Jumlah Paparan Halaman

1 Oktober 2021

Saladplate dan Food Market Hub Bekerjasama Strategik untuk Membantu Pengusaha F&B Tempatan

 
Saladplate dan Food Market Hub (FMH) telah menandatangani sebuah Memorandum Persefahaman (MoU) untuk menawarkan sebuah platform yang akan membolehkan syarikat makanan & minuman (F&B) di Malaysia meneroka peluang-peluang baharu melalui sebuah pangkalan data global yang melibatkan lebih 90 buah negara. Platform ini dapat membantu mereka dalam membeli produk yang diperlukan serta membolehkan mereka menjual barangan mereka ke sebuah rangkaian global melalui sebuah pasaran digital.  



Membantu Perniagaan Mengharungi Pandemik 

Dalam usaha Malaysia melawan pandemik, para pengusaha F&B di Malaysia kekal terjejas oleh sekatan pergerakan yang berterusan dan bilangan pelanggan yang berkurangan. Menurut sebuah laporan oleh Bank Pembangunan Asia, rantaian bekalan makanan telah terjejas disebabkan sekatan pergerakan domestik serta penutupan pelabuhan antarabangsa. Bukan itu sahaja, harga makanan juga telah didapati meningkat sebanyak 7.5% pada bulan Disember 2020, menurut Indeks Harga Makanan FAO. 
 
Tujuan utama kerjasama antara Saladplate dan FMH ini adalah untuk menyokong pengusaha F&B tempatan dalam usaha mereka untuk kembali normal dan menerima digitalisasi sebagai salah satu cara untuk menaiktaraf sumber mata pencarian mereka. Kerjasama industri yang unik di pasaran Malaysia ini menampilkan sebuah platform yang khas untuk membantu industri F&B melalui masa yang sukar ini, sama ada dengan mengambil manfaat daripada sistem pengurusan kos yang bijak dan cekap, atau melalui peluang aliran pendapatan baharu.
Syarikat tempatan kini boleh mendapatkan barangan secara digital melalui satu platform yang memaparkan pelbagai pilihan yang tersedia daripada seluruh dunia. Platform ini mempunyai proses pemilihan yang ketat, dengan hanya menampilkan jenama-jenama yang disahkan dan berada di Malaysia. Hal ini bagi mencipta sebuah persekitaran digital yang selamat, agar pembekal dan pembeli dapat dilindungi.

Dikuasakan dengan ciri berlandaskan kecerdasan buatan (AI) yang menganalisa perbelanjaan serta membuka peluang untuk berkembang ke pasaran baharu melalui komunikasi selamat, platform ini akan memperkasa pengusaha F&B untuk menguruskan inventori perniagaan mereka dengan lebih cekap. Antara ciri yang ditawarkan oleh platform ini adalah:

1. Sebuah sistem pengurusan kos dan inventori automatik 
Syarikat akan mendapat akses ke Cloud-Based Procurement Solution yang dikuasakan oleh AI, sebuah alat yang dilengkapi ciri pembelajaran kendiri bagi membantu mereka menguruskan inventori dan perbelanjaan mereka dengan lebih berkesan. Ciri ini membolehkan para pemilik syarikat menjimatkan kos dan membantu mereka membuat keputusan yang lebih bijak bagi mengurangkan perbelanjaan yang tidak perlu.

2. Platform komunikasi semua dalam satu 
Platform ini menyelaraskan proses komunikasi antara syarikat dan pembekal, di mana semua jenis komunikasi, sama ada pesanan pembelian, penghantaran, serta pembayaran, boleh dilakukan melaluinya. Hal ini menyelarikan proses-proses pentadbiran untuk syarikat, menjadikan ia lebih mudah untuk mereka memantau urusan-urusan perniagaan mereka.

3. Sumber global untuk dimanfaatkan 
Dengan jejak digital global platform ini, pembekal syarikat F&B tempatan boleh mengakses sebuah pangkalan data yang merangkumi lebih 3,000 pengendali dan penjual daripada seluruh dunia, dan memberikan mereka peluang untuk mendapatkan produk-produk unik dan menarik yang tiada di pasaran tempatan. 

Menyokong Pameran Perdagangan Makanan dan Hospitaliti Terbesar di Malaysia 
Platform ini juga akan digunakan semasa Pameran Makanan & Hotel Malaysia yang akan datang, iaitu pameran perdagangan dwitahunan terulung di Malaysia. Selaras dengan perancangan untuk mengadakan pameran yang akan datang dalam format hibrid, platform ini akan digunakan untuk menyokong para penjual dan pembeli yang akan menghadiri Pesta Virtual FHM, untuk berhubung serta penjadualan janji temu.

Masa Hadapan F&B Terletak di Transformasi Digital 

Digitalisasi merupakan langkah ke hadapan untuk kebanyakan syarikat di Malaysia, termasuklah untuk industri  F&B. Menurut sebuah kajian oleh Forrester Research, walaupun hanya 46% syarikat di Malaysia yang memulakan transformasi digital mereka pada tahun 2020, 34% lagi syarikat berhasrat untuk memulakan perjalanan mereka pada tahun 2021. Kerajaan Malaysia juga telah melaksanakan beberapa inisiatif untuk mendorong digitalisasi dalam kalangan syarikat di Malaysia, antaranya pelancaran inisiatif MyDIGITAL yang bertujuan untuk mengubah Malaysia menjadi negara yang dipacu secara digital.

Sehingga kini, platform yang dipacu oleh Saladplate dan Food Market Hub itu telah membolehkan pelbagai jenama dan syarikat terkemuka, sama ada dalam pasaran tempatan mahupun antarabangsa, seperti Kentucky Fried Chicken, Din Tai Fung, The Fish Bowl, Salad Atelier, dan lain-lain untuk berkembang dengan lebih cekap dan dengan kos yang lebih jimat. Melalui platform tersebut, Din Tai Fung telah mampu mewujudkan saluran komunikasi yang berkesan antara dapur pusat dan outlet, membolehkan jenama tersebut berkembang 21% tahun ke tahun.
Kerjasama untuk Rantau Ini 

Platform ini kini tersedia untuk pengusaha F&B di Malaysia yang ingin membawa jenama mereka ke arena digital. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai platform tersebut, pengusaha yang berminat boleh mendaftar dengan percuma dengan mencipta akaun melalui pautan ini - Saladplate Register as a buyer.







26 September 2021

Jenama realme Mampu Bersaing Dalam Kedudukan Top Enam Dunia

 
realme, jenama telefon pintar yang paling pesat berkembang di dunia, telah menjadi vendor telefon pintar Top 6 dalam kedudukan global, menurut pandangan pasaran terkini yang dilakukan oleh Counterpoint Research. realme berjaya menduduki tempat keenam dengan 15 juta penghantaran dan pertumbuhan 135,1% YoY pada Q2 2021. Sebagai pengganggu industri terkenal, jenama baru telah mencipta kejayaan dalam jangka masa hanya tiga tahun.



"Dalam tiga tahun terakhir, kita seperti anak lembu yang baru lahir yang menghasilkan sedikit harimau dan juga orang yang sebenarnya", kata Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Sky Li dalam surat terbuka, menyatakan bahawa pasukan muda dengan usia rata-rata di bawah 29 telah menemui pelbagai kesulitan yang tidak diketahui tetapi tetap bertekad dan bersemangat untuk membawa produk yang luar biasa kepada para pencari tren muda di seluruh dunia.

Bermula dari jenama bukan naskah, realme telah melampaui semua harapan industri dan pelanggan, berkembang ke lebih dari 61 pasaran di seluruh dunia dan menduduki tempat sebagai jenama 5 teratas di lebih dari 18 pasaran ini, meraih tempat pertama di Filipina dan Bangladesh, ketiga di Rusia, keempat di India, dan kelima di wilayah Eropa pada Q2 2021. Bulan lalu, realme menjadi jenama terpantas yang pernah menghantar 100 juta telefon pintar, seperti data yang ditunjukkan dari firma penyelidikan Strategy Analytics 2021 Q2.

Menyuarakan semangat jenama "Dare to Leap", realme telah mengambil langkah berani dalam pilihan strategi perniagaannya seperti globalisasi sejak awal, mendekati telinga dan mendengarkan permintaan pengguna, dan mengintegrasikan teknologi canggih dalam reka bentuk yang indah dan mesra pengguna produk. telefon bimbit realme adalah yang pertama dalam segmen dengan kamera pop-up, yang pertama di Android dengan teknologi pengecasan tanpa wayar magnetik, dan yang pertama di industri dengan kamera 64MP. Jenis inovasi penentuan trend pada titik harga tersebut telah menarik minat penonton muda dan berpengalaman teknologi yang dengan cepat menjadi penyokong jenama yang bersemangat.



realme juga mengutamakan dan mempopularkan produk 5G. Oleh kerana jumlah penghantaran telefon pintar 5G meningkat 6.5% QoQ di pasaran baru muncul pada Q2 2021, bahagian realme 5G dalam penghantaran telefon pintar pasaran baru muncul juga meningkat dari 8.8% pada Q1 hingga 15.9% pada Q2, berada di kedudukan ke-3, menurut Counterpoint Market Monitor Service data Q2 2021.

Sky mengatakan matlamat seterusnya adalah untuk mencapai sasaran dwi-100 juta - menghantar 100 juta lagi telefon bimbit pada akhir 2022 dan menyelesaikan pencapaian yang sama dalam tahun kalendar 2023.

Bagi strategi produknya, realme akan melancarkan pelbagai barisan produknya dan mengoptimumkan penawaran teknologinya. Siri GT akan menjadi satu-satunya barisan produk premium untuk meneroka teknologi canggih dan mengganggu segmen mewah.







22 September 2021

Boustead Properties Dan Klinik Segara Berkolaborasi Dalam Menghargai Sukarelawan Di PPV Mega

 
Boustead Properties Berhad (Boustead Properties), bersama Klinik Segara menghubungi sukarelawan yang layak di Pusat Pemberian Vaksin Mega (PPV) Cyberjaya Universiti Multimedia (MMU) melalui inisiatif #BousteadCares dengan menyediakan 1,800 kotak makan malam selama 30 hari. Inisiatif yang bermula pada 23 Ogos 2021 bertujuan untuk membantu dan menyokong sukarelawan yang telah membantu di PPV, bertahan selama berjam-jam dalam memastikan proses dan operasi di sana berjalan dengan lancar.



Ketua Pegawai Operasi Boustead Properties Eason Phan berkata, "Dalam situasi yang belum pernah terjadi sebelumnya, kami tetap komited untuk menyokong usaha mulia oleh sukarelawan di pusat vaksinasi yang perbuatan tanpa pamrihnya adalah untuk kebaikan negara.

"Berurusan dengan beribu-ribu orang dari semua lapisan masyarakat sepanjang hari boleh mengakibatkan korban. Oleh itu, kami ingin mereka tahu bahawa pengorbanan mereka tidak sia-sia, dan sumbangan makanan enak dan berkhasiat yang disediakan oleh anak syarikat kami, Royale Chulan Hotels & Resorts, adalah cara kami untuk menunjukkan penghargaan kami kepada para sukarelawan yang usahanya sangat berharga," katanya.

Hampir 1,500 dos vaksin diberikan di MMU PPV setiap hari sejak ia mula beroperasi pada 15 Julai 2021. Para sukarelawan terdiri daripada barisan hadapan perubatan dan pelajar universiti yang ingin membantu komuniti mereka mendapatkan kembali kehidupan normal seperti yang diharapkan ramai setelah negara mencapai. imuniti kawanan.



Rakan Strategik Kumpulan Klinik Segara Dr Malkit Singh Sekhon berkata, "Kami bersyukur dapat bekerjasama dengan entiti korporat yang prihatin seperti Boustead Properties yang bersikap belas kasihan untuk menghulurkan bantuan kepada mereka yang berjuang semasa wabak tersebut.

"Setelah seharian yang panjang dan melelahkan, makanan ini benar-benar akan menjadi santapan sukarelawan. Mencapai kekebalan kawanan melalui vaksinasi adalah matlamat nasional, dan dengan bekerjasama dengan syarikat yang berpikiran sama, kita semakin dekat dengan tujuan ini setiap hari," katanya, sambil menambah bahawa Klinik Segara telah menjadi penyewa di Curve Shopping Mall selama 16 tahun terakhir.

Oleh kerana Pelan Pemulihan Nasional dan pemvaksinan semakin meningkat, Eason menambah bahawa Kumpulan berhasrat untuk terus memainkan peranannya untuk membantu sesama rakyat Malaysia dan negara untuk melengkapkan lekukan.

Boustead Properties telah memulakan pelbagai aktiviti CSR #BousteadCares semasa wabak tersebut, termasuk memberi bantuan kepada mangsa banjir di Johor, membantu masyarakat kurang mampu di Lembah Klang dan Semenyih, sumbangan makanan kepada barisan depan, sumbangan motor untuk Balai Polis di Semenyih, seperti serta membantu firma dan peruncit dengan tujuan menyumbang kepada kesejahteraan masyarakat dan negara.







13 September 2021

Projek57 Dan Grab Rai Hari Malaysia Dengan Harapan

 
Menyambut semangat perpaduan yang telah membentuk Malaysia yang kita kenali hari ini, perusahaan sosial yang diiktiraf secara nasional, Projek57 berganding bahu bersama Grab Malaysia untuk meraikan keteguhan dan perpaduan rakyat Malaysia yang berterusan sepanjang tempoh yang mencabar ini.



Setelah bekerjasama dengan tujuan mendorong semangat perpaduan dan memperkasakan golongan kurang bernasib baik sepanjang tahun ini, kedua-dua nama tempatan ingin terus membangkitkan semangat rakyat dengan mesej perpaduan dan harapan bersempena dengan Hari Malaysia.

Melambangkan Movement of Hope Projek57, Unity Ribbon direka untuk rakyat Malaysia menggayakan Jalur Gemilang tersemat di dada dengan rasa bangga dan berdiri dalam solidariti, terutama pada masa-masa luar biasa ini. Melalui sumbangan tulus ikhlas Grab Malaysia, 20,000 Unity Ribbon akan diedarkan melalui Grab Malaysia. Rakyat Malaysia akan menerima Unity Ribbon dengan setiap pesanan makanan GrabFood kegemaran mereka dari rakan niaga GrabFood yang mengambil bahagian di sekitar Lembah Klang, sementara stok masih ada.

Syed Sadiq Albar, pengasas bersama Projek57 berkata, “Kami amat berbesar hati dapat sekali lagi bekerjasama dengan Grab Malaysia, yang sememangnya mendokong aspirasi kami, untuk menghubung dan menyatukan masyarakat. Perpaduan dalam kepelbagaian tidak ternilai harganya dan inilah asas di mana tanah air tercinta kita dibina. Melalui kerjasama dengan Grab ini, kami berharap rakyat Malaysia dapat mendalami kembali bukti kekuatan sebuah harapan, perpaduan dan berganding bahu dalam menempuh masa yang sukar ini,"

Hassan Alsagoff, Ketua Pemasaran Negara, Grab Malaysia, berkata, “Malaysia sememangnya telah melalui tahun yang sukar, tetapi dengan semangat perpaduan dan sokongan bersama yang kita miliki membolehkan kita terus cekal untuk menghadapi banyak cabaran. Dengan sambutan Hari Malaysia, kami ingin membangkitkan semangat rakyat Malaysia untuk mendalami semangat perpaduan yang menjadikan kita unik. Kami gembira dapat bekerjasama dengan Projek57 dalam usaha yang bermakna ini dan kami berharap dapat terus menyokong pelbagai komuniti yang memerlukan."



Pengasas bersama, Collin Swee turut berkata, “Hari Malaysia adalah hari yang kita semua raikan dan ini merupakan peringatan penting bahawa keinginan rakyat Malaysia untuk bersatu padu merupakan titik permulaan yang telah menyatukan kita semua sekarang. Sepanjang tempoh setahun setengah yang kita lalui merupakan tempoh yang sangat sukar buat ramai individu. Namun, berbekalkan semangat sebagai rakyat Malaysia, kita telah membuktikan bahawa kita mampu menjadi tonggak bagi satu sama lain."

Kerjasama Projek57 dan Grab akan berlangsung selama empat hari menjelang Hari Malaysia, dari 13 September hingga 16 September 2021. Rakan niaga GrabFood yang mengambil bahagian (restoran terpilih di Lembah Klang sahaja) adalah Alibaba & Nyonya, A&W, Boran, Eatomo Food Co, GO Noodle House, Gourmet Kitchen, Hayaki, Hawker Hall, HeyCha, K Fry Urban Korean, KGB Burger, KyoChon, La Juiceria Superfoods, La Juiceria Superfoods Signature, Lim Fried Chicken, Madam Kwan’s, Nando’s, Paradise Dynasty, Secret Recipe, Spades Burger, Super Saigon, The Fish Bowl dan Urban Food Club.

Pada awal tahun ini, Projek57 telah bekerjasama dengan Grab Malaysia untuk buah tangan korporat khas Tahun Baharu dan Hari Raya. Kerjasama ini telah menyokong komuniti yang kurang bernasib baik dengan mewujudkan peluang pendapatan untuk pencanting batik berbakat, golongan pelarian, dan komuniti B40 yang berkerjasama dengan Projek57 untuk menghasilkan karya seni yang unik kepada Malaysia.

Menampilkan bayangan ikonik wajah Tunku Abdul Rahman, Unity Ribbons Projek57 sedia untuk dijual kepada orang ramai dengan harga RM3.00 setiap satu. Dengan setiap pembelian, rakyat Malaysia dapat memainkan peranan penting dalam memenuhi keperluan komuniti yang kurang berkemampuan.

Rakyat Malaysia juga boleh membeli Unity Ribbons di https://www.projek57.com/unity-ribbon, Village Grocer, Ben's Independent Grocer, BSC Fine Foods dan Pasaraya OTK, serta premis-premis Pos Malaysia di seluruh negara.






31 Ogos 2021

Laptop Buku realme Terkini Dilancarkan Pada 1 September

 
Baru-baru ini, realme Malaysia memecahkan rekod Shopee Malaysia dengan Buku sebenar menjadi Laptop Terlaris pada penjualan pertamanya. Berkat sokongan peminat Malaysia, realme Book i3 meraih kemenangan dengan menjadi komputer riba paling laris pada jam pertama semasa penjualan pertama di Shopee Malaysia. Bagi realme Book i5, ia habis menjual semua unit yang tersedia dalam masa 30 minit semasa penjualan pertama.



Di peringkat global, realme menghasilkan lebih dari $ 330 juta jualan semasa Real Fan Fan Festival 2021 yang dinanti-nantikan, mencapai pertumbuhan 38% YoY. Secara keseluruhan, realme telah menjual 1.6 juta unit telefon pintar dan 225 ribu unit peranti AIoT semasa festival ini.

Berikutan semua keputusan dan pengumuman Dare to Leap yang menarik ini, realme Malaysia juga dengan bangga mengumumkan bahawa mereka akan melancarkan edisi GT realme yang lama ditunggu-tunggu di Malaysia. Siaran langsung rasmi untuk acara pelancaran realme GT Master Edition di Malaysia jatuh pada 1 September 2021 pada 12:00.



Karya ini direka oleh Naoto Fukasawa melalui inspirasi dari perjalanan, yang memainkan peranan penting dalam kehidupan Naoto Fukasawa. Kulit vegan dibuat dalam bentuk koper yang cekung, menjadikan realme sebagai jenama pertama yang memperkenalkan teknologi kulit vegan 3D dalam industri telefon pintar.

Peranti ini juga dilengkapi dengan spesifikasi utama Qualcomm Snapdragon 778G 5G, 120Hz AMOLED Fullscreen, 65W SuperDart Charge dan banyak lagi untuk dinikmati oleh peminat realme. Ikuti perkembangan kerana Duta Besar 5G kami akan bergabung dengan realme Malaysia pada pelancaran rasmi Realme GT Master Edition dengan semangat Berani untuk Melonjak.

Ikuti laman Facebook realme Malaysia untuk kemas kini yang lebih menarik mengenai acara pengumuman dan pelancaran.

# realmeFanFest2021
#realmeGTMaster
#MasteryBeyondSpeed







23 Ogos 2021

Selain Telefon Baharu realme Memperkenalkan Laptop realme Book Dengan Paparan 2K

 
Meraikan telefon ke-100 juta yang terjual di seluruh dunia, jenama telefon pintar yang paling pesat berkembang hari ini mengumumkan ia berkembang ke segmen mewah termampu dengan pelancaran dua telefon pintar baru yang menakjubkan ke siri GTnya: realme GT Master Edition dan realme GT Explorer Master Edition. Selain itu, realme mendedahkan bahawa ia berkembang ke kategori komputer riba untuk pertama kalinya dengan Laptop realme Book, komputer riba paparan 2K tipis yang ditempa dalam reka bentuk khas jenama itu. Ini menandakan langkah penting ke depan, kerana bidang terus maju ke depan dalam membangun ekosistem 1 + 5 + T AIoT dengan rangkaian produk yang lebih kaya daripada sebelumnya.



Siri Edisi Master realme GT: Kapal unggul yang direka terbaik pada tahun 2021

Menggabungkan keanggunan reka bentuk dengan kehebatan teknikal, seri GT Master Edition yang sebenar bertujuan untuk meningkatkan keupayaan belia untuk meneroka dan membuat, memperkasakan mereka dengan telefon bimbit mewah yang terjangkau dan luar biasa.

Terinspirasi oleh pentingnya perjalanan ke kehidupan orang muda, bidang perniagaan memanfaatkan pereka industri terkenal Naoto Fukasawa untuk merancang GT Master Edition Series. Dia membuat produk dengan pengaruh reka bentuk yang unik - beg pakaian. Selain bentuknya yang unik, bahagian belakang telefon terukir untuk mencerminkan kisi beralun koper, menjadi reka bentuk kulit vegan cekung pertama dalam sejarah telefon pintar.



Mewarisi prestasi utama Seri GT realme, GT Explorer Master Edition dilengkapi dengan pemproses Qualcomm Snapdragon 870 dengan RAM hingga 12GB, sementara GT Master Edition menggunakan pemproses Snapdragon 778G 5G dengan RAM hingga 8GB. GT Master Edition Series menyokong Vapor Chamber Cooling System, yang diwarisi dari GT pembunuh utama. Ini membolehkan kedua-dua telefon mengendalikan pengalaman permainan yang hebat.



Selain persembahannya yang hebat, Seri Real Edition GT Master juga dilengkapi kamera selfie 32MP Sony; Sementara itu, GT Explorer Edisi Utama dilengkapi kamera utama Sony IMX766 50MP dengan OIS sementara GT Master Edition dilengkapi dengan kamera utama 64MP. Bukan sahaja gambar tetap tajam dan terang dari siang hingga malam, potret ke lanskap, tetapi pengguna dapat menikmati mod fotografi jalanan yang pertama, membawa pengguna dengan fokus tetap dan penapis fotografi jalanan, yang hanya dapat dilihat pada kamera DSLR fotografi jalanan.



Visual menjadi hidup pada skrin Samsung AMOLED 120Hz yang menakjubkan, dengan kadar penyegaran 120Hz pada kedua-dua telefon. GT Explorer Master Edition menggunakan paparan melengkung 56 darjah, dengan penyesuaian kecerahan tahap 10240 dan sokongan HDR10 +, ia juga menyokong Dolby Atmos Dual Speakers dan Tactile Engine.

realme Book : Komputer riba realme pertama, membawa paparan 2K dan prestasi maju dalam julat harga yang jarang berlaku

Sebagai komputer riba pertama, realme Book terbungkus dalam badan logam 14.9mm super langsing, tersedia dalam skema warna biru dan kelabu.



Ia menampilkan paparan penglihatan penuh 2K 14-inci, dengan kecerahan puncak 400 nits, nisbah skrin 3: 2 berbanding skrin 16: 9 tradisional dapat menunjukkan lebih banyak maklumat dalam perisian Microsoft Office.



Realme Book dikuasakan oleh pemproses Intel Core Gen ke-11, Storm Cooling System dual-fan, yang memastikan bahawa permainan yang memerintah berjalan dengan sempurna. Ia menyediakan RAM LPDDR4x Dual-channel 16GB, Storan SSD PCIe® Hingga 512GB. Teknologi 65W Super-Fast Charge memberikan hayat bateri sehingga 11 jam.



Untuk sambungan, satu port thunderbolt 4 / USB 4 (versi i5 sahaja), satu port fon telinga 3.5mm, satu port Type-A, satu port Type C, realme Book juga menyokong teknologi Wi-Fi 6 yang baru. Realme Book mempunyai 2 pembesar suara HARMAN, yang menyokong kesan bunyi stereo DTS HD, Pembatalan Bunyi Mic Dual, sesuai untuk kerja dan belajar dalam talian.

Ciri "PC Connect" realme juga membolehkan pengguna menyegerakkan telefon mereka dengan komputer riba mereka dan mengalami aplikasi yang kaya dengan mudah, menjadikan kerja dan belajar menjadi lebih mudah. Windows 10 Pra-pemasangan.



Buku realme menggunakan papan kekunci latar tiga tingkat dengan perjalanan utama 1.3mm, dengan Butang Kuasa Cap Jari 2 dalam 1.



Dengan banyak produk AIoT sudah tersedia, buku realme adalah langkah penting dalam mengembangkan portfolio AI + 1 + 5 + T. Berpegang teguh pada slogan "berani melonjak", realme melangkah ke masa depan dengan lebih banyak produk maju, dan membangun ekosistem peranti saling berkaitan yang lebih luas dan lebih kaya untuk menjadikan kehidupan seharian lebih bersemangat bagi generasi muda.



Semasa acara tersebut, realme juga mengumumkan bahawa tablet pertamanya akan segera hadir, nantikan!
 
realme Fan Festival 2021 - Dare To Be You



Pada masa yang sama, realme juga melancarkan pesta ulang tahun ke-3 - Realme Fan Festival 2021, yang bertemakan 'Dare To Be You'. Kempen ini adalah perayaan semangat gelisah mereka yang berani menjalani kebenaran mereka sendiri walaupun terdapat pertimbangan dan rintangan yang mungkin mereka hadapi. Dengan pernyataan kuat ini, realme memberi kuasa kepada peminat untuk mengubah bunyi luaran negatif menjadi pemerkasaan positif. realme juga akan menawarkan 100 juta dolar untuk promosi global untuk mengucapkan terima kasih kepada semua 100 juta pengguna di seluruh dunia atas sokongan mereka selama tiga tahun terakhir.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai acara dan promosi realme, ikuti halaman Facebook dan Instagram kami di @realmemalaysia.






21 Ogos 2021

GENESIS OF GEL: ASICS Sportstyle Meraikan Ulang Tahun ke-35 GT-II

 
Sebagai mercu tanda inovasi ASICS dan teknologi GEL ™, ASICS GT-II ™ 1986 kembali pada tahun 2021 sebagai rekreasi setia model asal.



2021 GT-II ™ adalah penghormatan kepada pelari prestasi asal dari tahun 1986. Model ASICS pertama yang tersedia di dunia yang menampilkan teknologi GEL ™, GT-II ™ mengambil namanya dari kereta sport grand turer (gran turismo), yang mampu pemanduan berkelajuan tinggi dan jarak jauh.



ASICS Sportstyle merayakan ulang tahun ke-35 GT-II ™ dengan memperkenalkan semula warna asli model dalam "White / Monaco Blue", serta warna ulang tahun tambahan dalam "Glacier Gray / ASICS Blue." Versi 2021 juga menampilkan beberapa bahagian atas yang terdiri daripada bahan kitar semula, yang merangkumi suede mesh dan sintetik.



Teknologi GEL ™ juga muncul dalam model eksklusif Jepun, Freaks α. GT-II ™ diperkenalkan sebagai model pertama yang tersedia secara global yang menampilkan teknologi bantalan ASICS GEL ™.



ASICS Sportstyle GT-II ™ "White Monaco Blue" dan Glacier Grey / ASICS Blue "kini tersedia di ASICS.com.

Soal Jawab ASICS GT-II ™: Pembangun Kasut ASICS, Kazuki Toba

Mengapa GT-II ™ menjadi kasut penting untuk inovasi ASICS?

GT-II ™ sangat erat dengan teknologi GEL ™ ASICS. Pada mulanya, teknologi GEL ™ sendiri digunakan sebagai bahan penyerap kejutan dalam angkasa lepas. Kemudian, seorang pekerja ASICS tertanya-tanya adakah GEL boleh digunakan untuk reka bentuk kasut. Ini adalah permulaan teknologi ASICS GEL ™.



GT-II ™ adalah model global pertama yang mengadopsi teknologi GEL ™ bersama dengan model yang dijual di Jepun yang disebut Freaks α. Pada masa itu, GT-II ™ dikembangkan sebagai model luar negeri, dan Freaks α dikembangkan sebagai model domestik, dan dijual secara terpisah pada tahun 1986.

Apakah kepentingan warna?

Kami mengembalikan warna warna "White / Monaco Blue" GT-II ™ yang asli dari tahun 1986.
Kemudian, warna "Glacier Grey / ASICS Blue" kedua adalah perayaan ulang tahun ke-35 GT-II ™.

Dari mana nama GT-II ™ berasal?

Nama itu merujuk kepada konvensyen penamaan kereta sport grand turer (gran turismo), yang mampu memandu laju dan jarak jauh. Ini adalah prinsip yang sama di belakang GT-II ™, yang merupakan kasut yang dimaksudkan untuk larian jarak jauh.



Apakah perbezaan antara GT-II ™ 1986 dan versi 2021?

2021 GT-II ™ adalah penghormatan kepada versi asal dari tahun 1986. Kami berusaha sedaya upaya untuk memastikan versi 2021 ini hampir sama dengan yang asli, dari segi bentuk. Bentuk atas dan sesuai adalah rekreasi versi yang setia dari tahun 1986. Model baru ini juga menggunakan bahan kitar semula untuk bahagian atas, menjadikannya lebih lestari.

Perincian kegemaran saya pada versi 2021 adalah potongan kolar buku lali. Saya rasa ini adalah bahagian yang paling indah. Semasa saya mengubah suai corak, saya memberi tumpuan kepada perkara ini.







19 Ogos 2021

Toshiba TV Baru Dengan Flagship 4K Smart TV Z770 Dan Premium 4K TV M550

 
Diumumkan bahawa dua model baru TV Ultra HD 4K Toshiba dilancarkan di Malaysia, model unggulan - Z770, dan model premium - M550. Kedua-dua model mempunyai paparan gamut warna yang luas dan sistem suara yang kuat. Terima kasih kepada ciri pintar dengan TV Android ™, kedua-dua model ini membolehkan akses mudah ke kandungan menarik, dan dengan itu memberikan dunia baru pengalaman menonton nyata yang ekstrem.




REGZA Engine 4K PRO dengan Paparan Gamut Warna Lebar untuk Realiti 4K Ekstrim

Siri Z770 sebagai TV Ultra HD 4K unggulan Toshiba menawarkan realiti 4K yang ekstrem dengan gabungan Teknologi Warna Quantum Dot dan kecerdasan teras Toshiba - REGZA Engine 4K PRO, yang merupakan mesin gambar 4K yang baru dikembangkan. Kekuatan pembelajaran mesin dan maestro gambar makmal Jepun menjadikan ciri enjin teras yang disebut "AI Ultra Essential PQ Technology." Ia memungkinkan untuk mengoptimumkan kualiti gambar dengan bijak dan menghasilkan kekuatan maksimum Paparan Warna Quantum Dot untuk pengalaman 4K sebenar yang luar biasa dengan kualiti gambar peringkat teater profesional. Mesin ini juga mempunyai teknologi peningkatan yang unik Toshiba "AI 4K Resolution +" yang secara bijak menghasilkan semula tekstur dan realiti terperinci ketika menaikkan kandungan Full HD atau kandungan yang lebih kecil ke resolusi 4K. Oleh itu, pengguna dapat menikmati kualiti gambar hampir-4K dengan kandungan seperti program TV, DVD, Blu-ray, dan kandungan streaming.

TV Ultra HD 4K premium Toshiba, M550, dilengkapi dengan REGZA Engine 4K, enjin 4K berprestasi tinggi untuk kualiti gambar yang menakjubkan. Gabungan Teknologi PQ Ultra Essential, Resolusi 4K +, dan paparan LCD Wide Color Gamut berkualiti tinggi memberikan imej Ultra HD 4K yang luar biasa dalam kualiti gambar yang menakjubkan. Oleh itu, pengguna dapat menikmati visi sebenar yang mendalam dalam kualiti teater profesional.

Direka dan disesuaikan di Jepun untuk Gaya Hidup Anda yang Lebih Baik

Di sini, di Malaysia, adalah penting untuk mencipta teknologi di luar kemudahan dan keselesaan untuk menyesuaikan diri dengan trend dan gaya hidup digital. Untuk memberikan masa yang berkualiti, kedua-dua model TV direka dan diselaraskan di Jepun. Dengan reka bentuk tanpa bezel yang mematuhi falsafah TV Toshiba, 'Essential Beauty', sesuai dengan gaya hidup moden pada masa kini. Semua model TV Toshiba disesuaikan di makmal TV Toshiba di Jepun untuk mencapai konsep gambar dan audio Toshiba dengan menentukurkan mesin dan perkakasan dengan teliti. Sebagai hasil penyempurnaan berjam-jam, terutamanya untuk menghasilkan semula warna yang nyata dan semula jadi untuk paparan gamut warna yang luas, kedua Z770 dan M550 menghidupkan pengalaman langsung 4K yang nyata.



Z770 Series - TV Ultra HD 4K unggulan yang Dimuat sepenuhnya untuk Memenuhi Gaya Anda

Toshiba ’Ultra HD 4K TV Z770 mempunyai semua keperluan pengguna. Ia memberikan kualiti gambar peringkat teater profesional yang “cerdas” dengan kombinasi REGZA Engine 4K PRO yang mampu AI dan Paparan Warna Quantum Dot. AI Picture Optimiser, ciri ikonik AI Essential PQ Technology, mengenali senario dengan bijak (contohnya wajah, bangunan, salji, pencahayaan dalaman, dan lain-lain) di setiap bingkai untuk memberikan pengoptimuman gambar yang tepat yang sesuai untuk setiap senario seperti yang ditala oleh profesional gambar.

Di samping itu, Full Array Local Dimming meningkatkan keseluruhan kontras secara dramatik, sedangkan Ultimate Peak Brightness menambah kecerahan sebenar di tempat kejadian. Lebih-lebih lagi, Ultimate Motion 120Hz, gerakan unik Toshiba yang lebih lancar dengan litar berkelajuan dua kali ganda, menghasilkan 120 bingkai sesaat untuk memberikan pergerakan lebih lancar dan lebih jelas untuk urutan tindakan pantas, yang membuat pengguna menjadi lebih senang.

Z770 juga menyediakan persekitaran teater peribadi dengan pelbagai ciri berorientasikan pawagam. IMAX Enhanced menggabungkan teknologi audio HDR 4K dan DTS, yang menawarkan pengalaman teater unggul terbaik di kelas dengan keseronokan yang melampau. Dolby Vision IQ dengan sensor cahaya ambien menyesuaikan secara dinamik untuk mendapatkan gambaran optimum kandungan HDR.
Sistem audio yang baru dirancang untuk Z770 juga menarik perhatian pengguna. REGZA Power Audio PRO + dilengkapi dengan woofer bass REGZA Quad Passive 30W dan pembesar suara dua hala 25W Clear Direct. Jumlah pembesar suara berkuasa 80W sepenuhnya ditala oleh penguat yang dioptimumkan untuk menghasilkan semula realiti dan impak setiap pemandangan. Susun atur Front Firing Speakernya menjadikan suara kuat langsung menyentuh jiwa.

Terdapat banyak lagi untuk keseronokan. AMD FreeSync ™ Premium membolehkan permainan tanpa gangguan yang lancar hingga 120Hz. Terima kasih kepada Far Field Voice, pengguna dapat menggunakan suara mereka untuk mengendalikan TV dan mengakses kandungan kegemaran mereka dengan mudah melalui Google Play ™ Store.




Seri M550 - Premium Ultra HD 4K dengan Suara Kuat

Toshiba's M550 dilengkapi dengan REGZA Engine 4K yang memberikan penglihatan sebenar yang mengasyikkan dengan suara yang memilukan. Teknologi PQ Ultra Essential digabungkan dengan paparan Gamut Warna Lebar menghasilkan gambar Premium Ultra Ultra 4K 4K untuk pengalaman tahap teater profesional di rumah.

Disokong oleh Auto View, M550 secara automatik menyesuaikan tetapan gambar mengikut persekitaran cahaya sekitar. Kombinasi Super Contrast Booster dan Adaptive Dimming Technology meningkatkan realiti dengan mengoptimumkan kontras untuk realiti yang menakjubkan.

REGZA Power Audio Pro yang melengkapkan Power Bass Woofer 25W dan pembesar suara langsung dua jernih yang menghasilkan bunyi yang sangat tebal dan kaya, memberikan pengguna pengalaman akustik yang asli di rumah. Dolby Vision-Atmos juga memberikan pengalaman menonton sinematik dengan persembahan audio-visual terperinci dan berkualiti tinggi, yang menghidupkan pengalaman teater langsung.

Pengguna dapat menikmati pelbagai kandungan di Toshiba M550 juga, kerana serasi dengan Pencarian Suara Google, di mana pengguna dapat dengan mudah mengakses Google Play Store untuk melihat-lihat dan menonton kandungan yang mereka sukai.



Ada banyak lagi yang perlu dibincangkan mengenai Z770 dan M550. TV 4K Toshiba menawarkan tontonan dunia baru kepada pengguna. Ciri umum untuk kedua-dua TV pintar seperti Color Re-master Pro, Super Contrast Booster, Football Mode, dan pelbagai teknologi pemulihan memberikan pengalaman menonton yang menakjubkan.

Untuk kemas kini dan perincian lebih lanjut mengenai ketersediaan produk, nantikan laman Facebook Toshiba TV Malaysia rasmi, akaun Instagram (@toshibatvmalaysia), dan saluran YouTube. Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk, sila hubungi kami di info.my@toshiba-visual.com.







Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter