Jumlah Paparan Halaman

26 Februari 2019

CAROUSELL Mencatatkan Rekod 45.1% Penyenaraian Produk Musim Tahun Baru Cina

 
Carousell, salah satu daripada pasaraya iklan terbesar dan paling cepat berkembang di dunia, hari ini berkongsi bahawa bilangan penyenaraian di platform meningkat 45.1% kepada 678,853 penyenaraian semasa musim perayaan Tahun Baru Cina. Fesyen wanita, fesyen Lelaki, Produk Kesihatan & Kecantikan, Produk Bayi & Kanak-kanak, dan Alat adalah lima kategori teratas di platform sepanjang tempoh tersebut.


Ini dibandingkan dengan tempoh yang sama tahun lepas apabila penyenaraian di Carousell meningkat sebanyak 20%, membuktikan bahawa platform itu proaktif dalam pendekatannya untuk mempromosikan pengutipan, dan menjual barangan yang tidak digunakan dan kurang digunakan di rumah.

"Musim perayaan Tahun Baru Cina adalah apabila rumah tangga tradisional meremehkan sebagai sebahagian pembersihan musim bunga dan sebagai persediaan untuk perayaan tahunan. Lonjakan penyenaraian di Carousell pada tahun ini menunjukkan bahawa rakyat Malaysia semakin menyedari nilai setiap barangan dan bukannya membuang barang-barang yang memilih untuk menyenaraikan barang-barang mereka yang dicuri di Carousell," kata Tang Siew Wai, Ketua Carousell Malaysia.

Pada tahun ini, Carousell telah mengambil inisiatif untuk melancarkan pembersihan musim bunga dan mempromosikan pengulas, yang membawa kepada pembebasan empat video dalam talian sebagai sebahagian daripada kempen "Jual di Carousell". Siri yang menggambarkan keluarga empat pembersihan musim bunga sebagai persediaan untuk musim perayaan telah berjaya memperoleh lebih daripada 4.1 juta view pada pelbagai platform media sosial.

Siew Wai juga mengakui bahawa peningkatan pesat dalam penggunaan internet di seluruh Malaysia turut menyumbang kepada peningkatan. "Lebih ramai rakyat Malaysia kini boleh mengakses Carousell dengan mudah membeli dan menjual barangan yang dicuri pada harga yang berpatutan."

Pada 11 Januari 2019, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengumumkan bahawa sejumlah 87.4 peratus penduduk Malaysia menggunakan Internet berbanding 76.9 peratus pada 2016. Kenyataan itu juga menunjukkan bahawa transaksi digital juga berada pada aliran menaik kerana pengguna Internet pemangkin dalam membangunkan ekosistem digital yang lebih luas di negara ini.

Satu tinjauan yang dilakukan oleh Carousell pada akhir 2017 mendedahkan bahawa 46 peratus Carousellers di Malaysia mempunyai sembilan item yang tidak digunakan atau tidak digunakan di rumah. Hanya 29 peratus daripada kumpulan ini akan menjual barangan mereka untuk pendapatan tambahan.

Terdapat banyak kesempatan bagi rakyat Malaysia untuk mengetahui kegembiraan mengumumkan dan memperoleh sedikit wang tambahan pada masa yang sama. Maklumat lanjut, ikuti Carousell di https://my.carousell.com atau muat turun aplikasi Carousell dari Apple Store atau Google Play Store.







25 Februari 2019

Vivo Telefon Pintar China Mendapat Pertumbuhan 9% Pada Tahun 2018

 
Syarikat penganalisis pasaran teknologi global Canalys, melaporkan bahawa pasaran telefon pintar dari negara China keseluruhan telah jatuh 14% pada tahun 2018 dengan 400 juta unit. Tetapi Vivo telah mengatasi penurunan keseluruhan pasaran dan mgenalami peningkatan 9%.


"Kedudukan pasaran Vivo telah berubah dengan ketara," kata Yiting Guan, seorang Penganalisis Penyelidikan di Canalys. "Vivo kini mempunyai portfolio peranti yang lebih diperkemas, dengan pelbagai siri Y, siri Z dalam talian dan Nex eksperimen. Ia juga mendapat manfaat daripada strategi untuk meningkatkan kecekapan saluran runcitnya. Penukaran kadar pertukaran Renminbi / Dolar AS akan membantu Vivo, yang mempunyai pergantungan yang lebih besar di pasaran domestik berbanding saingannya dalam lima teratas." 

Vivo dijangka melancarkan telefon pintar Siri V15 terbarunya di Malaysia minggu depan yang akan menampilkan kamera hadapan 32MP yang pertama di dunia dengan duta jenama Dato 'Sri Siti Nurhaliza dan Janna Nick. Ia akan memacu kembali kepesatan dan perkembangan pengeluaran telefon ini di pasaran Asia.








24 Februari 2019

Tawaran Hebat Samsung Galaxy S10 Dan S10+ Sempena Ulang Tahun ShopBack

 
Anda telah mendengar atau menyaksikan kelebihan siri Samsung Galaxy S10. Bersempena dengan Ulang Tahun ke-4 ShopBack, Senheng menawarkan harga istimewa 6.5% untuk pengguna ShopBack pada pra-order Samsung S10 (128GB) dan S10+ (126GB dan 256GB), selain daripada freebies bernilai RM1479.


Ini bermakna selepas rebat tunai sebanyak 6.5%, harga untuk telefon pintar adalah:

128GB
- S10: RM 3084.60
- S10 +: RM 3458.60
* Tab Percuma A 7.0 + Galaxy Buds + 1 Tahun Jaminan Crack Screen

512GB
- S10 +: RM 4300.10
* Galaxy Watch 42mm + 1 Year Extended Warranty

Harga selepas belian balik di atas dikira berdasarkan bayaran penuh sekali. Bagi mereka yang memilih untuk ansuran / deposit, Cashback 6.5% akan dikira berdasarkan jumlah ansuran / deposit pertama. Pre-order berakhir pada 28 Februari manakala stok terakhir. Akses melalui https://www.shopback.my/senheng-promotion.

Selain itu, promosi Hari Ulang Tahun ke-4 ShopBack termasuk cash backs upsized khas dari aplikasi Lazada, aplikasi Shopee, Fave, Senheng, ZALORA, 11street, Qoo10, Lenovo, HP, Tempahan, com, Expedia , Trip.com, Sephora, Cotton-On, SportsDirect, serta 100% cashback, cashback jam bertuah, dan RM30K Shopping Spree Giveaway akan berjalan hingga akhir hari ini.






23 Februari 2019

Vivo Jenama Telefon Pintar Paling Dicintai Rakyat Malaysia

 
Dalam sebuah artikel baru-baru ini yang diterbitkan oleh portal industri perdagangan Pengiklanan & Pemasaran, Socialbakers, sebuah agensi analisis telah menyenaraikan Vivo sebagai jenama telefon pintar yang paling disukai oleh rakyat Malaysia dengan interaksi 6,514,169 dan 91,069 reaksi cinta di Facebook.


Menurut agensi analisis, jenama itu telah mendapat banyak cinta kerana Vivo menggunakan imej yang sangat visual untuk kandungannya dan menjual peranti yang cantik supaya sifat visual media sosial menjadikannya tempat yang sesuai untuk mempamerkan produknya dan melibatkan rakyat Malaysia.

Dalam satu kenyataan kepada A + M, Naib Presiden JAPAC, Charles Tidswell, berkata syarikat itu melihat jenama mendapat lebih banyak cinta pada media sosial tahun lepas berbanding pada tahun 2017. Menurut beliau, ini adalah "petanda yang baik" kerana ia bermaksud bahawa jenama pengguna mengikuti mempamerkan kandungan yang memacu reaksi Facebook yang paling dalam - cinta.

"Jenama yang ingin mendapatkan 'LOVE' lebih banyak daripada pengikutnya perlu memastikan mereka mempunyai pemahaman yang jelas tentang penonton mereka dan jenis kandungan yang bergema dengan mereka. Mempunyai maklumat ini di depan akan membolehkan jenama untuk membangunkan kandungan yang akan melibatkan penonton mereka dan menimbulkan interaksi," katanya.


Tidswell berkata bahawa jawatan yang cenderung untuk menarik perhatian pengguna adalah cenderung menjadi penyebab yang bermakna, haiwan kesayangan, landskap yang menarik dan percuma. Beliau mengesyorkan bahawa percubaan-percubaan pemasar untuk mengetahui apa yang khalayak mereka benar-benar suka sambil tetap relevan dan benar kepada jenama mereka.

Vivo tiba di Malaysia pada tahun 2014 dan sejak itu telah berkembang pesat memperkenalkan 40 model telefon pintar dengan selebriti tempatan Dato 'Sri Siti Nurhaliza dan Janna Nick sebagai duta rasmi mereka.






22 Februari 2019

ShopBack Berikan Lebih Ganjaran RM350K Semasa Ulang Tahun Ke-4

 
ShopBack Malaysia, portal Cashback yang terkemuka ingin memberikan hadiah Birthday Shopping Spree Giveaway yang ke-4 dari 20 - 22 Februari tahun ini. Nilai belanja beli tajaan akan dinaikkan kepada RM30K (RM18K tahun lepas), dan pasangan dengan cashback akan diberikan semasa tempoh kempen, jumlah nilai ganjaran adalah lebih dari RM350K.


Setiap pengguna ShopBack yang pergi melalui laman web atau aplikasi ShopBack untuk berbelanja dengan mana-mana kedai kongsi yang menyertai ShopBack Menjadi 4! Kempen secara automatik akan memasuki Giveaway Spree RM30K secara automatik. Tiga (3) pengguna ShopBack akan dipilih secara rawak sebagai pemenang, dengan setiap pembelian belanja RM10K yang ditaja.

Pembeli dalam talian juga boleh menjangkakan ganjaran epik iaitu cash back jam bertuah dan 100% rebat tunai pada barangan terpilih, serta cash backs upsized khusus dan kod promo eksklusif yang ditawarkan oleh kedai kongsi yang termasuk Lazada, Shopee, 11street, Booking.com, Expedia, KLOOK, Hermo , ZALORA, Taobao, Trip.com, Nike dan banyak lagi.

"Pulangan tunai 100% hanya bermaksud jika pengguna membayar RM10 untuk item, mereka akan dapat balik balik wang tunai RM10 dari kami. Empat tahun yang lalu, kami hanya mempunyai 300 pengguna dan hari ini, lebih daripada 1 juta rakyat Malaysia membuat ShopBack berhenti pertama dalam perjalanan membeli-belah dalam talian mereka. Terima kasih kepada sokongan mereka, kami dapat membuat skala dan membantu lebih ramai pengguna untuk menjimatkan perbelanjaan harian mereka. Tidak ada cara lain yang lebih baik untuk menunjukkan penghargaan kami daripada memberi ganjaran yang terbaik kepada para pengguna kami semasa acara yang bermakna ini, " kata Alvin Gill, Pengurus Besar ShopBack Malaysia.


Beliau menyatakan bahawa membeli-belah dalam talian telah mendapat populariti yang tinggi sepanjang tahun lalu dan diskaun (termasuk potongan harga, diskaun kupon, rebat tunai dan penghantaran percuma) kekal sebagai sebab utama pelanggan membuat pembelian dalam talian, diikuti dengan kemudahan. Dia percaya Q1'19 akan terus berkembang terutama dengan sambutan ulang tahun ke-4 yang akan datang ShopBack Malaysia.

Mengikut data ShopBack Malaysia, membandingkan dengan Jan'18, bilangan pesanan dalam talian yang dibuat melalui ShopBack Malaysia pada Jan'19 meningkat lebih daripada 100%. Beliau menyifatkan pertumbuhan pada bulan Januari untuk kejayaan kempen Tahun Baru Cina ShopBack di mana lebih daripada RM2 juta cashback diberikan kepada pengguna, dua kali ganda daripada kempen CNY tahun lepas. 11street, Agoda, Booking.com, Lazada dan Shopee adalah lima kedai atas talian bulan lepas.

Di samping itu, ShopBack Malaysia memerhatikan kenaikan 40% dari segi peratusan pesanan yang dibuat melalui aplikasinya pada Jan'19, apabila membandingkan YoY dengan Jan'18. "Ini didorong oleh integrasi apl kami dengan Grab, Lazada (app), dan seterusnya 11street, Shopee, AliExpress dan aplikasi Booking.com. Integrasi membolehkan kami bekerja secara langsung dengan rakan kongsi untuk memberikan cashback untuk pembelian aplikasi pada masa yang sama, mendorong pengguna ShopBack untuk mencuba aplikasi rakan kongsi. ShopBack adalah perintis dalam aplikasi untuk integrasi aplikasinya di rantau ini dan kami menyasar untuk melayari lebih banyak aplikasi yang popular pada tahun ini. "


Mendaftar ke ShopBack adalah percuma. Lebih daripada 1 juta rakyat Malaysia menggunakan ShopBack pada masa ini, dan lebih daripada RM30 juta cashback telah diberikan kepada pengguna tempatan sejak tahun 2015. Untuk maklumat lanjut mengenai kempen Hari Lahir ke-4 ShopBack, sila layari https://www.shopback.my/anniversary atau ikuti https://www.facebook.com/ShopBackMalaysia.







20 Februari 2019

Gaya Orang Muda Menikmati Hidup Tanpa Tunai Dengan e-Wallet Razer

 
Razer, jenama gaya hidup global terkemuka untuk pemain, hari ini memperkenalkan kupon promo dan pesanan segera ke aplikasi e-wallet Razer Pay di Malaysia untuk pengalaman pengguna yang dipertingkatkan.


E-wallet Razer Pay yang dinaik taraf menawarkan pengalaman visual dan fungsi e-dompet yang telah diubahsuai yang menggabungkan semua aspek gaya hidup tanpa tunai moden dalam satu aplikasi. Ini termasuk ciri-ciri seperti membayar dan menikmati promosi yang menarik dengan lancar di rangkaian peniaga yang besar, memindahkan wang kepada rakan-rakan dengan cepat, dan meningkatkan nilai dengan mudah. Pengguna juga boleh memindahkan dana dari e-wallet mereka ke akaun bank mereka secara percuma.

Pengalaman e-Dompet Untuk Golongan Belia


Razer Pay baru datang dengan penuh ciri-ciri baru yang unik yang tidak menawarkan banyak e-wallet lain. Ini termasuk pembelian dan promosi di beribu-ribu peruncit dalam talian dan luar talian, memindahkan dan menerima wang dari rakan-rakan, dan menaikkan dan menarik dana dengan mudah.

Razer Pay adalah antara beberapa aplikasi e-wallet yang menyokong kedua-dua titik topi fizikal serta top-up secara langsung dari akaun bank pengguna, yang membolehkan semua orang mengakses manfaat tanpa tunai tanpa memiliki kad kredit atau debit.

Fungsi pembayaran dalam aplikasi Razer Pay sekarang meliputi lebih banyak hiburan digital dan perkhidmatan permainan, termasuk Spotify, Steam, PlayStation Network, MyCard, @Cash, PIN Razer, top-up telco prabayar, dan banyak lagi.

Razer Pay baru juga mempunyai kupon promosi yang pengguna boleh mengumpul dan menyimpan dalam "Pockets" mereka sendiri, untuk digunakan pada pedagang yang mengambil bahagian.
Promosi pelancaran eksklusif 7-Eleven. 

Meraikan pelancaran Razer Pay baru di Malaysia, Razer telah bekerjasama dengan 7-Eleven untuk menawarkan promosi pelancaran eksklusif. Setiap pengguna Razer Pay di Malaysia boleh mendapatkan satu kupon RM5 dari dalam aplikasi (tertakluk kepada ketersediaan) dari 25 Februari hingga 3 Mac untuk digunakan untuk sebarang pembelian di 7-Eleven, tanpa pembelian minimum yang diperlukan.

Dari 4 Mac dan seterusnya, jumlah kupon RM5 dan RM3 7-Eleven yang terhad akan dikeluarkan setiap hari pada pukul 9.00 pagi dan 1.00 petang. Pengguna boleh mendapatkan satu daripada setiap kupon dan menggunakannya sehingga 15 Mac.








5 Februari 2019

Dua Sebab Mengapa Pengikut Anda Tidak Berinteraksi Di Sosial Media

 
Ini mungkin satu tips yang mudah dan tidak ramai orang amalkan kerana anggap ia remeh. Tapi jika dilakukan ia akan memberi kesan yang jelas, berikut adalah 2 sebab utama kenapa pengikut anda tidak aktif dan kurang memberi tindak balas kepada post anda :-


1. Pengguna IG purata kehilangan 70% daripada pengikut. Ia mempunyai kaitan dengan algoritma IG yang menyokong post dengan interaksi yang paling menarik.

Betulkan cepat adalah untuk mendapatkan interaksi yang cukup (suka, klik, pandangan dan sebagainya) dalam beberapa minit selepas penerbitan. Ini akan menjadi isyarat kepada algoritma Instagram bahawa posting anda bernilai menunjukkan kepada orang yang lebih luas.

2. Kandungan anda terlalu sensitif.

Ya, orang mengikuti anda kerana mereka suka apa yang anda lakukan, dan oleh itu mereka menyukai anda! Walau bagaimanapun, anda perlu ingat, orang bimbang tentang diri mereka sendiri di tempat pertama. Mereka cenderung untuk menggunakan kandungan yang menawarkan manfaat dalam beberapa cara.

Jadi, apakah yang patut anda lakukan?

a) Mencipta peraduan dengan pemberian hadiah. Orang suka hadiah percuma.
b) Pastikan untuk berkongsi kandungan yang disukai dengan pengikut anda. Kongsi pengetahuan, pengalaman, proses pentas belakang anda.
c) Leverage pada Tag Geolocation untuk menjangkau lebih ramai penonton.
d) Gunakan beberapa hashtags berkaitan setiap jawatan: 8 - 11 hashtags.
e) Dapatkan perhatian dengan imej atau gunakan baris pertama yang menarik.

Terakhir tetapi tidak kurang pentingnya adalah menjawab komen secara aktif.

Seperti yang saya nyatakan, ini adalah perkara yang jelas, bagaimanapun, 90% pengguna sosial media gagal mengikuti pembaca mereka. Mula melakukan ini dan anda akan mengalahkan 90% orang tersebut.






28 Januari 2019

60 Peratus Pemandu Tidak Menyelenggara Minyak Enjin Mengikut Jadual

 
Menurut satu kaji selidik mengenai minyak pelincir enjin yang dijalankan oleh Bosch Automotive Aftermarket Malaysia (Bosch AA), ke atas 1,036 pemandu, 99 peratus menyedari kepentingan minyak enjin untuk memastikan kereta berfungsi dengan baik, namun 60 peratus didapati gagal mengikuti jadual penyelenggaraan ditetapkan untk menukar minyak enjin.

Minyak enjin adalah komponen penting dalam memastikan enjin dapat berfungsi. Ia melincinkan pergerakan bahagian dalaman enjin dan secara tidak langsung mengurangkan geseran seperti haba dan kehausan serta kerosakan pada bahagian enjin kereta.


Selain itu, minyak enjin juga melindungi enjin daripada kakisan dan karat, menyejukkan suhu operasi enjin dan membantu mengeyah bahan cemar seperti kotoran daripada bahan bakar dan jelaga yang terhasil daripada pembakaran tidak sempurna. Minyak enjin berkualiti tinggi dan sesuai akan memastikan kelancaran serta memanjangkan usia enjin.

“Menukar minyak enjin secara berjadual adalah penting untuk memastikan prestasi dan kesihatan kereta anda terpelihara. Jika ia tidak ditukar secara berjadual, anda akan mula melihat pelbagai masalah mula timbul terutama enjin menjadi panas dan perkara paling tidak dingini berlaku ialah penggantian enjin yang pasti mahal.

Selang standard untuk penukaran minyak hitam adalah setiap 8,000km atau enam bulan atau mana-mana lebih dulu untuk minyak jenis sintetik penuh dan 5,000km atau enam bulan untuk semua jenis minyak serta kenderaan lama. Kami menasihati supaya selang servis kenderaan dan spesifikasi minyak enjin yang ditetapkan pengilang kenderaan dipatuhi”, tegas Mr. Pang Yoon Kong, Pengurus Bosch AA Malaysia.


Empat tip penyelenggaraan minyak enjin untuk pemilik kereta:-

·       Periksa batang celup untuk tanda aras dan warna minyak enjin sebulan sekali

·       Periksa tempat parkir kenderaan anda untuk sebarang tanda kebocoran di atas lantai

·       Sentiasa ikut cadangan pengilang kenderaan untuk jenis minyak enjin yang dicadangkan sesuai dan tempoh selang servis

·       Prihatin dengan bunyi enjin yang luar biasa, penggunaan minyak tinggi dan prestasi kereta menurun

“Jika anda dapati terdapat bunyi enjin yang bising, pengunaan minyak lebih tinggi daripada biasa atau warna minyak enjin telah bertukar hitam semasa pemeriksaan batang celup meskipun aras minyak enjin masih tinggi, sila hantar kenderaan anda untuk pemeriksaan segera. Ini semua adalah tanda-tanda masalah enjin yang mungkin disebabkan beberapa faktor selain gasket bocor”, kata Mr. Pang.

Terdapat tiga jenis minyak enjin – mineral, semi sintetik dan sintetik penuh. Minyak mineral kebiasaan dihasilkan daripada minyak mentah yang ditapis, manakala minyak sintetik penuh dibuat dalam makmal; semi sentitik pula terhasil daripada gabungan kedua-dua minyak tersebut. Setiap enjin adalah berbeza dan amat penting untuk menggunakan gred minyak enjin mengikut ketetapan spesifikasi enjin yang disyorkan oleh pengilang kenderaan.


Bosch, sebuah syarikat automotif yang mempunyai pengalaman luas lebih dari 130 tahun, menggesa semua pemandu negara ini untuk melakukan pemeriksaan minyak enjin secara berkala dan servis kenderaan mengikut jadual bagi mengelak sebarang gangguan perjalanan terutama ketika musim perayaan. Proses ini adalah mudah, murah dan akan memanjangkan usia enjin kereta, pemanduan lebih lancar dan mengurangkan kos membaiki.

Bosch AA menawarkan pelbagai jenis minyak enjin untuk semua kenderaan penumpang yang direka khas memberikan perlindungan optimum pada enjin untuk semua tahap suhu dan tinggi dalam kestabilan pengoksidaan yang sesuai untuk iklim seperti Malaysia. Pilihan minyak enjin keluaran Bosch boleh didapati di Lazada di https://bit.ly/2TBTGPo.






Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter