahui setiap keputusan yang telah dibuat faedah Maxis dan bukannya situasi menang menang.

Kami sebagai rakyat Malaysia membangkitkan kebimbangan sama ada menteri ini mempunyai perancangan dan pemahaman yang betul tentang industri telekomunikasi Malaysia. Setiap isu yang telah dibangkitkan, dan bukannya melakukan pekerjaan yang sewajarnya, dia menimbulkan kesalahan kepada TM tanpa menjelaskan apa-apa yang perlu dilakukan oleh Menteri Telekomunikasi. Dia sepatutnya mengetahui sebab mengapa penyerapan seluruh Malaysia adalah proses yang sukar tetapi sekali lagi dia menyalahkan TM. Beliau juga telah berat sebelah dengan tidak menangani apa-apa isu yang ditimbulkan oleh rakyat mengenai maxis atau astro.

Terdapat khabar angin atau spekulasi bahawa ia adalah rancangan supaya Maxis dapat membeli TM dengan harga semasa dan dengan itu, Malaysia akan kehilangan salah satu daripada GLC itu. Oleh itu, kami merasakan bahawa ini perlu berhenti untuk menyelamatkan Malaysia sebelum terlambat.

Oleh itu, kami meminta menteri yang tidak adil dan mempunyai pengetahuan yang mencukupi mengenai industri telekomunikasi yang akan menjadi lebih baik bagi warganegara Malaysia."

Bukan bantah kepada pentadbiran dan perubahan baru tapi biar pada yang betul-betul tahu dalam dunia IT ini. Adakah semua tindakan ini untuk meraih populariti bagi menarik sokongan rakyat yang tidak tahu akan kebenaran disebalik segalanya. Adakah ini hanya mahu menunjukkan kelemahan orang lain dan menaikkan namanya sahaja. Terdapat juga beberapa pihak yang cuba "Menangguk Di Air Keruh" terhadap isu ini. Sepeti mana yang ditulis dalam keratan akhbar ini.


Kami bukan pakar dalam dunia politik dan tidak tahu apa niat mereka untuk semua ini, tapi bagi memastikan kelancaran dan keadaan sebenar tentang kedudukan TM boleh baca di dalam penulisan blog ini dan juga beberapa pendapat orang yang berada dalam syarikat GLC itu sendiri. 



Baca penulisan blog ini: 

Tahu memang banyak yang kurang dalam pengurusan TM dan semua itu boleh diatasi dengan baik dan dari hari demi hari TM membaiki perkhidmatan mereka. Tiada apa yang sempuna di dunia ini. Moga dikembalikan keadaan lebih baik demi kesejahteraan semua dan ini bukan kerana kemarahan emosi yang menguasai diri. Sama-sama kita kembalikan keamanan Malaysia yang pernah kita alami satu masa dahulu.







15 November 2018

Tingkatkan Jualan Melalui Lima Pemasaran Digital Sesuai Untuk Semua Usahawan Dalam Harga Murah

 
Fakta yang ramai terlepas pandang bahawasanya 24 Juta pengguna internet hanya di Malaysia dan ia adalah satu peluang yang sangat terang lagi bersuluh. Kenapa usahawan dan juga para peniaga luar sana tidak mengambil kesempatan ini untuk menarik pengguna internet ini menjadi pelanggan mereka. Jangan biarkan persaing anda menguasai halaman teratas dalam carian Google. Apa perlua anda lakukan.


Bagi membantu dan memudahkan usahawan ini untuk memahami konsep Pemasaran Digital, Telekom Malaysia menyediakan penyelesaian istimewa untuk usahawan SME atau juga yang telah berkembang untuk meningkatkan jualan dan pendapatan dengan mempromosikan kepada segmen pelanggan yang disasarkan. 

Lima platform yang merangkumi semua penggunaan internet yang meluas dan mendapat perhatian digunakan dalam promosi yang diperkenal ini. 

1) Pemasaran Laman Web
2) Pemasaran Enjin Carian
3) Pemasaran Sosial Media
4) Pemasaran Direktori Perniagaan Digital
5) Pemasaran Display

PEMASARAN LAMAN WEB


TM Membuat iklan untuk anda dalam laman web terpilih seperti laman berita dan banyak lagi. Pihak TM akan buatkan iklan ini dan meletakkan pada waktu dan tempat yang sesuai. Juga terdapat kontent dalam bentuk video untuk pengguna laman youtube yang popular sekarang ini. 

PEMASARAN ENJIN CARIAN



Menggunakan teknik Search Engine Marketing (SEM) untuk meletakkan Laman Web anda pada halaman teratas dicarian Google. Walaupun tidak pada mendapat target untuk letak pada page pertama tapi top searching apabila pengguna diluar sana mencari perkara yang berkaitan dengan business anda. Walaupun dengan satu perkataan sahaja ia akan memberi kesan terus kepada laman web dan disitu ramai pengguna akan tahu lebih tentang produk atau syarikat anda.

PEMASARAN MEDIA SOSIAL



Tahukah anda bahawa 20 Juta pengguna internet di Malaysia mengguankan Facebook dan Instagram setiap hari. Bagi menarik pengguna tegar sosial media ini TM akan membantu anda dengan menyediakan Pereka Grafik Profesional, Copywriter dan Pengurus Kempen bagi memudahkan kerja anda. TM juga akan memberi jaminan terhadap jangkauan, kekerapan dan teraan iklan anda di laman sosial seperti Facebook dan Instagram.

PEMASARAN DIREKTORI PERNIAGAAN DIGITAL



Telekom adalah penyedia kepada aplikasi Yellow Pages dan juga pengurus kepada laman web Yellow Pages di Malaysia. Bayangkan pelanggan berpotensi yang telah menggunakan aplikasi ini adalah 3.9 Juta setiap tahun. Jadi di situ sahaja mereka akan providekan kepada anda banner pengiklanan interaktif agar pengguna tertarik untuk terus ke laman web anda atau service yang anda tawarkan.

PEMASARAN DISPLAY



Ketahui bahawa pelanggan rangkaian jaluar lebar Unifi telah mencecah 1.2 juta sekarang ini di seluruh Malaysia. Jadi dari pelanggan internet ini mereka akan sediakan page daripada kesilapan seperti Typo Search, Domain Expired dan Non Existence Domain yang dipaparkan pada laptop atau desktop anda. Di situ sahaja pengguna akan nampak iklan syarikat anda dan terus klik bagi mengetahui lebih lanjut tentang produk dan syarikat anda. 

Semua pakej ini boleh dilanggan mengikut kehendak yang dimahukan atau boleh buat semua sekali dalam satu harga yang sangat istimewa. Ini adalah peluang meningkatkan jualan dan produktiviti syarikat anda. Jangan lepas tawaran hebat dan menyeluruh ini kerana ia diuruskan oleh satu badan sahaja bagi memudahkan anda mendapatkan ROI daripada pelaburan yang sikit tapi untung berganda.

Hubungi info di bawah untuk ketahui harga dan mendapatkan keterangan lanjut :
Tel : 011 2667 6657 (En Areez)
        013 341 7777 (Raja Zainal)
Email : mohdareezsalleh@tm.com.my
             rzainal@tm.com.my






6 November 2018

Kisah Pari-pari Dan Mat Top Sempena Lazada 11.11 Shopping Festival

 
Seharian Mat Top berfikir dan mencari idea bagaimana untuk mencantikkan ruang rumahnya yang kosong dan nampak suram. Bagaimana perlu dilakukan agar dia mampu menjadi ruang rumahnya bagaikan istana yang sangat indah dan begitu menarik. Jenuh Mat Top mencari idea dan tidak tahu untuk dapatkan bantuan siapa lagi. 


Namun tanpa sengaja selepas termenung melangut langit mencari idea tiba-tiba muncul sekumpulan pari-pari Istana Kayangan yang membantu Mat Top untuk mencari barang hiasan rumahnya. Pari-pari memberikan idea kepada Mat Top untuk membeli sempena dengan 11.11 Shopping Festival yang berlangsung pada 11 November 2018 di Lazada Malaysia.


Pari pertama terbang mengelilingi ruang dalam rumah Mat Top dan terpandang satu ruang dinding yang kosong dan luas. Maka pari tu mencadangkan kepada Mat Top agar dapat diserikan dengan Gold Flower Hand Painted Oil agar ruang yang kosong tu nampak lebih cantik. Katanya kat Lazada ada promosi harga sangat murah untuk membeli hiasa ini.


Maka pari ini pun melafazakan jampi rahsinya Laz Laz Lazadaaa.... 


Dengan sekelip mata sahaja hiasan dinding ini muncul di laman web Lazada dengan harga yang sangat murah. Mat Top sangat gembira dan tak terkata dan terus ambil laptopnya untuk membeli hiasan dinding ini tanpa rasa ragu lagi.

Tiba pula giliran pari kedua juga berlegar-legar kat ruang tamu rumah Mat Top dan ternampak sebiji kerusi kecil yang sangat tidak sesuai dengan saiz rumah tu. Maka pari tu bagi cadangan kepada Mat Top untuk membeli Lydia Lather Chair ini untuk menggantikan kerusi kecil ini. 


Juga terus pari ini menyanyikan jampinya Laz Laz Lazadaaaa.... 



Maka terus muncul promosi kerusi ini kat laman web Lazada dan Mat Top tanpa rasa ragu lagi terus membeli kerusi ini nak gantikan dengan kerusi yang kecil tu.

Akhir sekali pari ketiga juga pusing kat dalam rumah Mat Top nak melihat apa lagi yang boleh dihadiahkan kepadanya untuk menghiaskan rumah agar lebih cantik seperti istana. Maka nampak satu ruang yang luas dan perlu kepada Divider Cabinet


Tanpa rasa ragu lagi pari ketiga ini pun terus membacakan jampinya Laz Laz Lazadaaaa.... 


Maka muncul terus kat laman web Lazada divider cabinet dengan promosi sangat murah. Mat Top pun mengeluarkan kad kreditnya untuk membeli secara dalam talian kerana memang sangat murah.

Selepas itu tiba-tiba sahaja pari-pari tadi menghilangkan diri kerana telah berjaya menunaikan hajat Mat Top untuk menghias rumah seperti istana. Mat Top rasa sangat gembira dan terus melayari laman web Lazada sempena dengan 11.11 Shopping Festival. Banyak lagi rupanya barang yang sangat murah dan dia juga turut bagi tahu kepada keluarganya yang lain tentang promosi ini.










5 November 2018

Survey ShopBack Mendedahkan 11.11 Tahap Kesedaran Meningkat Kepada 96% Tahun Ini

 
Platform utama Cashback ShopBack menjalankan tinjauan baru-baru ini dan mendapati tahap kesedaran terhadap 11.11 Single's Day di kalangan pembeli dalam talian Malaysia telah meningkat kepada 96% tahun ini, dari 69% pada 2016.

"Dalam tinjauan 2016 kepada 2,000 pembeli dalam talian Malaysia, 69% menjawab mereka tahu apa Hari Singles dan 31% mengatakan mereka tidak. Tahun ini, 96% menjawab bahawa ia adalah acara dalam talian yang besar (68%) atau hanya satu lagi acara membeli-belah dalam talian (28%); hanya 3% daripada 2,000 responden yang mengatakan mereka tidak tahu apa 11.11, dan 1% menunjukkan hari itu mempunyai makna lain kepada mereka. Ini adalah kira-kira 40% peningkatan berbanding 2016, " kata Alvin Gill, Pengurus Besar Negara ShopBack Malaysia.


Graf 1: Kesedaran untuk 11.11 adalah tinggi di kalangan pembeli dalam talian Malaysia mengikut ShopBack 11.11 kaji selidik membeli-belah dalam talian 2018

Menurut Alvin, pelaburan Alibaba di Lazada dan promosi besar-besaran yang disalurkan menerusi pelbagai saluran dalam talian dan luar talian, serta usaha pendidikan yang dilakukan oleh rakan-rakan ganjaran sepanjang tahun mungkin menyumbang kepada pertumbuhan kesedaran. "Alibaba's Taobao dan Tmall telah bekerjasama dengan ShopBack pada peringkat serantau untuk meningkatkan prestasi pasaran melalui ganjaran tunai dan usaha pendidikan multimedia sejak tahun 2014, yang termasuk kandungan pelbagai bahasa, pendedahan pemasaran digital dan atas tanah, serta sokongan perkhidmatan pelanggan untuk menggalakkan pembelian melalui sama ada Taobao, Tmall atau koleksi Lazada Taobao, yang mana sesuai dengan keperluan mereka, "tambahnya.

"Walaupun menggalakkan majoriti mereka tidak sabar untuk 11.11, penjual dalam talian juga harus menargetkan mereka yang merasakan 11.11 adalah 'satu lagi acara belanja' melalui strategi produk dan promosi yang lebih baik. 98% responden berkata mereka sanggup membuat lebih banyak pembelian jika produk yang mereka perlukan boleh didapati dengan penawaran yang lebih tinggi secara dalam talian. Tiga tawaran teratas yang akan menggalakkan mereka membelanjakan adalah diskaun produk tinggi, penghantaran / penghantaran percuma, dan kod promo / kupon, "kata Alvin.

Apabila diminta memilih tiga tempat pasaran dalam talian yang mereka rasa akan memberikan tawaran 11.11 terbaik tahun ini, Lazada muncul sebagai pilihan utama, diikuti oleh Shopee dan 11street.


Grafik 2: Tiga pasaran utama dalam talian yang diharapkan para pembeli mempunyai tawaran 11.11 terbaik pada tahun ini

Kajian itu juga mendedahkan bahawa pembeli dalam talian lebih suka membeli-belah mereka untuk menjadi berpatutan, cepat dan selamat. "Mobile & Electronics muncul sebagai kategori yang paling popular untuk 11.11 tanpa mengejutkan; yang kedua ialah Home & Lifestyle yang menunjukkan pembeli boleh mencari item untuk membuat ruang hidup mereka sebelum Tahun Baru, diikuti oleh Fesyen serta Kesihatan & Kecantikan. "


Grafik 3: Tiga kategori utama yang dibeli oleh pembeli dalam talian pada tahun ini

Kaji selidik membeli-belah dalam talian ShopBack 2018 meliputi pandangan dari 2,000 pembeli dalam talian aktif ShopBack, yang mana 98.7% berumur 21 tahun ke atas dan sekitar 85% mempunyai pendapatan bulanan RM2,000 dan ke atas. 68.1% daripada responden kaji selidik menggunakan kad kredit / debit untuk membuat bayaran dalam talian manakala 25.4% memilih perbankan dalam talian sebagai kaedah pilihan, diikuti oleh tunai pada penghantaran 3.3%, Paypal 2.8%, dan lain-lain 1.3%.

"Kami menyaksikan 10 kali lebih banyak daripada lalu lintas web biasa yang diarahkan ke tapak rakan kongsi kami pada 11.11 pada 2017, lebih daripada transaksi bernilai RM6 juta dibuat melalui platform kami dan lebih daripada RM200,000 cashback yang disimpan dengan menggunakan ShopBack. Bersama dengan peniaga rakan kongsi kami, ShopBack Malaysia telah menyesuaikan kempen 11.11 tahun 2018 mengikut keperluan pembeli dan kami berhasrat untuk memecahkan rekod itu dengan menggandakan prestasi kami serta jumlah cashback tahun ini, "kata Alvin.


Pada masa ini, lebih daripada 1 juta rakyat Malaysia menggunakan ShopBack untuk pembelian harian mereka. Syarikat ini berfungsi dengan laman web dalam talian seperti Lazada, 11street, Taobao, Tmall, Booking.com, Expedia, Traveloka, ZALORA, Hermo, dan sebagainya untuk memberi pulangan tunai 30% sebagai ganjaran kesetiaan kepada pembeli dalam talian. Selain Malaysia, ShopBack juga beroperasi di Singapura, Indonesia, Filipina, Thailand, Taiwan dan Australia. Lebihan wang tunai bernilai RM25 juta telah diberikan kepada pengguna Malaysia setakat ini. Penjimatan cashback boleh dipindahkan ke akaun bank pengguna setelah pengesahan.

Maklumat lanjut, sila lawati https://www.shopback.my/ atau ikuti Facebook https://www.facebook.com/ShopBackMalaysia/.







30 Oktober 2018

Airebagasi- Aplikasi Penghantaran Bagasi Pertama Di Malaysia

 
Salah satu dilema pengembara yang biasa dihadapi adalah beban beg anda apabila penerbangan anda tiba sebelum masa daftar masuk di hotel, serta masalah yang dihadapi apabila anda menempah pada penerbangan terakhir malam dan bimbang tentang ke mana menyimpan bagasi anda di antara check out dari hotel dan waktu berlepas anda. Kebebasan bergerak boleh menjadi sangat terhad apabila pelancong menghadapi masalah ini. Tetapi tidak lagi dengan pelancaran Airebagasi, aplikasi penghantaran bagasi pertama di Malaysia.

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Airebagasi, Islahudin Abdullah

"Aplikasi Airebagasi, yang dikendalikan oleh Airevicenna, membolehkan anda melakukan perjalanan dengan mudah dan mempunyai lebih banyak masa lapang di tangan anda. Kami boleh mengumpul beg anda di rumah, hotel atau pejabat anda, dan menghantarnya ke lapangan terbang semasa anda menikmati keupayaan untuk bergerak tanpa beban membawa bagasi anda. Airebagasi juga berfungsi sebagai perkhidmatan pickup dari lapangan terbang ke kediaman atau hotel anda. Ini memberi anda lebih banyak masa untuk masuk untuk bersiar-siar, membeli-belah atau bahkan mesyuarat perniagaan. Perjalanan tanpa beg juga akan menjimatkan wang kerana anda tidak perlu membayar untuk simpanan, "kata Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Airebagasi, Islahudin Abdullah.

"Tempahan boleh dilakukan melalui laman web kami di www.airebagasi.com dan aplikasi Airebagasi tidak lama lagi boleh dimuat turun di telefon anda (tersedia di kedua iOS / Android). Anda boleh menempah perkhidmatan Airebagasi anda melalui aplikasi ini dan bayar dalam talian menggunakan debit atau kad kredit. Tidak lama lagi, aplikasi kami akan menerima cryptocurrency yang merupakan pilihan yang agak popular pada hari-hari ini. "


"Bagasi itu kemudian akan diambil dan dihantar ke lapangan terbang (atau sebaliknya), dan yakin bahawa ia akan berada dalam tangan selamat kerana terdapat sistem pengesanan yang tersedia di dalam aplikasi. Kami juga mempunyai aktiviti pengesanan pemandu kami, untuk memastikan ketepatan masa penyampaian. Semua bagasi Airebagasi juga diinsuranskan sebagai faedah tambahan. "
"Kami juga bekerjasama dengan ejen-ejen pelancongan dan hotel-hotel, jadi ia adalah keadaan menang-menang untuk industri pelancongan." Airebagasi menawarkan harga kadar rata yang menarik setiap beg (mengikut saiz S, M dan L) dan bukan sekatan berat dan jarak. Pelancong juga mempunyai kelonggaran untuk menukar destinasi bagasi, atau menambahkan sekeping bagasi tambahan.


Permohonan ini akan beroperasi sepenuhnya mulai November 2018 di Lapangan Terbang Senai, Johor Bahru, Malaysia. Perkhidmatan Airebagasi akan disediakan di KLIA, KLIA2 dan Pulau Pinang pada suku pertama 2019 dan pengembangan ke lapangan terbang utama lain di rantau ini disasarkan untuk disiapkan pada tahun yang sama.

"Bersempena pelancaran kami di Senai, kami mempunyai promosi menarik di mana tidak akan ada caj penghantaran dari lapangan terbang ke hotel. Pelanggan hanya perlu membayar penghantaran dari hotel kembali ke lapangan terbang. Promosi ini berlangsung dari 1 Nov hingga 5 Nov 2018 untuk tempahan dibuat di kaunter Lapangan Terbang Airbagasi Senai, "kata Islahudin.

Muat turun aplikasi atau untuk maklumat lanjut, sila layari http://www.airebagasi.com.








22 Oktober 2018

Pelancaran Kanta Lengkap Aveo Vision di Malaysia Yang Paling Selamat Digunakan

 
Hubungan antara anda dan lensa adalah seperti mana-mana hubungan lain, ia perlu sihat. Apabila kanta lekap tidak dijaga dengan baik, terdapat risiko jangkitan mata yang lebih tinggi, yang boleh membawa kerosakan yang kekal kepada mata anda. Pilihan lensa kontak dan tabiat penjagaan anda adalah penting untuk mengekalkan mata yang sihat dan bahagia.


Mata kita untuk kekal sihat, memerlukan aliran oksigen yang mencukupi dan kebersihan yang betul. Masalah selalui dialami oleh pemakai kanta sentuh termasuk mata fa-tigue, mata jengkel, mata kering, dan penglihatan kabur. Dengan penjagaan yang betul dan lensa yang tepat, anda boleh mengurangkan masalah ini sambil mengekalkan kesihatan mata yang baik.

Bercakap pada pelancaran Aveo Vision di Malaysia hari ini, Prof. Dr. Haliza dari De-partment Sains Kesihatan, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) menyatakan bahawa "kanta pakai harian adalah modality lensa yang paling bersih dan mudah." Dr. Haliza juga menyatakan bahawa "Berdasarkan percubaan klinikal yang dijalankan di UKM, lensa Aveo Hello sesuai untuk individu yang mempunyai sindrom mata kering."


Aveo Vision melancarkan produk perdana, kanta sentuh sekali pakai iaitu Aveo Hello telah dilaksanakan di Amerika Syarikat pada bulan April 2018. Dipimpin oleh usahawan dan CEO, Cecile Thai, syarikat yang berpusat di San Francisco sedang dalam misi untuk mengubah cara kami memakai kenalan. Melalui laman web e-dagang Aveo, pengguna boleh mengakses kanta sentuh kualiti supe-rior dengan nilai yang luar biasa.

Hari ini Aveo Vision adalah syarikat pertama yang melancarkan jenama kanta sentuh langsung kepada pengguna di Malaysia. Pengguna akan dapat membeli kanta sentuh sekali pakai harian secara on-the-go, atau di rumah mereka sendiri, melalui kedai online Aveo di aveovi-sion.my. Lensa Helloo Ave menampilkan teknologi AquaLock eksklusif dan BlissEdge de-tanda untuk keselesaan sepanjang hari. Pengguna akan dapat memilih dari 3 pelan yang berpatutan: bekalan 1 bulan, bekalan 6 bulan, atau bekalan 12 bulan.

Dato' Seri Stanley Thai, Pengasas dan Presiden Aveo Vision Malaysia

Dato' Seri Stanley Thai, Pengasas dan Presiden Penyeliaan Optimax Sdn Bhd, menyatakan bahawa dia telah diilhamkan untuk melabur dalam teknologi kanta sentuh yang paling maju dari United Kingdom apabila dia mengetahui tentang masalah kesihatan mata di kalangan belia yang menyalahgunakan kanta lekap. Ini membawa kepada permulaan kemudahan pembuatan canggih negara pertama yang menghasilkan kanta sentuh berkualiti tinggi yang juga berpatutan.

Aveo Hello kanta sentuh sekali pakai harian dibuat dengan premium omafilcon A dengan kandungan air 58%. Dengan teknologi AquaLock, lensa Aveo Hello mengunci penghidratan dan secara semulajadi menahan penumpuan untuk mendapatkan lebih banyak kanta lekap yang bersih yang mempromosikan mata yang lebih sihat.


Lensa juga menggabungkan reka bentuk BlissEdge yang unik yang meningkatkan keselesaan dengan bukan sahaja mengurangkan geseran dengan kelopak mata tetapi juga menggalakkan pertukaran air mata dan membolehkan lebih banyak oksigen mencapai kornea.

Aveo Hello kanta lekap sempurna untuk gaya hidup aktif. Reka bentuk optik aspheriknya memberikan visi definisi tinggi yang cemerlang, dan Block II UV Blocker yang terbina dalam mencegah purata 97% UVB dan 87% sinaran UVA.


Pasukan penemuan saintis R & D Aveo Vision memahami pentingnya oksigen untuk mengekalkan mata yang sihat. Dengan itu, lensa Aveo Hello menawarkan tahap trans-missibility oksigen yang terbaik di kelasnya. Kanta dibungkus dalam larutan pH 7.4 yang lembut dan tidak merangsang salin yang serupa dengan air mata semulajadi, tanpa tambahan agen pembasahan tiruan.

Pada hari pelancaran kanta sentuh Aveo Hello hari ini, tetamu dan media juga dapat melihat mata mereka secara percuma! Mereka juga dapat dipasang di tempat yang sama dengan kanta sentuh sekali pakai sokong Aveo Hello secara percuma.


Lensa kanta lekap Aveo dijual dengan harga murah, dengan pelan pembelian bermula pada RM60 untuk 30 pasang kanta pakai harian. Untuk maklumat lanjut mengenai Aveo Vision atau untuk membeli kenalan Aveo Hello, lawati laman web aveovision.my atau ke Facebook dan Instagram @aveovisionmy.







25 September 2018

Logitech SLIM FOLIO Baharu Memberi Pengalaman Menaip Dengan Satu Klik

 
Hari ini, Logitech mengumumkan Logitech SLIM FOLIO, keyboard dan keserasian Bluetooth bersepadu untuk iPad 9.7 inci generasi baru. Dengan kunci yang besar dan teratur dan susun atur yang selesa dan biasa, anda boleh menikmati menaip di mana sahaja anda mengambil iPad anda.
"IPad generasi kelima adalah iPad Apple yang paling berpatutan hingga kini, tetapi masih terdapat penaipan lengkung pembelajaran pada peranti baru ini jika anda digunakan untuk papan kekunci komputer riba atau laptop," kata Encik Richard Sim, Pengurus Negara untuk Malaysia. "Dengan jangka hayat bateri selama empat tahun, reka bentuk ringan, dan pengalaman menaip keseluruhan yang hebat, Logitech SLIM FOLIO dapat membantu mengambil pengkomputeran mudah alih anda ke tahap yang baru, membolehkan anda menikmati menaip seperti komputer riba di mana-mana sahaja."

Logitech SLIM FOLIO memberikan anda menaip yang selesa dan cepat. Kekunci-kekuncinya adalah besar, jarak jauh dan terbentang dari sisi ke tepi, jadi tangan anda tidak akan berasa sesak. Baris pintasan iOS penuh baris meletakkan kawalan iPad di hujung jari anda, supaya anda boleh bertukar antara aplikasi, memaparkan fungsi carian, pergi ke skrin utama, dan mengawal jumlahnya, terus dari papan kekunci.

Sudut menaip Logitech SLIM FOLIO telah dioptimumkan untuk memberikan sudut skrin yang paling selesa apabila menaip di meja, atau melihat kandungan pada pangkuan anda. Logitech SLIM FOLIO mengunci iPad anda dalam kedudukan yang sempurna dan tetap teguh di tempatnya, walaupun ketika menaip pada permukaan yang tidak rata. Folio ini langsing dan ringan, tetapi dibina untuk bertahan bertahun-tahun penggunaan harian dan melindungi iPad anda dari tercalar, lebam dan tumpahan.

Logitech SLIM FOLIO menggunakan Bluetooth LE untuk menyambung ke iPad anda, dan secara automatik mengaktifkan sendiri setiap kali anda meletakkan tablet anda ke dalam posisi menaip. Dan, terima kasih kepada sistem pengurusan kuasa yang pintar, Logitech SLIM FOLIO bersedia setiap kali anda memerlukannya. Bateri sel syiling yang boleh diganti sehingga empat tahun.


Fabrik teknikal luar, yang pada asalnya dibangunkan untuk industri bagasi, menawarkan pakaian yang luar biasa dan tahan terhadap tumpahan, tetapi masih lembut pada sentuhan. Kain itu bertekstur dengan baik supaya mudah digenggam, dan ia dirasakan dan kelihatan hebat juga.


Harga Pasaran


The Logitech SLIM FOLIO boleh didapati di Malaysia bermula dari Rabu, 19 September dan seterusnya pada semua Apple Premium Resellers pada harga runcit yang dicadangkan sebanyak RM449.00. Untuk maklumat lanjut, sila layari Logitech.com, blog kami atau berhubung dengan kami di Facebook.





20 September 2018

Lebih Memudahkan BOOST E-Wallet POSTCO Untuk Aplikasi Carousell

 
Carousell Malaysia, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling cepat berkembang di dunia menjadikannya lebih mudah untuk membeli dan menjual di pasaran. Carousell telah bekerjasama dengan rakan strategik, Boost and PostCo, untuk menangani bayaran dan logistik di seluruh Malaysia.

Meningkatkan, e-wallet yang membolehkan pembayaran tanpa kerumitan tunai, dan PostCo, sebuah syarikat logistik yang menyampaikan bungkusan menerusi rangkaian lebih daripada 1,000 lokasi termasuk kafe, farmasi dan kedai, menandatangani perjanjian perkongsian silang dengan Carousell pada Ogos.


Promosi ini termasuk Hadiah Pulangan Tunai untuk pembelian yang dibuat pada Carousell dengan Boost, serta kadar penghantaran khas untuk Carousellers yang memilih pilihan penghantaran melalui PostCo.

"Ini adalah batu loncatan untuk Carousell Malaysia untuk menyediakan perkhidmatan akhir-akhir untuk pengguna kami. Kami komited untuk mewujudkan nilai bagi pengguna kami dan menjadikannya lebih mudah untuk dibeli dan dijual. Fasa percubaan ini telah menyaksikan sambutan positif daripada pengguna, dan kami akan terus mencari peluang untuk memperbaiki pasaran dan perkhidmatan kami kepada Carousellers Malaysia, "kata Tang Siew Wai, Ketua Negara Carousell Malaysia.

Beliau menambah bahawa perkongsian itu akan dijalankan sehingga akhir bulan September, tetapi syarikat itu tidak menolak perjanjian jangka panjang.

Carousell terus mendapat daya tarikan di Malaysia. Untuk bulan Ogos, ia menyaksikan jumlah transaksi dan penyenaraian masing-masing meningkat sebanyak 20% dan 30% dari bulan sebelumnya. Respons terhadap kerjasama strategik di seluruh negara telah menggalakkan, dengan PostCo merekodkan pengulangan 47% dalam Carousellers menggunakan perkhidmatan penghantarannya selepas sebulan perkongsian dan Meningkatkan melihat penebusan penuh dalam tawaran promosi mereka.

Carousell mempunyai lebih daripada 19 juta penyenaraian untuk pasaran Malaysia sehingga Jun 2018, dengan lebih daripada 5 juta barangan dijual di pasaran. Secara global, ia mempunyai lebih daripada 158 juta penyenaraian dan lebih daripada 54 juta barangan yang dijual di semua tujuh pasaran di Malaysia, Singapura, Indonesia, Filipina, Taiwan, Hong Kong dan Australia.

"Perkongsian ini menandakan satu lagi peristiwa penting dalam perjalanan kami untuk mengukuhkan kepimpinan kami dalam ruang e-wallet dan meningkatkan penawaran kami," kata Christopher Tiffin, Ketua Pegawai Eksekutif Boost. "Meningkatkan memudahkan operasi sehari-hari anda dengan membolehkan anda menguruskan aliran tunai anda dengan hanya satu aplikasi. Dengan komuniti yang terlibat dan pelbagai tawaran pasaran, bekerjasama dengan Carousell adalah langkah semula jadi bagi kami. Sejak permulaan perkongsian kami setakat ini, kami telah melihat peningkatan hampir empat kali ganda dalam Boost menyebut dalam Carousell. "


"Kerjasama kami dengan Carousell menyediakan penjual mereka dengan cara yang unik untuk menyampaikan barangan mereka melalui rangkaian lokasi PostCo kami. Adalah baik untuk melihat sejauh mana kemudahan yang ditawarkan kepada komuniti penjual di Carousell. Apabila seseorang mendapati ia mudah, mereka akan terus menggunakan perkhidmatan tersebut untuk penghantaran yang tersisa. Selain daripada menghantar, kami juga membenarkan pembeli mengumpul bungkusan mereka pada titik pick-up tertentu pada bila-bila masa, sama ada sebelum, semasa atau selepas waktu bekerja. Kami percaya bahawa PostCo juga akan terus memainkan peranan penting bagi pengguna Carousell dalam jangka panjang, "kata Melisa Wang, Ketua Pegawai Operasi PostCo.

Pengguna carousell kini boleh membeli dari penjual yang menerima Boost sebagai pilihan pembayaran dengan mudah memasukkan nombor seluler penjual dalam aplikasi pembayaran, memilih ikon Carousell dan memasukkan detail pembelian. Selain itu, penjual boleh mempunyai tiga bungkusan pertama yang dihantar dari hanya RM1.90 apabila mereka menghantar melalui PostCo.

Untuk maklumat lanjut, ikuti Carousell di https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.









Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter