Jumlah Paparan Halaman

5 Ogos 2020

Vietjet Melaporkan Keuntungan Gabungan Sebanyak VND73 Bilion

 
Hasil perniagaan Syarikat Saham Vietjet Aviation untuk Q2 tahun 2020 (HOSE: VJC), tempoh yang paling banyak dipengaruhi oleh pandemi Covid-19, mendedahkan bahawa syarikat penerbangan itu mengendalikan rangkaian penerbangan 52 laluan domestik dengan 14,000 penerbangan, dan mengangkut lebih banyak lagi daripada dua juta penumpang.


Pada akhir Q2 / 2020, Vietjet mencatat pendapatan pengangkutan udara pada VND1,970 miliar (kira-kira US $ 84,5 juta), penurunan 54% tahun ke tahun, dan kerugian VND1,122 miliar (sekitar US $ 48 juta). Untuk keseluruhan enam bulan pertama tahun ini, kerugian dalam perniagaan pengangkutan udara syarikat penerbangan itu berjumlah VND 2.111 bilion (kira-kira US $ 90.5 juta), berbanding jumlah kerugian lebih dari US $ 84 untuk industri penerbangan global.

Untuk menyokong aliran tunai, Vietjet secara aktif mencari rakan kongsi dan melaksanakan banyak penyelesaian kewangan seperti pemindahan aset dan pelaburan kewangan, yang menghasilkan pendapatan kewangan sebanyak VND1,174 bilion (kira-kira AS $ 50,4 juta) dengan keuntungan gabungan selepas cukai VND1,063 bilion (kira-kira AS $ 45,6 juta) pada Q2 / 2020 dan keuntungan gabungan VND73 miliar (kira-kira US $ 3,2 juta) pada H1 / 2020 yang meningkatkan sumber kewangan untuk perniagaan pengangkutan udara syarikat penerbangan. Ini dicapai kerana asas kewangan yang kukuh yang dikumpulkan syarikat sepanjang tahun-tahun sebelumnya.

Ketika Vietnam membenarkan operasi domestik pada bulan Jun, Vietjet menyambung semula seluruh rangkaian penerbangan domestiknya dengan 300 penerbangan setiap hari, yang mengakibatkan pertumbuhan tiga kali lipat hingga lima kali lipat dibandingkan dengan puncak pandemi negara Covid-19. Syarikat penerbangan itu juga melancarkan lapan laluan baru untuk memenuhi permintaan perjalanan domestik yang meningkat, meningkatkan jumlah rangkaian penerbangan domestiknya ke 52 laluan yang mencapai keseluruhan 14.000 penerbangan. Jumlah pengangkutan penumpangnya mencapai 1.2 juta penumpang pada bulan Jun, menandakan pemulihan positif bagi pasaran domestik.

Dengan kelebihan pengoptimuman kos mengikuti model LCC di seluruh dunia, Vietjet telah proaktif dalam melaksanakan langkah penjimatan kos dengan penurunan kos rata-rata 55% kerana pengurangan kapasiti operasi sebanyak 30% -35% dan penurunan kos perkhidmatan menjadi sekitar 20 % -25%. Pada bulan Mei, Vietjet menyimpan bekalan bahan bakar untuk rizab pada harga yang rendah, sehingga pengurangan kos 25% dibandingkan dengan harga pasar. Di samping itu, syarikat penerbangan juga mengadakan perbincangan dengan pembekal untuk pengurangan caj 20% hingga 45% untuk pengendalian lapangan terbang, aktiviti teknikal dan perkhidmatan lain.

Bertujuan untuk menjadi syarikat penerbangan era baru, Vietjet komited dalam melaksanakan penyelesaian komersial berdasarkan platform teknologi 4.0 dan pengembangan aplikasi mudah alih. Berkat kapasiti pengoptimuman kos berasaskan teknologi, syarikat penerbangan telah melihat kesan positif ketika mengikuti model LCC, yang telah terbukti menjadi pilihan yang berkesan untuk krisis ekonomi masa lalu.

Jumlah aset syarikat penerbangan adalah VND48,392 bilion (kira-kira AS $ 2,075 bilion) dengan ekuiti pemiliknya adalah VND17,339 bilion (kira-kira AS $ 745 juta) termasuk saham perbendaharaan. Kecairan semasa disimpan pada kadar baik pada 1.4 sementara nisbah hutang kepada ekuiti adalah 0.57, yang merupakan antara kadar terendah dalam industri penerbangan global. Ini membolehkan Vietjet meneruskan rancangan kewangan jangka panjangnya untuk meningkatkan sumber dalamannya untuk memerangi wabak semasa.

Dengan aktif dalam menangani cuaca Covid-19, Vietjet telah melaksanakan banyak penyelesaian sejak awal tahun 2020, mulai dari memperluas perniagaan pengangkutan kargo, hingga mengembangkan produk SkyBoss dan perkhidmatan tambahan, yang menawarkan "Power Pass", tiket penerbangan tanpa had dan sebagainya. Di samping itu, syarikat penerbangan juga memulakan operasi darat layan diri di Lapangan Terbang Antarabangsa Noi Bai di Hanoi, mensasarkan operasi yang lebih aktif, mengurangkan kos, meningkatkan pendapatan sampingan, dan terutama meningkatkan kualiti perkhidmatan penumpang. Secara khusus, Vietjet juga telah mengusahakan banyak penyelesaian untuk meningkatkan pendapatan dan mengoptimumkan operasi. Ia telah meningkatkan perkhidmatan pengangkutan kargo sejak April, menjadi syarikat penerbangan pertama di Vietnam yang mendapat persetujuan pemerintah untuk mengerahkan operasi kargo di kabin penumpang (CIPC). Pada masa yang sama, syarikat telah meningkatkan perkhidmatan sewa, memperluas perkhidmatan darat layan diri di Lapangan Terbang Antarabangsa Noi Bai untuk mengoptimumkan kos operasi.

Selain usaha Vietjet sendiri, syarikat itu juga mengharapkan sokongan dari pemerintah Vietnam untuk mengurangi tekanan dan meningkatkan pemulihan penerbangan. Mengikuti cadangan syarikat penerbangan Vietnam, Pemerintah dan pihak berkuasa industri mempertimbangkan pakej sokongan penerbangan, seperti pengecualian cukai, yuran, perkhidmatan penerbangan, pengecualian cukai alam sekitar untuk bahan bakar penerbangan, bantuan kewangan, pelanjutan tempoh pembayaran dan banyak lagi. Sokongan ini sangat penting di tengah keadaan semasa untuk memperkukuhkan sumber untuk syarikat penerbangan domestik. Di peringkat global, syarikat penerbangan disokong oleh pemerintah masing-masing untuk pemulihan daripada kesan buruk wabak ini kerana ia merupakan sektor penting untuk merangsang pembangunan ekonomi. Hasil positif Vietjet dari perniagaan dan aktiviti pengangkutan udara menjadikannya salah satu syarikat penerbangan yang sangat sedikit di dunia untuk menangani wabak Covid-19 dengan baik.








27 Julai 2020

ShopBack Kembali Kerjasama Dengan Shopee Malaysia Untuk Shopee Affiliate Marketing Solutions (AMS).

 
ShopBack, platform penghargaan dan penemuan teratas di Asia-Pasifik, bersama dengan Shopee, platform e-dagang no.1 Malaysia, telah bersama-sama melancarkan Shopee Affiliate Marketing Solutions (AMS) hari ini. Inisiatif ini bertujuan membantu jenama mempercepat pertumbuhan kedai e-dagang mereka, sambil membawa lebih banyak nilai kepada pengguna dalam bentuk penemuan produk dan penjimatan.


Kerjasama ini membolehkan jenama yang mengambil bahagian menyenaraikan Kedai Rasmi Shopee mereka secara langsung di platform ShopBack Malaysia, dengan itu membolehkan mereka menentukan jumlah wang tunai untuk memberi ganjaran kepada pelanggan. Sebelumnya, pengguna menerima pulangan tunai di seluruh laman web ketika membeli dari Shopee melalui platform ShopBack. Kini dengan Shopee AMS, pengguna akan mendapat pulangan tunai tambahan sepanjang pembelian mereka dari jenama yang mengambil bahagian, selain menerima pulangan tunai di seluruh laman web yang biasa.

Di Malaysia, ShopBack menghasilkan sekitar 1.5 juta pesanan bulanan untuk lebih dari 500 pedagang pada Q2 tahun 2020. Sejak dilancarkan, ShopBack Malaysia telah memberikan ganjaran tunai kepada penggunanya dengan lebih daripada RM60 juta. Mulai hari ini, jenama yang berpartisipasi dalam Shopee AMS akan dapat memanfaatkan jangkauan luas ShopBack Malaysia dan mempromosikan Kedai Rasmi Shopee mereka kepada lebih dari 3 juta pengguna.

Kami gembira kerana Shopee mempercayai ShopBack untuk menjadi salah satu rakan utama mereka di Malaysia. Kerjasama ini akan menyaksikan dua pemimpin industri bersatu untuk berusaha mencapai tujuan bersama untuk mendorong nilai kepada peniaga dan pengguna. ShopBack dapat membantu merapatkan jurang antara pembeli dalam talian dan jenama kegemaran mereka di Shopee, sambil membolehkan mereka memperoleh pulangan tunai tambahan pada pembelian mereka. Kerjasama ini juga merupakan kaedah yang baik untuk memperluas barisan pedagang kami untuk memberi lebih banyak pilihan kepada pengguna kami untuk menemui dan mendapatkan wang tunai. Kami berharap dapat bekerjasama rapat dengan Shopee untuk membantu lebih banyak jenama mengembangkan kehadiran dan penjualan digital mereka,” kata Eddy Han, Pengurus Besar Negara, ShopBack Malaysia.


Shopee mengambil pendekatan menggunakan data dalam memilih 13 jenama pertama dari pelbagai kategori untuk mengambil bahagian dalam Shopee AMS. Jenama yang disenarai pendek adalah Amazfit, Anker, Anlene, Anmum, Aukey, DirectD, Fernleaf, fitbit, Jabra, Realme, Skullcandy, Tefal, dan tronsmart, yang popular di kalangan pembeli tempatan. Pengguna ShopBack dapat memperoleh pulangan tunai hingga 7.5% apabila mereka membeli dari mana-mana jenama ini.

"Kami gembira dapat meningkatkan kerjasama dengan ShopBack ke tingkat berikutnya. Pandemi COVID-19 telah mempercepat kadar penggunaan digital, dan sebagai hasilnya kita telah melihat peningkatan jumlah perniagaan baru yang bergabung dengan Shopee untuk membawa penawaran produk mereka secara online. Melalui perkongsian ini, jenama akan dapat memanfaatkan pangkalan pengguna ShopBack yang luas di Malaysia untuk mendorong lalu lintas ke Kedai Rasmi mereka di Shopee dan mempromosikan produk mereka. Ini sangat berguna untuk jenama yang tidak mempunyai kedai dalam talian mereka sendiri. ShopBack akan berfungsi sebagai alat pemasaran tambahan bagi mereka untuk mengurangi kebisingan dan mendorong kesadaran dan penjualan dengan cara yang disasarkan,” kata Ian Ho, Pengarah Urusan Regional, Shopee.








23 Julai 2020

Boustead Properties Berkongsi Rezeki Sempena Hari Raya Haji

 
Hari Raya Haji merupakan perayaan istimewa untuk umat Islam menzahirkan sifat kesyukuran dan simpati terhadap orang lain. Sempena perayaan ini, Boustead Properties Berhad dan anak-anak syarikatnya iaitu the Curve, eCurve dan One Cochrane Residences, bersama-sama berkongsi rezeki dengan lebih dari 60 keluarga yang kurang bernasib baik dalam kalangan masyarakat sekitar.


Dalam usaha meringankan beban mereka, Boustead Properties Berhad dan anak-anak syarikatnya telah mengedarkan bahan makanan asas kepada penduduk-penduduk flat Pelangi Damansara di Petaling Jaya sebagai salah satu usaha tanggungjawab sosial korporat (CSR).

Gina Long Ahmad, Pemangku Pengurus Besar bahagian pusat membeli-belah berkata, "the Curve dan eCurve berbesar hati kerana berpeluang untuk membantu mereka yang memerlukan dalam komuniti kita, terutama keluarga yang telah terkesan akibat wabak Covid-19 dan pelbagai fasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Ini menjadi lebih bermakna menjelang Hari Raya Haji kerana ia akan dapat menceriakan lagi perayaan tersebut. Melalui usaha CSR yang berterusan, iltizam kami adalah untuk terus memberi dan membantu mereka yang kurang bernasib baik terutamanya mereka yang berada dalam komuniti berdekatan."

Ezwan Zainal, Ketua Bahagian Pemasaran dan Jualan Boustead Properties Berhad menambahkan, “Usaha-usaha seperti ini setidak-tidaknya dapat meringankan beban mereka pada musim perayaan ini. Kami berharap perkara ini dapat memberi kegembiraan kepada keluarga dalam komuniti ini semasa perayaan Hari Raya Haji."

Mohd Saidi bin Mat Jail, Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT), flat Pelangi Damansara menambahkan, “Masyarakat Pelangi Damansara amat bersyukur atas sumbangan daripada Boustead Properties Berhad dan anak-anak syarikatnya atas sumbangan yang mulia ini. Sumbangan ini amat bermakna, terutama pada waktu sukar yang dihadapi oleh penduduk komuniti yang terjejas."






21 Julai 2020

Vietjet Membuka Laluan Menyambung Semula Penerbangan Antarabangsanya

 
Mengikuti arahan pemerintah Vietnam, Vietjet telah bekerjasama dengan agensi-agensi Vietnam yang relevan di dalam negeri dan luar negeri untuk membawa pulang warga Vietnam sebagai respons terhadap permintaan warga negara dan sesuai dengan kemampuan karantina negara.


Pada 18 Julai, Vietjet mengendalikan penerbangan antarabangsa yang membawa 240 warganegara Vietnam dari Filipina pulang dengan selamat. Penerbangan itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Ninoy Aquino dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Can Tho di Vietnam Selatan untuk karantina 14 hari yang diperlukan. Pada bulan Julai, Vietjet juga telah mengendalikan tiga penerbangan pulang dari Singapura, Taiwan, Sri Lanka dan Bangladesh. Syarikat penerbangan itu dijangka mengendalikan empat penerbangan lagi untuk membawa lebih banyak warga Vietnam dari Filipina, Rusia, Brunei, Indonesia dan Myanmar dalam masa terdekat.

Penumpang dalam penerbangan pulang dikategorikan dalam kumpulan keutamaan, termasuk kanak-kanak di bawah 18 tahun, warga tua, wanita hamil, orang yang mempunyai masalah kesihatan, pekerja dengan kontrak buruh yang telah tamat tempoh dan tidak ada penginapan, pelajar tanpa tempat tinggal kerana pendedahan asrama dan keadaan yang sangat sukar.


Vietjet menjangkakan akan membawa hampir 10,000 warganegara Vietnam di luar negara dengan selamat pulang ke rumah pada akhir bulan Julai, sepenuhnya mematuhi syarat kemasukan dan karantina semasa ketibaan. Semua penerbangan Vietjet sesuai dengan standard tertinggi dan cadangan dari pihak berkuasa, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) dan Persatuan Pengangkutan Udara Antarabangsa (IATA) untuk memastikan keselamatan semua penumpang dan anak kapal sebelum, semasa dan selepas penerbangan.

Pada peringkat awal wabak COVID-19, Vietjet dengan cepat melancarkan kempen untuk menghantar pulang penumpang dengan banyak penerbangan percuma dan penerbangan feri sehala untuk membawa pulang warga Vietnam dan warga asing. Semua penumpang, kru kabin, kenderaan dan pesawat benar-benar selamat. Selain itu, Vietjet mengangkut ribuan tan barang keperluan, peralatan perubatan. Syarikat penerbangan itu juga menyumbangkan lebih dari 2.5 juta topeng perubatan kepada rakyat UK, Perancis, Jerman dan AS untuk menyokong negara-negara tersebut dalam mencegah dan menangkis wabak COVID-19.


Berdasarkan hasil penerbangan pulang, Vietjet akan terus bekerja sama dengan pihak berkuasa dan Pemerintah untuk menyesuaikan frekuensi penerbangan sesuai dengan keadaan sebenarnya; meningkatkan penerbangan pulang dan komersil untuk membawa pulang warga Vietnam pulang. Pada masa ini, syarikat penerbangan telah menyelesaikan persiapan untuk meneruskan penerbangan antarabangsa dan menunggu persetujuan rasmi dari Kerajaan.








15 Julai 2020

Selangor International Expo Pertama Kali Dalam Virtual

 
Terbuka kepada 1000 peserta pameran berkaitan Makanan & Minuman pada yang akan di adakan pada Oktober 2020 ini di www.selangorsummit.com dengan pembeli dari Malaysia dan Antarabangsa. Kini ia tengah membuka peluang kepada usahawan yang ingin mengambil kesempatan ini untuk menjemput anda untuk menyertai pameran bersama mereka. Lampirkan detail untuk pengetahuan anda. Mereka berharap dapat maklumbalas daripada anda dan menghoskan anda. 

Hubungi mereka melalui e-mel atau tel untuk membuat tempahan. 
Talian :  + 6011-51374216
Email : syuhaila@investselangor.my
Laman web : https://selangorsummit.com











3 Julai 2020

Vietjet Memenangi Anugerah 'Operating Lease Deal of the Year' dari Airfinance Journal

 
Syarikat penerbangan baru dari negara Vietnam iaitu Vietjet telah memenangi anugerah "Operasi Lease Deal of the Year" untuk 10 operasi operasi pesawat Airbus pada tahun 2019 di Anugerah Global Tahunan majalah industri kewangan penerbangan dan aeroangkasa berprestij dunia Airfinance Journal.


Perjanjian yang ditandatangani antara Vietjet dan Novus Aviation Capital pada bulan Julai 2019, merangkumi sejumlah 10 pesawat di mana lima pesawat (tiga A321 dan dua A321neos) dihantar pada tahun 2019 dan lima baki pesawat dijadualkan akan dihantar pada akhir tahun 2020.

Anugerah ini mengiktiraf manfaat Vietjet dari transaksi termasuk fleksibiliti dalam struktur pembiayaan, harga sewa yang menarik, dokumentasi berulang, dan jadual penghantaran pesawat.

"Penghargaan ini merupakan pengakuan atas usaha gigih Vietjet dalam aktiviti pembiayaan pesawat terbang, yang menjadi asas yang kuat untuk pelaburan berterusan dan pengembangan armada baru dan moden dalam beberapa tahun mendatang," kata Ho Ngoc Yen Phuong, Wakil Presiden dan CFO Vietjet.

Vietjet disenaraikan sebagai salah satu daripada 50 syarikat penerbangan terbaik di dunia untuk pembiayaan dan operasi yang sihat selama dua tahun berturut-turut oleh Airfinance Journal pada tahun 2018 dan 2019. Perlu diketahui, ia adalah satu-satunya syarikat penerbangan Vietnam dalam senarai. Ini menunjukkan petunjuk positif dan pertumbuhan syarikat penerbangan di antara syarikat penerbangan terkemuka di seluruh dunia.


Diterbitkan secara berterusan selama lebih dari 40 tahun, Airfinance Journal adalah penerbitan kewangan terkemuka di dunia mengenai pesawat dan perniagaan penerbangan global yang beribu pejabat di London. Jurnal ini merangkumi berita, analisis dan data terkini yang berkaitan dengan pembiayaan industri penerbangan di seluruh dunia, meliputi syarikat penerbangan, lapangan terbang, bank dan institusi kewangan, syarikat penyewaan dan lain-lain.

Vietjet telah dianugerahkan kedudukan keselamatan tertinggi dengan 7 bintang dari satu-satunya laman web keselamatan dan penarafan produk AirlineRatings.com di dunia. Syarikat penerbangan ini juga telah dinobatkan sebagai Syarikat Penerbangan Tambang Rendah Terbaik oleh organisasi terkenal seperti Skytrax, CAPA, dll dalam beberapa tahun kebelakangan ini.









20 Jun 2020

Popular Tidak Bermaksud Berpengaruh Di Kalangan Petani Kemboja

 
Sudah menjadi amalan biasa bagi NGO dan agensi pembangunan persekitaran untuk menggunakan ‘influencer’ untuk melancarkan amalan pertanian lestari, tetapi ini bukan kaedah yang paling berkesan, kata penganalisis rangkaian sosial dari University of Sydney.


Diterbitkan dalam International Journal of Agricultural Sustainability, penyelidikan mereka meneliti peranan broker jaringan sosial - individu yang berhubung dengan baik dalam sebuah komuniti - dalam penerapan amalan pertanian inovatif di Provinsi Battambang di Kamboja Barat Laut. Penulis, Dr Petr Matous, Junjian Zhang dan Profesor Madya Daniel Tan mendapati bahawa petani yang kurang popular adalah yang berpengaruh lebih baik, berbanding dengan rakan sebaya mereka yang lebih popular.

"Sama seperti pemasar di media sosial, industri pembangunan internasional dan organisasi pemuliharaan alam sekitar terpikat dengan idea memanfaatkan 'influencer' lokal untuk menyampaikan program mulai dari intervensi tingkah laku, hingga promosi teknologi baru," kata akademik Fakulti Kejuruteraan dan jurutera alam sekitar dan kemanusiaan, Dr Petr Matous.

"Organisasi luar sering tidak mempunyai kemampuan untuk menyokong setiap petani di sebuah kampung dan menunjukkan kepada mereka bagaimana teknologi baru berfungsi. Sebaliknya, mereka sering memilih beberapa 'model petani', yang mereka pilih berdasarkan sama ada mereka pemimpin masyarakat atau secara berkala menawarkan nasihat, "katanya.

“Mereka kemudian memberikan teknologi baru kepada petani‘ popular ’dan nampaknya berpengaruh ini dengan harapan mereka akan menggunakannya dan menyebarkan pengetahuan atau teknologi di sekitar kampung menggunakan rangkaian sosial mereka.

Para penyelidik mendapati bahawa memberi petani yang kurang popular dengan maklumat dan teknologi baru lebih cenderung menghasilkan penerapan amalan pertanian lestari yang lebih luas kepada masyarakat.

"Petani yang bergerak di antara sub-komuniti yang beragam dan lebih berpikiran terbuka adalah yang paling senang menerima penerapan awal amalan pertanian yang disarankan seperti penggiliran tanaman atau pengairan tetes dan mereka bukan kumpulan yang sama dengan petani yang paling 'popular', "Kata Dr Matous.

"Ini mungkin terjadi kerana petani popular mungkin enggan atau bosan digunakan berulang kali oleh agensi luar. Sama ada di Kemboja atau di tempat lain, hakikat bahawa seseorang terkenal di negara ini tidak semestinya bermaksud mereka berminat dengan amalan pemeliharaan alam sekitar atau sumber baru.

"Hasil kajian menunjukkan bahawa kita tidak boleh terlalu bergantung hanya pada segelintir petani terkemuka dengan harapan teknologi baru secara ajaib dapat diturunkan dari mereka kepada yang lain, yang sering menjadi pesaing mereka. Untuk mengatasi kemerosotan alam sekitar dan ketidakamanan makanan yang menjulang, kita perlu melibatkan bahagian masyarakat yang lebih besar. "

Melaksanakan Amalan lestari

Penternakan padi adalah kegiatan pertanian utama Battambang, walaupun banyak petani menerapkan amalan yang merosakkan kesihatan tanah dan sumber air, yang sering menyebabkan hasil yang tidak mencukupi. Ditambah dengan kemerosotan alam sekitar dan wabak COVID-19 semasa, keselamatan makanan di rantau ini semakin merosot.

Untuk mengatasi hal ini, sejak tahun 2017, para penyelidik University of Sydney telah bekerjasama dengan petani Battambang untuk mempelbagaikan tanaman mereka dan menerapkan amalan yang dapat mempertahankan kehidupan mereka dan persekitaran setempat dengan lebih baik.

"Salah satu amalan yang telah kami jalankan adalah penggiliran tanaman: bergantian menanam tanaman yang berlainan di tanah yang sama di antara musim penanaman padi, misalnya kacang hijau, semangka, beras dan timun," kata Profesor Madya Daniel Tan dari Institut Pertanian Sydney dan Fakulti Sains.

"Amalan ini memastikan bahawa bahan organik di dalam tanah dipelihara, yang meningkatkan struktur tanah dan kandungan nutrien, dan mencegah hakisan tanah. Ini juga membolehkan pengeluar memperoleh pendapatan tambahan di antara penuaian padi apabila sawah mereka tidak digunakan," kata PhD pelajar dan pengarang utama kajian itu, Junjian Zhang.

"Amalan lain yang kami pelajari dan promosikan adalah pengairan tetes: sistem selang berlubang kecil dengan biaya rendah yang diletakkan di antara tanaman yang membawa air ke zon akar, dengan kerugian minimum dengan penyejatan dan permukaannya habis," katanya.







4 Jun 2020

Promosi Syawal HABIB Mengajak Pengguna Melabur

 
Syarikat pengeluar barangan kemas tempatan jenama Habib memandang serius dengan keadaan ekonomi yang melanda bukan hanya Malaysia tapi turut memberi impak di peringkat global. Hal ini juga menyaksikan peningkatan harga emas yang kini berada di tahap tertinggi dalam sejarah pada paras RM 270 segram. Namun, Habib ingin berkongsi pandangan dari sisi yang berbeza dengan orang ramai untuk melihat kenaikan harga emas ini sebagai satu waktu yang sesuai untuk menjual beli emas.


Saban hari, harga emas yang dijangka semakin meningkat untuk tempoh yang agak lama membuatkan setiap pembelian emas kini merupakan satu pelaburan yang bijak kerana harga emas lebih stabil berbanding nilai matawang dunia. Bagi memudahkan para pelanggan, di Habib kami menawarkan pembelian semula dengan harga yang berpatutan buat para pelanggan kami yang ingin menukar barangan kemas lama kepada yang baharu.” Kata Dato’ Sri Meer Habib, Pengerusi Eksekutif Kumpulan Habib.

Di samping itu, sempena Promosi Syawal yang berlangsung sepanjang Kempen Rantaian Kasih di musim perayaan Aidilfitri ini, Habib menawarkan duit syiling emas seberat 0.2-gram dengan rekaan ekslusif hanya semasa perayaan ini pada harga RM 118 sahaja. Orang ramai boleh membuat kelainan dengan menggantikan pemberian duit raya dengan duit syiling emas dari Habib pada raya tahun ini.

Selain itu, bagi memeriahkan lagi sambutan raya pada tahun ini meskipun disambut dengan norma baharu, Habib menawarkan potongan harga sehingga 70% untuk barangan kemas berlian dan batu permata yang terpilih. Tambahan pula, potongan harga RM 10 untuk segram emas dan setiap pembelian bernilai RM 8,000 ke atas dalam satu resit akan mendapat jam tangan Ice Watch Ice Steel.

Oleh itu, para pelanggan jangan terlepas peluang untuk menikmati Promosi Syawal yang berlangsung dari sekarang sehingga 22 Jun 2020 di seluruh bilik pameran Habib di seluruh Malaysia. Untuk keterangan lanjut anda boleh hubungi talian hotline mereka di nombor 019-2222916.









Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter