Jumlah Paparan Halaman

29 Mac 2018

Vivo Sasar Kedudukan Tiga Terbaik Telefon Pintar di Malaysia Melalui Vivo V9

 
Setelah beberapa tahun berada dalam industri telefon pintar di Malaysia, VIVO Technologies Sdn Bhd (Vivo Malaysia), pengedar telefon pintar jenama Vivo, menyasarkan untuk berada pada kedudukan tiga terbaik dalam pasaran telefon pintar di Malaysia pada tahun ini.


Sasaran itu akan dipacu melalui pengenalan model telefon pintar terbarunya iaitu Vivo V9 yang dihasilkan untuk pengguna kategori pertengahan dan berusia antara 18 hingga 35 tahun. Ia akan mula memasuki pasaran Malaysia 31 Mac tahun ini dah boleh di booking secara online.

Dengan membawakan ciri-ciri seperti Dual Rear Camera - AI Bokeh. V9 menggunakan dua kamera belakang - kamera utama 16MP dan kamera kedua 5MP * - dan disokong oleh algoritma AI Bokeh. Algoritma ini telah dioptimumkan berdasarkan pembelajaran mesin dalam jumlah besar data, sehingga dapat mencapai tembakan bokeh yang menakjubkan yang menandingi hasil kamera DSLR. 


Juga mempunyak bentuk rekaan nipis dan bergaya bagi memenuhi keperluan pengguna dalam mendapatkan gambar yang baik dan menikmati pengalaman mudah alih optimum.

Ia memiliki saiz skrin seperti telefon pintar 5.5 inci namun ditawarkan dengan saiz skrin 6.3 inci, dilengkapi Android 8.1 OS serta dikuasakan dengan pemproses Qualcomm Snapdragon 626 Octa-core. Pasti ramai yang tertarik dan mampu untuk memiliki telefon ini. 


Vivo Malaysia memasarkan kira-kira 20,000 unit telefon pintar Vivo V9 dalam tempoh sebulan pertama selepas ia dilancarkan. Vivo V9 didatangkan dalam tiga warna iaitu hitam, emas dan mutiara dan ia boleh didapati di pasaran mulai 31 Mac ini melalui cawangan runcit Vivo dan pengedar sah di seluruh negara pada harga RM1,399.






27 Mac 2018

Uber Tutup Perkhidmatan Di Asia Tenggara Grab Ambil Alih

 
Grab telah mengumumkan pengambil-alihan operasi dan perniagaan Uber di Asia Tenggara, sekaligus membawa kepada beberapa perubahan dalam kaedah operasi perkhidmatan tempahan pengangkutan ke destinasi 


Selain itu juga semua pembayaran dan tuntutan perlu dibuat kepada Grab setelah pengambil alihan ini. Pada masa yang sama Uber telah mula menghentikan operasi di rantau ini secara berperingkat.

Grab akan mengembangkan perniagaan GrabFood sedia adanya di Indonesia dan Thailand kepada dua lagi negara iaitu Singapura dan Malaysia. Ia berikutan integrasi perniagaan Uber Eats dengan GrabFood yang dijangka berada di semua negara utama Asean menjelang separuh pertama 2018. 

Untuk segmen pengangkutan, Grab akan mengembangkan tawaran pengangkutannya dengan membabitkan lebih banyak lagi perkhidmatan pengangkutan tempatan dan penyelesaian mobiliti baru dengan kerjasama pembekal pengangkutan dan pembuat kereta lain. 

Bagi meminimumkan gangguan, Grab dan Uber akan bekerjasama bagi memindahkan segera pemandu dan penumpang Uber, pelanggan Uber Eats, rakan perniagaan dan penghantaran ke platform Grab.

Aplikasi Uber akan terus beroperasi selama dua minggu untuk memastikan kestabilan pemandu Uber yang sedang beralih ke Grab manakala, Uber Eats akan beroperasi sehingga akhir Mei di mana selepas itu rakan restoran dan penghantarannya akan berpindah ke GrabFood.






22 Mac 2018

Tourism Malaysia Menyokong Kempen Ketua Pegawai Pelancongan (CTO) ShopBack Malaysia

 
Tourism Malaysia hari ini mengungkapkan sokongannya terhadap kempen Ketua Pegawai Pelancongan (CTO) ShopBack Malaysia, idea menarik yang menawarkan RM15,000 untuk setiap perjalanan sepertiga perjalanan di Malaysia dan mempamerkan bagaimana dia melakukannya melalui cara yang lebih bijak melalui video.


"Perjalanan telah menjadi hobi bersama di kalangan belia, dan kami percaya kempen Ketua Pegawai Perjalanan ShopBack pastinya akan mendorong minat dan perbualan ke arah tempat-tempat menarik di Malaysia. Kempen CTO yang pertama pada tahun 2017 berjaya, dan kami gembira kerana ShopBack Malaysia bersemangat untuk mengekalkan tempat ini - tempat yang lebih baik dapat ditemui oleh Ketua Pegawai Pelancongan seterusnya, "kata Encik Mohd Amirul Rizal Abd Rahim, Timbalan Pengarah, Bahagian Domestik & Peristiwa, Pelancongan Malaysia.

"Malaysia adalah negara yang kaya dengan destinasi yang indah. Ramai di antara kita adalah pencinta perjalanan, oleh itu kami memulakan kempen sosial yang merangkumi kemahiran menjimatkan wang, semangat perjalanan bersemangat serta pengembaraan yang menyeronokkan dan berani. CTO pertama membawa kami ke tempat-tempat yang kurang dipublikasikan seperti Kudat, hujung Borneo di Sabah sambil menunjukkan dengan jelas bagaimana dia menyelamatkan perjalanan perjalanan melalui ShopBack melalui video yang meriah. Kami tidak sabar-sabar untuk bekerjasama dengan Ketua Pegawai Kanan seterusnya untuk pengalaman yang lebih menarik seperti ini, "kata Alvin Gill, Pengurus Besar Negara, ShopBack Malaysia.

Laman cashback terkemuka berfungsi dengan pelbagai laman pelancongan yang meliputi penerbangan, bas, perjalanan, penginapan dan perkhidmatan pelancongan untuk menawarkan rebat tunai atas diskaun yang disediakan oleh peniaga. Mereka termasuk Malaysia Airlines, buku mudah, Expedia, Booking.com, Traveloka, Hotels.com, Adventoro, KLOOK, Grab dan banyak lagi.

Ketua Pegawai Pelancongan akan diberi dana perjalanan RM15,000 untuk merancang percutian 3 hari di Malaysia. Mereka perlu menunjukkan bagaimana perancangan perjalanan telah selesai, filem dan berkongsi pengalaman perjalanan dengan orang ramai. Kempen ini bertujuan untuk menggalakkan para belia melakukan perjalanan lebih bijak dan menghargai keindahan negara yang mereka tinggalkan.

Amirul juga menyatakan bahawa kempen Ketua Pegawai Pelancongan akan membantu menguatkan Kempen Domestik Cuti-Cuti Malaysia Dekat Je Tourism Malaysia dan Melawat Malaysia 2020, di mana CTO ShopBack secara tidak langsung akan mempromosikan tarikan pelancong tempatan dan menjana minat dalam perjalanan domestik di kalangan rakyat Malaysia.

"Kami menghargai pengesahan Pelancongan Malaysia terhadap kempen ini dan yakin ia akan bergema dengan baik dengan komuniti perjalanan dan menunjukkan kepada mereka perjalanan untuk menikmati perjalanan tanpa membakar lubang di dalam poket. Sejak tahun 2015, kami telah membantu rakyat Malaysia untuk menjimatkan lebih daripada RM25 juta Cashback dari pembelian mereka, di mana sebahagian daripadanya adalah dari perbelanjaan perjalanan, "tambah Alvin.

Tarikh tutup permohonan adalah 8 April 2018, 6 petang. Ia dibuka kepada semua rakyat Malaysia yang suka menyelamatkan semasa bepergian sentiasa aktif di media sosial dan berminat untuk mencari jalan yang kurang berjalan. Yang dipilih akan diumumkan pada 18 April 2018. Untuk maklumat lanjut mengenai Ketua Pegawai Pelancongan, sila lihat https://goo.gl/Vzx8Q7.






15 Mac 2018

Samsonite Malaysia Merialisasikan Hasrat Menjadi Kenyataan

 
Samsonite (Malaysia) Sdn. Bhd., Pereka dan pengedar terbesar dan paling terkenal di dunia dalam industri bagasi sedang bekerjasama dengan Make-A-Wish Malaysia untuk mencipta harapan yang menjadi kenyataan bagi kanak-kanak yang mengalami penyakit kritikal menerusi "Luggage Trade-In Programme" yang berlaku dari 15 Mac dan seterusnya.


Di bawah program ini, pelanggan boleh membeli-belah dalam bagasi mereka yang digunakan di kedai-kedai Samsonite yang mengambil bahagian dan menerima sehingga 40% dari pembelian barang Samsonite yang dipilih. Bagi setiap bagasi yang didagangkan, Samsonite akan menjanjikan RM10 kepada Make-A-Wish Malaysia. Di samping itu, beg bagasi yang disenangi akan dinilai dan mereka yang masih dalam keadaan baik akan didermakan kepada Make-A-Wish Malaysia untuk digunakan atau diedarkan mengikut budi bicara mereka.

"Ini adalah kali pertama di Malaysia yang kami memulakan program ini, dan Samsonite dengan bangganya bekerjasama dengan organisasi yang dihormati untuk membantu membuat harapan menjadi kenyataan bagi kanak-kanak di Malaysia yang menderita penyakit kritikal. Kami percaya bahawa setiap kanak-kanak harus mempunyai peluang untuk mengalami keseronokan dan ketawa dalam perjalanan hidup mereka, walaupun pertempuran mereka dengan penyakit. Kami juga sangat percaya untuk memberi kembali kepada masyarakat dan cara yang lebih baik untuk berbuat demikian daripada memberi harapan kepada anak-anak untuk esok yang lebih baik. Lagipun, anak-anak adalah harapan kami untuk masa depan, "kata Ambert Khoo, Ketua Negara Samsonite (Malaysia) Sdn. Bhd.

"Kami berbesar hati untuk bekerjasama dengan Samsonite (Malaysia) Sdn. Bhd untuk kempen yang hebat ini. Sebagai organisasi bukan kerajaan yang disokong sendiri, kami hanya bergantung kepada pengumpulan dana dan sumbangan daripada syarikat dan individu untuk membolehkan kami meneruskan misi kami untuk memberikan keinginan anak-anak yang menderita penyakit kritikal. Hingga 2018, kami telah memberikan lebih 423 keinginan untuk kanak-kanak di Malaysia dan kami berharap melalui program ini, kami dapat memberi lebih banyak keinginan. "Kata Irene Tan, Ketua Pegawai Eksekutif Make-A-Wish Malaysia.

Make-A-Wish Malaysia adalah organisasi bukan kerajaan yang disokong sendiri yang sangat percaya pada Kuasa Wish sebagai hasrat membangkitkan imaginasi, membina keseronokan dan menggalakkan anak untuk bermimpi, memberikan ketawa dan keseronokan. Apabila hasrat kanak-kanak yang kritikal diberikan, ini akan memberi mereka rasa harapan dan memberi semangat keyakinan kepada mereka, membolehkan anak dan keluarganya untuk lebih mengatasi rasa takut dan kesakitan yang berkaitan dengan perjuangan mereka.

Samsonite adalah salah satu pereka dan pengedar yang terbesar dan dipercayai di dunia dalam industri bagasi. Samsonite pertama kali ditubuhkan pada tahun 1910 oleh Jesse Shwayder dengan visi untuk membuat barang-barang berkualiti terbaik yang akan dapat menahan bahaya perjalanan. Walaupun abad telah berlalu, Samsonite tetap teguh pada prinsip terasnya, untuk terus memperluaskan visi Shwayder secara universal untuk memenuhi keperluan setiap pengembara dengan produk yang tahan lama dan halus melalui teknologi, bahan dan reka bentuk yang inovatif.

"Luggage Trade-In Programme" akan berlangsung dari 15 Mac hingga 30 April 2018. Senarai kedai-kedai yang mengambil bahagian boleh didapati di laman web. Untuk maklumat lanjut mengenai Samsonite, sila layari laman web mereka, https://www.samsonite.com.my.






14 Mac 2018

Logitech Memecah Rekod Dengan 16 Anugerah Di iF DESIGN AWARD 2018

 
Hari ini, Logitech® mengumumkan bahawa mereka telah memenangi rekod 16 Reka Bentuk Terbaik untuk tahun 2018. Ini adalah tahun kelapan berturut-turut bahawa organisasi reka bentuk Jerman yang telah mengiktiraf Logitech untuk pencapaian dalam reka bentuk produk, dan yang terbaik dalam satu tahun untuk syarikat itu, melepasi rekod sebelumnya sebanyak 9 anugerah pada tahun 2017. 


Sebagai tambahan kepada 13 pemenang berprestij dalam reka bentuk produk, pasukan kreatif Logitech juga diiktiraf sebagai pencapaian dalam reka bentuk komunikasi.

Produk-produk yang dimenangi tahun 2018 oleh Logitech adalah:
●    Logitech Circle 2
●    Logitech G413 Mechanical Backlit Gaming Keyboard
●    Logitech G433 7.1 Gaming Headset
●    Logitech G POWERPLAY Wireless Charging System
●    Logitech G Pro Mechanical Gaming Keyboard
●    Ultimate Ears BLAST + Ultimate Ears MEGABLAST
●    Ultimate Ears WONDERBOOM
●    Logitech CRAFT Advanced Keyboard
●    Logitech MX Master 2S + Flow
●    Logitech MeetUp
●    Logitech MX Sound
●    Logitech Spotlight Presentation Remote
●    Logitech Rugged Combo
 

"Reka bentuk adalah pusat segala yang kami lakukan untuk membawa pengalaman yang luar biasa kepada pelanggan kami," kata ketua pegawai reka bentuk di Logitech, Alastair Curtis. "Kami diberi penghormatan untuk diiktiraf secara konsisten oleh organisasi seperti iF untuk reka bentuk dan inovasi produk."

"Tahun ini, kami diberi penghormatan untuk diiktiraf oleh IF dalam kategori reka bentuk komunikasi untuk pertama kalinya," kata Heidi Arkinstall, ketua pegawai pemasaran di Logitech. "Kami berusaha untuk mencipta pengalaman holistik dari produk melalui pemasaran untuk menghubungkan orang dengan jenama kami, dan kami teruja bahawa iF mengakui impak reka bentuk itu."

Entri kemenangan Logitech untuk reka bentuk komunikasi dalam filem, video dan kempen termasuk:
●    Logitech G433 "Play Advanced" Video
●    Logitech G POWERPLAY "Play Without Limits" Video
●    Ultimate Ears "Ultimate Speak" Campaign + Video
 

IF DESIGN AWARDS menghormati produk berdasarkan kriteria seperti inovasi dan elaborasi, fungsi, estetika, tanggungjawab dan kedudukan. Diiktiraf sebagai lambang kecemerlangan rekabentuk, iF DESIGN AWARDS dinilai oleh 60 pakar dari lebih dari 20 negara.






12 Mac 2018

BigPay Asia's Money App Cashless

 
BigPay baru-baru ini telah melancarkan adegan fintek di Malaysia dalam misi untuk mencabar institusi kewangan tradisional dan struktur yuran tinggi mereka. Ia mudah - BigPay dilengkapi dengan aplikasi wang yang mesra pengguna dan kad yang disertakan yang boleh anda gunakan untuk digunakan di mana sahaja di dunia tanpa bayaran.


Mengetepikan elemen teknologi dan perbankan BigPay, ini adalah produk yang memberi manfaat kepada gaya hidup anda dengan banyak cara - perjalanan, membeli-belah, bersosial dan menjejaki. Belum lagi, ia datang dengan reka bentuk kad kontemporari yang anda mahu gunakan di mana-mana sahaja anda pergi.

Dengan pelancaran "Besar-besaran" awal tahun ini dan banyak buzz media, BigPay kini mahu menjemput anda mendaftar melalui aplikasi BigPay. Ia percuma dan sebagai ahli #AABC, anda akan mempunyai akses kepada banyak faedah seperti:-

· Peluang untuk mendapatkan ganjaran dan mengembangkan BigPay bersama-sama
· Akses eksklusif kepada acara-acara dengan orang-orang yang berpengaruh di kalangan masyarakat AirAsia
· Acara puncak ke BigPay yang akan datang

Daftar hari ini dan kongsi buzz terbaru ini dengan keluarga, rakan dan pengikut anda! Jangan lupa untuk hashtag #BigPay dan #AABC dan tag @bigpayme dalam siaran anda!

Mendaftar adalah sangat mudah melalui aplikasi BigPay, tersedia di kedua-dua Apple App Store dan Google Play Store.







8 Mac 2018

Honor 9 Lite Telefon Pintar Pada Harga Bawah RM800 Sangat Bebaloi

 
Honor Malaysia telah melancarkan telefon pintar Honor 9 Lite yang dijual pada harga pasaran RM749. Satu telefon yang sangat berbaloi pada harga dan juga spesifikasi yang diberikan kepada pengguna.


Honor 9 Lite menonjol kerana mempunyai kaca belakang yang elegan yang agak mirip dan lebih besar dari Honor 9. Di hadapan, Honor 9 Lite mendapat paparan 5.65 inci yang lebih kecil yang menolak resolusi FullHD + yang dihormati (2160 × 1080) dalam nisbah aspek paparan 18: 9.

Di dalam Huawei membangunkan prosesor Kirin 659 Octa-Core dan ia dilengkapi dengan RAM 3GB dan penyimpanan 32GB, yang masih boleh diperkembangkan melalui microSD.


Kamera optik, depan dan belakang mendapat combo dwi-kamera yang menggunakan 13MP untuk tembakan normal dan kamera 2MP menengah untuk kedalaman kesan medan. Terdapat sensor cap jari belakang di belakang dan Honor 9 Lite mempunyai bateri 3,000mAh.

Di luar kotak itu, ia beroperasi dengan Android 8.0 Oreo semasa dengan kulit EMUI 8.0 di atas. Memandangkan ini adalah peranti 5.65 yang lebih padat, ia ketara lebih ringan daripada Honor 7X tetapi ia berkongsi ketebalan 7.6mm yang sama.


Honor 9 Lite akan datang dengan dua pilihan warna iaitu Sapphire Blue dan Glacier Grey. Kalau nak lebih murah korang boleh terjah Shopee Malaysia pada 9 Mac ini untuk tawaran promosi hanya RM699 sahaja.





11 Januari 2018

OPPO Smart Phone No. 1 Pilihan Di Asia

 
Laporan pemantauan pasaran baru-baru ini oleh firma analisis industri global, Counterpoint menggambarkan status OPPO No.1 di pasaran Asia. Mengambil 15% daripada syer pasaran dalam jumlah penghantaran Rantau Asia, OPPO telah mengungguli jenama telefon pintar lain pada suku ketiga 2017 dengan rangkaian produk terasnya yang membawa teknologi terkini pada kamera depan dan belakang, dan pemasaran yang berjaya strategi.


Pada tahun 2017, OPPO telah memperkenalkan inovasi inovatifnya daripada menjadi yang pertama di pasaran untuk meningkatkan teknologi selfie untuk memasukkan A.I. Teknologi Pengiktirafan Kecantikan. Strategi pemasaran dalam memfokuskan inovasi produk telah memimpin OPPO untuk menjadi tempat pertama di pasaran Asia. Selanjutnya dalam bersekutu dengan artis berpengaruh tempatan dan KOL, strategi pemasaran telah berjaya menaikkan perhatian jenama pengguna di pasaran yang berbeza, membantu OPPO mengekalkan kedudukannya sebagai no. 4 jenama telefon pintar di seluruh dunia oleh bahagian pasaran dalam laporan Counterpoint yang sama.


OPPO telah memberi tumpuan kepada membawa telefon kamera berkualiti dan memastikan untuk memberikan pengalaman terbaik kepada pengguna. Memberi contoh kepada pasaran Malaysia, OPPO Malaysia telah memperkenalkan siri OPPO F5 pada 2 November 2017 yang terdiri daripada OPPO F5, F5 Youth dan F5 6GB untuk menampung keperluan pengguna yang berbeza. OPPO F5 telah pun melihat kejayaan besar semasa peringkat prapesan dengan 4 kali lebih banyak jualan daripada model sebelumnya, F1.


Di samping kejayaan jualan, siri trendi juga menjadi topik paling hangat di negara sejak dibebaskan pada 2 November 2017. Menurut laporan Google Malaysia pada 13 Disember 2017 (https://trends.google.com/trends/yis / 2017 / MY /), kata kunci 'OPPO F5' kini semakin dinobatkan sebagai telefon Android No.1 di atas 2017 'di Malaysia walaupun hanya dengan 5 minggu pembebasannya. 

Untuk maklumat lanjut mengenai produk, sila rujuk kepada:
Halaman Rasmi Rasmi OPPO: 
https://www.facebook.com/malaysiaoppo/?brand_redir=1409279892653152
Laman Web Rasmi OPPO: http://oppostore.com.my/






Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter